seinään katkaistu romanssi

• Viestiketjun aloittaja "ymmyrkäinen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268894]mun mielestä mies yrittää vaan olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Olla miettimättä asiaa ja kuvitella siten, että mitään ei koskaan ollutkaan. Kieltää koko asian, koska se on niin kipeä ja häpeällinen. Äkkiä vaan pois pois pois. Mutta minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Myös minä.[/QUOTE]
Alat kuulostamaan stalkkerilta.

"mies"
[QUOTE="vieras";27268834]Sinua ei siis ole "hylätty kuin rukkasta", mutta et vain suostu hyväksymään miehen vetäytymistä suhteestanne, kun sitä ei ole tehty sinun haluamalla tavalla.[/QUOTE]

Juuri näin. Itse olen arvostellut miestä juuri tästä tavasta. Mutta erotuksena ap:hen en itse jäisi "palkkioksi" kaveriksi koska en tanssisi miehen pillin mukaan.

"vieras"
Tää ketju antaa kyllä nähdäkseni viitteitä siitä, miksi ko mies on kokenut täydellisen radiohiljaisuuden parhaaksi tavaksi lopettaa "suhde".
Mulla on mennyt oikein kylmät väreet selkäpiirtä pitkin kun olen noita aloittajan vastauksia lukenut. Joko kyseessä on provo tai sitten ihan oikean elämän "vaarallinen suhde" -leffan naikkonen. :D

Jos tämä aloitus on totta, en voi muuta kuin sääliä miestä millaiseen henkilöön on mennyt hetkeksi hairahtamaan. Nyt tästä sitten puuttuu enää se, että seuraavaksi aloittaja haluaa käydä näitä "keskusteluja" miehen puolison ja mahdollisesti vielä vaikkapa miehen vanhempien kanssa...

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
[QUOTE="vieras";27268913]Mulla on mennyt oikein kylmät väreet selkäpiirtä pitkin kun olen noita aloittajan vastauksia lukenut. Joko kyseessä on provo tai sitten ihan oikean elämän "vaarallinen suhde" -leffan naikkonen. :D

Jos tämä aloitus on totta, en voi muuta kuin sääliä miestä millaiseen henkilöön on mennyt hetkeksi hairahtamaan. Nyt tästä sitten puuttuu enää se, että seuraavaksi aloittaja haluaa käydä näitä "keskusteluja" miehen puolison ja mahdollisesti vielä vaikkapa miehen vanhempien kanssa...[/QUOTE]
:LOL:

[QUOTE="mies";27268880]Olen eri mieltä. Ihastuksia, siis merkityksessä syvälliset yhteydet sun muut sielunkumppanuudet johonkin toiseen, ei yksinkertaisesti voi tulla, jos on jo varattu ja suhde voi hyvin. Nämä saadaan siitä suhteesta, tunteena ja työnteolla ja omasta vapaasta tahdosta, ei toisista ihmisistä. Jos näitä ei saa, ei minusta ole järkeä olla suhteessakaan.[/QUOTE]

Syvät ihastumiset saattavat tulla tosiaan yleensä juuri silloin, kun omassa suhteessa on menossa vaikea kausi. Sellaisia kausia on jokaisessa parisuhteessa.

Mutta liittyy aiheeseen miten?
It happens: ihmiset ihastuvat, ymmärtävät, oppivat, palaavat.
Oma parisuhde paikataan, kootaan, parannetaan, korjataan ja onnellistutetaan.
Onneksi.

Syvätkin ihastumiset siis ovat askelia elämämme varrella, mutta eivät sen enempää. Askel sinne, askel tänne.

Ap sen sijaan on mielestäni ihan kujalla tämän ihmissuhteen vuoksi. Ilmeisesti eka ihastuminen aikoihin? Tuskin oli viimeinen. Joten kuten sinulle jo on sanottu: get on with it.

