lapset löysi isin aamulla eteisen lattialta...

  • Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllähän se mieleen on jäänyt miten äiti kerran iloisten juhannusjuhlien jälkeen sammui sängyn alle kun ryömi viinipäissään sinne koiraa rapsuttelemaan. Mulle ei jäänyt traumoja vaikka lapsi olinkin, mut jos ois usein käynyt ni varmaan olis. Mut aika tiukka olen ton alkolla sekoilun kanssa. Joku 1-2 kertaa kymmenessä vuodessa, jos mies itsekin älyis katua ja hävetä vois vielä mennä mut enempää en kattelis.
 
Tuollainen ylihysteerinen toisen kyttääminen ja soittelu ympäri kyliä antaa ap.stä naurettavan mustasukkaisen mielikuvan.

Jos ei aikuinen ihminen kykene pitämään itsestään huolta ei sitä toinenkaan voi tehdä, mutta älä helkkarissa nosta mitään älämölöä - se tuskin helpottaa kenenkään oloa.
 
"vieras"
Entäs jos makaa vessan lattialla yrjötaudissa, mitä lapset siitä ajattelevat? Tai jos on sammuneena sängyssä eikä eteisessä?

Jotenkin huvittava ketju kerrakseen. Seuraavan kerran kun mies pierasee lasten kuullen väärässä paikkaa niin uhkaan erolla.

Mutta minusta tämä oli ihan hyvä esimerkki isoimmille lapsille: näin käy kun juo liikaa, mutta aina pitää tulla kotiin, oli kunto mikä hyvänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: eras, vierailija
"vaimo"
Koskaan ei ole niin käynyt, mutta jos mies jäisi pippalointireissulta saapumatta kotiin, en tasan alkaisi aamulla soitella kavereiden perään. Sen verran luotan mieheeni että se hengissä säilyy, mut tosiaan en kuulu niihin naisiin jotta soittelisi miehen kaverit läpi et onko se Hemmo nyt siellä teillä vai Villellä vai vieraissa vai missä?
Kysyisin sitten kun saapuisi kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Kyllähän nyt jokainen kunnollinen perheenisä vetää vähintään kerran kuukaudessa perseet ja sammuu milloin mihinkin.

Sehän kuuluu suomalaiseen kulttuuriinkin.
Ei kuulu mun miehen tapoihin, vaikka kunnon mies onkin. :)
Olen niin kiitollinen absolutisti miehestäni, eipähän tarvi odotella krapula aamuina kauppaan pääsyä, tai odotella miestä baari reissuista kotia. Lapset säästyvät moneltakin pahalta kun perheessä ei juoda. :)
Ap:lle et kyllä ala kynnysmatoksi, äijälle mono perseeseen tai täysi raittius, ei toi tosta kun pahene vaan!!!
 
"Jäämies"
[QUOTE="vieras";27189199]Ei kuulu mun miehen tapoihin, vaikka kunnon mies onkin. :)
Olen niin kiitollinen absolutisti miehestäni, eipähän tarvi odotella krapula aamuina kauppaan pääsyä, tai odotella miestä baari reissuista kotia. Lapset säästyvät moneltakin pahalta kun perheessä ei juoda. :)[/QUOTE]

Nyt varmaan kuvittelet, että lapsetkaan eivät koskaan juo, kun isukki on absolutisti...
 
"vieras"
[QUOTE="Jäämies";27189210]Nyt varmaan kuvittelet, että lapsetkaan eivät koskaan juo, kun isukki on absolutisti...[/QUOTE]

No ei juo ainakaan vielä:D kaikki on ala-aste ikäisiä. Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan? Miksi yleensäkin pitää juoda, onko se suomessa joku pakko, ettei vaan erotu massasta?
 
säpäle harmaana
Omasta mielestäni kuulostakin oudolta että ap on aina pelännyt lasten löytävän miehen jostain sammuneena jos noita ylilyöntejä tapahtuu niin harvoin (5 kertaa/11v). Vieläpä niin ettei lapset ole koskaan nähneet miestä humalassa. Hysteeriseltä kuulostaa.

