Näköjään työt ei kiinnosta ketään:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Liisa";27190244]yksityishenkilönä olet pieni asiakas vaikka useita useamman kampanjan tilaisit[/QUOTE]

Näköjään täällä mun asiat tunnetaan paremmin kuin mä itse:D

Näköjään täällä mun asiat tunnetaan paremmin kuin mä itse:D

Esitän nyt mainostoimistoa:
Hei, meille on tullut taas pari sähköposti koskien uusia duuneja. Toinen näyttää tulleen Nordealta ja toinen joltain toiminimeltä, jolla ei näytä YTJ:n mukaan ollut liikevaihtoa pariin vuoteen.

Tahtoo pukata kiirettä päälle, noiden entisten tilausten kanssa, joten valkataanpa kumpi duuni otetaan. Hmmmm... olisikohan se tuo outu toimimaton toiminimi, vai Nordea... no, jos me se Nordea otettaisiin.

Niin, kuinkas iso toimija sinä Venakko olikaan liikevaihdottoman toiminimesi kanssa?!?

[QUOTE="Zap";27190757]Esitän nyt mainostoimistoa:
Hei, meille on tullut taas pari sähköposti koskien uusia duuneja. Toinen näyttää tulleen Nordealta ja toinen joltain toiminimeltä, jolla ei näytä YTJ:n mukaan ollut liikevaihtoa pariin vuoteen.

Tahtoo pukata kiirettä päälle, noiden entisten tilausten kanssa, joten valkataanpa kumpi duuni otetaan. Hmmmm... olisikohan se tuo outu toimimaton toiminimi, vai Nordea... no, jos me se Nordea otettaisiin.

Niin, kuinkas iso toimija sinä Venakko olikaan liikevaihdottoman toiminimesi kanssa?!?[/QUOTE]

Ei Venakko tätä tajua vaan luulee olevansa kova nimi bisnesmaailmassa.

[QUOTE="vieras";27189644]Jos soittaisit vaikka tallinnaan jollekin firmalle? Olisi varmaan helpoin ratkaisu.[/QUOTE]

Jep. Ne vetäisee lateksilla odottaessa. Hyvä ja halpa.

Se on tämä nykymeno, niillä, joilla töitä on, sitä on liikaa...kun henkilöstöresurssit on kiristetty äärimmilleen. Mutta kyllä silti sähköposteihin pitäis jotain vastata.

[QUOTE="vieras";27191793]Se on tämä nykymeno, niillä, joilla töitä on, sitä on liikaa...kun henkilöstöresurssit on kiristetty äärimmilleen. Mutta kyllä silti sähköposteihin pitäis jotain vastata.[/QUOTE]
Näinhän se on. Työntekijöiden palkkaaminen on tässä maassa kallista eikä työntekijöistä pääse hevin eroonkaan. Monesti kiire on yrityksissä tilapäistä eikä tilapäistä ammattitaitoista kiireapua ole juurikaan saatavilla. Harvalla yrityksellä on varaa maksaa palkkaa työntekijöille, jotka päivät pitkät pyörittelevät peukaloitaan jotain duunia odotellessaan ja joille sitten olisi käyttöä, jos tilapäisesti tulee kiirettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27191822:
Näinhän se on. Työntekijöiden palkkaaminen on tässä maassa kallista eikä työntekijöistä pääse hevin eroonkaan. Monesti kiire on yrityksissä tilapäistä eikä tilapäistä ammattitaitoista kiireapua ole juurikaan saatavilla. Harvalla yrityksellä on varaa maksaa palkkaa työntekijöille, jotka päivät pitkät pyörittelevät peukaloitaan jotain duunia odotellessaan ja joille sitten olisi käyttöä, jos tilapäisesti tulee kiirettä.

Juuri tätä konsulttikonttorissamme päivittelemme, että asiakkailla on se oletus, että peukaloita pyörittelemme odotellessamme toimeksiantoja...Onneksi on tasaisesti töitä, mutta se valitettavasti tarkoittaa sitä, että ei ole mahdollista jokaista toimeksiantoa saman tien täysipäiväisesti alkaa tekemään. Sähköposteihin ja puheluihin kyllä aina vastataan, eikä haluta eioota suoraan taräyttää.
Nykyään vaan asiakkaatkin tuppaa olemaan viime tipassa liikkeellä, stressihän siinä sitten on kaikilla.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Tulkitsinko oikein ongelman: "Aloittajaa harmittaa, ettei hänen tarjouspyyntöönsä ole vastattu kahdessa päivässä. Lisäksi häntä harmittaa, että autoa ei ehditty yliteippaamaan heti tänään, kun hän tänään soitti, siis ei ollut varannut aikaa tms." Siis aloittaja haluaa palvelun HETI, koska hänellä on kiire?

Tulkitsinko oikein ongelman: "Aloittajaa harmittaa, ettei hänen tarjouspyyntöönsä ole vastattu kahdessa päivässä. Lisäksi häntä harmittaa, että autoa ei ehditty yliteippaamaan heti tänään, kun hän tänään soitti, siis ei ollut varannut aikaa tms." Siis aloittaja haluaa palvelun HETI, koska hänellä on kiire?

