jos miehesi olisi tälläinen mitä tekisit valmiiksi kun hän ekaa kertaa joutuisi hoitaan 2 lasta pidemmän aikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Korkeintaan ruuat laittasin valmiiksi. Mutta toisaalta ois jo aikusen ihmisen aika oppia itsekin huolehtimaan lapsistaan.

Aivan samaa mieltä!!! Miksi mies ei pärjäisi omien lastensa kanssa?? Laittakaa ne osallistumaan jo ennen kuin tarvii pakosta jäädä, meillä ainakin on näin! Yhdessä tehty, yhdessä hoidetaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Peesi !!!

Tosin pitää kyllä tunnustaa, että silloin kun olin töissä ja isä oli kotona vanhempainlomalla, jouduin viikonloppuisin joskus kyselemään, että minkälaisessa rytmissä syönnit ja unet on... :ashamed:

Muuten kyllä minusta kodin ja lasten hoidon klo 16 jälkeen (jolloin meillä työt loppuu) pitää olla ihan tasapuolista, eli se että äiti/isä on ollut päivän töissä, ei vapauta iltaa kotihommista!

mitä muuten?

Ensin peesaat, sitten tunnustat ettet itsekään tiennyt rytmejä ja sitten kuitenkin isien pitäisi tietää... :o

jep jep :D

No se että kysyy milloin lapsi syö ja nukkuu ei ole ihan täysin verrannollinen siihen, että kaikki (ruuat, vaatteet, vaipat) pitää tehdä/laittaa valmiiksi! :headwall: Ihan samalla tavalla se isikin osaa kysyä, että missä rytmissä mennään (erityisesti vauvan kohdalla), ja jos siinä on KAIKKI mitä isälle (tai äidille) pitää opastaa, niin minusta homma on aika hyvin hallussa!!!
Ei meillä enää mitään rytmejä kysellä (kumpikaan), mutta lapsen ollessa alle 1v ne muuttui sen verran usein, että ei kannattanut vanhoihin tietoihin luottaa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että kotityöt töiden jälkeen kuuluu minusta hoitaa puoliksi!

Ok. Älä hermostu, hyvä ihminen..
Töiden jälkeen klo.16 siis? Silloin juu hoidetaan yhdessä. Mutta ei silloin kun mies kotiutuu vasta esim. 23. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Korkeintaan ruuat laittasin valmiiksi. Mutta toisaalta ois jo aikusen ihmisen aika oppia itsekin huolehtimaan lapsistaan.

Aivan samaa mieltä!!! Miksi mies ei pärjäisi omien lastensa kanssa?? Laittakaa ne osallistumaan jo ennen kuin tarvii pakosta jäädä, meillä ainakin on näin! Yhdessä tehty, yhdessä hoidetaan!!

Allekirjoitan. Koskaan ei tosiaan voi tietää mitä tapahtuu, voi sairastua vakavasti yms. Olen aina arvostanut sitä että miehellä on selkärankaa kantaa vastuuta perheestään. Miehen valinnassa ehdoton edellytys on ollut se, että arjen pyörittäminen ei ole vain minusta kiinni. Tämä siksi, että olen työni puolesta paljon matkoilla ja aikanaan kun olin lapsi, äitini sairastui syöpään kahdesti ja oli pitkiä jaksoja vuodepotilaana. Olisi ollut kyllä koko perhe kusessa, ellei isäni olisi ollut järki ihminen ja kiinnostunut perheestään.

Hämmennän vielä tätä soppaa ja suosittelen lämpimästi kaikille isille hoitovapaalle jäämistä, jos vain mahdollista. Tekee hyvää koko perheelle, kun työnjako muuttuu ja näkee asiat sen toisenkin osapuolen kannalta.

Mullon vähän samanlainen mies. Minä vaan laittasin lapulle päivärytmit ja mitä kukin syö. Turhaan laittaisin ruokaa pakkaseen tai jääkaappiin kun se kuitenkin veis lapset äitinsä luo syömään. Kyllä se sitte kumminki pärjäis, vaikka on niin olevinaan, että ei ikipäivänä. Kyllä edellinen synnärireissu sen todisti. :D Ja onhan se nyt osallistunu viikon verran enempi lastenhoitoonki eikä kakkapylyjen pesukaan enää ole kauhistus. :whistle:

Mitä ihmeen rytmejä teillä oikein on?

