Kokoomus haluaa ensimmäisestä sairauslomapäivästä palkattoman

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
Mä en mene kipeenä töihin, enkä menis vaikka tilanne olis toi. Tosin mun viimeisestä saikusta alkaa olee pari vuotta nyt.

Toi motivoi ainoastaan niitä lusmuja, joita raha kiinnostaa, työ ei. Liian paljon on niitä jotka hakee saikkua heti kun naapurin nenä vuotaa.
 
"vieras"
Meillä yrittäjillä menee neljä päivää omasta pussista, muutama vuosi sitten meni vielä yhdeksän. Lisäksi Kelan päiväraha on aika könönen jos ei ole maksanut superisoja eläkevakuutusmaksuja.
Kuitenkin, kun olen riittävän työkyvytön tekemän työtäni olen pois töistä vaikka kukaan ei siitä mitään korvaakaan.
Mielestäni kannatettava ajatus, ihmiset ottaisivat ehkä enemmän vastuuta omasta elämästään, jos sairastaa niin sairastaa ja sillä hyvä. Jos sitten on pidempään kipeänä niin ei tuo yksi päivä juuri tunnu.
 
"vieras"
[QUOTE="joo";27237513]Mä en mene kipeenä töihin, enkä menis vaikka tilanne olis toi. Tosin mun viimeisestä saikusta alkaa olee pari vuotta nyt.

Toi motivoi ainoastaan niitä lusmuja, joita raha kiinnostaa, työ ei. Liian paljon on niitä jotka hakee saikkua heti kun naapurin nenä vuotaa.[/QUOTE]

Joo, kyllä mäkin ajattelen että hyvä siinä mielessä että se työkaveri joka käy töissä tyylii 3 päivää ja sit 2 päivän saikku, 5 päivää töissä ja taas 3 päivän saikku... ja tätä jatkuu vuosikausia. Niin häh häh hää sille!

Mutta oikeesti, kyllähän tuo niin väärin on sitten kun oikeasti sairastuu joskus niin palkkaa ei ekalta päivältä sais ja seuraavista vaan 80%. Minimipalkalla muutenkin tehdään töitä niin ei siitä ole varaa pudotella satasia pois kuukaudessa. Ja en mäkään mielestäni törkeästi sairastele, kerran kaks vuodessa mutta teenkin töitä paikassa missä pöpöt kiertää tehokkaasti.
 
[QUOTE="vieras";27237534]Kerro ne hyvät kun esimerkit ei ole osoittanut ainakaan ruotsissa mitään hyvää??[/QUOTE]

No ei sitten tulisi niitä "sairaslomia" joita tuntuu etenkin nuoret hakevan paljon.

Mutta huonoja puolia minäkin enemmän näen. Moni tulee sitten kipeänä töihin eikä kauhean reilua niitä kohtaan jotka ihan oikeasti sairastavat paljon. Minkäs he sille voivat. Jne.

En vain ole tottunut ajattelemaan jokaisesta kokoomuksen liikkeestä että täys paska läpimätä riistäjä, vaan yritän maistella jokaisen puolueen ehdotuksia, että olisiko niissä sittenkin jotain hyvää. Moni kun tuntuu heti teilaavansa kaiken miettimättä yhtään. Etenkin jos kyseessä ei ole oma lempparipuolue.

Mutta juu edelleen, paljon enemmän huonoa näen koko ajatuksessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27237576]Ruotsalaisista tuli yllättäen maailman tervein kansa kun sairaslomiin tuli karenssi. ;)[/QUOTE]

Näinkö siinä luulet käyneen. Sairaslomat piteni heti triplasti eikä niistä tullut sen terveempiä vaan sairaampia.
 
"vieras"
No ei sitten tulisi niitä "sairaslomia" joita tuntuu etenkin nuoret hakevan paljon.

Mutta huonoja puolia minäkin enemmän näen. Moni tulee sitten kipeänä töihin eikä kauhean reilua niitä kohtaan jotka ihan oikeasti sairastavat paljon. Minkäs he sille voivat. Jne.

En vain ole tottunut ajattelemaan jokaisesta kokoomuksen liikkeestä että täys paska läpimätä riistäjä, vaan yritän maistella jokaisen puolueen ehdotuksia, että olisiko niissä sittenkin jotain hyvää. Moni kun tuntuu heti teilaavansa kaiken miettimättä yhtään. Etenkin jos kyseessä ei ole oma lempparipuolue.

Mutta juu edelleen, paljon enemmän huonoa näen koko ajatuksessa.
Ei vaan yksinkertaisesti tule mieleen yhtäkään hyvää asiaa mitä kokooms on tehnyt, tiedätkö sinä? Edes puheiden perusteella, EK:n juksupoikia ne on ja EK ei ole koskaan ollut tavallisen ihmisen asialla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27237584]Näinkö siinä luulet käyneen. Sairaslomat piteni heti triplasti eikä niistä tullut sen terveempiä vaan sairaampia.[/QUOTE]

Älä levitä valheita.
 
