jos miehesi olisi tälläinen mitä tekisit valmiiksi kun hän ekaa kertaa joutuisi hoitaan 2 lasta pidemmän aikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Minkähän takia en todellakaan jää kotiin passaamaan miestä ja lapsiani pilalle. Aina syytetään äitejä jotka käy töissä, mutta meillä ainakin minun käydessä vuorotöissä mies pärjää lasten kanssa todella hienosti ja ei mitään ongelmia ole koskaan ollut. Naapurissa taas kotiäiti jonka mies työpäivän jälkeen ei viitsi/osaa edes pienen lapsen vaippaa vaihtaa tai ruokaa laittaa. Älkää passatko niitä ukkojanne ja lapsianne!

No en ole kuule passannutkaan, luuletko todella että kaikilla kotiäidellä on tuollainen "mies"=vätys?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkähän takia en todellakaan jää kotiin passaamaan miestä ja lapsiani pilalle. Aina syytetään äitejä jotka käy töissä, mutta meillä ainakin minun käydessä vuorotöissä mies pärjää lasten kanssa todella hienosti ja ei mitään ongelmia ole koskaan ollut. Naapurissa taas kotiäiti jonka mies työpäivän jälkeen ei viitsi/osaa edes pienen lapsen vaippaa vaihtaa tai ruokaa laittaa. Älkää passatko niitä ukkojanne ja lapsianne!

No en ole kuule passannutkaan, luuletko todella että kaikilla kotiäidellä on tuollainen "mies"=vätys?

en yleistä, mutta tuttavapiirissäni näin kyllä on!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

en yleistä, mutta tuttavapiirissäni näin kyllä on!

No meillä ei näin onneksi ole, mä en todellakaan kaipaa vielä "yhtä" lasta tuohon ;)

mä oon sitä mieltä että jotku naiset haluaakin ukon heittäytyvän tietämättömäksi kotiasioissa että saavat ite päteä ja kontrolloida. En keksi muuta selitystä sille ettei isät osaa/halua hoitaa omia lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Kyllä minä tiedän liudan miehiä, jotka ovat erilaisissa töissä, erilaisin työajoin, ja silti pärjäävät yhtä hyvin kuin äiditkin lastensa kanssa, tietää heidän ruokailut ja rytmit oikein hyvin. Se on tahtoasia.

Toivottavasti edes joku tajuaa mitä tällä tarkoitan.

Ei se mikään tahtoasia ole. Minä en ainakaan pärjännyt vauvan kanssa. Miehellä ei ollut siinäkään vaikeuksia. En tiedä mistä se johtuu, mutta jokainen vauva, paitsi tämä yksi, on alkanut itkeä välittömästi, kun olen häneen koskenut. Jaa, siskontyttö oli poikkeus, mutta sisko tempaisikin vauvelin nopsasti pois hyppysistäni. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hanuri:
mä oon sitä mieltä että jotku naiset haluaakin ukon olevan heittäytyvän tietämättömäksi kotiasioissa että saavat ite päteä ja kontrolloida. En keksi muuta selitystä sille ettei isät osaa/halua hoitaa omia lapsiaan.

Näin sen täytyy olla. Jokainen järkevä aikuinen ihminen osaa esim. vaihtaa vaipan, jos hänelle annetaan edes mahdollisuus. Naiset osaa joskus olla niiden vauvojen kanssa niin hysteerisiä, että monet miehet vetäytyvät sitten syrjään kun kokevat, että eivät osaa. Jos valitetaan jokaisesta väärän värisestä sukasta niin kuka sellaista oikeasti jaksaa? Antakaa mieheien edes yrittää ja ei ole koko maailma jos se vaippa on väärinpäin tai väärät vaatteet päällä tai jos pullomaito on ollut hiukan viileämpää kuin teidän antamannne jne.

jokainen 12 vuotias pikkutyttö osaa tehdä jotain ruokaa. Miksei aikuinen mies? Vai "aikuinen" ? Mun ois aika vaikea kunnioittaa miestä, joka ei osaa mitään. En vois kuvitella panevani miestä, joka on kyvyiltään kuin lapsi. :x

Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:
mä oon sitä mieltä että jotku naiset haluaakin ukon olevan heittäytyvän tietämättömäksi kotiasioissa että saavat ite päteä ja kontrolloida. En keksi muuta selitystä sille ettei isät osaa/halua hoitaa omia lapsiaan.

