Sossun "kalusteraha"?

  • Viestiketjun aloittaja Vesisänky ilman vettä
  • Ensimmäinen viesti
Vesisänky ilman vettä
Hei, oletteko saanut, onko se nyt "harkinnan varaista toimeentulotukea", elikkäs ikäänkuin tätä "lisärahaa" kalusteita varten. Minä erosin miehestäni, eikä ole mtään. Kaikki jäi hänelle, paitsi vaatteeni, koruni ym. "turhat krääsät". Ei ole edes patjaa. Miehen kanssa asuessa sain toimeentulotukea noin 340€.. Nyt olisi asunto ilm. soppparIA VAILLE MULLE ALKASMASSA 1.10 . :)

Miten te kaikki "EI NIIN TIUKKAPIPOISET IHMISET" olette saaneet kalöusterahaa jos olette hakeneet? Tässähän ei sitten mitään 1500 euron divaaneja ja kiertoilmauuneja olla ostelemassa, ihan vaan tiedoksi teille tuulikki-ukkoloille ja sauli -kannattajille. Ei sitä rahaa ihan niin paljon saa.
 
En ole saanut enkä tiedä paljonko saa mutta toivottavasti sen verran että saat uutena patjan ainakin, ja sohvan.
Muut kalusteet löytynee vaikka kierrätyskeskuksesta mutta useista ludeuutisista viime aikoina järkyttynenä soisin kaikille uudet puhtaat patjat.
 
näin meilläpäin
Oikein hyvillä perusteluilla voi saada maksusitoumuksen Pelastusarmeijan kirpparille tms. Noitakin myönnetään lähinnä niille, jotka ovat olleet esim. pitkään asunnottomina, että saavat sen sängyn, patjan ja kattilan = perusvälttämättömyydet.

Varaudu siihen, että sinun tilanteessasi saat selittää hyvin tarkkaan, mikset saa aiemmasta asunnosta mitään mukaasi.
 
Vesisänky ilman vettä
En ole saanut enkä tiedä paljonko saa mutta toivottavasti sen verran että saat uutena patjan ainakin, ja sohvan.
Muut kalusteet löytynee vaikka kierrätyskeskuksesta mutta useista ludeuutisista viime aikoina järkyttynenä soisin kaikille uudet puhtaat patjat.
Olenkin miettinyt, että saako rahan vain tilille vai "minne" se osoitetaan maksu.sopimuksena, Kun tuttavani kerran asunnottomuuden jälken sain "80-euron tarjouksen", mutta en tiedä sitten miten sen käytti. Kun ei yleensä mitään patjaa, saatika sänkyä kyllä uutena saa 80 -eurolla.. Ja entäs jos löytäisi vaikkapa huuto.netistä taikkapa joltakin lähikirppikseltä patjan vaikkapas "50€:lla", niin entä jos ei saa kuittia tai siinä ei lue että "sänky" niin mitenhän tuossa sitten toimitaan.
 
Vesisänky ilman vettä
Alkuperäinen kirjoittaja näin meilläpäin;27153898:
Oikein hyvillä perusteluilla voi saada maksusitoumuksen Pelastusarmeijan kirpparille tms. Noitakin myönnetään lähinnä niille, jotka ovat olleet esim. pitkään asunnottomina, että saavat sen sängyn, patjan ja kattilan = perusvälttämättömyydet.

Varaudu siihen, että sinun tilanteessasi saat selittää hyvin tarkkaan, mikset saa aiemmasta asunnosta mitään mukaasi.
Niin.. Tuntuu aina, etteivät sossussa ymmärrä sitä että pariskunnat voivat todella eroita "riitaisina" ja jälki voi olla eron jälkeen sen mukaistakin.. On muutenkin viimeaikoina alkanut kyllästyttämään tämä "taistelu 340:stä eurosta", sillä olen saanut jatkuvasti kielteisiä päätöksiä ja tullut ihmeellisiä lisäsellvityspyyntöjä. Vaikka olen ollut pitkäaikaistyötön ja useita eri kertoja sossun luukulla, ei se ole koskaan ollut vielä näin vaikeaa. Siksi pelkäänkin tehdä tuota lisä hakemusta kalusteisiin, kun viimeksi hakemukseni saapumisesta papereita pyöriteltiin yli 3 viikkoa sossussa.. vaikka oli kaikki tarvittavat liitteet.

