Miksi kaikki käyttävät rasvatonta maitoa?

• Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
vierailijana
Niin, eli miksi kaikki käyttää vaan rasvatonta? Tuli tosta kauppaostosketjusta mieleen... Mulla tekee jotenkin pahaa maksaa "vedestä". Ei se ees maistu millekään!

Me juodaan sekä kevyt maitoa että rasvatonta maitoa. Ostan sen mukaan missä on enemmän päiväystä jäljellä. Molemmat ihan yhtä hyviä.
Joskus lapsena muistan, että rasvaton maistu munkin mielestä vedeltä mut enää en edes huomaa niissä mitään eroa. :D

"vieras"
Miniä (asuvat pojan kanssa meillä) juo rasvatonta maitoa, joten sitä ollaan sitten ostettu. Ja parempi kyllä kalorimäärältään myös miehelle, joka juo 2-3 purkkia maitoa päivässä!!

Ni ei kyllä meillä ainakaan aina käytetä rasvatonta maitoa, meillä on myös kevytmaitoa.
Rasvaton maistuu ihan yhtä hyvältä kuin kevytmaitokin.

Maidossa ei kyllä ole vettä, vai siustako lisätään rasvattomaan maitoon vettä ?

Me juodaan sekä kevyt maitoa että rasvatonta maitoa. Ostan sen mukaan missä on enemmän päiväystä jäljellä. Molemmat ihan yhtä hyviä.
Joskus lapsena muistan, että rasvaton maistu munkin mielestä vedeltä mut enää en edes huomaa niissä mitään eroa. :D
Sama juttu tääl. Peruskoulus kokeilin rasvatonta ja maistu ihan täysin vedelle, mutta sitten kun ostin aikuisena litran rasvatonta ni se maistu 100% samalle kuin kevytmaito ja siitä lähtien olenkin sitten ostanut rasvatonta. Maku sama, toinen on vaan rasvaton. :D Itse en tosiaan huomaa niitten kahden maussa yhtikäs mitään eroa enään. :)

aappee
Mistä sitä vettä siihen lisää ilmestyy? Ei siinä ole yhtään sen enempää vettä kuin muissakaan maidoissa vaikka rasvatonta onkin :D

Kaikki nestehän koostuu suurimmaksi osaksi vedestä. Kun maidosta (jossa on sitä vettä) poistetaan rasva jää jäljelle vettä enemmän, kuin siinä rasvaisemmassa versiossa. (puhutaan siis prosentuaalisesta osuudesta) Toki siinä rasvattomassakin on jäljellä vielä veden lisäksi esim proteiineja, mutta sis enemmän vettä.

Valiolla on se hilja tms maito. Käsittelemättömämpää ja parempaa. Minun mielestäni. Ei tarvii juuakkaan niin paljoa, kuin jos vetelisi rasvatonta...

Itse en juo maitoa ja käytän sitä aika vähän, koska maha parkani ei siitä tykkää. Mutta jostain kumman syystä on tapana ostaa lapsille juotavaksi sitä rasvatonta. Olisikohan neuvolassa sitä suositeltu tai jotain. Meillä lapset saavat kyllä rasvaa ruoasta yms., joten mielestä ei ole valttamättömyys saada sitä juomasta.

aappee
rasvatonta kyllä suositellaan kaikkialla. Mihinköhän se perustuu? Lisääntyneeseen ylipainoon? Kun eihän sen rasvan määrän luulisi olevan hyvässä ruokavaliossa mitenkään liiallinen. enemmän miettisin niitä muualta ravinnosta saatavia rasvoja.

Yhteistyössä