Näin sen täytyy olla. Jokainen järkevä aikuinen ihminen osaa esim. vaihtaa vaipan, jos hänelle annetaan edes mahdollisuus. Naiset osaa joskus olla niiden vauvojen kanssa niin hysteerisiä, että monet miehet vetäytyvät sitten syrjään kun kokevat, että eivät osaa. Jos valitetaan jokaisesta väärän värisestä sukasta niin kuka sellaista oikeasti jaksaa? Antakaa mieheien edes yrittää ja ei ole koko maailma jos se vaippa on väärinpäin tai väärät vaatteet päällä tai jos pullomaito on ollut hiukan viileämpää kuin teidän antamannne jne.

hanurille 100% peesi!!

Moni loukkaantui mielipiteistäni. Tämä on keskustelupalsta, jossa saa mielipiteensä tuoda esille. Seison sanojeni takana joka tapauksessa.

Kyllä minä tiedän liudan miehiä, jotka ovat erilaisissa töissä, erilaisin työajoin, ja silti pärjäävät yhtä hyvin kuin äiditkin lastensa kanssa, tietää heidän ruokailut ja rytmit oikein hyvin. Se on tahtoasia.

Tuntuu olevan paljon sellaisia isiä ja perheitä, joissa ajatellaan että miehen ei tarvitse muuta tehdä kuin tuoda leipä pöytään työssä käymällä. Eihän elämä siinä tapauksessa ole muuttunut lainkaan siitä kun lapsia ei ollut! Kyllä lasten teko tarkoittaa sitä että vapaa-ajalla pitää jaksaa ja haluta olla lasten kanssa ja hoitaa niitä. Eikai kukaan nykyaikainen, tasa-arvoinen mies oleta, että nainen jaksaa pyörittää 24/7 koko perheen elämää, ilman että tarvitsee apua ja haluaa miehenkin osallistuvan yhteisiin juttuihin. Käsittämätöntä.

Ja miksi täällä on naisia, jotka antavat jotenkin alemman kuvan itsestään kun on "vain lasten kanssa kotona" kun mies on töissä päivät? Että "en kai minä oleta että mies tekee mitään kun maksaa elämisen"? Ei kai se äidin kotona oleminen ole yhtään sen vähempiarvoista työtä? Minusta miehen nostama palkka on yhtälailla naisen palkka siitä että hän pyörittää taloutta, ei niin että mies raukka kun töissä joutuu käymään, niin hänen rahojaan tässä syön.

Peesi !!!

Tosin pitää kyllä tunnustaa, että silloin kun olin töissä ja isä oli kotona vanhempainlomalla, jouduin viikonloppuisin joskus kyselemään, että minkälaisessa rytmissä syönnit ja unet on... :ashamed:

Muuten kyllä minusta kodin ja lasten hoidon klo 16 jälkeen (jolloin meillä työt loppuu) pitää olla ihan tasapuolista, eli se että äiti/isä on ollut päivän töissä, ei vapauta iltaa kotihommista!

