Mitä pahaa on silikoneissa? Hankin sellaiset raskauden jälkeen ja monet paheksuvat.

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
"sondersson"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27282096]Kyllä minäkin olen tuntenut naisen, joka menetti syövän vuoksi molemmat rintansa täysin eikä halunnut korjausleikkausta. Harvinaisen vahva ja naisellinen nainen.

Valinnanvapaus on toki jokaisella, eikä kukaan pysty tietämään kuinka joku toinen muutoksen kokee. Mutta syöpä itsessään on trauma, ja iso leikkaus muuttaa kehoa ja kehonkuvaa aika paljon nopeammin ja radikaalimmin kuin raskaus ja imetys, jotka lähinnä nopeuttavat maan painovoiman tuhoa tekevää vaikutusta.

Mielestäni ison rintasyöpäleikkauksen ja raskauden rupsahtamisen vertaaminen on vähän kuin vertaisi auto-onnettomuutta vanhenemiseen. Joo, molemmissa menee keho pilalle, mutta kuitenkin vähän eri asia. Ja varmaan se tuijotus uimahallissakin on vähän toisenlaista, ainakin vielä nykymaailmassa.[/QUOTE]

Tottakai ne on eri asioita. Mutta miksi ainoastaan sillä ison trauman kokeneella olisi oikeus näyttää miltä haluaa? Ja ilman että muuta paheksuvat?
 
[QUOTE="vieras";27282110]Jos syynä silikooni tissien paheksuntaan on kateus niin kyllä kai ne nyt menis itsekin ottamaan silikoonit. Aika kapea katseista väittää että kateudesta olisi kyse, itse ainakin pidän niitä luonnottoman näköisinä.[/QUOTE]

No mulla tuskin riittäisi uskallus mennä leikkaukseen. Lisäksi tuo on tosi kallista ja harvalla mahdollista laittaa niin paljoa rahaa ja vaikka olisi rahaakin, silti tosi suurista summista puhutaan. Voisin olla pikkuisen kateellinen jos rinnat olisivat tosi kauniit. Olivat sitten luonnolliset tai eivät.

Omasta mielestäni ne julkisuudessa monesti esiintyvät suuret silikonipallot eivät ole kauniita, muita tuskin edes huomaa. Näyttävät aidoilta näteiltä rinnoilta eikä kukaan huutele silaribimboksi vaan ihailee luonnollisina rintoina tietämättään. ;)
 
vierailija26
Joidenkin mielestä mitään vaan ei saisi korjata, kaikki pitäisi kestää luonnollisuutta huutaen. Haluaisin nähdä kun tällaiselle ihmiselle kasvaisi 10cm luomi keskelle nenää ja mitä tekisivät jos ilmaiseksi suostuttaisi poistamaan. Ilmeisesti luonnollisuuden nimissä pitäisivät vaikka syylärykelmät naamassansa. :D
Ootko aivan tosissasi vertaamassa jotain tuollaista TISSEIHIN? Siis aivan oikeasti? Mäkin pidin sua aika järkevänä ja kilttinä ihmisenä mutta taidatkin olla aika pinnallinen.
 
tiedän nähnyt olen
"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;27282135:
Tottakai vaikuttaa, en missään nimessä kiellä asiaa. Mä kuitenkin peräänkuuluttaisin suhteellisuudentajua näissäkin asioissa. En lähtisi tuomitsemaan esteettisistä syistä rintaleikkauksen läpikäynyttä tietämättä taustoja.

Täysin turhien operaatioiden kannalla en ole itsekään, mutta minun mielestäni navassa roikkuvat pussit eivät ole turha korjaus. Se on hieman eri asia kuin vaikapa julkkis, joka haluaa suurentaa b-kupin kiinteät rintansa ihan vain huvikseen kokoon dd.
Suhteellisuudentaju on hieno asia. Mutta ei kai kukaan julkkiskaan mene omasta mielestään tarpeettomaan leikkaukseen. Se julkkisnainen voi kärsiä kiinteistä b-kupeistaan enemmän kuin sinä pusseistasi. Näin tämän ketjun aiempaa logiikkaa soveltaen.
 
"minä vain"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27282235]Suhteellisuudentaju on hieno asia. Mutta ei kai kukaan julkkiskaan mene omasta mielestään tarpeettomaan leikkaukseen. Se julkkisnainen voi kärsiä kiinteistä b-kupeistaan enemmän kuin sinä pusseistasi. Näin tämän ketjun aiempaa logiikkaa soveltaen.[/QUOTE]


Aivan. Olet ketjun älykkö. Kiitos että jaksoit osallistua. Sait huulilleni hymyn ja hyvän olon muutenkin. Ihana järjen ääni.
 