Nyt pelkään, etten sitten saa ekan kuukauden vuokraakaan maksettua, kun asumistuen saannissa kestää ja sossu joutuu maksamaan ylijäävän osuuden (koko vuokran ja saa myöhemmin kelan tuet itselleen takaisin.)

Pelkäänkin siis sitä että jonkun henkilön mielivaltaisuudesta johtuen vuokrani maksu myöhästyy sen kolme viikkoa ihan heti ensimmäisenä asumiskuuna.

Anteeksi jos tuli sekava teksti, olen vähintäänkin vähän stressaantunut.. :/
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Vesisänky ilman vettä;27153955:
Niin.. Tuntuu aina, etteivät sossussa ymmärrä sitä että pariskunnat voivat todella eroita "riitaisina" ja jälki voi olla eron jälkeen sen mukaistakin.. On muutenkin viimeaikoina alkanut kyllästyttämään tämä "taistelu 340:stä eurosta", sillä olen saanut jatkuvasti kielteisiä päätöksiä ja tullut ihmeellisiä lisäsellvityspyyntöjä. Vaikka olen ollut pitkäaikaistyötön ja useita eri kertoja sossun luukulla, ei se ole koskaan ollut vielä näin vaikeaa. Siksi pelkäänkin tehdä tuota lisä hakemusta kalusteisiin, kun viimeksi hakemukseni saapumisesta papereita pyöriteltiin yli 3 viikkoa sossussa.. vaikka oli kaikki tarvittavat liitteet.

Nyt pelkään, etten sitten saa ekan kuukauden vuokraakaan maksettua, kun asumistuen saannissa kestää ja sossu joutuu maksamaan ylijäävän osuuden (koko vuokran ja saa myöhemmin kelan tuet itselleen takaisin.)

Pelkäänkin siis sitä että jonkun henkilön mielivaltaisuudesta johtuen vuokrani maksu myöhästyy sen kolme viikkoa ihan heti ensimmäisenä asumiskuuna.

Anteeksi jos tuli sekava teksti, olen vähintäänkin vähän stressaantunut.. :/
Ymmärrän että olet stressaantunut, ja toivottavasti saat asiasi hoidettua haluamallasi tavalla. Itse en ole koskaan osannut ajatella että jonkun muun tahon kuuluisi minulle järjestää huonekaluja yms. vaan itse olen aina kotini pikku hiljaa rakentanut. Ja nollasta olen aloittanut parisen kertaa kun olen muttanut maasta maahan.

Tavaraa saa kierrätyskeskuksistakin, ja voi kysellä ystäviltä ellei sitä rahaa ole, ja aluksi pärjää kyllä pienelläkin tavaramäärällä. Ei sillä ettäkö nyt mitään luksus asuntoa olisit ollut sisustamassakaan.
 
Riittää jo
Menkää perkele töihin sieltä yhteiskunnan turvaverkosta köllöttelemästä. Vituttaa tuollaiset ihan yli kaiken. Ja turha sanoa että töitä ei ole, niitä on tässä maassa vaikka millä mitalla.
 
Harkinnanvaraista voi hakea huonekaluihin ja muihin kodin hankintoihin, koska ne katsotaan välttämättömiksi ja tarpeellisiksi. Eli ainakin kannattaa hakea harkinnanvaraista sänkyyn, patjaan, sänkyvaatteisiin (täkki, tyyny, lakanat), ruokapöytään tuoleineen, muihin kodin tekstiileihin (pyyheliinat, verhot) ja sellaisiin kodin hankintoihin kuin astiat ja ruuanlaittovälineet.

Sohvaan tms. ei välttämättä saa niin helposti, mutta voihan silti hakea, ja jos niihin tulee kielteinen päätös, voi päätöksestä valittaa ja hankkia sohvan omalla kustannuksella ja hakea valituksella muutosta.

Tällaisessa tilanteessa kysyisin kunnan sosiaaliasiamieheltä - tosin eri kunnissa niidenkin taso vaihtelee.
 
en sano että sinä, mutta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27154068:
Mä en ymmärrä tuota viittausta tiukkapipoisuuteen, onko sossun asiakkaat sitten jotenki rennonletkeitä ihmisiä? Mä en aikoinani ollu, vaikka ttt sainkin, oon aina ollu vittumainen ja perus takakiree eukko.
Ehkäpä sillä viitattiin ihmisiin, jotka eivät tule kommentoimaan, että "senkin pummi, mene töihin" "ettäs meidän vaan verorahoilla.." ;)
ja blaah, blaah.. Näitähän näkyy joka palstalla aina kun jotakin asiaa sossun rahoista ym. sellaisista tuki-,työttömyys- ja asumiskorvauksista puhutaan.

