Koulukiusaamisesta...vanhemmat lapset kiusaa pienempiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loistavatulevaisuus.com
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loistavatulevaisuus.com

Vieras
Meillä on poika ekalla luokalla. Koulussa hällä menee hyvin, mutta... olen havainnut jo pidempään, että kolmannella luokalla on samassa koulussa yksi poika, joka jatkuvasti kiusaa näitä ykkösluokkalaisia kaikin mahdollisin tavoin -niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Henkinen kiusaaminen on sellaista pään aukomista, haukkumista ja jokaisen ekaluokkalaisen heikkoihin kohtiin tarrautumista, kiristämistä ja henkistä pahoinpitelyä, mihin nää eput ei osaa "vastata". Fyysinen kiusaaminen tulee lumipesuista, heittelystä, repimisestä, tönimisistä, pipon varastamisesta..sit sellasta ihmeellistä liimautumista ja kaikkea. Sama on vapaa-ajalla ja koulussa. Harrastuksiin tää poika tulee pienten vuorolla kahta tuntia aikaisemmin kuin pitäisi, aukomaan pukuhuoneeseen päätään näille pienille ja suoraan sanottuna vittuilemaan. Valmentajat ei saa suutaan auki. Muiden eppujen vanhempien kanssa ollaan juteltu, tuloksetta. Kaikille pienille tää kolmasluokkalainen tekee näin. MIKÄ IHME KIIHKO SILLÄ POJALLA ON NÄIHIN YKKÖSIIN??!??
Itse olen käynyt pojalle antamassa palautetta ulkona, tuloksetta. Muut vanhemmat kertoo, että menevät välitunnilla kyyläämään jopa puskaan ja hyppää sieltä tarvittaessa. Mutta mulla ei ole tätä mahdollisuutta kun olen meidän pienempien kanssa kotona yksin aamupäivät. ois se vakuuttavaa kun istun puskassa lasten kanssa! Opettajahan ei nää mitään, vaikka ollaan kiva koulu kamppanjassa ja on kaikki helvetin hienot korupuheet -ja paskat! Pojan kotona kävin vähän aikaa sitten jossa oli asialliset vanhemmat, mutta se ei vaikuttanut millään tavalla asiaan. Tuntuu että he ei saa mitään kuria pojalleen.

Kun muitten vanhempien kanssa jo mietittiin et eihän tää oo enää es normaalia, kun ei ne muut kolmasluokkalaiset -es kakkoset oo ykkösien kimpussa! Päinvastoin! auttavat ykkösiä jne.
Mikä olisi sitten seuraava käänne, kun vanhemmille/opettajalle/pojalle puhuminen ei auta. koulukuraattori? Mutta en tosiaan ole yksin tän asian kanssa, mutta voimaton olo tulee. Ehkä munkin pitää palkata lapselle oma kyylääjä välitunnille puskaan, että hän saa leikkiä välkällä rauhassa ikäistensä kanssa....? sairasta? no on, mutta monet vanhemmat tekee jo näin. Kyse on siis aika pienestä? n.250 oppilaan koulu, jossa 1-3luokkalaiset ovat samassa "pihassa" leikkimässä välkällä..

Opettaja ei huomaa ja palautetta on annettu niin opettajan kanta on se että siihen pitää puuttua sinä hetkenä kun tapahtuu. kuraattori on meille aika vieras käsite..kun ei tuolle puhuminen auta. Jos jotain sovitaan niin siitä 5minuuttia tai seuraava kerta kun pojan nään niin tekee jo tuhmuuksia. Äskenkin välitunnilla kyyläsin, kun koulu on tässä suht lähellä, niin tekee kyllä oikein pahaa katsoa, kun se muita mukiloi tuolla ihan täysin hyperaktiivisena eikä opettajia näy missään. Vaikka ei tällä kertaa oma lapsi olekkaan sen kynsissä niin tuntuu pahalta katsoa kun pienempiä kyykyttää. Huusin kyllä taas, mutta mun on tosi vaikea mennä kolmen pienemmän lapsen kanssa tuonne selvittelemään kinoja, soitto TAAS opettajalle...

Otatte nyt vanhempina yhdessä yhteyttä opettajaan, kyllähän siellä välitunnilla opettajien pitää olla paikalla.
Ohjeistatte lapsenne kertomaan opettajalle HETI kun huomaavat että tämä poika kiusaa ja jos tästä ei ole apua otatte yhteyttä pojan vanhempiin.

Jos sekään ei auta, rikosilmoitus poliisille. Vaikka tekijänä onkin alle 15v se ei tarkoita sitä etteikö hän joutusi vastuuseen tekosistaan. Ei tietenkään käräjille joudu mutta keskustelemaan asiasta kuitenkin ja äärimmäisessä tapauksessa lastenkotiin.

Koulun tehtävä siihen on puuttua, ja opettajalle sanoisin tiukasti että otan yhteyttä rehtoriin, jos ei ope saa mitään aikaiseksi. Rehtorille sanoisin että teen lastensuojeluilmoituksen ( lastensuojelussa on koulukiusaamiseen ym työntekijä) tai rikosilmoituksen!

Yhteistyössä