Mutta jos nyt tietää että sen kyseisen porukan kanssa homma aina lähtee käsistä niin helpompi sitten sopia että joko mies tai vaihtoehtoisesti vaimo ja lapset yöpyvät tuolloin muualla.
No eikö siis olisi sinusta hysteeristä, jos noiden joskus tapahtuneiden ylilylöntien takia ap lähtisi aina lasten kanssa johonkin yökylään, kun mies lähtee johonkin?

Minunkin poikani on pari kertaa saanut kovasti kipeää kiivetessään sohvalle. Kyllähän sitä koko ajan pelkää, että joskus tulee yhtä pahoja kuhmuja ja naarmuja, mutta ei se tarkoita sitä, että heittäisin sohvan pois tai kulkisin kotonani jatkuvasti poikaani vartioimassa. Onko tämä nyt sitten hysteeristä, vai olisiko se sohvan pois heittäminen hysteeristä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27188804:
Eli jos sinä olet selvin päin ja miehesi lähtee muualle juomaan, sinä lähdet Martta-tädin luo aina yöksi?
Ei mun tartte lähteä, kun mies ei koskaan kittaa niin, että sammuisi jonnekin tai humalaspäissään täällä örveltäisi.

Joskus saatan lähteä lasten kanssa mökille tms kun mies menee ulos, mutten siksi, että pitäisi lähteä häntä ns. karkuun. Hyvin hillitysti hallitusti parempi puoliskoni osaa alkoholia ottaa, ja juuri siksi uskallankin lähteä esim. sinne mökille jos miehellä on pikkujoulut tms; tiedän hänen löytävän kotiin itsekin, mun ei tarvitse soitella perään tai sammunutta miestä pihalta hangesta sisään kantaa.

Jos mulla olisi mies, jonka kohdalla on riski vetää ne överikännit, niin kyllä: lähtisin lasten kanssa yöksi muualle, tai mies saisi luvan jäädä yöksi muualle, aina kun jotain saunailtoja tms tulee. Ei liene vaikea saati mahdoton toteuttaa, jos on sellaiseen tarvetta.
 
Kuules
Alkuperäinen kirjoittaja sisälukua;27188135:
Siis sanottiinko jossain, että mies on alkoholisti? Kun mä en mielestäni sitä huomannut mistään.
Olet vissiin aivan uusi palstalla. Nämä keittiöjyrät ja voimaistuneet kaappifeministit leimaavat alkoholistileimalla jokaisen miehen joka humaltuu. Joskus riittää sekin että juo enemmän kuin yhden keskioluen muulloin kuin juhannusaattona, joskus silloinkin.

Nämä ketjut ovat aivan älyttömiä. Ero on aina tämän todellisuudesta irtautuneen ämmälauman mielestä ainoa oikea vaihtoehto.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27188298]Joo ei toi kyllä mikään maailman vakavin juttu ole. Kyllä oon itsekin joskus aikoinaan nuorena nukahtanut vähän sinne ja tänne. Hyvä että tuli kotiin.[/QUOTE]

Niin, nuorena. Tässä on kyse kouluikäisten lasten isästä, joten niin kauhean nuoresta ei ole enää kyse. Jos miehen isällä on jo ollut ongelmia alkon kanssa, niin eikö viimeistään nyt olisi aika tehdä asialla jotain? Tarttee apua, jos ei osaa itse kontrolloida tossa iässä itseään. Ihan ekana on MIEHEN tehtävä selittää lapsille miksi hän eteisen lattialla nukkui. Minä vaimona antaisin tossa vaiheessa luurin käteen ja heti soittaa aikaa lääkäriin tai aa:han tai johonkin.
 
Musta tässä ketjussa on aikamoisia ristiriitoja ap:n tiedoissa tai sit suhtautumisessa.

Jos tuo ei ole mitenkään tapa (mitä ilmeisesti ei ole) niin en näy yhtä kertaa niin pahana tai tuomittavana - olen henk. koht. itsekin nukkunut eteisen lattialla (mahataudissa ei enää ehtinyt sängystä vessaan) ja tirppa mut siitä "löysi".

Jos tuo alkaa olemaan tapa ja muutenkin alkoholin käyttö ei ole hanskassa niin sit se olis vakavan keskustelun paikka ja aikalailla joko-tai vaihtoehdot. Silti en tuosta kerrasta vielä kytkintä nostais ellei aiheesta olis jo käyty sellanen mitäjos-keskustelu. Mokatakin täytyy joskus saada parisuhteessa ja perheellisenäkin.
 
