Mä en voi käsittää, että kaupassa vanhemmat antavat syödä ties mitä..

  • Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti
"perseennuolija"
Hohhoijaa.
Jaksoin lukea sivulle 4.

Alkakaa ehdokkaaksi,jotta voitte alkaa ajamaan asiaa,että tulisi kieltolaki kaupassa syömiselle.Helvettiäkö täällä vääntää?? :O

Ja ei,en ole yhdellekään pennulle (4kpl) antanut mtään ennen maksamista ja ei ole pyydellykään.Mutta ymmärrän jos se oikee hätä tulee,ni se stana tulee!!Ärsyttävää vääntämistä.
 
"vieras"
[QUOTE="perseennuolija";27317036]Hohhoijaa.
Jaksoin lukea sivulle 4.

Alkakaa ehdokkaaksi,jotta voitte alkaa ajamaan asiaa,että tulisi kieltolaki kaupassa syömiselle.Helvettiäkö täällä vääntää?? :O

Ja ei,en ole yhdellekään pennulle (4kpl) antanut mtään ennen maksamista ja ei ole pyydellykään.Mutta ymmärrän jos se oikee hätä tulee,ni se stana tulee!!Ärsyttävää vääntämistä.[/QUOTE]

Joillekin se oikee hätä tulee helpommin kuin muille :saint: Silloin kaikki keinot sallittakoon ja maailma seis.
 
"..."
[QUOTE="vieras";27317048]Joillekin se oikee hätä tulee helpommin kuin muille :saint: Silloin kaikki keinot sallittakoon ja maailma seis.[/QUOTE]

Ihan vain tiedoksi: maailma ei seisahdu yhden suupalan syömiseen kaupassa.

Vähän suhteellisuudentajua siis voisi hommata. Käsittämätöntä, miten paljon joitain emäntiä voi harmittaa se, että toinen haukkaa kaupassa banaania!.
Oikeasti nyt on pakko sanoa, että hankkikaa elämä.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27317065]Ihan vain tiedoksi: maailma ei seisahdu yhden suupalan syömiseen kaupassa.

Vähän suhteellisuudentajua siis voisi hommata. Käsittämätöntä, miten paljon joitain emäntiä voi harmittaa se, että toinen haukkaa kaupassa banaania!.
Oikeasti nyt on pakko sanoa, että hankkikaa elämä.[/QUOTE]

Kiitos on jo :) Oikein hyvä sellainen,osaan suunnitella menoni ja hoitaa asiani niin ettei tarvitse haukata banaania kaupassa. Käsittämätöntä miten joitain emäntiä voi siepata niin paljon yhteisten pelisääntöjen ja käytöstapojen noudattaminen. Mutta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia :) Onneksi osaan kasvattaa lapseni käyttäytymään ihmisten ilmoilla.
 
"perseennuolija"
[QUOTE="vieras";27317135]Kiitos on jo :) Oikein hyvä sellainen,osaan suunnitella menoni ja hoitaa asiani niin ettei tarvitse haukata banaania kaupassa. Käsittämätöntä miten joitain emäntiä voi siepata niin paljon yhteisten pelisääntöjen ja käytöstapojen noudattaminen. Mutta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia :) Onneksi osaan kasvattaa lapseni käyttäytymään ihmisten ilmoilla.[/QUOTE]

Ihanaa <3 Haluutko mitalin?
 
"mies"
Lopettakaa tuollainen pseudohumanistinen nynnyily ja kieltäkää lasta vaikka kuoleman porteille asti. Ei hänestä muuten tule yhteiskunnan säännöt huomioivaa kansalaista jos te olette kuin jotain kumia ja venytte vaikka mille kierteille lapsen edessä. Miespuolisten myötäilijöiden syytä kasvattaa pari ja naispuolisten lisätä periaatteellisuutta.
 
"vieras"
[QUOTE="perseennuolija";27317145]Ihanaa <3 Haluutko mitalin?[/QUOTE]

En tarvitse kiitos :) En koe olevani mitenkään erikoinen tai tekeväni urotekoja,mielestäni olen ihan tavallinen ihminen. Ei se hirveätä ponnistelua tai älykkyyttä vaadi että osaa käyttäytyä tilanteissa niiden edellyttämällä tavalla.
 
