Hävettää ystävän kehuskelu lastensa vaatteilla

• Viestiketjun aloittaja "Arja"
  • Ensimmäinen viesti
Tän ketjun ansiosta ymmärsin, että mäkin olen pukemassa kuopusta ensi talvena vanhaan pukuun, enkä uuteen vaikka niin siis luulin.

Kaapissa roikkuu laput kiinni Ticketti, jonka ostin -70% alesta viime keväänä, vai olisikohan ollut jo viime talvena. Sehän on nyt siis sitten jo ihan vanha, eikä sitä varmaan enää kehtaa käyttää :(

Ap.
Tän ketjun ansiosta ymmärsin, että mäkin olen pukemassa kuopusta ensi talvena vanhaan pukuun, enkä uuteen vaikka niin siis luulin.

Kaapissa roikkuu laput kiinni Ticketti, jonka ostin -70% alesta viime keväänä, vai olisikohan ollut jo viime talvena. Sehän on nyt siis sitten jo ihan vanha, eikä sitä varmaan enää kehtaa käyttää :(
Höpö, höpö. Tahallaan ymmärrätte väärin. Tottakai tuota voi ja kehtaa käyttää kunhan vaan et valehtele, että uusi.

"juu"
En kyllä ymmärrä AP:N tarkoitusta? Oletko kateellinen kun ystäväsi on ostanut saman tuotteen halvalla. Mullekkin vaate on uusi oli se sitten alesta kirpparilta, kun vain on ekoja kertoja päällä. Itse harrastan tuota, kun ostan kirpparilta. Että kerron merkin ja kuinka halvalla sen sain, ihme juttu että jotain ärsyttää tuollainen :)

"CIS"
mua on ainakin helppo sitten huijata kun ei ole mitään käryä mistään kauden väreistä :D aleistä en kosksaan mitään löydä kun en niihin kerkiä ekana. haalarit ostatan ruotsista edullisesti, lienee sitten minkävuoden väriä ja mallia tahansa :D ittelleni kyllä löysin luhdan toppatakin uutena 49€ mutta se on varmaan viimevuoden mallia, kun oli kerta yli 100€ alessa.

ketä kiinnostaa
Voi ny vittu. En jaksanut lukea kuin aloitusviestin ja muuta en voi todeta.

Onkohan jollakin nyt vähän liikaa aikaa ja liian vähän järkevää tekemistä, kun tuntuu olevan taantunut teini-ikäisen tasolle? Sellaiseltahan tuo kuulostaa. Eihän kukaan oikeasti jaksa kiinnostua noin paljon jostain kaverin lapsenvaatehankinnoista ja vatvoa niitä tuolla tavalla, ja voi että jos nyt vielä joku muu luulee jotain ja ja... Ei jumalauta teitä!

Tällaisten vatipäisten tapausten myötä mulla menee pian usko koko naissukupuoleen. Onneksi tämä on vain provo.

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
"kukkuu"
Alotuksen vain lukeneena,niin....

Oha se sille lapselle/äidille uusi.Mun periaatteella vaate on niin kauan uus,ku se ekaa kertaa on päällä..Sitte se ei enää ole uus,kun se laps on se päällä möyriny pihalla.

"joo"
Kasva aikuiseksi kiitos. Vaate on UUSI oli vaikka 2009 mallistoa ja kertaakaan pidetty. Uusi voi olla myös käytetty van se on esim meille UUSI. Jos sinua niin häiritsee niin kun hän kehuu uusilla vaatteilla , kerro että onko uuuuuuuusiiiiiiiiintaaaaa mallliissstoaaa perhaana mitä maa päällään kantaa.

Koska sit ap vaatetta saa sanoa uudeksi? Jos se on ostettu edellisenä päivänä vai max viikkoa aiemmin? Mä ostin villakaulahuivin tossa reilu kuukausi sitten, en oo sitä viä käyttänyt. Jos käytän sitä vaikka marraskuussa ekan kerran ja joku kaverini kysyy onko se uusi, niin pitääkö mun vastata on vai ei?

Hakuna mata
Koska sit ap vaatetta saa sanoa uudeksi? Jos se on ostettu edellisenä päivänä vai max viikkoa aiemmin? Mä ostin villakaulahuivin tossa reilu kuukausi sitten, en oo sitä viä käyttänyt. Jos käytän sitä vaikka marraskuussa ekan kerran ja joku kaverini kysyy onko se uusi, niin pitääkö mun vastata on vai ei?
Noin nyrkkisääntönä, jos ehtii kaksi vuodenaikaa mennä, niin ei enää uusi. Jos et nyt välikautena käytä, tulee talvi ja alkaa uusi välikausi, niin ei kyllä ole enää uusi.

