Anoppi pitää lapsen syttärit!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Sustakin tulee vielä joskus anoppi. :)
Se on ihan itsestä kiinni millainen anoppi aikoo olla. :)

Itse aion kertoa omat anoppi kokemukset lapsille ja samalla sanoa, että älkää sietäkö minulta tuollaista, kertokaa minulle jos menen liian pitkälle.

"Viima"
Ymmärtäisinjos olis sopinu sun kanssa et järjestää ne kaverisynttärit kun sulla kiire mut todisaan sopinu sun kanssa asiasta. Kiehuisin kiehuisin. Perseestä. Törkeää.

Heh, meillä jos anoppi edes uskaltaisi ajatella lapsen synttäreiden järkkäämistä tms. ilman meidän lupaa, niin mieheni (siis hänen poikansa!) vetäisi aika pahasti herneet nenään. Varmaan vielä pahemmin kuin minä. Meidän oli sattuneista syistä pakko kouluttaa anoppi jo raskausaikana. (En nyt jaksa alkaa niitä tähän kirjoittamaan, tulis liian pitkä teksti.)

"Kifa"
Öh, mikäli ymmärsin aloitusviestin oikein niin aloittaja ei siis kuitenkaan ole itsekään vielä mitään juhlia järjestellyt tai muutenhan anopin olisi kai kuulunut niistä tietää? Eli jos lapsen oikea synttäripäivä on viikon päästä eikä anopille ja muille miehen sukulaisille ole mistään toisista juhlista mitään ilmoitettu niin eikös ole aika loogista olettaa ettei niitä sitten aiotakaan pitää jollei anoppi itse järjestä?

Meillä anoppi järjestää lapsen synttärit tänä vuonna ja olen siitä hyvin kiitollinen. Miehen puolella kun on aika paljon sukulaisia jotka haluavat tulla kahvittelamaan ja itsellä ei juuri nyt olisi ollut mitenkään mahdollista ruveta kestitsemään isoa joukkoa saati että meille olisi mahtunutkaan. Asiasta kyllä sovittiin hyvissä ajoin, jo siksikin että noiden pitkämatkalaisten sukulaisten aikataulut piti selvittää jo kesällä.

Mä voin kuvitella,että entinen anoppi olis tehnyt juuri jotain tuon tyylista vain koska olis sen tiennyt mua ärsyttävän..Siis loppu aikoina.
Nyt kun ollaan sovittu,et isin luona jokatoinen vuosi juhlitaan,niin ei vissiin oo apujakaan herunut. :D

Kiitän jotain suurempaa voimaa siitä,et mulla on oikeasti todella ihana ja kultainen anoppi (vaikken anopiksi saisikaan joidenkin mielestä kuttua kun häät on vasta suunnitteilla :D ) ,enkä usko että meillä tulee IKINÄ pahempia erimielisyyksiä.
Pienet riidat ja erimielisyydet on elämää,mutta uskon,että kaikesta selvitään. :)

Kumppanilleni nostan hattua,että kestää omaa anoppiaan,eli mun äitiä. :D
Siis noin niinku kaikella rakkaudella,mutta kun katsoo tätä tytärtä ja äiti ja tytär on ihan samasta puusta veistettyjä ni ei oo meijän herralla helppoa. :D

Meidän molempien vanhemmat asuu vieläpä 5 km säteellä meistä,eikä ongelmia. :)

Missasinko jotakin...
Olenko mä ainoa jonka mielestä on vähän penaalista että lapselta oli jäämässä kaverikutsut kokonaan väliin? Ja mikä massahysterian syy se nyt on, että anoppi haluaa järjestellä lapsenlapselleen juttuja. Mikä hitin skaba se nyt on? Jos oma anoppini haluaisi järjestää lapselle toisetkin syntymäpäiväjuhlat niin siitä vain, tod. näk. vaan naurattaisi mummin ylikehittynyt lellimislihas. Eri asia tietysti jos siihen liittyisi mun panettelua tyyliin "kun ei äitis..."

tapansa mukaan, asiassa kuin asiassa, anatolia hieman muuntelee totuutta. koita kestää. kaikki pitää näyttää hänelle hyvältä ja onhan se nyt kuule hienompaa jos se anoppi on eri mantereella.
Juu, se kuulostaa hyvältä :). Anoppi on eri mantereella ja monentuhannen mailin päässä, niin mä ruukaan sanoa. Eli kaukana on. Hyvät välit, kirjaimellisesti.

