Lapsenvahti perui

  • Viestiketjun aloittaja tihti
  • Ensimmäinen viesti
Kuten kuka? Muuta sukua nyt ei vaan ole lähellä eikä varaa palkata hoitajia. Jos sinä sieltä raahaudut niin tervetuloa vaan, sinä kun varmasti pärjäät.
Syytön mä siihen olen, jos te elätte tyhjiössä ilman ystäviä, kavereita, sukulaisia.

Ja joo, olen itse asiassa ihan satavarma, että pärjäisin pari tuntia sinun lastesi JA omieni kanssa (2 kk, 6 v, 8 v). Anna osoite niin tulen joku päivä lapsenvahdiksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
tihti
[QUOTE="kmm";27161588]Sitkeesti sä jaksat palstailla sen kaarella huutavan vauvan kanssa, mä en kyllä jaksaisi keskittyä.[/QUOTE]

Joo no, helpottaa kummasti, kun on jotain muuta ajateltavaa, kuin sen itkun koreuden vaihtelut yms.
 
"vieras"
Jep, olen myös varma että pärjäisin. On pärjätty ennenkin, kahden vuoden vanhan ja vauvan kanssa. :)
Senkun mustut niin pistetään yyveetä.
Mut eiköhän sun pointti ole vaan olla marttyyri ja valittaa ja vinkua.

Hienosti jättää osaan viesteistä vastaamatta tämä trolli. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Ei oo varaa palkata hoitajaa esim. 3 tunniks (n. 30eur?) mummon kaveriks vaikka nyt ilmeisesti tuntuu, että seinät kaatuu päälle?
Okei. Sit on parempi että ootte kotona vaan ja nautitte lapsistanne päivisin. Äkkiä ne kasvaa ja saatte kahdenkeskistä aikaa.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161605]Jep, olen myös varma että pärjäisin. On pärjätty ennenkin, kahden vuoden vanhan ja vauvan kanssa. :)
Senkun mustut niin pistetään yyveetä.
Mut eiköhän sun pointti ole vaan olla marttyyri ja valittaa ja vinkua.

Hienosti jättää osaan viesteistä vastaamatta tämä trolli. :D[/QUOTE]

Mihin sitten haluat vielä vastauksen?
 
thti
[QUOTE="vieras";27161608]Ei oo varaa palkata hoitajaa esim. 3 tunniks (n. 30eur?) mummon kaveriks vaikka nyt ilmeisesti tuntuu, että seinät kaatuu päälle?
Okei. Sit on parempi että ootte kotona vaan ja nautitte lapsistanne päivisin. Äkkiä ne kasvaa ja saatte kahdenkeskistä aikaa.[/QUOTE]

Miehellä paska palkka, Helsingissä vuokra korkea eikä kotiäidin tuloilla kovin leveästi elä. i ole ei.
 
No hyvä, otetaan sitten pari kaveria, jotka eivät ole koskaan vaippaa vaihtaneet. Tai pyydetään taaperoiden vanhempia laittamaan omansa hoitoon, ttä jaksavat katsoa kahden vieraan perään.
Itseasiassa se vaipanvaihtokaan ei ole kaikille niin hirveän vaikeaa kuin sinulle... Meilläkin on lapsettomat kaverit oppineet tuon sujuvasti kertayrittämällä. Ja esim silloin kun kakkonen oli 6kk, vaativa vauva (myöhemmin selvisi autismi ja kevitysviive, itse epäilen että tuolloin kärsi refluksistakin) ja esikoinen alle 2v kehitysvammainen taapero heitä tuli hoitamaan illaksi kaveripariskunta niin ikään alle 2v lapsi mukana ja vaimo viimeisillään raskaana. Niin ja ilta meni loistavasti, kaikki kolme lasta nukkuivat hyvissä ajoin ja aikuisetkin kerkesivät rentoutua.

