Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No , täällä on moni- ja vaikeavammaisen lapsen äiti !
Eiköhän jokainen äiti (ja isä) tee kaikkensa lastensa eteen, varsikin kun lapsi on vakavasti sairas.
Tiedättekö mitä on istua teholla tai edes viikkotolkulla osastolla voimattomana ?
kyllä siinä leijonan vaistot herää.
- jatkuva väsymys, saikkaaminen asioiden kanssa, uuvuttaa, kun se vammaisperheen elämä ei ole sitä tavis mättöä.
Siinä joutuu koko ajan joustamaan , jaksamaa, venymään, ottamaan selvää, selvytymään.
Ohjelmassahan oli kyse elvytyskiellosta,
tai niin kuin eräälle äidille oli sanottu, ettei lapselle jolla ei ole arvoa tulevaisuudessa - ei kannata elvyttää.
KUKA mittaa ihmisen arvon.
En minäkään (ehkä ) vaadi lapselleni elvytystä, mutta nesteytyksestä ja kivun poistamista pidän kiinni ,,
jos/kun se viimeinen reissu tulee .
Sairaalahan on "museosairaala" oikeesti, senhän myönsi mukana ollut lääkärikin.
Tämän päivän laitteet vaativat toisenlaisia tiloja.
Kauhea valittaja tuo nainen. Kenenkään lasta ei jätetä elvyttämättä jos lapsella on sen jälkeen toivoa edes kohtalaiseen elämään. Tuo nainen valitti KAIKESTA. Kun lastenklinikalla on tippatelineitä käytävällä yms. epäolennaista. Kurjaa kun oli noin sairas lapsi, mutta sai kyllä varmasti parasta mahdollista hoitoa aina kun sitä tarvitsi. Nainen uhkaili muutolla Ruotsiin yms. Tervemenoa vaan!
Minä olen taas ollut sairaalassa syntymästään saakka vammaisen lapsen äitinä lähemmäs 20 vuotta. Valittavasti minullakin on ollut valitettavaa monesta asiasta. Tiettyyn pisteeseen asti kaiken nielee sisälleen, mutta jossain vaiheessa se alkaa tulla ulos. Ainakin itse toivon, että tuomalla esille epäkohtia joku toinen lapsi pääsee helpomman tien kautta kuin mitä omani on kulkenut.No, olen ollut sairaalassa töissä, eikä tuollainen valittaminen ole tavallista edes terminaalipotilaiden keskuudessa. Eikä heidän omaisten. Yleensä keskittyvät olennaiseen enemmänkin. Mutta tuolla naisella tuntui olevan tarve valittaa aivan kaikesta. Koko ajan.
Mutta voi olla pitkäänkin...
Mielestäni tuokin oli typerästi sanottu. Kaikki ottaisi ennemmin sen että lapsi olisi terve.
Erittäin perustellusti. Ja perusteet ovat silloin sellaiset että lapsen elämä olisi elvytyksen jälkeen pelkästään kärsimistä letkujen varassa.
Olen erittäin pahoillani kaikesta mitä joudutte kokemaan. Mutta mitä sairaalan tiloihin tulee, niin nehän on tapetilla koko ajan, ja uutta sairaalaa suunnitellaan rakennettavaksi. Olen ihan varma että se jossain vaiheessa tuleekin. Kuten pitääkin.
Varmasti on ollut tosi rankkaa, ja osa valituksistakin on myös (minun mielestä) oikeutettuja. Tuossa vain tämä äiti valitti aivan kaikesta, ja loi todella negatiivisen asenteen lapselleenkin. Ja ihan varmasti on todella kamalaa ja rankkaa olla sairaan lapsen äiti. Ja on ehdottoman tärkeää että saamme lastensairaalan olot kuntoon.
No, olen ollut sairaalassa töissä, eikä tuollainen valittaminen ole tavallista edes terminaalipotilaiden keskuudessa. Eikä heidän omaisten. Yleensä keskittyvät olennaiseen enemmänkin. Mutta tuolla naisella tuntui olevan tarve valittaa aivan kaikesta. Koko ajan.
Ai niin, sellainen tuli vielä mieleen, että mitäpä sitä enää kuolinvuoteella valittamaankaan - omalla tai toisen.
Sen sijaan kun oma lapsi on vielä hyvinkin tukevasti elossa, tälle haluaa varmasti taata parhaat mahdolliset avut ja elinolot. Joskus niiden takia on pakko valittaa, vaikka ei haluaisi. Julkisesti vieläpä (silläkin uhalla että tulee leimatuksi kitisijäksi).
Joskus kaiken sen taakan alla tulee varmasti valittaneeksi myös "syyttä" tai "ylenmäärin". Mutta niin tulen minäkin toisinaan - eikä minulla ole edes sairasta lasta tai tälle tapeltavia oikeuksia syynä ja selityksenä.
(Tuli paha mieli sun kommenteista tuon äidin ja pojan puolesta. Siksi.)
Mietin usein miksi ihminen niin ahdistuu toisen vuoksi, tuntemattoman vieläpä. Ehkäpä välttelee omia tuntemuksiansa ja toisen valitus uhkaa nostaa niitä pinnalle jolloin muodostuu vastarinta?
Anteeksi, mutta viittaako tämä kyökkipsykologinen osio (ei pahalla!) Ken guruun vain minuun (kun sanoin, että tuli paha mieli niiden puolesta)?
Jos Ken guruun, niin kumman hyökkäävältä tuo asenteensa minustakin tuntui. Kaikkihan lapsensa puolesta pelkää, ja joillekin ikävien totuuksien kiistäminen sopii paremmin kuin niistä ahdistuminen.
Koen myös (kuten joku muukin) katsoneeni hänen kanssaan täysin eri dokumentin.
Mutta voi olla pitkäänkin...
Mielestäni tuokin oli typerästi sanottu. Kaikki ottaisi ennemmin sen että lapsi olisi terve.
Erittäin perustellusti. Ja perusteet ovat silloin sellaiset että lapsen elämä olisi elvytyksen jälkeen pelkästään kärsimistä letkujen varassa.
Ei sinuun ainakaan, kun mullekin tuli jotenki paha mieli Ken gurun valituksesta, kun tuntui ettei sympatiaa herunut tarpeeksi.
Itse olin "hajalla" jo kahden viikon ajan lastenklinikalla.... ei se mitään herkkua ole ja kaikki sympatiat kyllä multa heitä kohtaan, jotka siellä joutuvat asumaan ja oleilemaan pitkään. Muutenkaan en säikähdä valitusta, itsekin valitan paljon, kun se auttaa!
Ok.
Juu, ymmärrän sua.
Etenkin tuollaisessa epäkohdat esiin -dokumentissa on mun mielestä jopa velvollisuus valittaa. Eikä se äiti pelkästään omasta puolestaan puhunut, vaan kyllä sillä oli nähdäkseni ihan aito huoli myös toisten takia.
Alkuperäinen kirjoittaja kfåw;27339191:Onko mulla väärää tietoa, kun muistelisin, että Maikkarilla oli joku aika sitten sellanen otsikko uutissivuillaan, että on tehty päätös uudesta lastensairaalasta? Että sellainen siis oikeasti olisi jossain kohtaa tulossa.