opettaja on kieltänyt 1-3 luokkalaisia puhumasta salkkareista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiiiik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiiiik

Vieras
Jos joku oppilaista katsoo salkkareita sitä ei saa koulussa kertoa toisille oppilaille ja kavereille. Onko tää ihan normaalia?
Koulu on pieni koulu jossa samalla luokalla 1-3 luokkalaiset.

[QUOTE="vieras";27183347]No mun mielestä tuon ikäisten ei tarttis koko ohjelmaa katsoakkaan. Mikä ikäsuositus tällä sarjalla on?[/QUOTE]

Minunkaan mielestä sarja ei ole sopiva lapsille!En anna meidänkään lasten sarjaa katsoa(7v ja 9v),Itse muutaman kerran vilkaissut ja sarja voisi tulla vasta 21 jälkeen !

[QUOTE="vieras";27183361]Minunkaan mielestä sarja ei ole sopiva lapsille!En anna meidänkään lasten sarjaa katsoa(7v ja 9v),Itse muutaman kerran vilkaissut ja sarja voisi tulla vasta 21 jälkeen ![/QUOTE]

Eikö 21 vuotta ole aika korkea ikäraja Salkkareille? 16 vuotta olisi minusta sopivampi.

Onkohan meidän lapset samassa koulussa? Meillä opettaja teki noin jo viime vuonna(kin) ja ihailen kyllä opettajan linjaa. Aivan oikein että opettaja sanoo asiasta kun joidenkin vanhemmat ei tajua että salkkarit ei ole lasten ohjelma!
Eli meillä ainakin valtaosa vanhemmista oli oikein iloisia että opettaja puuttui, ehkä sitten niiden kahden perheen lapset jotka tuota roskaa saa katsoa jo alaluokilla, eivät asiasta tykänneet?

Hyvä hyvä! Mun omat kolmosluokkalaiseni ei saa katsoa salkkareita mutta hyvin ovat silti perillä kavereiden avulla siitä mitä tapahtuu milloinkin.
Koulusta meille tuli ohjeistus jossa kerrottiin että salkkarit ei ole se paras valinta lasten ohjelmaksi...

Hyvä opettaja! Tuollaiset selkeät rajat on hyvä asettaa tällaisissa asioissa. Ohjelman ikäraja on useissa jaksoissa 7 ja toisissa jopa 12, minusta tuo ikäraja on ko.ohjelman suhteen aikas matala. Itse seuraan sarjaa, mutta oma lapsi ei missään tapauksessa saa katsoa. Eli otan itselleni nauhalle jaksot ja katson lapsen ollessa jo nukkumassa.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
En ole katsonut ko. sarjaa, mutta jos ikäraja on tosiaan toisissa jaksoissa 12 vuotta, ei minun mielestäni alle 12-vuotiaiden kuulu koulussa keskustella ko. sarjasta. Vähän sama juttu kuin jos joku kertoilisi alakoulussa, miten on pelannut GTA:ta.

Kaikilla vanhemmilla ei ole ymmärrystä valvoa, mitä lapset pelaavat tai katsovat. Koulukaan ei sitä voi valvoa, mutta kai nyt voi antaa jonkin signaalin, että lapsilta kielletyt asiat eivät lapsille kuulu.

Meillä saa 8v ja 12v katsella sarjaa. Mitä siinä on sellaista mitä ei näe tai kuule normaalielämässä? Narkkareita, lesboja, homoja, uskovaisia ym ym näkee joka paikassa. Meillä ne asiat on käsitelty niin, että tietävät Severinkin saavan palkan näyttelemisestään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Akaatti
[QUOTE="vieras";27183693]Meillä saa 8v ja 12v katsella sarjaa. Mitä siinä on sellaista mitä ei näe tai kuule normaalielämässä? Narkkareita, lesboja, homoja, uskovaisia ym ym näkee joka paikassa. Meillä ne asiat on käsitelty niin, että tietävät Severinkin saavan palkan näyttelemisestään.[/QUOTE]

Ei lasta kannata tutustuttaa liian varhain ja liian totaalisesti normaalielämään, jos se tarkoittaa elämän hankalia kysymyksiä tai muita varjopuolia, liikaa urbaanisuutta ja katujen makua.

Turvallisuus ei ole aikuisen realismia vaan enemmän uskoa ja naiiviutta. Aikuisetkin tarvitsevat unelmia (tavoitteet, rakkaussuhteet...), lapset vielä enemmän. Lapsuus on nähty viattomana ja suojeltuna tilana jo yli 200 vuotta. Minusta se on hyvä lähtökohta edelleenkin.

Vähän kummallista mun mielestäni. Vaikkei sitä noin nuorien välttämättä tarviskaan katsoa, niin kyllä täällä sananvapaus vallitsee kuitenkin.
Tietenkään oppitunneilla ei hölistä ylimääräsiä , mutta välitunnit on eri asia. Niin kauan kun ei puhuta loukkaavia, rasistisia jne, niin mitä se opettajalle kuuluu?

Yhteistyössä