Meillä on neljä lasta, ja aina on miehelle voinut ilman ohjeita ja valmiita ruokia jättää lapset, vain vauvalle ruoka pitää tietenkin lypsää. Iha normaalia elämää eletään, normaalit aamiaiset, päiväruuat ja muut syödään, mitä siinä nyt on selittämistä?

Mutta taas huomaa olevansa kiitollinen siitä, että on täyspäisen miehen nainut.

Mutta jos jonkun elämänrytmi on pysyvästi sellaista, että mies on kotona klo 23-5.30 välisen ajan, ei se mitään kovi hyvää perhe-elämää ole. Jotain pitää keksiä tai ei kohta kumpikaan jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
On se nyt helvata, että niiden miesten pitää olla niin saakelin täydellisiä ja kaikkivoipia! En mäkään osaa korjata meidän autoa jos siihen tulee joku vika, en edes tiedä mihin pissapojan neste laitetaan. Tämä siksi, että mun ei TARVITSE sitä tietää. Mieheni kyllä rakastaa lastaan ja viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta eipä hänkään tiedä tarkkaan, kuinka monta kuutiota parsakaalia ja porkkanaa vauva lounaakseen syö, hui kamala. Ja jos kuolisin niin eiköhän tuo nopeasti oppisi. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ap haluaa antaa vähän apuja miehelle, miksi pitäisi tehdä vaikeamman kautta. Oikeasti musta on ihan hullua, että täällä ei olekaan niin pientä ongelmaa, etteikö sitä ukkoa pitäisi sen takia jättää tai jättää lapset tekemättä.

Tää menee jo ankaran saivartelun puolelle....

No mä antaisin miehen säveltää...kyllä se sit muistaa viimeistään ruokkia kun lapset kiljuu kurkku suorana. Puolitoista päivää on kuitenkin aika lyhyt aika.
Voi olla et sulla soi puhelin muutaman kerran osastolla.. :whistle:
Onnea leikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No mä antaisin miehen säveltää...kyllä se sit muistaa viimeistään ruokkia kun lapset kiljuu kurkku suorana. Puolitoista päivää on kuitenkin aika lyhyt aika.
Voi olla et sulla soi puhelin muutaman kerran osastolla.. :whistle:
Onnea leikkaukseen.

näin tekisin minäkin! Menköön sitten lasten kanssa vaikka mäkkäriin ja tilatkoon pitsan jos ruokaa ei osaisi laittaa. vauvalle varaisin tuttelia ja purkkia kaappiin. Varmasti tajuaisi syöttää lapset siinä vaiheessa kun huutavat kurkkusuorana ja nukkumaankin veisi varsinkin siinä vaiheessa kun nukahtelevat ympäri asuntoa :) Onneksi meillä ei ole näin, mutta jos olisi niin kyllä minä tekisin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on neljä lasta, ja aina on miehelle voinut ilman ohjeita ja valmiita ruokia jättää lapset, vain vauvalle ruoka pitää tietenkin lypsää. Iha normaalia elämää eletään, normaalit aamiaiset, päiväruuat ja muut syödään, mitä siinä nyt on selittämistä?

Mutta jos jonkun elämänrytmi on pysyvästi sellaista, että mies on kotona klo 23-5.30 välisen ajan, ei se mitään kovi hyvää perhe-elämää ole. Jotain pitää keksiä tai ei kohta kumpikaan jaksa.