"mies"
No, mies on kertonut ap:lle ettei halua jatkaa suhdetta. Ihan ryhdikkäästi. Ap vain näköjään kaipaa vielä jotain romanttista vatkausta siihen. Jotain tunteiden purkausta itseään kohtaan mieheltä. Mies ei enää sellaista selvästi halua tehdä, joten tuota selkärankaisemmin ei voi toimiakaan. Kerrottu kun on, että suhdetta ei haluta jatkaa.
Ryhdikkyys ei itselleni ole sama asia kuin tylyys tai piittaamattomuus koska itsehän olen ollut myös sopassa mukana, josta syystä tuntisin velvollisuudeksi hoitaa asia loppuun kohteliaasti ja myönteisesti ilman jääkerrosoperaatiota.

Totta kai jos katsotaan, mitä jää viivan alle, asia on merkityksetön, mutta ap:n kritiikki tavasta, jolla asia hoidettiin, minusta perusteltu. Perusteena se, että ketään ihmistä, joka tuntee minuun suuria tunteita, ei saisi kohdella tylymmin kuin on aivan pakko, edes varattuna.

Ken guru
[QUOTE="mies";27268880]Olen eri mieltä. Ihastuksia, siis merkityksessä syvälliset yhteydet sun muut sielunkumppanuudet johonkin toiseen, ei yksinkertaisesti voi tulla, jos on jo varattu ja suhde voi hyvin. Nämä saadaan siitä suhteesta, tunteena ja työnteolla ja omasta vapaasta tahdosta, ei toisista ihmisistä. Jos näitä ei saa, ei minusta ole järkeä olla suhteessakaan.[/QUOTE]

Ihanteellissessa maailmassa, niin. Enkä minä ole koskaan ihastunut suhteeni ulkopuolella. Mutta uskon että pieniä ihastuksia voi tulla myös muihin vaikka suhde voisikin ihan hyvin. Tai ehkä niissä väleissä jolloin suhde tosiaan ei voi niin hyvin. Koska näitäkin välejä tulee jokaisessa pitkässä suhteessa.

Yksikään pitkä suhde ei ole tasainen alusta loppuun. Väitän. Tuleehan elämässä välillä sellaisia ihmisiä vastaan, jotka tuntuvat omilta ihmisiltä. Joskus tällainen saattaa olla vastakkaista sukupuolta, ja siihen ihmiseen saattaa sekoittaa myös romanttisia tunteita. Ei sen sen kummempaa tarvitse olla, eikä tarkoittaa. Ja nämä tunteet voivat sitten mennä yhtä lailla ohi kuin ovat tulleetkin, kun niitä alkaa järjellä ajattelemaan, ja miettimään suhdettaan siihen omaan puolisoonsa, että mistä ollaan lähdetty ja mihin asti ollaan jo tultu. Oma puoliso näkyy ehkä taas sinä ihmisenä johon alun perin rakastui, eikä tunnu vain itsestään selvyydeltä.

Näin se itse näen.

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268894]mun mielestä mies yrittää vaan olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Olla miettimättä asiaa ja kuvitella siten, että mitään ei koskaan ollutkaan. Kieltää koko asian, koska se on niin kipeä ja häpeällinen. Äkkiä vaan pois pois pois. Mutta minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Myös minä.[/QUOTE]

Olet vähän pelottava.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Aika pinnalliselta kuulostaa ap:n ja miehen ihastuminen ainakin miehen puolelta jo alunperinkin. Mikä mahtaa olla siihen syy, että tämä on ap:lle jotenkin elämää suurempi juttu.

"ymmyrkäinen"
Mikä on stalkkeri? Joku vakoilija vai?

Joo eipä sitä voi paljo palstalta odottaakaan ymmärrystä missään. Ihmiset nyt ei vaan oo täydellisiä. Joskus omiakaan tunteitaan ei ymmärrä eikä hyväksy. Mä haluaisin ymmärtää tuota miestä. Pahinta tässä on se, että ei voi käsittää toisen toimintaa. On kuin puulla päähän lyöty. Mutta jollain tapaa te avaatte mun silmiä. Autatte miettimään mistä on kyse. Mä en halua ketään vainota tai roikkua. Siksi haluaisinkin selvän päätöksen ja mennä sitte eteenpäin.

