kaverin miehen juominen ja kaverin suhtautminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kaveri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kaveri"

Vieras
Mun kaverin miehellä on selvä alko-ongelma, mun mielestä ainakin. Se on aina juonut paljon, ihan känniin ittensä ja aika usein. Siis useamman kerran kuukaudessa ja se ei pysty olemaan juomatta pitkään,vaan on pakko saada alkoholia.

Kaveri kuitenkin vitsailee ryyppäämisestä, esim.miehen työmatkojen aikaisista jne.mikä on tosi outoa kun se tietää,että sen miehelle juominen on aina ollut ongelma. Ei olla puhuttu asiasta,mutta onhan sillä silmät päässä. Pitäiskö se ottaa suoraan puheeksi ja kysyä miten niillä menee?Kaveri kun on aina ollut se,joka hoitaa niillä kaiken kotityön ja passaa miestä minkä kerkiää,hoitaa lapset jne. Ja mies sen kun tekee työtä, ryyppää ja panee itsensä aina etusijalle kaikessa.Joskus kaveri jo pääsi eroonkin tuosta ukostaan,ennenkuin niillä oli lapsia.Minusta näyttää ettei kaikki ole yhtään hyvin,mutta kaveri ei sano itse mitään ja välttelee koko aihetta.Pitäisikö tuo ottaa puheeksi vai olla vain hiljaa.Mietin,jos kaverini ei osaa itse siitä puhua,mutta tarvetta olisi?Vai ollako vain hiljaa ja odottaa jos itse puhuisi joskus.Hieman niiden lastenkin tilanne huolestuttaa,että mitä se kotielämä on,kun yksi ryyppää ja toinen tekee kotona kaiken ja vähättelee toisen ryyppäämistä.varmaan jollain kokemusta samasta asiasta,kun juoppoukkojahan täällä riittää..