"perseennuolija"
[QUOTE="vieras";27317161]En tarvitse kiitos :) En koe olevani mitenkään erikoinen tai tekeväni urotekoja,mielestäni olen ihan tavallinen ihminen. Ei se hirveätä ponnistelua tai älykkyyttä vaadi että osaa käyttäytyä tilanteissa niiden edellyttämällä tavalla.[/QUOTE]

ELI,jos äiti on kiireessä mokannut ja unohtanut diabetestä kärsivälle lapselle lääkkeet,niin hän ei missään nimessä saa sitä limsa huikkaa antaa kaupassa? :)
 
"mies"
[QUOTE="perseennuolija";27317164]ELI,jos äiti on kiireessä mokannut ja unohtanut diabetestä kärsivälle lapselle lääkkeet,niin hän ei missään nimessä saa sitä limsa huikkaa antaa kaupassa? :)[/QUOTE]

Aika saivartelua. Saahan sodassakin ampua toisia ihmisiä.

Oikeesti... Nynneröintiä hieman vähemmälle pliis.
 
"perseennuolija"
[QUOTE="mies";27317182]Aika saivartelua. Saahan sodassakin ampua toisia ihmisiä.

Oikeesti... Nynneröintiä hieman vähemmälle pliis.[/QUOTE]

Et vastannut kysymykseen.
 
"mies"
[QUOTE="perseennuolija";27317188]Et vastannut kysymykseen.[/QUOTE]

Koska se on yhtä mieletön kuin ihmisten ampumisen perusteleminen yleisenä käytäntönä, koska sodassa saa ampua ihmisiä.
 
"perseennuolija"
[QUOTE="mies";27317199]Koska se on yhtä mieletön kuin ihmisten ampumisen perusteleminen yleisenä käytäntönä, koska sodassa saa ampua ihmisiä.[/QUOTE]

Älä sitten kommentoi,jos et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen.
 
"mies"
[QUOTE="perseennuolija";27317210]Älä sitten kommentoi,jos et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen.[/QUOTE]

Opettele sinä ensiksi kysymään oikein. ;) Eli löytämään (miesten) loogisuutta argumentteihin.
 
Ken guru
[QUOTE="perseennuolija";27317164]ELI,jos äiti on kiireessä mokannut ja unohtanut diabetestä kärsivälle lapselle lääkkeet,niin hän ei missään nimessä saa sitä limsa huikkaa antaa kaupassa? :)[/QUOTE]

Jaa-ha. Ympyrä sulkeutuu. Taas on kaikilla lapsilla diabetes joilleka se piirakka siellä kaupassa annetaan...
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy ja Anatolia
"vieras"
[QUOTE="perseennuolija";27317164]ELI,jos äiti on kiireessä mokannut ja unohtanut diabetestä kärsivälle lapselle lääkkeet,niin hän ei missään nimessä saa sitä limsa huikkaa antaa kaupassa? :)[/QUOTE]

Tottakai saa :) Aivan kuten sydänkohtauksen saanut ihminen saa maata kaupan lattialla. Mutta ei se sitä tarkoita että olisi jotenkin suotavaa käydä lattialle pötköttelemään ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Ymmärtänet itsekin eron sairaskohtauksen ja yleisen piittaamattomuuden välillä?

Nämä tapaukset taitavat onneksi olla aika harvassa että äiti unohtaa ottaa lääkkeet mukaan kun lapsella on joku päivittäistoimia vaativa perussairaus. Jos kyse on toistuvasta unohtelusta ja joka kerta kaupassa on pakko ottaa riisipiirakka ja limpparia sairaalareissun ehkäisemiseksi niin mun korvaan se kuulostaa aika huolestuttavalta laiminlyönniltä.
 
periaate
[QUOTE="...";27317065]Ihan vain tiedoksi: maailma ei seisahdu yhden suupalan syömiseen kaupassa.

