L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Näköjään täällä mun asiat tunnetaan paremmin kuin mä itse![]()
Minkä takia ihmiset laita firmoja pystyyn jos ei osaa asiat hoita asiallisesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27191822:Näinhän se on. Työntekijöiden palkkaaminen on tässä maassa kallista eikä työntekijöistä pääse hevin eroonkaan. Monesti kiire on yrityksissä tilapäistä eikä tilapäistä ammattitaitoista kiireapua ole juurikaan saatavilla. Harvalla yrityksellä on varaa maksaa palkkaa työntekijöille, jotka päivät pitkät pyörittelevät peukaloitaan jotain duunia odotellessaan ja joille sitten olisi käyttöä, jos tilapäisesti tulee kiirettä.
Tulkitsinko oikein ongelman: "Aloittajaa harmittaa, ettei hänen tarjouspyyntöönsä ole vastattu kahdessa päivässä. Lisäksi häntä harmittaa, että autoa ei ehditty yliteippaamaan heti tänään, kun hän tänään soitti, siis ei ollut varannut aikaa tms." Siis aloittaja haluaa palvelun HETI, koska hänellä on kiire?
Tulkitsinko oikein ongelman: "Aloittajaa harmittaa, ettei hänen tarjouspyyntöönsä ole vastattu kahdessa päivässä. Lisäksi häntä harmittaa, että autoa ei ehditty yliteippaamaan heti tänään, kun hän tänään soitti, siis ei ollut varannut aikaa tms." Siis aloittaja haluaa palvelun HETI, koska hänellä on kiire?
Hmm. No ensinnäkin: mainostoimistoilla hyvin monilla menee tällä hetkellä huonosti eli turha siellä selitellä, että työt ei kelpaisi.
Toisekseen: nuo teippaamot voivat hyvinkin olla sellaisten tapausten vetämiä, että oikeesti mitään s-posteja ei katsella todellakaan päivittäin...
Ja sit vielä kolmanneksi ikävä tosiasia: hoono soomi ei koskaan lupaa hyvää. Hyvin moni ajattelee, että ulkomaalaiset jättää laskut maksamatta...
1. Minäkin olen yrittäjä eikä mullekaan vastata heti. Kun ei niillä, joihin otan yhteyttä ja joilta jotain tavitsisin, istu siellä firmassa ketään peukaloitaan pyörittämässä. Kaikilla on kädet täynnä töitä. Jos joku alkaa vastailemaan sähköposteihin tai puheluihin, sillä jää ne "oikeat" työt tekemättä. Ja sitten asiakkaat on kiukkuisia, kun työt ei tule tehdyksi sovitun aikataulun mukaan.1. Mua kiinnosta sitten tiedä miks täysin suomalaisille ei vastetaan myös? Minulla yrittäjä kavereita, kellä aivan samat ongelmat.
2. Millä tavalla vain ulkomaalaiset ovat niin pahoja ettei maksaa laskuja ja eikö saa ota etukäteen? Nyt puhut kakka. Jos joku firma joku noin luule, niin kerro mulle, helpoo hastaa sellaista oikeuteen tai antaa pahaa maineetta eteenpäin, kun noin mikään firma lain mukaan ei voi toimia
2. Millä tavalla vain ulkomaalaiset ovat niin pahoja ettei maksaa laskuja ja eikö saa ota etukäteen? Nyt puhut kakka. Jos joku firma joku noin luule, niin kerro mulle, helpoo hastaa sellaista oikeuteen tai antaa pahaa maineetta eteenpäin, kun noin mikään firma lain mukaan ei voi toimia
Miksi aika monilla sama ongelma? Eikö sitten jo pitää miettiä hankia lisää työvoimaa. Aika kamala touhu, kun asiakaille pakko odottaa päivät tai jopa viikotAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192265:1. Minäkin olen yrittäjä eikä mullekaan vastata heti. Kun ei niillä, joihin otan yhteyttä ja joilta jotain tavitsisin, istu siellä firmassa ketään peukaloitaan pyörittämässä. Kaikilla on kädet täynnä töitä. Jos joku alkaa vastailemaan sähköposteihin tai puheluihin, sillä jää ne "oikeat" työt tekemättä. Ja sitten asiakkaat on kiukkuisia, kun työt ei tule tehdyksi sovitun aikataulun mukaan.
Se oikeuteen haastaminen ei ole mikään ratkaisu kaikkeen, ei sillä voi aina ja kaikkea uhata!
Monissa yrityksissä kiire on tilapäistä eikä pysyvä olotila. Mitä suhdanneherkempi ala, sitä vaikeampi on osata ennakoida, tavitaanko uutta työvoimaa vielä kuukauden päästä vai ei. Sun kannattaisi ehkä perehtyä hieman suomalaiseen lainsäädäntöön, joka koskee työnantajia ja työntekijöitä. Huomaat pian, että työntekijän palkkaaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu ja vielä vaikeampaa on päästä työntekijästä eroon, jos työt yks kaks väheneekin. Ja työntekijän palkkaaminen - jos siis maksaa kaikki lakisääteiset maksut - on aika kallista. ja entä, kun se puhelimeen vastaavaksi palkattu tyyppi on sairaana tai sillä on lapsi sairaana? Et sä mistään siihen hätään saa sille sijaista. Ja kun se on aluksi vain 3 päivää pois, niin et siihen voi edes ketään etsiä. Sitten se tuo loppuviikoksi saiaslomatodistuksen. Ja maanantaina hakee lisää sairaslomaa. Eikä kukaan työtön tule töihin muutaman tunnin varoitusajalla pariksi päiväksi. Eikä kaikista työttömistä olisi edes kaikkia töitä tekemään.Miksi aika monilla sama ongelma? Eikö sitten jo pitää miettiä hankia lisää työvoimaa. Aika kamala touhu, kun asiakaille pakko odottaa päivät tai jopa viikot
Miksi aika monilla sama ongelma? Eikö sitten jo pitää miettiä hankia lisää työvoimaa. Aika kamala touhu, kun asiakaille pakko odottaa päivät tai jopa viikot
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27192322:Monissa yrityksissä kiire on tilapäistä eikä pysyvä olotila. Mitä suhdanneherkempi ala, sitä vaikeampi on osata ennakoida, tavitaanko uutta työvoimaa vielä kuukauden päästä vai ei. Sun kannattaisi ehkä perehtyä hieman suomalaiseen lainsäädäntöön, joka koskee työnantajia ja työntekijöitä. Huomaat pian, että työntekijän palkkaaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu ja vielä vaikeampaa on päästä työntekijästä eroon, jos työt yks kaks väheneekin. Ja työntekijän palkkaaminen - jos siis maksaa kaikki lakisääteiset maksut - on aika kallista. ja entä, kun se puhelimeen vastaavaksi palkattu tyyppi on sairaana tai sillä on lapsi sairaana? Et sä mistään siihen hätään saa sille sijaista. Ja kun se on aluksi vain 3 päivää pois, niin et siihen voi edes ketään etsiä. Sitten se tuo loppuviikoksi saiaslomatodistuksen. Ja maanantaina hakee lisää sairaslomaa. Eikä kukaan työtön tule töihin muutaman tunnin varoitusajalla pariksi päiväksi. Eikä kaikista työttömistä olisi edes kaikkia töitä tekemään.
Se ei ole uhkaminen, mikään firma ei vaan voi toimia niin lain mukaan. Jos sellainen firma jossain on tai on muuten joku joka toimii väärällä tavalla tai niin, niin kuin luule ,,jos,,. Kerro mulle vaan... haluan tietä