[QUOTE="ymmyrkäinen";27268952]Mikä on stalkkeri? Joku vakoilija vai?

Joo eipä sitä voi paljo palstalta odottaakaan ymmärrystä missään. Ihmiset nyt ei vaan oo täydellisiä. Joskus omiakaan tunteitaan ei ymmärrä eikä hyväksy. Mä haluaisin ymmärtää tuota miestä. Pahinta tässä on se, että ei voi käsittää toisen toimintaa. On kuin puulla päähän lyöty. Mutta jollain tapaa te avaatte mun silmiä. Autatte miettimään mistä on kyse. Mä en halua ketään vainota tai roikkua. Siksi haluaisinkin selvän päätöksen ja mennä sitte eteenpäin.[/QUOTE]

Aaah, eka perjantaiprovo taisi juuri varmistua! :popcorn:

"mies"
[QUOTE="nainen";27268877]Todellinen suhde toki vaatii niitä, mutta nyt on mitä ilmeisemmin kyse ollut ihan muusta.[/QUOTE]

Ap kokee, että kyse on ollut jostain syvemmästä. Mielestäni tätä kokemusta pitäisi kunnioittaa ja ottaa se vakavasti. Minusta sama ihminen, joka ei kunnioita tällaista kokemusta, ei ansaitse ap:n kaveruutta. Ainakaan itse en voisi olla edes kaveri tällaiselle ihmiselle.

"vieras"
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268952]Mikä on stalkkeri? Joku vakoilija vai?

Joo eipä sitä voi paljo palstalta odottaakaan ymmärrystä missään. Ihmiset nyt ei vaan oo täydellisiä. Joskus omiakaan tunteitaan ei ymmärrä eikä hyväksy. Mä haluaisin ymmärtää tuota miestä. Pahinta tässä on se, että ei voi käsittää toisen toimintaa. On kuin puulla päähän lyöty. Mutta jollain tapaa te avaatte mun silmiä. Autatte miettimään mistä on kyse. Mä en halua ketään vainota tai roikkua. Siksi haluaisinkin selvän päätöksen ja mennä sitte eteenpäin.[/QUOTE]
Tarkoittaa ahdistelijaa ja vainoajaan juurikin. Näille yhteistä on, että suhteet koetaan syvällisemmiksi kuin ne oikeasti ovatkaan. Et nyt sellainen ole, mutta ymmärrä, että joskus asiat vaan pitää niellä.

"nainen"
Selvä päätös on jo tehty ja sulla ei ole mitään mahdollisuuksia keskustella miehen kanssa aiheesta tai jatkaa kun miestä ei kiinnosta. Suosittelen et valitset jonkun hyvän ystävän ja kerrot hänelle ja käyt asian lapi itsesi kanssa. Älä viitsi roikkua miehessä tai ottaa yhteyttä kun toista ei kiinnosta. Mies kyllä ilmoittelee itsestään jos niin haluaa ja tuskin tekee niin.

Ken guru
[QUOTE="mies";27268939]Ryhdikkyys ei itselleni ole sama asia kuin tylyys tai piittaamattomuus koska itsehän olen ollut myös sopassa mukana, josta syystä tuntisin velvollisuudeksi hoitaa asia loppuun kohteliaasti ja myönteisesti ilman jääkerrosoperaatiota.

Totta kai jos katsotaan, mitä jää viivan alle, asia on merkityksetön, mutta ap:n kritiikki tavasta, jolla asia hoidettiin, minusta perusteltu. Perusteena se, että ketään ihmistä, joka tuntee minuun suuria tunteita, ei saisi kohdella tylymmin kuin on aivan pakko, edes varattuna.[/QUOTE]

Kun nyt ap:n kirjoituksia lukee, niin tulee kyllä sellainen olo, ettei hänen kanssaan asioita kannata lähteä muulla tavoin hoitamaankaan. Jotkut vaan ovat sellaisia ettei heidän kanssaan voi keskustella järkevästi, vaan se vatkaaminen ja vääntäminen jatkuisi hamaan tulevaisuuteen. Ja kuka sellaista jaksaa? Ei edes suurin osa meistä naisista.

ei mymmärrä
[QUOTE="ymmyrkäinen";27268977]enkä siis tarkoitanut tuolla "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" mitään hautomiani kostotoimenpiteitä miehelle. :D[/QUOTE]

Jos kyseessä olisi joku vuosia jatkunut suhde niin ymmärtäisin mutta joku pieni ihastus ja muutama halaus... Come on.

