No tätä minäkin olen mieltä.
Mies on järkevä ihminen, osaa kyllä keskustella normaalisti ja käyttäytyä muutenkin kuin haistattelemalla ja huutamalla. Toisinaan tosiaan leikkii lasten kanssa, vie ne ulos tai vaikka rakentaa legoilla, mutta sit on taas näitä kertoja kun istuu vaan koneella siitä huolimatta että lapset (tai ainakin pienempi) on tuho päällä.
Mutta miten mä sille selitän sen, että lapset täytyy olla huomion keskipiste niin että kaikki sujuu hyvin eikä kellekään satu mitään tai ettei koko kämppä tuhoudu kun mies vaan istuu koneella... eli pitäisi saada mies ymmärtämään että teki väärin muttei se näytä ymmärtävän... mun "jäkätyksestä" huolimatta tämä näyttää toistuvan toisinaan.
Hmm...lasten pitää olla huomion keskipiste. Onko näin?
Luulen että tuo miehesi asenne tekee välillä ihan hyvää lapsillesi, ja sanon välillä.
Ei kyllä mun mielestä 2 ja 5vuotiaiden pidä olla keskipiste, vaan pitäähän heitä kannustaa myös omaan leikkiin, niin että eivät vaan tuhoa.
Ja mitä tuhoa he saavat lyhyessä hetkessä aikaan? Eikö teillä ole jäähyä tai muita rangaistuksia jos lapset sanojesi mukaan "tuhoavat koko kämpän"???
Mä olen aina ollut sitä mieltä että isomman lapsen(lue yli 3 vuotias) kanssa ei ole pakko leikkiä koko ajan, vaan pitää antaa lapselle myös "omaa aikaa", jotta osaavat itsekkin kehitellä leikkejä ja olla itsekseen. 5-vuotias osaa sen jo ikänsä puolesta, miksei teidän esikoinen ehdottele leikkejä ja pikkuinen tulisi mukaan?
Luulen että olet itse antanut vähän liikaa, eli lapset ei osaa keskenään leikkiä, ja se ärsyttää miestäsi. Enkä MISSÄÄN nimessä opeta lapsilleni että he ovat perheen keskipiste, koska tällä tavoin he alkavat pompotella aikuisia. Eli keksivät heti jotain härnäämistä, jos eivät saa huomiota. Kannattaisi varmaan löytää joku keskitie, jossa miehesi ja sinun mielipiteet yhdistyvät. Mutta ei sinunkaan vaatimukset, että miehen tarvii hoitaa lapsia sinun tavallasi, ole oikein!
Opettele sinäkin tekemään välillä jotain muuta (keittiöhommia, pyykkejä, tms, tai miksei hetki koneellakin?), että lapset oppivat että eivät voi koko ajan terrorisoida aikuisia, ja että aikuisellakin saa olla hengähdyshetki.