Pysyvästi? Ei suinkaan pysyvästi, ajoittain kyllä. Ja ihan hyvää perhe-elämää eletään silti.
Ja mitä tuohon täyspäisyyteen tulee, niin mielestäni mieheni on huomattavasti täyspäisempi työaikoineen kaikkineen, verrattuna sellaisiin miehiin jotka viettää kaiken vapaa-aikansa pulloa suudellen, baarissa notkuen tai kavereitaan viihdyttäen =)

Pysyvästi? Ei suinkaan pysyvästi, ajoittain kyllä. Ja ihan hyvää perhe-elämää eletään silti.
Ja mitä tuohon täyspäisyyteen tulee, niin mielestäni mieheni on huomattavasti täyspäisempi työaikoineen kaikkineen, verrattuna sellaisiin miehiin jotka viettää kaiken vapaa-aikansa pulloa suudellen, baarissa notkuen tai kavereitaan viihdyttäen =)

Minä en haluaisi miehekseni työnarkomaania enkä juoppoa. Onneksi molempia on melko harvassa. On niitä miehiä jotka tekevät työnsä kotia ja perhettä unohtamatta. Sellaiselle miehelle suo mielellään silloin tällöin iltoja jätkien kesken kaljaakin juoden ja baarissakin notkuen.

Hävetkää naiset että tollasia ukkoja pidätte! Isiäkö? Kyllä niiden täytyy osallistua lastenhoitoon vaikka miten töissä olisivatkin.
Luojan kiitos mulla ihana mies! Hoiti lapset ja koko talouden yksin 2 viikkoa kun olin sairaalassa! Ja tuli yllättäen, eli enpä ollu valmiiks mitenkään voinut häntä ohjeistaa. ja kaiken lisäks olin tajuttomana ekat vuorokaudet että enpä voinu sieltäkään ohjeita antaa.
ja meillä 3 pientä

Alkuperäinen kirjoittaja jestas:
Hävetkää naiset että tollasia ukkoja pidätte! Isiäkö? Kyllä niiden täytyy osallistua lastenhoitoon vaikka miten töissä olisivatkin.
Luojan kiitos mulla ihana mies! Hoiti lapset ja koko talouden yksin 2 viikkoa kun olin sairaalassa! Ja tuli yllättäen, eli enpä ollu valmiiks mitenkään voinut häntä ohjeistaa. ja kaiken lisäks olin tajuttomana ekat vuorokaudet että enpä voinu sieltäkään ohjeita antaa.
ja meillä 3 pientä

Hienoa! Noin sen pitääkin olla! Onneksi olkoon :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi verrata:
On se nyt helvata, että niiden miesten pitää olla niin saakelin täydellisiä ja kaikkivoipia! En mäkään osaa korjata meidän autoa jos siihen tulee joku vika, en edes tiedä mihin pissapojan neste laitetaan. Tämä siksi, että mun ei TARVITSE sitä tietää. Mieheni kyllä rakastaa lastaan ja viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta eipä hänkään tiedä tarkkaan, kuinka monta kuutiota parsakaalia ja porkkanaa vauva lounaakseen syö, hui kamala. Ja jos kuolisin niin eiköhän tuo nopeasti oppisi. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ap haluaa antaa vähän apuja miehelle, miksi pitäisi tehdä vaikeamman kautta. Oikeasti musta on ihan hullua, että täällä ei olekaan niin pientä ongelmaa, etteikö sitä ukkoa pitäisi sen takia jättää tai jättää lapset tekemättä.

Nyt onkin kyse perusasioista kuten lapsen syönnistä, nukkumisesta ja erittämisestä. Jokainen vanhempi varmasti tajuaa milloin vauvalla/lapsella on NÄLKÄ, milloin on väsynyt ja milloin pissat on vaipassa/housuissa ja osaa myös tehdä näille asioille jotain. Auton korjaus on hiukan eri asia eikä näitä voi verrata. Lapsi on lapsi ja auto on auto! Lapsi on teidän kummankin yhteinen saavutus, auto ei ole mikään välttämättömyys.

En nyt tarkoittanutkaan verrata autoa ja lasta. Enkä myöskään sitä, etteikö mieheni osaisi hoitaa lasta pitkääkin aikaa. Minä nyt vaan sattuneesta syystä (kotona kun olen) tiedän kaikki ruutiinit hienosäätöineen paremmin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Mies kyllä on paljon kahdestaankin vauvan kanssa ja hyvin pärjää. Mun mielestä vaan täällä tuomitaan heti liian jyrkästi. Mäkin kerran kyselin kokemuksia liiasta pokerinpelaamisesta (vaihe meni jo onneksi ohi) niin johan käskettiin jättää mies.

