Onkohan mulla masennus? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jatkuvasti mahakipuja, virtsankarkailua, hikoilen paljon, ruoka ei maistu, väsyttää, tuntuu ettei jaksa mitään eikä selviä elämästä.

Mun pitäis olla onnellinen kun mulla on ihana mies ja ihana lapsi, työpaikka ym. Tuntuu kuitenkin etten jaksa eikä kukaan musta välitä.

Sinuna menisin lääkäriin. Virtsankarkailu ei käsittääkseni ole masennusoire. Kilpirauhaskokeet kannattais ainakin ottaa, ja niitä lantionpohjan lihaksia vahvistaa, niin virtsankarkailu asettuisi kenties.
Diabetekseenkin noi oireet saattais viitata, ja sehän on aika helppo virtsakokeella selvittää jos sellaisesta on kysymys. Mee lääkäriin, niin selviää syy oireisiin.

Sinuna menisin lääkäriin. Virtsankarkailu ei käsittääkseni ole masennusoire. Kilpirauhaskokeet kannattais ainakin ottaa, ja niitä lantionpohjan lihaksia vahvistaa, niin virtsankarkailu asettuisi kenties.
Diabetekseenkin noi oireet saattais viitata, ja sehän on aika helppo virtsakokeella selvittää jos sellaisesta on kysymys. Mee lääkäriin, niin selviää syy oireisiin.

Lääkärissä tässä on ravattu jo varmaan kymmenen kertaa. Verensokeri on mitattu, kilpirauhaskokeet tehty, sisäelimet kuvattu ja laaja vetenkuva otettu. Mitään vikaa ei löytynyt. Siksi epäilen masennusta.

Millä lailla ja mihin kohtaan sun mahassa sattuu?
Ja jos epäilet masennusta, niin mikset puhuisi siitä sun lääkärille, se voisi laittaa sulle lähetteen depressiohoitajalle ja pääsisit puhumaan asioista, jotka sua painaa?
Masennus voi tietenkin aiheuttaa kokonaisvaltaisia ja fyysisiäkin oireita, mutta luulis sun tietävän jos elämä on siinä tilassa, että masentaa. Netissä varmaan on joku masennustesti, jolla voit testata itse masennuksesi määrän jos sitä on.
Oletko sä laihtunut tuon ruokahaluttomuuden ja mahakipujen sun muun takia, tai onko sulla reippaasti ylipainoa?

Mulla on reilusti ylipainoa, mut olen myös laihtunut. Työt aloitin 2kk sitten ja samaan aikaan lapsi aloitti päiväkodin. Muita muutoksia ei ole ollut. Ei ole kalsiumarvoja mitattu, tietääkseni.

Yhteistyössä