Näin. Lisäksi hänellä on VARAA maksaa, joten ilman muuta hänen pitäisi päästä jonon ohi.

Olenko mä SANONUT ETTÄ HALUAN HETI? Missä?

Osaatko lukea että mulle oli luvattu teippaus ja renkaiden maalaus jo täällä vkloppuna ja nyt he eivät enää siitä tekee ja mun oli pakko lähteä etsimään toisia yrityksiä. Onneks ja toivottavasti autoa saadaan 2vkon sisällä teipattu.

Mua vitutta kamalasti jos ihmiset perustaa firmoja ja eivät osaa vastata sähköpostiin, eikä ole vain yhdestä firmasta kysee vaan monista. Kaikillako yhtäkki loma alkoi vai? Hmm... entäs puhelin missä se on unohdettu kun ei siihenkään vastetaan eikä takas soitetaan? Onneks sain kuitenkin muutama firma kiinni. Kun mulle pitää monet asiat tehdä ja aikataulu minulla on 1-1,5kk

Hmm. No ensinnäkin: mainostoimistoilla hyvin monilla menee tällä hetkellä huonosti eli turha siellä selitellä, että työt ei kelpaisi.

Toisekseen: nuo teippaamot voivat hyvinkin olla sellaisten tapausten vetämiä, että oikeesti mitään s-posteja ei katsella todellakaan päivittäin...

Ja sit vielä kolmanneksi ikävä tosiasia: hoono soomi ei koskaan lupaa hyvää. Hyvin moni ajattelee, että ulkomaalaiset jättää laskut maksamatta...

Hmm. No ensinnäkin: mainostoimistoilla hyvin monilla menee tällä hetkellä huonosti eli turha siellä selitellä, että työt ei kelpaisi.

Toisekseen: nuo teippaamot voivat hyvinkin olla sellaisten tapausten vetämiä, että oikeesti mitään s-posteja ei katsella todellakaan päivittäin...

Ja sit vielä kolmanneksi ikävä tosiasia: hoono soomi ei koskaan lupaa hyvää. Hyvin moni ajattelee, että ulkomaalaiset jättää laskut maksamatta...

1. Mua kiinnosta sitten tiedä miks täysin suomalaisille ei vastetaan myös? Minulla yrittäjä kavereita, kellä aivan samat ongelmat.

2. Millä tavalla vain ulkomaalaiset ovat niin pahoja ettei maksaa laskuja ja eikö saa ota etukäteen? Nyt puhut kakka. Jos joku firma joku noin luule, niin kerro mulle, helpoo hastaa sellaista oikeuteen tai antaa pahaa maineetta eteenpäin, kun noin mikään firma lain mukaan ei voi toimia

1. Mua kiinnosta sitten tiedä miks täysin suomalaisille ei vastetaan myös? Minulla yrittäjä kavereita, kellä aivan samat ongelmat.

2. Millä tavalla vain ulkomaalaiset ovat niin pahoja ettei maksaa laskuja ja eikö saa ota etukäteen? Nyt puhut kakka. Jos joku firma joku noin luule, niin kerro mulle, helpoo hastaa sellaista oikeuteen tai antaa pahaa maineetta eteenpäin, kun noin mikään firma lain mukaan ei voi toimia
1. Minäkin olen yrittäjä eikä mullekaan vastata heti. Kun ei niillä, joihin otan yhteyttä ja joilta jotain tavitsisin, istu siellä firmassa ketään peukaloitaan pyörittämässä. Kaikilla on kädet täynnä töitä. Jos joku alkaa vastailemaan sähköposteihin tai puheluihin, sillä jää ne "oikeat" työt tekemättä. Ja sitten asiakkaat on kiukkuisia, kun työt ei tule tehdyksi sovitun aikataulun mukaan.

Se oikeuteen haastaminen ei ole mikään ratkaisu kaikkeen, ei sillä voi aina ja kaikkea uhata!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192265:
1. Minäkin olen yrittäjä eikä mullekaan vastata heti. Kun ei niillä, joihin otan yhteyttä ja joilta jotain tavitsisin, istu siellä firmassa ketään peukaloitaan pyörittämässä. Kaikilla on kädet täynnä töitä. Jos joku alkaa vastailemaan sähköposteihin tai puheluihin, sillä jää ne "oikeat" työt tekemättä. Ja sitten asiakkaat on kiukkuisia, kun työt ei tule tehdyksi sovitun aikataulun mukaan.
Miksi aika monilla sama ongelma? Eikö sitten jo pitää miettiä hankia lisää työvoimaa. Aika kamala touhu, kun asiakaille pakko odottaa päivät tai jopa viikot

