Lontoossa käyneet ja muut asiasta tietävät :) !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Enkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Enkku

Vieras
Eli suunnitteilla olisi viikonloppu reissu Lontooseen. Eli ihan ostosreissu :)

Minne lentokentälle olisi paras mennä ja miten siitä on jatkoyhteydet?

Ja mitens majoitus? Mistä tiedän, että mikä hotelli on missä päin Lontoota.. :/ ?

Katselin itekin netistä, mutta yli meni ja kovaa...

Kaikki tieto otetaan avosylin vastaan :)

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille :) !!!

Etsi lento, jonka kellonajat ovat sinulle parhaat. Ei ole kiva, jos lento on vaikka perjantai-iltana lähellä puoltayötä perillä ja lähtee jo sunnuntaina varhain takaisin, siinä ei ehdi mitään. EIkä ole kiva liikkua vieraissa paikoissa matkatavaroineen majoitukseen ja sieltä myöhään tai turkasen aikaisin.

Junalla ja metrolla pääsee helposti liikkumaan, siinä mielessä on samantekevää, jonko lento Standsteadiin tai Heathrowin kentälle, jos kellonajat ovat siedettävät. Yleensä toiseen suuntaan on se kenkumpi, tai kenkkua on sitten palatessa, jos ei satu asumaan juuri kotimaisen kentän lähellä.

Majoitus kannattaa valita niin, että se sijaitsee metroverkon lähellä, ettei tarvi taksia metroasemalta hotelliin. Moni majoitus on pieniä hotelleja, joissa voi lämmin vesi olla kortilla ja paljon portaita ja kapeita käytäviä, ei välttämättä aamiaista ollenkaan. Mutta ne ovat edullisia.

No tota ihan itse sun täytyy katsoa missäpäin mikäkin hotelli on :D
Ebookersilla on hyviä paketteja, suosittelen. Itse lensin viimeksi Norwegianilla Gatwickille ja kaikki toimi tosi hyvin. Gatwickin kentältä on suora junayhteys Victorian asemalle joka on aika keskeisellä paikalla. Suosittelen hotellia siitä lähistöltä tai lyhyen metromatkan päästä.
Jos lennätte Heathrowille, myös sieltä pääsee yhtä kätevästi junalla Victorian asemalle.

Kiitos jo vastanneille :) Mikä on noin hintaluokka, esim., ravintoloiden suhteen?

Se riippuu ihan siitä millaista ruokaa haluat syödä, nopean lounaan pubissa, mennä jonkun julkkiskokin kuuluisaan ravintolaan, päästä halvalla vai kalliilla. Kuulema nämä hotellien iltapäiväteet ovat hienoja, varataan pöytä sellaiseen ja saa kaikkia ihania herkkuja nenän eteen, ihan kuin Elisabet :D En ole itse sellaisessa ollut, mutta kaverit ovat suositelleet.

Suosittelen Travel Cardin ostoa jo etukäteen, siis niin että se toimitetaan sinulle kotiin ennen matkaa jolloin saat sen käyttöösi jo kentältä hotellille matkustaessasi. On niiiiin helppoa sitten seikkailla kun ei tarvitse olla ostamassa lippuja.

Heips ap,

Olen käynyt Lontoossa monta kertaa ja viettänyt siellä viikkoja. Lisäksi olen asunut muualla Englannissa vuosia.

Niinkuin edellä sanottu, lentokentiltä pääsee hyvin junalla tai bussilla Lontooseen. Bussi on usein halvempi, jos budjettimatkailusta on kyse. Viimeksi menin itse Terravisionin bussilla Stansteadilta Victorialle, eikä mitään ongelmia. Liput voi ostaa ja tulostaa netistä, mutta ne saa myös ihan bussipysäkkien vieressä olevasta myyntipisteestä.

Ehdottomasti suosittelen, ettet kulje metrolla. Jää paljon mahtavia maisemia näkemättä. Busseilla pääsee melkein yhtä nopeasti keskusta-alueella ja niistä on kiva katsella kaupungin menoa. Bussipysäkeillä on hyvät kartat, että mihin mikäkin bussi menee ja esim. Victoria-asemalla on neuvojia, jotka kertoo minkä numeroisella bussilla pääsee mihinkin. Bussissa näkee näyttötaulusta pysäkkien nimet, eli on helppo jäädä oikealla pysäkillä pois.

Hintataso on turistialueella kalliimpi paitsi jos menee paikallisiin "pubeihin". Pubit ovat usein isoja ruokaravintoloita, ja niissä saa hyvää ruokaa 5-7 punnalla.