Onneksi oma kaveripiiri ei ole yhtä onnettomia tumpeloita kuin teillä tuntuu olevan. Varsinkin kun kummankin suvut asuu eri maassa.
 
tihti
Itseasiassa se vaipanvaihtokaan ei ole kaikille niin hirveän vaikeaa kuin sinulle... Meilläkin on lapsettomat kaverit oppineet tuon sujuvasti kertayrittämällä. Ja esim silloin kun kakkonen oli 6kk, vaativa vauva (myöhemmin selvisi autismi ja kevitysviive, itse epäilen että tuolloin kärsi refluksistakin) ja esikoinen alle 2v kehitysvammainen taapero heitä tuli hoitamaan illaksi kaveripariskunta niin ikään alle 2v lapsi mukana ja vaimo viimeisillään raskaana. Niin ja ilta meni loistavasti, kaikki kolme lasta nukkuivat hyvissä ajoin ja aikuisetkin kerkesivät rentoutua.

Onneksi oma kaveripiiri ei ole yhtä onnettomia tumpeloita kuin teillä tuntuu olevan. Varsinkin kun kummankin suvut asuu eri maassa.
20 vuotiailta harvemmin hirveästi heruu kiinnostusta vaipan vaihtoon tai mihinkään muuhunkaan.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161657]Aika moneen mitä jätit väliiin. Plus niihin mihin oksensit tota marttyripaskatekstiä ilman mitään sanomaa.[/QUOTE]

Laita kopio niin koitan vastata jotain fiksua joka on jotain muuta, miltä minusta nyt oikeasti tuntuu.
 
tihti
[QUOTE="vieras";27161668]ite oot osasi valinnut. Aina ei voi voittaa ei edes joka kerta. Älä vaan te lisää lapsia kun 2 kanssa noin vaikeaa. Mieskin aina muka töissä, suhde sillä on![/QUOTE]

Totta kai minä siihen tilauslappuseen kirjotin, että yksi vaativa ja koliikkinen vauva tänne, kiitos.
 
Miehellä paska palkka, Helsingissä vuokra korkea eikä kotiäidin tuloilla kovin leveästi elä. i ole ei.
Teillä on siis joku hieno ravintolaillallinen uusine juhlavaatteineen suunnitelmissa mutta ei varaa maksaa lastenhoitajaa muutamaksi tunniksi? Eikä tuttavapiiristä löydy avuksi ketään vaipanvaihtotaitoista eikä mikään muu tapa viettää sitä kahdenkeskeistä aikaa onnistu...
 
"Vieras"
No hyvä, otetaan sitten pari kaveria, jotka eivät ole koskaan vaippaa vaihtaneet. Tai pyydetään taaperoiden vanhempia laittamaan omansa hoitoon, ttä jaksavat katsoa kahden vieraan perään.
Tuossaon kyllä kehittelemisen arvoinen juttu.

Enkä nyt pottuile. Vaipanvaihtokoulutus kestää max 15 min ja muu perehdytys siihen päälle. Taaperon vanhempi tulee teille mielellään lapsenvahdiksi kuin lupaat tulla heille kahden viikon päästä vastaavasti illaksi. Eikä maksa mitään.

Tämä nykyinen vaihe ei kestää kauaa ja kuukauden päästä elämä tuntuu jo erilaiselta.
 
tihti
Teillä on siis joku hieno ravintolaillallinen uusine juhlavaatteineen suunnitelmissa mutta ei varaa maksaa lastenhoitajaa muutamaksi tunniksi? Eikä tuttavapiiristä löydy avuksi ketään vaipanvaihtotaitoista eikä mikään muu tapa viettää sitä kahdenkeskeistä aikaa onnistu...
Jep, Casa largo hienoine tapaksineen, joo. Ruokaan ehkä olosikin varaa, muttei hoitajaan siihen lisäksi.
 
tihti
[QUOTE="Vieras";27161688]Tuossaon kyllä kehittelemisen arvoinen juttu.

Enkä nyt pottuile. Vaipanvaihtokoulutus kestää max 15 min ja muu perehdytys siihen päälle. Taaperon vanhempi tulee teille mielellään lapsenvahdiksi kuin lupaat tulla heille kahden viikon päästä vastaavasti illaksi. Eikä maksa mitään.

Tämä nykyinen vaihe ei kestää kauaa ja kuukauden päästä elämä tuntuu jo erilaiselta.[/QUOTE]

Pitääkin sitten toivoa, ettei vauva kakkaa joka vaippaan niinkuin tähän asti. Kakkavaippaa kukaan kavereista tuskin vaihtaisi kirveelläkään.
 

Yhteistyössä