Ja eräälle toiselle tekstini kommentoijalle: ei se ole mun mielestä miytenkään kauheeta jos mies hoitaa remppatyyliset hommat kotona ja mä enemmän noita siivouspuolen juttuja. Eiks se ole ihan sama kuka tekee ja mitä, kunhan hommat hoituu. Olen oikeasti nykyaikainen, kohta insinööriopintojani jatkava nuori nainen, mutta ei mun mielestä kannata väkisin laittaa imuria miehen käteen ja porakonetta omaan, jos hommat luistaa paremmin toisinpäin.

tsiisus mikä meininki taas... ap:tä ei koko ketjussa ole näkynyt ei kuulunut enää herran aikoihin, mutta täydelliset mammat ne täällä vaan tukehtuvat omaan erinomaisuuteensa. kyllä meillä vaan näin ja näin, mä en vaan ikinä tekis noin kun teillä...

mutta jatkakaa toki, kiva täältä sivusta on naureskella teille, kun teidän perhe-elämä on niin täydellistä! :D

:D meillä mä myös hoidan lapset ja kodin mut mies auttaa jos pyydän. Mulla 5v ja 5kk muksut ja huomenna sappileikkuu. Ostin nannia ja ruokaa. Pesen pyykkiä ja laitan kaiken mahd helposti valmiiks. Olen poissa muutaman tunnin mut sit kipeenä kotona joten mies hoitaa muksut ja osaa sen hyvin vaikka mä kotiäitinä etupääs oonki hoitanu.
Tsemppiä sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:

Minä en haluaisi miehekseni työnarkomaania enkä juoppoa. Onneksi molempia on melko harvassa. On niitä miehiä jotka tekevät työnsä kotia ja perhettä unohtamatta. Sellaiselle miehelle suo mielellään silloin tällöin iltoja jätkien kesken kaljaakin juoden ja baarissakin notkuen.

Ja minäpä olen erittäin tyytyväinen että mieheni jaksaa tehdä töitä niin paljon kun tällä hetkellä tekee, se mahdollistaa meille monta asiaa, mitkä ei onnistuisi ilman miehen työpanosta. =)
Mieheni ei myöskään ole unohtanut kotiaan ja perhettään työn takia, meidän hyväksihän tuo raataa. :o Ja kotona viihtyy kaiken vapaa-aikansa, perheen ja lasten parissa.

Minä arvostan miestäni ja se että sinä et sitä ymmärrä, ei tee meidän elämästämme saati sitten miehestäni isänä yhtään sen huonompaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Niinpä, pikkuasiahan tuo on, että joku haluaa laitta miehelle ruuan valmiiksi ja vähän ohjetta mihin aikaan lapsi syö, mutta kumman vahvoja mielipiteitä se sai aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Niinpä, pikkuasiahan tuo on, että joku haluaa laitta miehelle ruuan valmiiksi ja vähän ohjetta mihin aikaan lapsi syö, mutta kumman vahvoja mielipiteitä se sai aikaan.

Niinpä :D

Ja minäpä olen erittäin tyytyväinen että mieheni jaksaa tehdä töitä niin paljon kun tällä hetkellä tekee, se mahdollistaa meille monta asiaa, mitkä ei onnistuisi ilman miehen työpanosta. =)
Mieheni ei myöskään ole unohtanut kotiaan ja perhettään työn takia, meidän hyväksihän tuo raataa. :o Ja kotona viihtyy kaiken vapaa-aikansa, perheen ja lasten parissa.

Minä arvostan miestäni ja se että sinä et sitä ymmärrä, ei tee meidän elämästämme saati sitten miehestäni isänä yhtään sen huonompaa. =)

En ole juuri sinun perheeseesi takertunut, vaan yleisesti olen puhunut millaista en voisi sietää ja mitä sietäisin. Ja tuo minun kommenttini juoposta tai työnarkomaanista ei kyllä ollut sinun miehestäsi!? :o Sanoin että sellainen mies joka perhettään unohtamatta käy töissä on ansainnut myös niitä vapaailtoja miesten kesken baarissa, en sen kummempaa vai?