"Vieras"
No voi daa teidän kanssa! Mun lapset tarttis varmaan ottaa sit huostaan jo kun viime vuoden pikkujouluissa vetäsin hiukan yli kun en koskaan mitään juo ja oksensin ja podin krapulaa koko seuraavan päivän ja mun lapsiraukat sen näki ja kärsi. Koskaan ei olla kotona juovuspäissän tms, mutta toi on nyt jo sellanen asia, että äkkiä soittamaan sossuun. Ja mies ottamaan eroa! Voi tsiisus teidän kanssa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27189824:
No eikö siis olisi sinusta hysteeristä, jos noiden joskus tapahtuneiden ylilylöntien takia ap lähtisi aina lasten kanssa johonkin yökylään, kun mies lähtee johonkin?

Minunkin poikani on pari kertaa saanut kovasti kipeää kiivetessään sohvalle. Kyllähän sitä koko ajan pelkää, että joskus tulee yhtä pahoja kuhmuja ja naarmuja, mutta ei se tarkoita sitä, että heittäisin sohvan pois tai kulkisin kotonani jatkuvasti poikaani vartioimassa. Onko tämä nyt sitten hysteeristä, vai olisiko se sohvan pois heittäminen hysteeristä?
Yritin tuossa ap:lta kysellä miehen alkoholinkäytöstä muuten. Siis jos nuo kerta kahdessa vuodessa on ainoat kerrat kun mies ylipäätään juo ja lopputulos on tuo niin kyllä, lähtisin jonnekin muualle yöksi. Voisin lähteä vaikka miehen alkon käyttö olisi asiallisempaa, sekin ilman hysterisointia. Saisi mies sitten seuraavana aamuna nukkua rauhassa. Samoin itsestäni olisi ihan kiva jos itse juhlimaan lähtiessä mies ja muksut menisivät jonnekin yökylään - vaikkei siis tarkoituksena olisi juoda itseään sammuksiin.

Se mikä mielestäni on hysterisointia -jos siis ap kertoo totuudenmukaisesti näiden miehen sammumisten määrät -on se että ap jatkuvasti elää pelossa että lapset löytävät miehen jostain sammuneena.

Olen ehdottomasti tympeä siinä etten jaksaisi kenenkään äverijuomisten jälkiä katsella ja siivoilla. Jos osaisi asiallisesti hipsiä nukkumaan niin ok, mutta muuten katsoisin helpommaksi kaikille -jos tuota siis tapahtuu harvoin- että noiden potentiaalisten överi-iltojen päätteeksi jompi kumpi nukkuu muualla kuin kotona. Minulla ei olisi valittamista jos mies sitten keskenään kärsii krapulansa ja siivoaa jälkensä.

Jos tuo nyt on taas kyse siitä että normaalisti asiallisesti juovalla miehellä jonkun hassun kerran lähtee mopo käsistä niin en todellakaan sen takia jatkuvasti pelkäisi. En kannata lasten silmien alla (humala)juomista mutta jos nyt lapset kerran löytävät miehen eteiseen sammuneena ja vieläpä naureskelevat asialle en myöskään stressaisi että siitä jäisi heille traumoja. Tietty äidin oma panikoiminen tuossa voi pelottaa pieniä lapsia, mutta jos muuten on perheen suhteet kunnossa niin kannattaako tuosta niin isoa numeroa tehdä? Voisin todeta vaan lapsille että tuosta näette miten voi käydä jos juo liikaa. Lähtisin lasten kanssa jonnekin reissulle päiväksi ja palailtaisiin kun mies olisi saanut itsensä ja sotkunsa kuntoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27189824:
No eikö siis olisi sinusta hysteeristä, jos noiden joskus tapahtuneiden ylilylöntien takia ap lähtisi aina lasten kanssa johonkin yökylään, kun mies lähtee johonkin?

