kuinka isot perheet ja kuinka paljon teillä menee jouluun rahaa?

• Viestiketjun aloittaja joulua pakoon
  • Ensimmäinen viesti
joulua pakoon
mietittiin, jos ei oltaisikaan kotona, ja jätettäisiin lahjat väliin, ja lähettäisii reissuun tai risteilylle, niin rahaa tietysti palaa, mutta palaa sitä normaalijouluunkin ruokineen ja lahjoineen. tähän jouluristeilyyn ruokineen menisin ainakin 1000e kaikkineen.

5 lasta
tänä jouluna ajattelin ostaa pussilakana settejä lapsille ja kai jotai pelejä lapset on 7v poika, 6v tyttö, 4v poika, 3v poika ja tyttö reilu 5kk nyt. mut siis rahaa menee varmaa 200-300€ lahjoihin

"vieras"
No ei meillä nyt mitään valtavia summia mene... 2 aikuista+3 pientä lasta meitä on ja meniskö niin, että...
- ruoat 100€ normaalia enemmän
- lahjat lapsille+sukulaisille pienet muistamiset n. 200€

"Kia"
Meillä yksi lapsi, 3 kummilasta, 4muuta lasta joita muistamme sekä sitten muita sukulaisia 7kpl joita pienillä paketeilla muistamme. Ruokiin menee parisataa. Eli kaiken kaikkiaan 1000e pintaan...

Meitä on kaksi aikuista ja eskari-ikäinen lapsi. Viimejoulun meni meni noin 2000e. Alle 2000 ajattelin tänä jouluna pärjätä. Mieheni ja lapseni saa useampia lahjoja. Useamman lahjan saa myös vanhempani, veljeni, veljeni vaimo ja veljeni tytär.
Lisäksi lahjat ostan kummilapselle, neljälle ystävälleni, mummille, parille tädille, enolle, serkulla ja muutamalle muulle.
Joulupuukeräykseen ostan joitakin lahjoja.

Meitä on mä ja mun mies sekä lapset 11v, 5v, 4v ja jouluna 8kk. Omille lapsille osteaan varmaan lahjoja noin 80 eurolla/lapsi.
Mulla itsellä sisaruksia 5, joista kahdella lapset. Miehellä sisaruksia 4, joista yhdellä 2 lasta.
Tapana ollut, että ostetaan sisaruksille jotain ja myös tietenkin lapsille. Ja sit miehen vanhemmilla sekä mun äidille ja isäpuolelle sekä isälle ja isän naisystävälle. Pariskunnille meillä on tapana ollut ostaa joku yhteinen juttu.
Ja sit mulla (meillä) on kolme kummipoikaa, joille myös lahjat ostetaan. Sekä oon ostanut myös kummilapsien sisaruksille.

Voisin kuvitella, että noin 30-40 eurolla/lahja, joten kyllä rahaa menee. Onneksi mies menee vielä käymään kotimaassaan ennen joulua, niin ei tarvitse lahjoja lähettää. Ja miehen vanhemmathan tulee meille jouluksi. Kummilasten sisaruksille vähän halvemmalla. Tapana vaan ollut, että jotenkin huomioidaan.

Ja ruokiin tulee myös menemään rahaa, sillä meillä paljon mm kalaa ja mätiä pöydässä.

"essi"
Tänään just järkkäilin joululahjoja, ja totesin, että liki 40 henkilöä on lahjalistalla.
Yli puolet saa useamman kuin yhden lahjan.
Että kyllä siihen saa rahaa palamaan.
Ruokaan menee varmaan 100 - 200 enempi kuin normaalisti, kun mukana on kaikkea spesiaalimpaa.

lucifer
meillä on leikki-ikäiset muksut ja sitten myö vanhemmat ja jouluksi tulee vielä 20-30 eri-ikäistä sukulaista/ ystävää viettämään joulua meille eli saattaa siinä joku kymppi näpeistä hujahtaa:whistle:

meillä näin
Normaalisti meillä menee lahjoihin n. 1500 e ja sit ruuat 200-300 e, mutta nyt vietetään nuuka joulu ja ostetaan kunnon lahjat vain kummilapsille ja muille perheen ulkopuolisille lahjottaville ja omat saa vain jotain pientä, kun ollaan heti tammikuun alussa lähdössä reissuun Dubaihin, niin ostetaan sitten sieltä lapsille jotain kivaa (siellä on ostoskarnevaalit menossa silloin).

"äiti86"
Kolme henkinen perhe, rahaa menee varmaan n. 500e.
Ruokia ei tarvitse itse tehdä kun mennään isälle viettämään joulu, mutta aina kotiin on silti piparit, tortut ja hirvipaisti tehty.
Tosin paistikin saadaan ilmaseksi. Joulukoristeita joutuu ehkä jonkin verran ostamaan kun muutossa lyttäänty kassillinen kuusen koristeita :/

Lahjat ostetaan omalle tytölle, mun ja miehen pikkuveljille ja omille vanhemmille jotain pientä.
Sekä tietty miehen kummimuksua muistetaan.
Muille, lähinnä sellasille kenen luona kyläillään pyhinä, olen joulusin tehnyt itse karamelleja ja joskus kynttilöitä,
siihen kynttilärumbaan en varmaan jaksa enää lähteä.

meitä on 4 henkeä, lahjoihin taitaa mennä n.80e(meillä vain lapset saa lahjoja ja muun suvun kanssa on sopimus, että ei ostella mitään turhaa kräässää toisillemme, ilmoittakoon kukin jos oikeasti jotain tarvitsee, niin sen voi ostaa).

ruokiin laskin pikaseen, et menee n.100-150e(tähän sisältyy karkit sunmuut herkut). Ainakin yhtenä päivänä meille tulee mun sisko ja sen poikaystävä syömään.

Yhteistyössä