Mitä tekisit jos aamulla kun heräät huomaisit olevasi sokea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Avaisit silmät ja huomaisit ettet näkisikään mitään, mitä tekisit, mitä ajattelisit? Töihin pitäisi mennä, lapsi päiväkotiin jne, mitä sit kuuluukin sun arkiaamuun.

Jos mies ei olisi kotona (epätodennäköistä), soittaisin jonkun (vanhempani) viemään lapset päivähoitoon ja menisin itse lääkäriin todennäköisimmin ambulanssilla.

Luultavasti toteaisin tilanteen varsin realistisesti: Jaaha. Olen kadottanut näkökykyni.

Sitten kuulostelisin onko ketään hereillä, lähinnä onko esikoinen jo ylhäällä. Luovisin törmäillen itseni olohuoneeseen ja luultavasti myös käsi- ja jalkatuntumalla keittiöön, nappaisisin puhelimen ja soittaisin miehelleni ja ilmoittaisin asiasta, pyytäisin ottamaan yhteyksiä äitiinsä, josko voisi hoitaa nuorimmaisia sen ajan, kun itse olen lääkärissä...välissä olen varmaan jo ehtinyt infota esikoista sairauskohtauksestani...ja soittaisin varmaan hätäkeskukseen....siinä vaiheessa voisi sitten hiipiä puseroon se paniikki ja hätä....

Toki käytökseni voi olla jotain aivan muutakin. Paha mennä sanomaan.

Epäilisin näköhermon tulehdusta ja mies sais mut viedä Acutaan. Hammaslääkäri mulla on kaheksalta ja sinne menisin ensin. Tosin sekin on siellä Acutassa. Olisin todella surullinen ja huolissani ja miettisin miten sitä nyt raskausaikana vois hoitaa ja jos ei voi miettisin miten pärjään ilman näköä.

Mitenhän se avun soittaminen onnistuisi jos olisi yksin? Minulla on kosketusnäyttöpuhelin niin en kyllä näkemättä tietäisi onko näytöllä numerot vai mitä on. Pitäisiköhän varalta ostaa näppäinpuhelin...

[QUOTE="vieras";27190560]Mitenhän se avun soittaminen onnistuisi jos olisi yksin? Minulla on kosketusnäyttöpuhelin niin en kyllä näkemättä tietäisi onko näytöllä numerot vai mitä on. Pitäisiköhän varalta ostaa näppäinpuhelin...[/QUOTE]

Just ajattelin samaa. Kosketusnäytöt ei taida olla kovass ahuudossa näkövammaisilla... :D

Varmaan ottaisin kännykän sängyn vierestä ja soittaisin 112 tai jommalle kummalle vanhemmista. Tyttö jos ois täällä niin käskisin sen soittaa mun vanhemmille. Ja luultavasti toteisin vaan että vittu tämäkin vielä.

Kopeloisin puhelimen käsikopelolla, soittaisin miehelle/äidille/siskolle kenelle tahansa kuka vastaa, hakisin käsikopelolla 1-vuotiaani syliin viereisestä sängystä, odottaisin lapsi sylissä paniikissa apua ja varmaankin imettäisin muksun aamupalan korvikkeeksi (saisi sen lapsen pysymään turvassa ja paikallaan sen aikaa).

Hyi kamala mikä tilanne. Ensisijaisesti sen takia, että tuon lapsen turvallisuus olisi minun käsissäni ja minähän olisi aivan avuton.

Yhteistyössä