Kun lääkäri ei suosittele raskautta - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kanssa samainen tilanne, että kohtu ei kestä enää täysiaikaista raskautta. Sektio olisi minulle riski ja sitä en halua ottaa koska minulla on jo kaksi mailman ihaninta lasta. . Meillä on perheessä sijoituslapsi, joka on vauva.

Takana myös keskenmenoja :(

Olen miettinyt itsekkin paljon sijaisvanhemmaksi ryhtymistä, mutta siihen tarvitsisi mieheltä yhtä vahvan sitoutumisen ja hän on enemmän sitä mieltä että omat riittää...

Kannattaa miettiä irtoaisiko laastari kivuttomammin kerta nykäisyllä? Vai hitaalla "vanuttamisella". Uusia päämääriä elämään. Lapset on ihania, mutta elämässä on vielä paljon paljon muutakin ihanaa.

Ei lääkärit varmaan huvikseen tuollaista sano, riski on, että voi kuolla, ja sitten ne sun lapset jää äidittömäksi. Keskity kahteen terveeseen lapseesi. Mulle tehty 2 sektiota, toisessa leikkauksessa poistettiin edellisen leikkauksen kiinnikkeitä.

Mulla on kaikki neljä syntyneet sektiolla. Kolmannen synnyttyä leikkaava nuori naislääkäri kielsi tulla enää raskaaksi,kun kohtuni oli kuulemma kalvomaisen ohut sektioarven kohdalta. Kolmannen ollessa vajaa kaksi vuotias ruvettiin haaveilemaan vauvelista. Pyysin sairaalasta kolmannen lapsen syntymästä paperit. Menin niiden kanssa yksityiselle lääkärille. (Sama työskenteli samaisessa keskussairaalassakin missä lapsemme on syntyneet ). Lääkäri iantoi suostumuksen tulla raskaaksi, kun raskautta seurattaisiin tarkemmin. Neljännen synnyttyä leikkaava lääkäri antoi tuomion tulla enää raskaaksi. Samalla tehtiin sterilisaatio vaikken sitä olisi halunnutkaan, mutta suostuin siihen.

Neljäs raskaus meni ihan hyvin. (Tosin mulla oli kauheammat liitoskivut mitä aiemmin ) Neuvolassa kehoitettiin lähtemään sairaalaan heti jos tulisi kovia kipuja tai synnytyslähtisi itse käyntiin ennen sektiopäivää. Mullasektiopäivä oli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa.
Meillä lasten ikäerot on vanhimmasta nuorimpaan 1v6kk, 2v2kk ja päivälleen 3v.

Mulla on kaikki neljä syntyneet sektiolla. Kolmannen synnyttyä leikkaava nuori naislääkäri kielsi tulla enää raskaaksi,kun kohtuni oli kuulemma kalvomaisen ohut sektioarven kohdalta. Kolmannen ollessa vajaa kaksi vuotias ruvettiin haaveilemaan vauvelista. Pyysin sairaalasta kolmannen lapsen syntymästä paperit. Menin niiden kanssa yksityiselle lääkärille. (Sama työskenteli samaisessa keskussairaalassakin missä lapsemme on syntyneet ). Lääkäri iantoi suostumuksen tulla raskaaksi, kun raskautta seurattaisiin tarkemmin. Neljännen synnyttyä leikkaava lääkäri antoi tuomion tulla enää raskaaksi. Samalla tehtiin sterilisaatio vaikken sitä olisi halunnutkaan, mutta suostuin siihen.

Neljäs raskaus meni ihan hyvin. (Tosin mulla oli kauheammat liitoskivut mitä aiemmin ) Neuvolassa kehoitettiin lähtemään sairaalaan heti jos tulisi kovia kipuja tai synnytyslähtisi itse käyntiin ennen sektiopäivää. Mullasektiopäivä oli kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa.
Meillä lasten ikäerot on vanhimmasta nuorimpaan 1v6kk, 2v2kk ja päivälleen 3v.

Kiva kuulla ihan positiivisiakin tarinoita. Mulle lääkäri sanoi että totuuden kohdun jne tilanteesta tietää lääkäri joka leikkasi. Mulla leikkauksen teki myös nuori naislääkäri niin tuli olo että ei ole ehkä ehtinyt vielä kamalasti sektioita tehdä niin koki sen siksi haasteellisemmaksi. Tämä vanhempi lääkäri sanoi myös tuosta tarkemmasta seurannasta. Mä itse pyytäisin sterilisaation sektion yhteydessä JOS raskauteen vielä päädyttäis.

Minulle on tehty kolme sektiota ja kolmannen leikkauksessa kohtu oli todella ohut. Leikkaava lääkäri sanoi ensin ettei enempää lapsia, mutta lopulta ompeli kohdun kaksinkerroin ja sanoi ettei uusi lapsi mahdoton olisi. Aiemmin ajattelin että kolme riittää, mutta nyt olen huomannut leikkiväni ajatuksella vielä yhdestä lapsesta. Luettuani tämän ketjun heräsin kuitenkin todellisuuteen enkä halua hengelläni leikkiä. Tuskin meille muutenkaan olisi neljättä enää tullut.

[QUOTE="vieras";27234322]Varmaan harkitsisin adoptiota tuossa tilanteessa..[/QUOTE]

Hyvä idea. Jos haluaa enemmän lapsia, niin miksei mieluummin adoptoisi kuin riskeeraisi oman ja lapsensa hengen?

Minulle on tehty viisi sektiota.Viidennellä kerralla myös sterilisaatio.
Minulla on ollut aina todella paljon kiinnikkeitä.Kohdunseinämässä ei ohentumaa.
Nyt viimeisellä kerralla kiinnikkeitä niin paljon että ne olivat nostaneet virtsarakon ylemmäs ja se oli kiinnittynyt kohtuun.Sektiossa virtsarakko puhkesi ja siitä tuli sitten oma juttunsa.
Minulle ei ole koskaan kiinnikkeiden takia kielletty raskautta ei edes nyt viimeisellä kerralla.Itse halusin sterilisaation jo ikänikin puolesta ja lapsiluku täynnä.
Tässä minun kokemukseni.

Yhteistyössä