Kokoomus haluaa ensimmäisestä sairauslomapäivästä palkattoman

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Taas kansaa huijataan, aina kun tulee nämä miljardien kuprut valtiontalouteen kertoo Apunen, EK tai kokoomus jotain ihmisarvoa musertavaa jota ne kannattaa. No tämä loan heitto ei kokkareilla tule onnistumaan enää, ja en kyllä jaksa uskoa että joku oikeasti äänest'isi kokoomusta, miksi ihmeessä äänestäisi kun niiden teot ja puheet on täysin ihmiselämää vastaan suomen kansaa kohtaan. Jos joku vaan tietää miten kokoomus on voinut parantaa suomen kansalaisen elämää positiivisella tavalla niin vois jo kertoa eikä pantata tietoa?
 
vierass
Juu kyllä se täälläkin aiheuttaisi sen, että sitä olis sitten hyvillä mielin monta päivää kotona itseään parantamassa, kun kerta jo se yhden päivän palkan menetti...

Ja mua ei mikääääääääääään niin paljon vituta, kun nää "uhrautujat", jotka tulee kipeenä töihin. Sit tartutetaan työtoverit (tokihan niiden työ on vähempiarvoista kuin sen uhrautujan?) ja esimerkiksi minun tapauksessa ensin minut ja sitten minun lapseni.... Se, että joku idiootti ei ole sairaana kotona aiheuttaa sen, että minä parhaassa tapauksessa olen lasten myötä pois pari viikkoa. Kiitos sinulle idiootti!

Ja kyllä minä väitän, että jokaikinen yrittäjä kyllä on niin fiksu, että laskee kustannuksiinsa mukaan nämä mahdolliset sairaspoissaolot. Siinä sitten taas kartutetaan sitä yrittäjän paksua lompakkoa, kun nämä kustannukset on jo otettu huomioon, mutta niitä ei sitten enää olekkaan.

Mäkin rupeen kohta yrittäjäksi :) Ja siis oikeasti rupean, että minun kannaltanihan tämä on menossa hyvään suuntaan sit vai? :D
 
"vieras"
Työelämä on niin kaksjakoista. Toisaalta sanotaan, että työntekijät lusmuilee, mutta toisaalta työelämä muuttuu vain kovemmaksi. Jokunen vuosi sitten yhdeltä työkaverilta sairastuivat lapset eikä heitä voinut viedä sairaana hoitoon. Työt oli kuitenkin pakko tehdä, joten äiti toi sairaat lapsensa mukanaan toimistoon. Nykyisin ei tarvitse enää toimia noin, koska töitä voi tehdä kätevästi kotoa käsin. Siinä ei lasten sairastaminen tai omakaan sairastaminen "haittaa mitään" , kun työt voi tehdä etänä kotoa käsin.

Niin ja onhan palstallakin ollut kirjoituksia, että vanhemmat lääkitsevät lapsensa niin, että kuume alenee ja vievät sairaana hoitoon. Varmaan ne on niitä, jotka eivät voi viedä lapsia töihin eivätkä tehdä töitä kotoa käsin. Ei ole hyvin asiat. Ennen vanhaan sai kodinhoitajan kotiin tarvittaessa, mutta nykyään sellaisesta on turha haaveilla.
 
"vieras"
Tuo tartuttavuusjuttu on vähän niin ja näin, monastihan sitä on jo lieviä oireita ja pöpöt leviää ennenkuin tauti tulee kunnolla päälle. Samoin, jos on "jälkioireita", yskää, räkäisyyttä mutta yleisolo jo ok ja sellainen että töitä pystyy tekemään niin on ihan turhuutta jäädä kotiin. Nuo syöpäosastot yms on sitten eri asia.
Jos jää odottamaan ettei nenästä enää räkätippaa valu niin odotellahan saa pian parikin viikkoa.
Tietenkin taudin kunnolla jyllätessä on syytä levätä kotona, senhän sanoo maalaisjärkikin.
Ja ison osan taudeistaan ihmiset nappaa milloin mistäkin kun ihmisten ilmoilla kulkee, markettien ostoskärryistä yms.
 
"poikia3"
[QUOTE="joo";27237513]Mä en mene kipeenä töihin, enkä menis vaikka tilanne olis toi. Tosin mun viimeisestä saikusta alkaa olee pari vuotta nyt.

Toi motivoi ainoastaan niitä lusmuja, joita raha kiinnostaa, työ ei. Liian paljon on niitä jotka hakee saikkua heti kun naapurin nenä vuotaa.[/QUOTE]

Kyllähän tuo rokottaa myös tunnollisia työntekijöitä. Esim. viime vuonna olen ollut 5 päivää sairaana. 2 päivää vatsataudin vuoksi, joka kiersi läpi koko perheen ja 3 päivää leikkauksen vuoksi. Ja kyllä olisi vituttanut jos palkan olisin menettänyt tilanteessa, jossa oikeasti ei ole töihin menemistä. Mun kohdallani kyse on kuiten yli 200 eurosta per päivä.

Eli mun mielestäni tuohon voidaan mennä, jos ensin korotetaan palkkoja reilusti.
 
yrittäjät huijaa eniten!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100816165857_uu.shtml

"Ahkerammin työssäkäyvistä sairauslomaa juksasivat yrittäjät. Jopa yhdeksän prosenttia kyselyyn vastanneista yrittäjistä ilmoitti huijanneensa sairauslomaa ainakin yhden kerran viimeisen kahden vuoden aikana."

Aika huvittavaa että yrittäjät usein suureen ääneen valittaa työntekijöiden huonosta työmoraalista, ja sit tutkimukset osoittaa vähän toista...
 

Yhteistyössä