Ei voi käsittää mitä vatvomista siinä enää on. Mies ei halua olla sun kanssa, se haluaa olla oman naisensa kanssa. Se ihastui, oli ehkä jotain pientä, tuli katumapäälle ja ei halua olla enää sun kanssa.

Mitä sä vänkäät?!

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27268936:
Syvät ihastumiset saattavat tulla tosiaan yleensä juuri silloin, kun omassa suhteessa on menossa vaikea kausi. Sellaisia kausia on jokaisessa parisuhteessa.
Vaikea kausi ei minusta ole riittävä syy hyvässä suhteessa ihastua johonkin toiseen. Tai siis, en voisi kuvitella niin vaikeaa kautta tulevan, koska rakastan X:ää myös vaikeuksissa. Vaikeudet eivät voi olla tekosyy alkaa syvällistyä toisen kanssa, koska sehän kertoo vain siitä, että joko riittävää tunnetta ei ole tai riittävää työntekoa ja omistautumista suhteelle ei ole. En näkisi järkeä seurustella ihmisen kanssa, joka ottaa syväksi ystäväksi toisen vaikeana kautena, koska se olisi vastoin meidän seurustelun ideaa eli järki + tunne tiivistettynä samaan ihmiseen.

Ken guru
[QUOTE="mies";27269011]Vaikea kausi ei minusta ole riittävä syy hyvässä suhteessa ihastua johonkin toiseen. Tai siis, en voisi kuvitella niin vaikeaa kautta tulevan, koska rakastan X:ää myös vaikeuksissa. Vaikeudet eivät voi olla tekosyy alkaa syvällistyä toisen kanssa, koska sehän kertoo vain siitä, että joko riittävää tunnetta ei ole tai riittävää työntekoa ja omistautumista suhteelle ei ole. En näkisi järkeä seurustella ihmisen kanssa, joka ottaa syväksi ystäväksi toisen vaikeana kautena, koska se olisi vastoin meidän seurustelun ideaa eli järki + tunne tiivistettynä samaan ihmiseen.[/QUOTE]

No, sulla nyt ei vaan ole elämänkokemusta ja -näkemystä että osaisit nähdä asian muusta kuin omasta perspektiivistäsi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö muunlaistakin voisi olla.

[QUOTE="mies";27269011]Vaikea kausi ei minusta ole riittävä syy hyvässä suhteessa ihastua johonkin toiseen. Tai siis, en voisi kuvitella niin vaikeaa kautta tulevan, koska rakastan X:ää myös vaikeuksissa. Vaikeudet eivät voi olla tekosyy alkaa syvällistyä toisen kanssa, koska sehän kertoo vain siitä, että joko riittävää tunnetta ei ole tai riittävää työntekoa ja omistautumista suhteelle ei ole. En näkisi järkeä seurustella ihmisen kanssa, joka ottaa syväksi ystäväksi toisen vaikeana kautena, koska se olisi vastoin meidän seurustelun ideaa eli järki + tunne tiivistettynä samaan ihmiseen.[/QUOTE]

Vaikutat kyllä hyvin kokemattomalta ihmissuhteissa. Tämä ketju ei ole ensimmäinen, missä koen yhtä aikaa ärtymystä ja myötähäpeää lukiessani viestejäsi. Anteeksi.

Toivottavasti löydät naisen, joka saa sinut loppuiäkseen sellaiseen tunteeseen, ettet koskaan enää näe mitään muuta. Toivottavasti myös ymmärrät, että muunlaisiakin tapoja olla ja rakastaa on, kuin sinun ideaalisi.