Yleensä nämä ihmiset tuntuvat olevankin juuri niitä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä köyhänä elämisestä. Siis niin "köyhänä", että kuussa on käyttörahaa vaikkapa juurikin tuo alle 400 € kuussa..
Ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää jos hakee sossusta rahaa. Ei sitä pidä hävetä, että on avun tarpeessa.
 
Kertoisitko..
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27154138:
Pakko oli käydä tarkistamassa, eikö muka patjaa saa uutena 80 eurolla. Ja kuten arvasin niin jopa runkopatjasängyn saa tuolla hintaa.
Jaappa tietosi toki meidän muittenkin kanssa, mistä? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja en sano että sinä:
Ehkäpä sillä viitattiin ihmisiin, jotka eivät tule kommentoimaan, että "senkin pummi, mene töihin" "ettäs meidän vaan verorahoilla.." ;)
ja blaah, blaah.. Näitähän näkyy joka palstalla aina kun jotakin asiaa sossun rahoista ym. sellaisista tuki-,työttömyys- ja asumiskorvauksista puhutaan.

Yleensä nämä ihmiset tuntuvat olevankin juuri niitä, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä köyhänä elämisestä. Siis niin "köyhänä", että kuussa on käyttörahaa vaikkapa juurikin tuo alle 400 € kuussa..
Ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää jos hakee sossusta rahaa. Ei sitä pidä hävetä, että on avun tarpeessa.
Miksi ei saa sanoa että mee töihin? On kokemusta myös tuosta määrittelemästäsi köyhyydestä.
 
huoh..
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27156783:
Miksi ei saa sanoa että mee töihin? On kokemusta myös tuosta määrittelemästäsi köyhyydestä.
Saahan sitä sanoa vaikkapa että kuu on pyöreä.

Tämä kestelu nyt vaan ei käsitellyt töihin menemistä, vaan sossun kalusterahaa.
 
locoisa
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27156823:
Töistä saisi rahaa, jolloin sossun kalusteraha olisi tarpeeton. Mutta onhan se töissä käynti raskasta tietysti.
Meessää sin labraas vaan pipetties kans hääräämää, ja anna täällä kunnon sossupummien rauhassa puida asioitansa.
 
Poor Family
Me saatiin soskusta Tuohi-mastercard Vepsäläiseen ja Aktiiviraha Topi keittiöille kun piti vaihtaa keraaminen liesi induktioon ja allergian takia vaihtaa pöytätasot viilutasosita kivitasoiksi. Samalla uusitiin koko keittiö (tulee edullisemmaksi) ja vaihdettiin kalustus. Vanhoista kalusteista maksettvann hyvityksenkin saatiin kovan tappelun jälkeen tilille vaikka sosku yritti sitä meiltä pimittää.
 
voi teitä "hienoja-ihmisiä"
Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27156823:
Töistä saisi rahaa, jolloin sossun kalusteraha olisi tarpeeton. Mutta onhan se töissä käynti raskasta tietysti.
Aina te jauhatte tuota samaa paskaa. En yleensä edes lue noita "mee töihin" -kommentteja, ne ei vaikuta muhun mitenkään. Ihan sama mitä joku mulle tuntematon turha ihminen ajattelee.. :D
Uskotaan, olet hyvätuloinen; ei kiinnosta. Mene äänestämään sinne kuntavaaleihisi sitä Jyrki Käteistä kätyreineen ja toivo että köyhille annetaan suomessa "lopetus-pillerit". Hah hah.
 
vastaatko, ois kysymys..
Me saatiin soskusta Tuohi-mastercard Vepsäläiseen ja Aktiiviraha Topi keittiöille kun piti vaihtaa keraaminen liesi induktioon ja allergian takia vaihtaa pöytätasot viilutasosita kivitasoiksi. Samalla uusitiin koko keittiö (tulee edullisemmaksi) ja vaihdettiin kalustus. Vanhoista kalusteista maksettvann hyvityksenkin saatiin kovan tappelun jälkeen tilille vaikka sosku yritti sitä meiltä pimittää.
Niin paljollako saitte suunnilleen tuota rahaa? Pitikö viedä kuitit?
 

Yhteistyössä