"minttu"
Ja sitten samaan aikaa vauhkotaan että lapset tulisi kasvattaa niin että he hyväksyvät itsensä juuri sellaisena kuin ovat - samalla äiti itkee peilin edessä ja menee hakemaan täytettä että ei olis paha olla.

Olisikohan aika oppia kasvamaan?

Ihminen muuttuu. On turha verrata 18 vuotiasta minää siihen minään mikä olet 35 vuotiaana. Ei, pääkopassa (joillakin) tuppaa tulemaan muutoksia - niin kropassakin. Osa uskaltaa kasvaa. Osa ei. Jäädään sinne liki teinin tasolle, yritetään näyttää väin väkisin siltä. Ja siinä sivussa muu kasvaminen unohtuu. Seistään vaan peilin edessä ja märehditään mennyttä nuoruutta. Sen sijaan että elettäisiin nykyhetkeä, ylpeänä siitä mitä on.
 
"vieras"
Onko ap ajatellut asiaa siltä kantilta että pitääkseen rintansa kauniina on käytävä 5-10 vuodein välein uusinta leikkauksissa? Monta kertaa olet valmis tekemään sen (ja ottamaan leikkausriskin ja lisää arpia)? 40-vuotiaana, 50-vuotiaana, 60-vuotiaana ja 70-vuotiaana? Vai leikkautatko sitten implantit kokonaan pois jossain vaiheessa?
 
Ootko aivan tosissasi vertaamassa jotain tuollaista TISSEIHIN? Siis aivan oikeasti? Mäkin pidin sua aika järkevänä ja kilttinä ihmisenä mutta taidatkin olla aika pinnallinen.
Voi laskiko mun pisteet nyt? :'(

Pointti ei nyt ollut se mikä kropassa näyttää huonolta vaan se, saako se häiritä ja onko sitä ok korjata. Pinnallinen jos ymmärrän että joku nainen korjaa itsessään kohdan joka on todella tuhoutunut ja asia häiritsee oikeasti? Okei.
En ymmärrä miksi pitää alentua haukkumaan toisia mielipideasioissa? :) Ole sinä se järkevä edes.
 
"sondersson"
[QUOTE="minttu";27282306]Ja sitten samaan aikaa vauhkotaan että lapset tulisi kasvattaa niin että he hyväksyvät itsensä juuri sellaisena kuin ovat - samalla äiti itkee peilin edessä ja menee hakemaan täytettä että ei olis paha olla.
[/QUOTE]

Mulle se että hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet tarkoittaa myös sitä että uskallat olla mitä haluat olla. Ja se oma itse ei välttämättä ole juuri sitä miksi olet syntynyt.
 
"vieras"
Peesaan kyllä tiirua tässä. Kehitys kehittyy ja jos on varaa joskus fiksailla ulkonäköä leikkauksin niin mikä siinä niin ärsyttää? Yksityisellähän ne tehdään ja omasta pussista maksetaan.

Itse aion ehdottomasti turvautua jossain vaiheessa kirurgiin, mikäli viimeisen lapsen jälkeen painonpudotus ja liikunta ei riitä muokkaamaan kropastani sellaista mikä kelpaa minulle. Mun rinnat on aina olleet riippuvat, mutta nyt raskauksien ja imetyksen jälkeen menee vaan pahemmaksi. Enkä jaksa loppuelämää kulkea säkeissä uimarannalla, joten miksikä en turvautuisi kirurgiin? Samalla voisin kohottaa hieman kulmiani, nekin on asia jotka on vaivanneet mua koko elämäni.