Mun mies, joka on tähän asti kannattanut Kokoomusta, on tosta tosi tuohtunut, kun tähänkin asti se kynnys jäädä saikulle on niin suuri (niin kuin suurimmalla osalla varmaan on). Kyllä sitten oltaisiin sairaana töissä vielä paljon enemmän kuin nyt. Pointin ymmärrän, että turhat saikut saataisiin pois, mutta toi karsisi niitä tarpeellisiakin.

Sitä mä mietin, että porsaanreikä jää lapsellisille sitten siitä, että jää sitten muka sairasta lasta hoitamaan. Siihen oikeuteen kai kukaan ei olisi kajoamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru
[QUOTE="vieras";27237597]Ei vaan yksinkertaisesti tule mieleen yhtäkään hyvää asiaa mitä kokooms on tehnyt, tiedätkö sinä? Edes puheiden perusteella, EK:n juksupoikia ne on ja EK ei ole koskaan ollut tavallisen ihmisen asialla.[/QUOTE]
No sitten et tietenkään heitä äänestä, yksinkertaista. :)
Sitten voit vaivatta luetella oman puolueesi (ja ehkä muidenkin vai onko yksi ehdoton ja ainoa hyvä?) hyviä tekoja. :)
 
[QUOTE="vieras";27237584]Näinkö siinä luulet käyneen. Sairaslomat piteni heti triplasti eikä niistä tullut sen terveempiä vaan sairaampia.[/QUOTE]

Kyllä siinä tosiaan sairausloma pitenee, koska sitten levätään vasta sitten, kun tilanne on mennyt todella pahaksi.
 
2. yrittäjä
[QUOTE="vieras";27237542]Meillä yrittäjillä menee neljä päivää omasta pussista, muutama vuosi sitten meni vielä yhdeksän. Lisäksi Kelan päiväraha on aika könönen jos ei ole maksanut superisoja eläkevakuutusmaksuja.
Kuitenkin, kun olen riittävän työkyvytön tekemän työtäni olen pois töistä vaikka kukaan ei siitä mitään korvaakaan.
Mielestäni kannatettava ajatus, ihmiset ottaisivat ehkä enemmän vastuuta omasta elämästään, jos sairastaa niin sairastaa ja sillä hyvä. Jos sitten on pidempään kipeänä niin ei tuo yksi päivä juuri tunnu.[/QUOTE]

Peesi.
 
Mä en mene enkä menisi kipeänä töihin. Mä olen tehnyt töitä jo 15 vuotta enkä ole koskaan ottanut "ommoo lommoo" töistä. Joten mun mielestä toi ehdotus on ihan susi.

Ja kyllä tiedän että on aina niitä lusmuja, jotka on poissa jos vaan vähänkin "aihetta" löytyy.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27237542]Meillä yrittäjillä menee neljä päivää omasta pussista, muutama vuosi sitten meni vielä yhdeksän. Lisäksi Kelan päiväraha on aika könönen jos ei ole maksanut superisoja eläkevakuutusmaksuja.
Kuitenkin, kun olen riittävän työkyvytön tekemän työtäni olen pois töistä vaikka kukaan ei siitä mitään korvaakaan.
Mielestäni kannatettava ajatus, ihmiset ottaisivat ehkä enemmän vastuuta omasta elämästään, jos sairastaa niin sairastaa ja sillä hyvä. Jos sitten on pidempään kipeänä niin ei tuo yksi päivä juuri tunnu.[/QUOTE]

Yrittäjä myös käärii mahdolliset voitot aina omaan pussiinsa. Yrittäjyys on valinta, se on riskinottoa... Kaippa jokainen ryhtyis oman työnsä herraksi, jos hommassa ei olis mitään menetettävää :)

Ja sairastuminen ei ole ihmisen oma valinta läheskään aina, eikä siinä ole kyse vastuuttomuudesta.
 
No ennemmin niin et jokaisesta saikkupäivsät todistus niin eipä sitä kovinkaan montaa kertaa jaksa könytä hakemaan sitä "saikkua" ja kyllä sitä ne lääkäritkin jo ihmettelis et jos se sama tyyppi on hakemas saikkua joka ma ja pe...

meillä se meinaa vähä olla niin et ei malteta jäädä saikulle ku tiedetään että meitä on niin vähän ja paikkaaminen ei aina onnistu helposti.

Kotona sairastetaan mutta kyllä siitä se palkka tulee saada jos on toimitettu asianmukaiset todistukset
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27237659]Ja sairastuminen ei ole ihmisen oma valinta läheskään aina, eikä siinä ole kyse vastuuttomuudesta.[/QUOTE]

Kun tupakoitseva työntekijä sairastuu keuhkosyöpään on se ihan oma valinta ja on epäoikeudenmukaista panna työnantaja maksumieheksi.
 

Yhteistyössä