On se nyt helvata, että niiden miesten pitää olla niin saakelin täydellisiä ja kaikkivoipia! En mäkään osaa korjata meidän autoa jos siihen tulee joku vika, en edes tiedä mihin pissapojan neste laitetaan. Tämä siksi, että mun ei TARVITSE sitä tietää. Mieheni kyllä rakastaa lastaan ja viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta eipä hänkään tiedä tarkkaan, kuinka monta kuutiota parsakaalia ja porkkanaa vauva lounaakseen syö, hui kamala. Ja jos kuolisin niin eiköhän tuo nopeasti oppisi. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ap haluaa antaa vähän apuja miehelle, miksi pitäisi tehdä vaikeamman kautta. Oikeasti musta on ihan hullua, että täällä ei olekaan niin pientä ongelmaa, etteikö sitä ukkoa pitäisi sen takia jättää tai jättää lapset tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
On se nyt helvata, että niiden miesten pitää olla niin saakelin täydellisiä ja kaikkivoipia! En mäkään osaa korjata meidän autoa jos siihen tulee joku vika, en edes tiedä mihin pissapojan neste laitetaan. Tämä siksi, että mun ei TARVITSE sitä tietää. Mieheni kyllä rakastaa lastaan ja viettää aikaa hänen kanssaan. Mutta eipä hänkään tiedä tarkkaan, kuinka monta kuutiota parsakaalia ja porkkanaa vauva lounaakseen syö, hui kamala. Ja jos kuolisin niin eiköhän tuo nopeasti oppisi. Musta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että ap haluaa antaa vähän apuja miehelle, miksi pitäisi tehdä vaikeamman kautta. Oikeasti musta on ihan hullua, että täällä ei olekaan niin pientä ongelmaa, etteikö sitä ukkoa pitäisi sen takia jättää tai jättää lapset tekemättä.

Nyt onkin kyse perusasioista kuten lapsen syönnistä, nukkumisesta ja erittämisestä. Jokainen vanhempi varmasti tajuaa milloin vauvalla/lapsella on NÄLKÄ, milloin on väsynyt ja milloin pissat on vaipassa/housuissa ja osaa myös tehdä näille asioille jotain. Auton korjaus on hiukan eri asia eikä näitä voi verrata. Lapsi on lapsi ja auto on auto! Lapsi on teidän kummankin yhteinen saavutus, auto ei ole mikään välttämättömyys.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
no en mä ehkä kuitenkaan vertais autoa ja lasta keskenään mutta ei siitä sen enempää. Ehkä se vaan on niin että yllättävän paljon löytyy vielä näitä "vanhankansan pariskuntia" joilla on akkojen ja ukkojen hommat. Entisajan miehiltä ei ootettu kodin ja lasten suhteen mitään ja veikkaanpa että se näkyi isän ja lasten välisessä suhteessa. No, jokainen tekee niinku parhaaks näkee. Kunhan ei tuu sitte valittaan.

mä oon sitä mieltä että jotku naiset haluaakin ukon heittäytyvän tietämättömäksi kotiasioissa että saavat ite päteä ja kontrolloida. En keksi muuta selitystä sille ettei isät osaa/halua hoitaa omia lapsiaan.

Selityksiä...kyllä se syy usein on ihan miehen pääkopassa: vauvan hoito tuntuu pelottavalle, ei uskalla heittäytyä ja opetella ja siksi pyristelee kaikin keinoin vastaan vauvan hoitamisessa=heittäytyy täysin tumpeloks niin vaimo EI TODELLAKAAN jaksa enää muutoinkin väsyneenä ruveta vieressä koka ajan opettamaan ja neuvomaan=> sitä mies hakeekin, kun vaimo hermostuu ja tekee lopulta itse!!! Mies pääsee näin kohtaamasta pelkojaan!!
MUTTA ymmärrättehän,että on aivan mahdoton pakottaa mies siihen jos hän ei todellakaan pysty! Psykologille olisi syytä ohjata!

Luojan kiitos mun mies ei oo tollanen, vaan voin ihan huoletta häippästä muutamaks päiväks ja jättää miehen lasten kanssa kotiin, ja luottaa siihen 100% että lapset saavat ruokaa (jota ei edes tarvitse etukäteen meikäläisen valmistaa!) ja pesua, vaipat vaihdetaan ja jopa nukutaankin.