Vähän suhteellisuudentajua siis voisi hommata. Käsittämätöntä, miten paljon joitain emäntiä voi harmittaa se, että toinen haukkaa kaupassa banaania!.
Oikeasti nyt on pakko sanoa, että hankkikaa elämä.[/QUOTE]

No näähän on sellaisia periaatekysymyksiä.

Elikäs, jos tekee pentuja, niin ne pitäisi niin kuin itse kustantaa.

Toiset eivät sitten ajattele näin, vaan heidän mielestään muiden pitää kustantaa heidän lapset.
Eli että koska he ovat tehneet lapsia, heidän ei tarvitse sen takia noudattaa yleisiä käyttäytymissääntöjä, toisten omaisuutta, heistä saa olla vaivaa ja haittaa muille, itse nämä samat ihmiset eivät pahemmin vaivaannu.

Jokainenhan ymmärtää hyvin että lapset ovat lapsia, kunhan vanhemmat tekevät kaikkensa, että omista lapsista on vaivaa aja haittaa vain itselle. Mutta jos asenne on alunalkaen se, että aina kaikessa mennään aidan ali, jotta itselle ei ole mitään vaivaa omista lapsista, eli tässäkään tapauksessa otetaan se helpoin reitti, eli syödää vaan hyllystä kun ei jaksa tehdä eväitä, tai tehdä kahta reissua, ja kaikessa mennään surutta ja reippaasti ja rohkeasti muiden lompakon kautta, eikä niin että kun lapsia tekee niin siitä on vaivaa ja haittaa itselle.

samat ihmiset sitten kehuvat kun lapsista ei mtiään vaivaa ja reippaita ja isoja ja niin pois päin, kun aktiivisesti ne haitat ja vaivat on työnnetty alunalkaen muille.

sitten kaikki lapsiperheet joutuvat kärsiä kun lapsia on alettu vihata huonon käytöksen takia hotelleissa ja kaupoissa ja muualla.
 
"perseennuolija"
[QUOTE="vieras";27317269]Tottakai saa :) Aivan kuten sydänkohtauksen saanut ihminen saa maata kaupan lattialla. Mutta ei se sitä tarkoita että olisi jotenkin suotavaa käydä lattialle pötköttelemään ihan huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Ymmärtänet itsekin eron sairaskohtauksen ja yleisen piittaamattomuuden välillä?

Nämä tapaukset taitavat onneksi olla aika harvassa että äiti unohtaa ottaa lääkkeet mukaan kun lapsella on joku päivittäistoimia vaativa perussairaus. Jos kyse on toistuvasta unohtelusta ja joka kerta kaupassa on pakko ottaa riisipiirakka ja limpparia sairaalareissun ehkäisemiseksi niin mun korvaan se kuulostaa aika huolestuttavalta laiminlyönniltä.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta.
 
iu
Aijjai miten huvittavia ihmisiä mahtaakaan lymytä näiden huvittavien viestien takana. :D (Jäi katsomatta dvd:ltä hyvä elokuva, kun piti jäädä lukemaan läpi tätä vääntöä, mutta ihan hauskaa oli tämäkin. :) )

Itse asiasta: En ole koskaan itse syönyt tai lapsille syöttänyt kaupassa kaupan omaisuutta, mutta silloin tällöin on tullut taskusta kaivettua mukana ollut purkkapaketti, karkkirasia tai suklaapatukka (en tosiaan ollut tiennyt, että kaupassa syöminen on rikos, ja vielä näin vakava.) Seuraavan kerran kun näin tehdessäni huomaan jonkun mulkoilevan minua äärmmäisen paheksuvasti hyllyjen takaa, ymmärrän mistä on kysymys ja kiidän lukemaan palstalta uuden tuohtuneen avauksen aiheesta. :D
 
ok
Ettekö mamizut oo kuulleet, että asiakas on aina oikeassa, ja jos asiakas saa päähänsä alkaa syödä kaupan ruokia kesken kauppareissun, ennen maksamista, niin sitten se on oikein ja myyjät ja kauppiaat saa hyväksyä ja kumartaa ihanan spontaania, elämäniloista asiakastaan ja hänen kaupan herkuilla hiljennettyjä lapsiaan =)
 
Skanssin Citymarket on jo katsastettu, kerroin lihislapsi-havainnostani aikaisemmin tässä ketjussa.