Minunkin poikani on pari kertaa saanut kovasti kipeää kiivetessään sohvalle. Kyllähän sitä koko ajan pelkää, että joskus tulee yhtä pahoja kuhmuja ja naarmuja, mutta ei se tarkoita sitä, että heittäisin sohvan pois tai kulkisin kotonani jatkuvasti poikaani vartioimassa. Onko tämä nyt sitten hysteeristä, vai olisiko se sohvan pois heittäminen hysteeristä?
Ja siis lyhyempi vastaus vielä: ei, en näkisi siinä mitään hysteeristä. Ihan vaan järkevän käytännönratkaisun kaikille. :)

Siis jos lopputulos on aina tuo kun mies on tietyn poikaporukan kanssa ulkona ja tätä tapahtuu tyyliin kerran vuodessa tai joka toinen vuosi niin miksi minun olisi järkevää jäädä lasten kanssa ihmettelemään mihin mies tällä kertaa sammuu ja sitten mahdollisesti vielä purkaa omaa ärsyynnystäni siinä? Kivempi kaikille että joko mies tai muu perhe yöpyy sen kerran toisaalla.
 
:(
"ero on aiheellinen, jos parisuhteessa on väkivaltaa, alkoholismia tai muita pahoja riippuvuuksia"...Noin sanotaan eräässä artikkelissa ja totta on...noi on asioita mitä ei vaan tarvitse sietää!
 
hshsehg
Siis voi herranjumala mitä ylidramantisointia taas täällä!!! "Jätä se" on täällä jokaikiseen kysymykseen vastaus, jos mies tekee jotain mistä nainen ei tykkää.

(enkä lukenut, kuin eka sivun alun)

Mutta jos tämä kovinkin yleistä, niin en kahtelis mutta jos kyse kerrasta tai parista, niin ei kaatas mun maailmaa. Lapsille selittäsin, että isille on väsy käyny tms.
 
[QUOTE="vieras";27191131]Niin, nuorena. Tässä on kyse kouluikäisten lasten isästä, joten niin kauhean nuoresta ei ole enää kyse. Jos miehen isällä on jo ollut ongelmia alkon kanssa, niin eikö viimeistään nyt olisi aika tehdä asialla jotain? Tarttee apua, jos ei osaa itse kontrolloida tossa iässä itseään. Ihan ekana on MIEHEN tehtävä selittää lapsille miksi hän eteisen lattialla nukkui. Minä vaimona antaisin tossa vaiheessa luurin käteen ja heti soittaa aikaa lääkäriin tai aa:han tai johonkin.[/QUOTE]

Ja mitähän se lääkäri tai aa-ryhmä mahtaa ajatella kun mies kertoo ettei hän mielestään omaa mitään alkoholiongelmaa mutta tuli nyt vaimon käskystä on on viimeisen 11v aikana viidesti juonut itsensä sammumiskuntoon...

Toisaalta en usko että ne kouluikäiset lapsetkaan kohtuuttomia traumoja saavat siitä että nyt ensimmäistä kertaa todistivat isän juomista.
 
Ken guru
Siis voi herranjumala mitä ylidramantisointia taas täällä!!! "Jätä se" on täällä jokaikiseen kysymykseen vastaus, jos mies tekee jotain mistä nainen ei tykkää.

(enkä lukenut, kuin eka sivun alun)

Mutta jos tämä kovinkin yleistä, niin en kahtelis mutta jos kyse kerrasta tai parista, niin ei kaatas mun maailmaa. Lapsille selittäsin, että isille on väsy käyny tms.
Jaa, minä en ainakaan kertaakaan sanonut että naisen pitäisi erota. Itse vaan en koskaan olisi perhettä sellaisen miehen kanssa perustanut, joka on kakaran tasolla juomisen suhteen vielä aikuisiälläkin. Enkä ymmärrä miten joidenkin mielestä kaikkien pitäisi sellainen sikamainen käytös hyväksyä, kun myös toisenlaisia miehiä on olemassa. Eikä mielestäni siinä ole mitään hienoa että lapset joutuvat katsomaan vanhempiansa kaatokännissä, sammuneena.
 
"huoh"
Näin se vaan menee. Suomessa känniääliöille löytyy aina ymmärrystä. Miehessä pitää tässä kulttuurissa olla jotain vikaa jos ei juo itseänsä känniin aina silloin tällöin...
 

Yhteistyössä