Moni loukkaantui mielipiteistäni. Tämä on keskustelupalsta, jossa saa mielipiteensä tuoda esille. Seison sanojeni takana joka tapauksessa.

Tuntuu olevan paljon sellaisia isiä ja perheitä, joissa ajatellaan että miehen ei tarvitse muuta tehdä kuin tuoda leipä pöytään työssä käymällä. Eihän elämä siinä tapauksessa ole muuttunut lainkaan siitä kun lapsia ei ollut! Kyllä lasten teko tarkoittaa sitä että vapaa-ajalla pitää jaksaa ja haluta olla lasten kanssa ja hoitaa niitä. Eikai kukaan nykyaikainen, tasa-arvoinen mies oleta, että nainen jaksaa pyörittää 24/7 koko perheen elämää, ilman että tarvitsee apua ja haluaa miehenkin osallistuvan yhteisiin juttuihin. Käsittämätöntä.

Ja miksi täällä on naisia, jotka antavat jotenkin alemman kuvan itsestään kun on "vain lasten kanssa kotona" kun mies on töissä päivät? Että "en kai minä oleta että mies tekee mitään kun maksaa elämisen"? Ei kai se äidin kotona oleminen ole yhtään sen vähempiarvoista työtä? Minusta miehen nostama palkka on yhtälailla naisen palkka siitä että hän pyörittää taloutta, ei niin että mies raukka kun töissä joutuu käymään, niin hänen rahojaan tässä syön.

Hohhoijaa...
Tahtoasia ja tahtoasia, tai sitten ei.
Jos olen itse poissa kotoa päivän, niin kyllä mun täytyy kotiin tullessa kysyä mihin aikaan vauva on syönyt, nukkunut jne, koska välillä tuo nukkuukin pidemmät unet ja ruoka-aika onkin myöhempään kun edellisenä päivänä tms.
Enkä oleta että mieheni herää yöllä syöttämään kuopusta klo;04 kun on tullut kotiin 23 ja lähtee taas aamulla 5.30. Ja jos tulee joinain päivinä aikaisemmin kotiin kun yömyöhään, on ruoka valmiina ja mies pääsee valmiiseen pöytään, jonka jälkeen saa istahtaa sohvalle, pienet todennäköisesti siinä vierellään ja minä laitan tiskit.
Ja mieheni kyllä tekee ja osaa tehdä yhtä sun toista, kyse ei suinkaan ole siitä.
Vapaa-ajallaan ja viikonloppuisin kun on vähemmän töitä, mies tekee kotona enemmän ja osallistuu arkeen yhtä lailla kun minäkin.
En myöskään koe olevani huonompi tai alempiarvoinen "kun olen vaan kotona".

Mielipiteensä saa toki sanoa, mutta mikä sinä olet sanomaan miten tätä elämää kenenkin tulisi elää? Ei mihinkään asiaan ole yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Se mikä toimii teillä, ei välttämättä toimi meillä jne.
Eiköhän jokainen tiedä sen parhaan tavan pyörittää sitä omaa arkea, riippumatta siitä mitä joku toinen ajattelee siitä tavasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Luojan kiitos mun mies ei oo tollanen, vaan voin ihan huoletta häippästä muutamaks päiväks ja jättää miehen lasten kanssa kotiin, ja luottaa siihen 100% että lapset saavat ruokaa (jota ei edes tarvitse etukäteen meikäläisen valmistaa!) ja pesua, vaipat vaihdetaan ja jopa nukutaankin.

Samaa mietin minä, enhän mä uskaltais edes synnyttämään lähteä ja "jättää" lasta miehen hoiviin pariksi yöksi jos sille pitäs ruoatkin tehdä siksi ajaki valmiiksi.

Peesi !!!