Tänään on vuorossa kauppakeskus Mylly ja siellä Prisma. Mahtaakohan näkyä näitä ns. riisipiirakkalapsosia? Vai onko vuorossa leivänpalalapset, tai kenties pillimehupiltit? Jännittää niin etten meinaa pysyä aloillani ollenkaan :xmas:

Ja vaikka tämä ketju käsitteleekin vain kaupassa syömistä, niin ajattelin samalla tsekata näkyykö jotain muutakin paheksuttavaa. Vaikkapa sitä, että lasta kuljetetaan ostoskärryn tavaraosassa!
 
Skanssin Citymarket on jo katsastettu, kerroin lihislapsi-havainnostani aikaisemmin tässä ketjussa.

Tänään on vuorossa kauppakeskus Mylly ja siellä Prisma. Mahtaakohan näkyä näitä ns. riisipiirakkalapsosia? Vai onko vuorossa leivänpalalapset, tai kenties pillimehupiltit? Jännittää niin etten meinaa pysyä aloillani ollenkaan :xmas:

Ja vaikka tämä ketju käsitteleekin vain kaupassa syömistä, niin ajattelin samalla tsekata näkyykö jotain muutakin paheksuttavaa. Vaikkapa sitä, että lasta kuljetetaan ostoskärryn tavaraosassa!
Mulla luvassa eteläsuomalainen citymarket. Mennään myös H&M:lle. Voin tsekata jos näkyy esim. vaatteisiin ennen maksamista pukeutuneita!! Kyllä myös aion raportoida jos ruokakaupan puolella on niitä karkkipapereihin kuolaajia. Muakin jo vähän jännittää!!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Aijjai miten huvittavia ihmisiä mahtaakaan lymytä näiden huvittavien viestien takana. :D (Jäi katsomatta dvd:ltä hyvä elokuva, kun piti jäädä lukemaan läpi tätä vääntöä, mutta ihan hauskaa oli tämäkin. :) )

Itse asiasta: En ole koskaan itse syönyt tai lapsille syöttänyt kaupassa kaupan omaisuutta, mutta silloin tällöin on tullut taskusta kaivettua mukana ollut purkkapaketti, karkkirasia tai suklaapatukka (en tosiaan ollut tiennyt, että kaupassa syöminen on rikos, ja vielä näin vakava.) Seuraavan kerran kun näin tehdessäni huomaan jonkun mulkoilevan minua äärmmäisen paheksuvasti hyllyjen takaa, ymmärrän mistä on kysymys ja kiidän lukemaan palstalta uuden tuohtuneen avauksen aiheesta. :D
Seuraavan kerran kun meidän Petterillä iskee pissahätä niin kyllä se on tehtävä vaikka siihen ostoskärrykatokseen. Hätä ei lue lakia. Jos joku mulkoilee niin tulen tänne palstalle kyttäämään onko joku vetänyt herneet nenään vaikka kyseessähän on selkeästi hätätilanne! Mitä nyt yhden lapsen pieni pissa haittaa siinä,pitäisikö lapselle muka sanoa että pidättää vessaan asti?? Aika kohtuutonta minusta.
 
Mulla luvassa eteläsuomalainen citymarket. Mennään myös H&M:lle. Voin tsekata jos näkyy esim. vaatteisiin ennen maksamista pukeutuneita!! Kyllä myös aion raportoida jos ruokakaupan puolella on niitä karkkipapereihin kuolaajia. Muakin jo vähän jännittää!!

Mä kierrän toki vaatekaupat myös.

Jos aikaa riittää, niin tarkistan myös mahdolliset lastenhoitohuone-väärinkäytökset.
 
  • Tykkää
Reactions: Kuumahuuli

Yhteistyössä