O
O tempores
Vieras
o mores... Joo, itse annoin tuonne 50e lahjakortin joululahjaks 15v kummitytölle, joka oli ollu moisesta summasta onnellinen (oli aika normihintainen lahjaksi multa) ja äitinsä totes, et vähempiki olis riittänyt, ilmeisesti nolotti kertoa lahjakortti-toive. Isoäiti, tuollaisen käytökse jälkeen meiltä ei tulis kyl enää lahjoja...
Mä oon oppinu ja opettanu lapsetkin, että koskaan ei lahjoja arvostella, vaan kiitetään sievästi, vaikkeii mieluinen olisikaan. Siksi oon ihmetellyt, et ihan muuten hyväkasvatuksellisetki lapset saattaa sanoa ettei tykkää ja jopa kieltäytyä lahjan vastaanottamisesta -siis jo kouluikäiset, eikä vanhemmat välttämättä edes asiaan puutu.
Mä oon oppinu ja opettanu lapsetkin, että koskaan ei lahjoja arvostella, vaan kiitetään sievästi, vaikkeii mieluinen olisikaan. Siksi oon ihmetellyt, et ihan muuten hyväkasvatuksellisetki lapset saattaa sanoa ettei tykkää ja jopa kieltäytyä lahjan vastaanottamisesta -siis jo kouluikäiset, eikä vanhemmat välttämättä edes asiaan puutu.