Pään sisällä kuitenkin kaikki kunnossa ja eläisin onnellisena tässäkin kehossa elämäni loppuun asti jos rahaa ei olis. Mutta kun sitä on, niin miksen saisi sitä itseeni käyttää?
 
vierailija26
Voi laskiko mun pisteet nyt? :'(

Pointti ei nyt ollut se mikä kropassa näyttää huonolta vaan se, saako se häiritä ja onko sitä ok korjata. Pinnallinen jos ymmärrän että joku nainen korjaa itsessään kohdan joka on todella tuhoutunut ja asia häiritsee oikeasti? Okei.
En ymmärrä miksi pitää alentua haukkumaan toisia mielipideasioissa? :) Ole sinä se järkevä edes.
Mielestäni on pinnallista ja aika ilkeääkin jos edes ajattelee että jokin vartalon osa voi olla "todella tuhoutunut" kun se on kohdannut luonnollisia raskauden ja imetyksen aikaisia muutoksia. Todella loukkaavaa ja ilkeää mielestäni sellaisia naisia kohtaan jotka antavat vartalonsa olla sellainen kuin se on vaikka olisikin muutoksia paljon tapahtunut.
 
voi hyvää päivää
Nyt minä suutun. Ystäväni on käynnyt läpi rintasyövän ja toinen rinta on poistettu. JA SINÄ kehtaat verrata itseäsi häneen. Sinun itsetunto ongelmat on kärpäsen paska jonka olisit pystynyt selättämään mullakin kuin lisäämällä itseesi muovia. Minun ystävälle ei annettu mahdolisuutta. Hän ei halunnut syöpää - toisin kuin sinä olet itse lapsen halunnut ja jos et ihan sokea ole ollut, niin olet tiennyt sen myös vaikuttavan kroppaasi. Että kehtaat verrata syöpäpotilasta ja heikkon itsetunnon omaavaa toisiinsa.

Sama rintojen pienennysleikkauksiin menevät. He kärsivtä vuosia kivuista, todellisista kivuista joihn lääkeetkään ei aina auta. Jatkuva ongelma.

Koskahan en keksisi aivoimplantit. niille olis kysyntää.
mun äidillä on kanssa ollut rintasyöpä, kahdesti. Häneltä poistettiin toinen rinta, mutta ei ole silti mennyt operoimaan itselleen uutta tissiä. Mitäs siihen sanot, kyllä sun kaveris nyt on sun määritelmillä pinnallinen idiootti kun meni itselleen uuden tissin teettämään. Mitä niillä tisseillä oikeastaan muuta tekee kuin imettää, ja ei se uudelleen rakennettu tissi mitään maitoa tuota. Pinnallinen on kaveris, nih!
 
Mielestäni on pinnallista ja aika ilkeääkin jos edes ajattelee että jokin vartalon osa voi olla "todella tuhoutunut" kun se on kohdannut luonnollisia raskauden ja imetyksen aikaisia muutoksia. Todella loukkaavaa ja ilkeää mielestäni sellaisia naisia kohtaan jotka antavat vartalonsa olla sellainen kuin se on vaikka olisikin muutoksia paljon tapahtunut.
Siis minähän puhuin nyt ap:n rinnoista (tai muista samaa mieltä rinnoistaan olevista)kun hän itse sanoi niiden menneen ilmeisesti erittäin pahan näköiseksi.
 
ei hyvää päivää
[QUOTE="vieras";27282313]Onko ap ajatellut asiaa siltä kantilta että pitääkseen rintansa kauniina on käytävä 5-10 vuodein välein uusinta leikkauksissa? Monta kertaa olet valmis tekemään sen (ja ottamaan leikkausriskin ja lisää arpia)? 40-vuotiaana, 50-vuotiaana, 60-vuotiaana ja 70-vuotiaana? Vai leikkautatko sitten implantit kokonaan pois jossain vaiheessa?[/QUOTE]

tää on vanhentunutta tietoa. Nykypäivänä implantteja ei tarvitse vaihtaa kuin jos ne ovat rikkoutuneet tai kapseloituneet pahasti, ja molemmat on aika harvinaisia tapahtumia.
 
vierailija26
Siis minähän puhuin nyt ap:n rinnoista (tai muista samaa mieltä rinnoistaan olevista)kun hän itse sanoi niiden menneen ilmeisesti erittäin pahan näköiseksi.
Eli sun mielestä rinnat VOI OLLA todella tuhoutuneet tai erittäin pahan näköiset raskauden ja imetyksen aiheuttamien luonnollisten ja normaalien muutosten tähden? No se on minusta pinnallista ja ilkeää.
 
En ymmärtänyt
Mielestäni on pinnallista ja aika ilkeääkin jos edes ajattelee että jokin vartalon osa voi olla "todella tuhoutunut" kun se on kohdannut luonnollisia raskauden ja imetyksen aikaisia muutoksia. Todella loukkaavaa ja ilkeää mielestäni sellaisia naisia kohtaan jotka antavat vartalonsa olla sellainen kuin se on vaikka olisikin muutoksia paljon tapahtunut.
Mitä ilkeää tai pinnallista voi olla henkilössä joka pyrkii ymmärtämään myös niitä jotka ovat toisin valinneet? Eikö ihminen saisi olla omista rinnoistaan sitä mieltä kuin on?
 