[QUOTE="Arja";27271330]Ystäväni ostaa kaikki lastenvaatteet aleista. Tyypillisesti esim. Joulualesta kokoa isommat pojalleen syksyksi. Sitten kehuskelee lasten pukeutumisella ja luulee, että kukaan ei huomaa.

Tänään oli tyypillinen kohtaus. Ystäväni toi lapset puistoon ja alkoi heti selittää, kuinka hyvä pojan uusi pop:n kuori on. Ei taida vaan tajuta, että pop:lla kausisävyt. Jokainen tietää, että takki ei ole uusi, vaan tyyliin puoli vuotta jossain hyllyssä maannut. Tämä sama näytelmä toistuu pitkin vuotta. Keväällä vuoden takainen reiman välikausi jne. Pikkuhiljaa tuo show alkaa ärsyttää. Lisäksi hävettää, kun muut näkevät hänen läpi, tietävät meidät ystäviksi ja luulevat, että olen samanlainen valehtelija :([/QUOTE]

Niinkö?

Pieni shokkimomentti; mä en todellakaan tiedä viime kauden väreistä saatika kuoseista. Ei kiinnosta.

Enkä myöskään ikinä kiinnitä puistoissa ym. muiden lasten vaatteisiin huomiota, enkä todellakaan katso minkä merkkisiä vaatteet on.

"Nenna"
Ei hyvää päivää....Ap ei nyt vaan tajua, että ihmisillä on eri käsityksiä siitä mitä tarkoittaa kun vaate on uusi. Jos ystävä on sitä mieltä että vaate on uusi niin kauan kun sitä ei ole kukaan käyttänyt, niin antaa olla sitä mieltä! Ei siitä ap:n tartte palkokasvia nenäänsä vetään kun joku ajattelee asioista hiukan eri tavalla kuin hän itse.

Kuulen jo mielessäni keskustelut hiekkalaatikolla. "Onko Karoliinalla uusi puku?"
"No ei se sillä lailla ole uusi. Se on vaan käyttämätön. Ensimmäistä kertaa kyllä päällä, mutta ei kai sitä uudeksi voi sanoa, kun se nyt on vaan viime kauden Tickettiä. Alennuksella ostin, ei meidän perhe köyhä ole, mutta halusin säästää lapsen vaatteisssa."

"Onko Nico-Petterillä uusi puku?" "No onhan se, ihan uusinta uutta, syvämustaa, kauden 2012 tereillä olevaa Moloa. On kuule ihan täyteen hintaan ostettu. Ajattele kuule, meillä on millä mällätä."

Voi itku sentään. Kuka niitä haalareita ihan oikeasti kyttää? Samapa kai tuo, että minkä vuoden haalari on kenelläkin päällä. Ja antaa toisen intoilla ostoksistaan ihan rauhassa.

"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27275751:
Kuulen jo mielessäni keskustelut hiekkalaatikolla. "Onko Karoliinalla uusi puku?"
"No ei se sillä lailla ole uusi. Se on vaan käyttämätön. Ensimmäistä kertaa kyllä päällä, mutta ei kai sitä uudeksi voi sanoa, kun se nyt on vaan viime kauden Tickettiä. Alennuksella ostin, ei meidän perhe köyhä ole, mutta halusin säästää lapsen vaatteisssa."

"Onko Nico-Petterillä uusi puku?" "No onhan se, ihan uusinta uutta, syvämustaa, kauden 2012 tereillä olevaa Moloa. On kuule ihan täyteen hintaan ostettu. Ajattele kuule, meillä on millä mällätä."

Voi itku sentään. Kuka niitä haalareita ihan oikeasti kyttää? Samapa kai tuo, että minkä vuoden haalari on kenelläkin päällä. Ja antaa toisen intoilla ostoksistaan ihan rauhassa.
Jep, sillä ap:n Nico-Petterillä on takuuvarmasti uusinta uutta päällä; varmasti se Molon farkkukuosi, ettei kukaan vaan luule että ap ostaa vanhan kauden värejä. Aatelkaa! Niin, ja ei tod. ole Poppia tai Tickettii, vaan Moloa. Se on nyt in. Kaikki muut on vanhaa pskaa ja käytettyä sekundaa.

[QUOTE="jep";27275851]Jep, sillä ap:n Nico-Petterillä on takuuvarmasti uusinta uutta päällä; varmasti se Molon farkkukuosi, ettei kukaan vaan luule että ap ostaa vanhan kauden värejä. Aatelkaa! Niin, ja ei tod. ole Poppia tai Tickettii, vaan Moloa. Se on nyt in. Kaikki muut on vanhaa pskaa ja käytettyä sekundaa.[/QUOTE]

Nohnoh. Itse tykkään kovasti Molon haalareista, koska olen kokenut, että ovat hyvä mallisia, laadukkaita, nättejä, sekä ajattomia tyyliltään.

Yhteistyössä