"mies"
Ihanteellissessa maailmassa, niin. Enkä minä ole koskaan ihastunut suhteeni ulkopuolella. Mutta uskon että pieniä ihastuksia voi tulla myös muihin vaikka suhde voisikin ihan hyvin. Tai ehkä niissä väleissä jolloin suhde tosiaan ei voi niin hyvin. Koska näitäkin välejä tulee jokaisessa pitkässä suhteessa.

Yksikään pitkä suhde ei ole tasainen alusta loppuun. Väitän. Tuleehan elämässä välillä sellaisia ihmisiä vastaan, jotka tuntuvat omilta ihmisiltä. Joskus tällainen saattaa olla vastakkaista sukupuolta, ja siihen ihmiseen saattaa sekoittaa myös romanttisia tunteita. Ei sen sen kummempaa tarvitse olla, eikä tarkoittaa. Ja nämä tunteet voivat sitten mennä yhtä lailla ohi kuin ovat tulleetkin, kun niitä alkaa järjellä ajattelemaan, ja miettimään suhdettaan siihen omaan puolisoonsa, että mistä ollaan lähdetty ja mihin asti ollaan jo tultu. Oma puoliso näkyy ehkä taas sinä ihmisenä johon alun perin rakastui, eikä tunnu vain itsestään selvyydeltä.

Näin se itse näen.
Olen samaa mieltä että erityiseltä tuntuvia ihmisiä voi tulla suhteessa ollessa vastaan muitakin, ihmehän se olisi jos ei. Tarkoitan lähinnä tekoihin ryhtymistä eli sitä että päästää jonkin toisen ihmisen lähelleen ja sydämeensä ylipäätään. Siinä tarvittaisiin sitä järkeä ja toisaalta myös tunnetta toiseen. Kun niin on tehnyt (ap:n mukaan), olisi fiksua hoitaa asia joustavammin tai pehmeämmin myös pois.

Minulle tulisi ainakin ap:na muuten aika käytetty olo eli "sain potkut kun minua ei enää tarvita". Minä en voisi tämän miehen asemassa aiheuttaa sellaista oloa ihmiselle, josta olen välittänyt kovasti, koska olen hyvin kiitollinen jokaiselle, joka välittää tai on välittänyt minusta ja tunnustaisin olevani myös syyllinen. Välittäminen sinänsä on arvokas asia ja sen pitäisi ohjata käytöstä asian ratkaisemisessa. Jääkerrostaktiikka voi myös peittää ongelmat siinä omassa suhteessa, joiden vuoksi tilanne lähti käyntiin.

"vieras"
[QUOTE="mies";27269074]Olen samaa mieltä että erityiseltä tuntuvia ihmisiä voi tulla suhteessa ollessa vastaan muitakin, ihmehän se olisi jos ei. Tarkoitan lähinnä tekoihin ryhtymistä eli sitä että päästää jonkin toisen ihmisen lähelleen ja sydämeensä ylipäätään. Siinä tarvittaisiin sitä järkeä ja toisaalta myös tunnetta toiseen. Kun niin on tehnyt (ap:n mukaan), olisi fiksua hoitaa asia joustavammin tai pehmeämmin myös pois.

Minulle tulisi ainakin ap:na muuten aika käytetty olo eli "sain potkut kun minua ei enää tarvita". Minä en voisi tämän miehen asemassa aiheuttaa sellaista oloa ihmiselle, josta olen välittänyt kovasti, koska olen hyvin kiitollinen jokaiselle, joka välittää tai on välittänyt minusta ja tunnustaisin olevani myös syyllinen. Välittäminen sinänsä on arvokas asia ja sen pitäisi ohjata käytöstä asian ratkaisemisessa. Jääkerrostaktiikka voi myös peittää ongelmat siinä omassa suhteessa, joiden vuoksi tilanne lähti käyntiin.[/QUOTE]
Hei oikeasti. Kaikki eivät ole niin tunteellisia kuin sinä ja ilmeisesti ap.

Yhteistyössä