Eli sun mielestä rinnat VOI OLLA todella tuhoutuneet tai erittäin pahan näköiset raskauden ja imetyksen aiheuttamien luonnollisten ja normaalien muutosten tähden? No se on minusta pinnallista ja ilkeää.
No en voi tietää rintoja nähneenä mitkä muutokset ovat raskaudesta tulleet ja mitkä eivät, saati että edes jakasisin ajatella muiden rinnoista tuollaista. MULLA tulisi varmaan mieleen jossain vauvauinnissa ihan normaalit raskauden muutokset jos nyt oikein katsoisin ajatuksella, tai vaikka iän tuomat muutokset mummissa, mutta ei mitään yökkimisrefleksiä. Mutta nyt puhuttiin minusta siitä mitä mieltä ko nainen on OMISTA rinnoista ja se mielipide oli tuollainen. Jos ne hänen mielestään ovat kamalat niin sitten ne ovat kamalat hänen mielestään.
 
voi apua
Eli sun mielestä rinnat VOI OLLA todella tuhoutuneet tai erittäin pahan näköiset raskauden ja imetyksen aiheuttamien luonnollisten ja normaalien muutosten tähden? No se on minusta pinnallista ja ilkeää.
No mutta kyllähän ne rinnat voi oikeasti olla todella karmeat noiden jäljiltä. Tai yhtalailla rajun laihtumisen seurauksena.
Miks väkisin pitää pitää kaikkea kauniina? Se kai on jokaisen oma valinta onko tyytyväinen vai ei.
Ihan älyvapaita nuo sinun kommentit.
 
Beep
[QUOTE="minttu";27282306]Ja sitten samaan aikaa vauhkotaan että lapset tulisi kasvattaa niin että he hyväksyvät itsensä juuri sellaisena kuin ovat - samalla äiti itkee peilin edessä ja menee hakemaan täytettä että ei olis paha olla.

Olisikohan aika oppia kasvamaan?

Ihminen muuttuu. On turha verrata 18 vuotiasta minää siihen minään mikä olet 35 vuotiaana. Ei, pääkopassa (joillakin) tuppaa tulemaan muutoksia - niin kropassakin. Osa uskaltaa kasvaa. Osa ei. Jäädään sinne liki teinin tasolle, yritetään näyttää väin väkisin siltä. Ja siinä sivussa muu kasvaminen unohtuu. Seistään vaan peilin edessä ja märehditään mennyttä nuoruutta. Sen sijaan että elettäisiin nykyhetkeä, ylpeänä siitä mitä on.[/QUOTE]


Tää on kuin mun suusta.
 
Beep
Mielestäni on pinnallista ja aika ilkeääkin jos edes ajattelee että jokin vartalon osa voi olla "todella tuhoutunut" kun se on kohdannut luonnollisia raskauden ja imetyksen aikaisia muutoksia. Todella loukkaavaa ja ilkeää mielestäni sellaisia naisia kohtaan jotka antavat vartalonsa olla sellainen kuin se on vaikka olisikin muutoksia paljon tapahtunut.

Ehkä näkevät omat äitinsä niin tuhoutuneina?

Tai sitten omat äiditkin ovat näitä plastiikkakirurgian uhreja?
 
vierailija26
[QUOTE="sondersson";27282505]Onko sun mielestä sitten kaikki aina niin kauheen kaunista ja ihqua?[/QUOTE]

Ei. Jotkut asiat ovat todella rumaa ja hirveää, mutta rinnoista, oli ne sitten millaiset tahansa, en voisi tuollaisia sanoja käyttää. Jotkut asiat ovat kuitenkin ihan normaalia ja luonnollista. Roikkuvat ja ryppyisetkin rinnat imetyksen ja raskauden jälkeen ovat normaalia ja luonnollista. Minusta on kamalaa käyttää normaalin muutoksen läpikäyneistä ruumiinosista jotka kuitenkin tehtävänsä täyttävät ja toimivat sanoja todella tuhoutuneet tai erittäin pahan näköiset.

Ja olisiko se sitten niin kamalaa, jos roikkuvia rintoja pidettäisiin kauniina ja ihquna? Käsittääkseni Afrikassa pidetäänkin.
 

Yhteistyössä