Tosin pitää kyllä tunnustaa, että silloin kun olin töissä ja isä oli kotona vanhempainlomalla, jouduin viikonloppuisin joskus kyselemään, että minkälaisessa rytmissä syönnit ja unet on... :ashamed:

Muuten kyllä minusta kodin ja lasten hoidon klo 16 jälkeen (jolloin meillä työt loppuu) pitää olla ihan tasapuolista, eli se että äiti/isä on ollut päivän töissä, ei vapauta iltaa kotihommista! [/quote]

mitä muuten?

Ensin peesaat, sitten tunnustat ettet itsekään tiennyt rytmejä ja sitten kuitenkin isien pitäisi tietää... :o

jep jep :D

luojan kiitos olen rengastanut ilmeisesti aivan valtavan harvinaisuuden eli omalla järjellään ajattelevan, fiksun, tekevän, osaavan miehen! Kiitos rakkaani, että olet olemassa!

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Peesi !!!

Muuten kyllä minusta kodin ja lasten hoidon klo 16 jälkeen (jolloin meillä työt loppuu) pitää olla ihan tasapuolista, eli se että äiti/isä on ollut päivän töissä, ei vapauta iltaa kotihommista!

mitä muuten?

Ensin peesaat, sitten tunnustat ettet itsekään tiennyt rytmejä ja sitten kuitenkin isien pitäisi tietää... :o

[/quote]

Hän peesasi minun tekstiäni, jossa oli paljon asioita. Kirjoitin mm. tuosta tasa-arvoisuudesta, josta hän on samaa mieltä.

Peesi !!!

mitä muuten?

Hän peesasi minun tekstiäni, jossa oli paljon asioita. Kirjoitin mm. tuosta tasa-arvoisuudesta, josta hän on samaa mieltä.[/quote]

Huomasin kyllä.
Ihmettelin vaan kun peesailee että miehen pitää tietää rytmit, mutta samaan hengenvetoon myöntää ettei itsekään tiennyt oltuaan päivät poissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja rakastan miestäni valtavasti:
luojan kiitos olen rengastanut ilmeisesti aivan valtavan harvinaisuuden eli omalla järjellään ajattelevan, fiksun, tekevän, osaavan miehen! Kiitos rakkaani, että olet olemassa!

On se onni, ettei enää eletä viime vuosituhannen alkupuolella, miehelläkin on halua osallistua kotitöihin ja maalaisjärkeä löytyy. Kyllä minä muuten repisin pelihousunikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Peesi !!!

mitä muuten?

Olisi siis ollut parempi tehdä OSAPEESI, anteeksi nyt kovasti!

No se että kysyy milloin lapsi syö ja nukkuu ei ole ihan täysin verrannollinen siihen, että kaikki (ruuat, vaatteet, vaipat) pitää tehdä/laittaa valmiiksi! :headwall: Ihan samalla tavalla se isikin osaa kysyä, että missä rytmissä mennään (erityisesti vauvan kohdalla), ja jos siinä on KAIKKI mitä isälle (tai äidille) pitää opastaa, niin minusta homma on aika hyvin hallussa!!!
Ei meillä enää mitään rytmejä kysellä (kumpikaan), mutta lapsen ollessa alle 1v ne muuttui sen verran usein, että ei kannattanut vanhoihin tietoihin luottaa.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että kotityöt töiden jälkeen kuuluu minusta hoitaa puoliksi!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ei rytmejä tarvitse valmiiksi tietää. Mutta miten se ruuan tekoon liittyy? eikö kuka tahansa muka osaa tehdä ruokaa?

Miten niin eikö kuka tahansa muka osaa tehdä ruokaa?
öö, ei välttämättä.
Tunnen 24v naisen, joka polttaa perunat pohjaan, ei osaa keittää riisiä, saati sitten mitään vaativampaa "ruoanlaittoa" :D
Meillä mies kyllä osaa tehdä ruokaa, mutta mun tekemä ruoka on kuulemma parempaa. :whistle: ;)

Yhteistyössä