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
toisin sanoen...
mun mies ei oo ruokaa tehny varmaan 5 vuoteen ...ehkä kerran tai ei sitäkään.
samoin hän ei ole ollut kuin pari tuntia yhtä aikaa hoitamassa meidän kahta lasta 3v ja 5kk...ei ole herännyt yöllä kun olen vauvaa syötelly yms...

mitä tekisit valmiiksi kun joutuisit itse puoleksitoista päiväksi pois!!
(mulla sappileikkaus)

ite oon tehny ruokaa niin että saa vaan kastikkeen tehä ja keittää potut.
ostin nannia kaappiin ja oon joka päivä vähän kertoillu pienimmän ruokarytmiä jne..
tuttipulloja on kaapissa pestynä...

olisko mitään muuta mitä tarvis tehä...

okei en ala osteleen lastenhoitokirjoja kyllä se sen verran kait saa osattua omasta päästäänki...

mutta mitä sinä tekisit valmiiksi??

Pikkusen surulliseksi vetää tuollaista lukea. Miten noin uusavuttomia miehiä voi olla. Varmaan paljon muita hyviä puolia kun tuommoista jaksaa....? :/

Vai että surulliseksi. Jos mies on joka päivä töissä ja äiti hoitaa kaikki hommat niin ei kai mies välttämättä tiedä lasten rytmiä/muista sitä.

on munkin mies päivisin töissä, mutta kyllä se , hittosoikoon, pärjää lasten kanssa yksinään, ilman kummoista paapomista. ja jos ei pärjää, ni on omasta halustaan kiinni! Ja mähän en kattelis...

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
toisin sanoen...
mun mies ei oo ruokaa tehny varmaan 5 vuoteen ...ehkä kerran tai ei sitäkään.
samoin hän ei ole ollut kuin pari tuntia yhtä aikaa hoitamassa meidän kahta lasta 3v ja 5kk...ei ole herännyt yöllä kun olen vauvaa syötelly yms...

mitä tekisit valmiiksi kun joutuisit itse puoleksitoista päiväksi pois!!
(mulla sappileikkaus)

ite oon tehny ruokaa niin että saa vaan kastikkeen tehä ja keittää potut.
ostin nannia kaappiin ja oon joka päivä vähän kertoillu pienimmän ruokarytmiä jne..
tuttipulloja on kaapissa pestynä...

olisko mitään muuta mitä tarvis tehä...

okei en ala osteleen lastenhoitokirjoja kyllä se sen verran kait saa osattua omasta päästäänki...

mutta mitä sinä tekisit valmiiksi??

Pikkusen surulliseksi vetää tuollaista lukea. Miten noin uusavuttomia miehiä voi olla. Varmaan paljon muita hyviä puolia kun tuommoista jaksaa....? :/

Vai että surulliseksi. Jos mies on joka päivä töissä ja äiti hoitaa kaikki hommat niin ei kai mies välttämättä tiedä lasten rytmiä/muista sitä.

on munkin mies päivisin töissä, mutta kyllä se , hittosoikoon, pärjää lasten kanssa yksinään, ilman kummoista paapomista. ja jos ei pärjää, ni on omasta halustaan kiinni! Ja mähän en kattelis...

[/quote]En ole juuri sinun perheeseesi takertunut, vaan yleisesti olen puhunut millaista en voisi sietää ja mitä sietäisin. Ja tuo minun kommenttini juoposta tai työnarkomaanista ei kyllä ollut sinun miehestäsi!? :o Sanoin että sellainen mies joka perhettään unohtamatta käy töissä on ansainnut myös niitä vapaailtoja miesten kesken baarissa, en sen kummempaa vai?[/quote]

Älä nyt viitsi alkaa mistään baareista puhua, kohta täällä on toinen neljä sivua tekstiä siitä miten MEIDÄN mies ei käy baarissa ja kenkää sais jos kävis :D

Yhteistyössä