Lontoossa kannattaa myös ehdottomasti harrastaa shoppailua, jos siitä tykkää. Siellä on paljon edullisia vaatekauppoja, joissa vaatteet, meikit, kengät ym. on todella paljon halvelmpia kuin Suomessa. Kaikkein halvin on Primark, josta saa toppeja 2 punnalla, kenkiä 4 punnalla ja housuja 8 punnalla, mutta keskustan liikkeissä on kamala ryysis ja toisaalta vaatteiden laatu ei ole mikään hyvä. Mutta perussukkaa ja hiuslenksua ym. saa sikahalvalla.

Lontoo on ihana paikka, pidähän hauskaa!

Liisa I

Mistäs arvasit että on jotain vyöhykkeitä jos et ole googlettanut....
no ihan sama, tietenkin on vyöhykkeet ja päästäksesi kentältä Lontooseen sinulla on oltava kaikki vyöhykkeet kattava kortti. Mutta silläpä sitten saatkin reissata aivan huoleti, busseissa ja metroissa.

Sivuilla, jolta voi ostaa Traval Cardin, kaupataan usein myös London Pass:ia. Kokemukseni mukaan se on täysin rahanhaaskausta sillä kaikki listatut paikat eivät olekkaan välttämättä kortissa enää mukana ja ne alennukset niistä paikoista joihin sen saa ovat aika mitättömät kortin hintaan verrattuna.

Toi on totta että metrolla kulkiessa jää näkemättä paljon kaikkea.
Tosin suosittelen kyllä Westfield Stratford ostoskeskusta koska siellä on VS. Ostin sieltä kaikkea ihanaa ja se on sen verran kaukana että metrolla kannattaa mennä.
Primark on mun suosikkini, sieltä ostin kauheesti kaikkea esim ihanat pinkit feikkiuggit 6 punnalla :D

Mistäs arvasit että on jotain vyöhykkeitä jos et ole googlettanut....
no ihan sama, tietenkin on vyöhykkeet ja päästäksesi kentältä Lontooseen sinulla on oltava kaikki vyöhykkeet kattava kortti. Mutta silläpä sitten saatkin reissata aivan huoleti, busseissa ja metroissa.

Sivuilla, jolta voi ostaa Traval Cardin, kaupataan usein myös London Pass:ia. Kokemukseni mukaan se on täysin rahanhaaskausta sillä kaikki listatut paikat eivät olekkaan välttämättä kortissa enää mukana ja ne alennukset niistä paikoista joihin sen saa ovat aika mitättömät kortin hintaan verrattuna.

No siitä, kun olen käynyt Lontoossa ja ostanut niitä lippuja erinäisistä kopeista ja piti tietää millä vyöhykkeellä aion liikkua :) Niin tuumin, että olisiko tämä millainen systeemi sitten. Anteeksi kysymykseni.

[QUOTE="vieras";27322467]No siitä, kun olen käynyt Lontoossa ja ostanut niitä lippuja erinäisistä kopeista ja piti tietää millä vyöhykkeellä aion liikkua :) Niin tuumin, että olisiko tämä millainen systeemi sitten. Anteeksi kysymykseni.[/QUOTE]

Lisäys: en siis ole ketjun aloittaja vaan ekana vastannut vieras, anteeksi jos vieras-nikki sekoitti.

[QUOTE="vieras";27322489]Ihan aiheen vierestä, mutta en voi käsittää kuinka kukaan pitää primarkista. Kamala paikka.[/QUOTE]

Elämä on täynnä käsittämättömiä asioita.
Itse ostin sieltä tennarit, ballerinat, feikkiuggit, käsilaukun, alushousuja, paitoja, hupparin jne.

[QUOTE="vieras";27322489]Ihan aiheen vierestä, mutta en voi käsittää kuinka kukaan pitää primarkista. Kamala paikka.[/QUOTE]

Sieltä löytää välillä edullisia ja kivoja vaatteita ja myös tavaroita. Tosin siitä tungoksesta en pidä ja yleensä olenkin ostanut kaiken aina sovittamatta, kun ei jaksa jonottaa sovitukseen.

[QUOTE="vieras";27322608]No joo, mutta Lontoo todella on shoppaajien paratiisi. Tarkoitin lähinnä, että kun sieltä löytyy ihan mitä vain, niin primark ei omalla kohdallani ole kyllä ensimmäinen valinta.[/QUOTE]

Kuka sanoi, että sen pitäisi olla ensimmäinen valinta? Itse ainakin voin käydä useammassa kaupassa samalla matkalla.

Pikku vinkki jos haluat käydä Primarkissa mutta et pidä ruuhkista. Jätä Oxford Streetin Primark väliin ja mene metrolla Hammersmithin King's Mall ostoskeskukseen. (Ihan lähellä metroasemaa). Siellä saat sovitella ja katsella rauhassa vaatteita.

Yhteistyössä