(pian tulee luento maileista, oletan)

minä,
Anopit ovat tyttö- tai poikaystävän mukana saatu haitta tai etuisuus, joita yleisesti hyödynnetään mm. verhojen ompelussa, lastenhoidossa ja rahan vippaamisessa. Anopin lisäksi saattaa naimakauppaan kuulua appi, myös appiukoksi kutsuttu mieshenkilö. Anoppi on kuin tietokone virus joka tulee päätiedoston mukana, vaikka ei sitä haluaisikaan. Yleensä tästä viruksesta on mahdoton päästä eroon tuhoamatta päätiedostoa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Ei juhlia vai?
Olenko mä ainoa jonka mielestä on vähän penaalista että lapselta oli jäämässä kaverikutsut kokonaan väliin? Ja mikä massahysterian syy se nyt on, että anoppi haluaa järjestellä lapsenlapselleen juttuja. Mikä hitin skaba se nyt on? Jos oma anoppini haluaisi järjestää lapselle toisetkin syntymäpäiväjuhlat niin siitä vain, tod. näk. vaan naurattaisi mummin ylikehittynyt lellimislihas. Eri asia tietysti jos siihen liittyisi mun panettelua tyyliin "kun ei äitis..."
Et oo. Mustakin tuntui lievästi sanoen kummalta, ettei kaverisynttäreitä ollut tulossa. Itse oisin ainakin ollut lapsena enemmän kuin pettynyt, jos ei synttärijuhlia olisi tullut. Okei, anopin olisi pitänyt kertoa asiasta, mutta varmasti on lapselle kivempi kuitenkin, että ne juhlat tulee. Vai mikä olisi ollut se ap:n oma suunnitelma synttärien suhteen? Kaverisynttärit kun ton ikäisille kuitenkin on aika tärkeä juttu.

Minunkin anoppi asuu naapurissa |O. Hänen tyyliinsäkään ei kuulu asioista ilmoittelu etukäteen, vaan hän saattaa todeta yhtäkkiä, että tänään pidetään puutalkoot. Ihanaa, kaikki yhdessä. No jos minä olen kerennyt sopia jo muuta menoa, siitähän meteli syntyy. Ollaan mahdollisimman vähän tekemisissä.

"essi"
Et oo. Mustakin tuntui lievästi sanoen kummalta, ettei kaverisynttäreitä ollut tulossa. Itse oisin ainakin ollut lapsena enemmän kuin pettynyt, jos ei synttärijuhlia olisi tullut. Okei, anopin olisi pitänyt kertoa asiasta, mutta varmasti on lapselle kivempi kuitenkin, että ne juhlat tulee. Vai mikä olisi ollut se ap:n oma suunnitelma synttärien suhteen? Kaverisynttärit kun ton ikäisille kuitenkin on aika tärkeä juttu.
Missäköhän luki, että se anoppi on just kavereille juhlia järjestämässä?
ja vaikka olisikin, niin pakkohan tuollaisista on lapsen vanhempien kanssa sopia, siis juhlakamun vanhempien. Hehän on voineet ties mitä suunnitella vkonlopuksi ohjelmaa, kun ei ole moisista juhlista mitään kerrottu.
Asia ois varmaan ollut ihan eri, jos anoppi olisi muutama viikko aiemmin asiasta keskustellut!

Yhteistyössä