Miksi aika monilla sama ongelma? Eikö sitten jo pitää miettiä hankia lisää työvoimaa. Aika kamala touhu, kun asiakaille pakko odottaa päivät tai jopa viikot
Monissa yrityksissä kiire on tilapäistä eikä pysyvä olotila. Mitä suhdanneherkempi ala, sitä vaikeampi on osata ennakoida, tavitaanko uutta työvoimaa vielä kuukauden päästä vai ei. Sun kannattaisi ehkä perehtyä hieman suomalaiseen lainsäädäntöön, joka koskee työnantajia ja työntekijöitä. Huomaat pian, että työntekijän palkkaaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu ja vielä vaikeampaa on päästä työntekijästä eroon, jos työt yks kaks väheneekin. Ja työntekijän palkkaaminen - jos siis maksaa kaikki lakisääteiset maksut - on aika kallista. ja entä, kun se puhelimeen vastaavaksi palkattu tyyppi on sairaana tai sillä on lapsi sairaana? Et sä mistään siihen hätään saa sille sijaista. Ja kun se on aluksi vain 3 päivää pois, niin et siihen voi edes ketään etsiä. Sitten se tuo loppuviikoksi saiaslomatodistuksen. Ja maanantaina hakee lisää sairaslomaa. Eikä kukaan työtön tule töihin muutaman tunnin varoitusajalla pariksi päiväksi. Eikä kaikista työttömistä olisi edes kaikkia töitä tekemään.

Pitää olla aika monta ihmistä töissä, että voi palkata yhden ihmisen vain vastaamaan puhelimeen ja sähköpostiin. Ja täytyy olla melko yksinkertainen jos tuota ei ymmärrä.

Lisäksi pienyrittäjälle työntekijän palkkaaminen on riski ja kallista, tämän vuoksi erittäin suuri osa yrittäjistä ei työllistä ketään.

No niin, entinen pomoni kertoi minulle, että hän oli laittanut jo kaaaauuuan sitten sinun siivousfirmaasi yhteydenottopyynnön, jossa oli tiedustellut miten jonkin homman (en muista minkä) hoitaisitte ja millä aineilla, tai jotain sinnepäin... Noh, nyt tässä kun tämän keskustelun luin, pirautin hänelle ja kysyin mitä vastasit ja kävitkö tekemässä sen siivouskeikan, niin yllätysyllätys, sinä et ole hänen viestiinsä edes vaivautunut vastaamaan!!?? Eli melko korni aloitus sinulta :D

• Tykkää
Reactions: tägi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192322:
Monissa yrityksissä kiire on tilapäistä eikä pysyvä olotila. Mitä suhdanneherkempi ala, sitä vaikeampi on osata ennakoida, tavitaanko uutta työvoimaa vielä kuukauden päästä vai ei. Sun kannattaisi ehkä perehtyä hieman suomalaiseen lainsäädäntöön, joka koskee työnantajia ja työntekijöitä. Huomaat pian, että työntekijän palkkaaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu ja vielä vaikeampaa on päästä työntekijästä eroon, jos työt yks kaks väheneekin. Ja työntekijän palkkaaminen - jos siis maksaa kaikki lakisääteiset maksut - on aika kallista. ja entä, kun se puhelimeen vastaavaksi palkattu tyyppi on sairaana tai sillä on lapsi sairaana? Et sä mistään siihen hätään saa sille sijaista. Ja kun se on aluksi vain 3 päivää pois, niin et siihen voi edes ketään etsiä. Sitten se tuo loppuviikoksi saiaslomatodistuksen. Ja maanantaina hakee lisää sairaslomaa. Eikä kukaan työtön tule töihin muutaman tunnin varoitusajalla pariksi päiväksi. Eikä kaikista työttömistä olisi edes kaikkia töitä tekemään.

Keittiönoita, saako kysyä sinulta, miks luulet etten tunne suomalaisia sääntöjä, tai mitä kelle maksetaan ja mihin ja paljon kustanta? Tämä menee aina niin naurettavaksi. Onko teillä suomalaisilla tosissaan niin (vaikka on minullakin suomi geenit), mutta onko täällä niin että te luulette jos on ulkomaalainen niin ei voi tiedä Suomesta mitään tai jää aina tyhmäksi tai on jo syntymästä alk. tumpelo, eikä myöskään maksaa asiakaille laskuja niin kuin eräs täällä sanoi että yrittäjä voi toimia oman luulon mukaan? Mikä on minulle aika uutta, koska luulen jokaisen pakko lakia tiedä ennen firman perustamista, eikä oman luulon mukaan voi toimia vaan pakko ota kaikki riskit niskaan. Otan mäkin kaikki riskit niskaan ja siks olen palkanut työntekijän, koska tiedän en voi toimia 4ssa paikassa yhtä aika ja asiakaille pakko vastata, koska haluan ne pitää hyvinä ja en halua että mun asiakaspalvelu olisi pepusta ja maksan sen vaikka omasta taskusta, koska itse mä halusin perusta yrityksiä, sekä on se normaali olla epätytyväinen firmaan, en mäkään sano mitään vastaan jos joku minun firmastakin sano kakka, jos toimin väärin asiakaiden suhteen, koska mun riskit nää on ja pakko haukumistakin kestää, jos tosissaan väärin teen... En myös elää kellojen mukaan, vaan jos on aika ja näen että asiakkaat kirjoittaa ja olen itse koneessa niin vastan vaikka klo oli 12 yö.... ei niin kuin eräät sivistyneet suomalaiset klo 20.00 kännykkää kiinni ja yrittäijä haluamme olla

Yhteistyössä