Ä
"Äityli"
Vieras
Voiko mielestänne uskonnon opettajana toimia henkilö joka ei itse ole opiskellut kouluaikoina uskontoa vaan elämänkatsomustietoa, eikä kuulu kirkkoon?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Hmm. Lastenhoitajina toimivat ihmiset joilla ei ole lapsia. Ihan hyvin. Taitaa olla niin että vain pappina ei voi työskennellä jos ei usko asiaansa...
Toki voi, mutta minä itse arvostin sekä omassa uskonnon opiskelussani että lasteni opiskelussa myös omien kokemusten värittämää opetusta koska se tuo oman lisänsä opetukseen.
Uskonto oli yksi mun lempiaineista koulussa.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27252796:Minulle ainakin tulee hakematta mieleen, että uskonnon opetuksen tapauksessa se "oma kokemus" ainoastaan poistaa mahdollisuuden saada objektiivisuuteen pyrkivää opetusta...
Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs Juupas;27252737:Mun mielestä voi, kunhan uskonnon opetus ja ET ei sekotu toisiinsa, riippuu mun mielestä yös minkä ikäisille opettaa!
Onko oikeasti tarvetta täydelliseen objektiivisuuteen jos ei kiihkouskovaisesti tyrkytä omaa uskoaan ja dissaa muita?
Jos liikunnanopettajana toimii entinen huippuhiihtäjä niin pitääkö miettiä että voiko hän toimia liikunnanopettajana? Pystyykö hän olemaan täysin objektiivinen muiden lajien suhteen?
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27252888:Eli että vähän voi mainostaa, kunhan ei kiihkouskovaisesti tyrkytä...Tietenkään ei voi olla tarvetta täydelliseen objektiivisuuteen, koska täydellinen objektiivisuus on samalla tavalla tavoittamatonta kuin äärettömyys; sitä kohti voidaan ja tuleekin pyrkia, vaikka sitä koskaan voidakaan saavuttaa. Tässä suhteessa uskonnonopettajan vahva oma agenda on minun mielestäni kyllä sellainen tekijä, joka on selkeästi haitaksi monipuolisen kuvan muotoutumiseen uskonnoista.
Vaikka näitä onkin nähdäkseni vaikea rinnastaa toisiinsa, niin kerronpa kuitenkin, miksi Harri Kirvesniemi -niminen entinen kilpahiihtäjä ei katso eräässä lukemassani haastattelussa voivansa toimia omassa ammatissaan eli liikunnanopettajana. Hän ei kuulemma kerta kaikkiaan kyennyt katsomaan vierestä, jos joku ei yritä kaikkeaan...
Ja mitäs haittaa tästä olis??
Uskovien lapset ei missään nimessä sais kuulla ET:n opeista, huhhei![]()