Voiko työtön perustaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis yrittäjäksi alkaminen? jeps y tunnus ja starttirahan saa jos käy yrittäjä kurssin. onko tuote tuttu "yleisölle" esim merkki on tuttu jo joltai ajalta? vakio asiakkaita/tilaajia? kuinka suuri tarjonta? vaatteissa = omat mallit ja omat kaavat. ei kaava kopioita koska niissä tekijänsuoja.. puuttuvat herkästi näihin.

ja jos olet yrittäjä et sa työttömyyskorvausta koska olethan töissä ;)

ja yks vaihtoehto on muuten osuuskunta yrittäjyys jolloin olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen, työ katsotaan osaaikaiseksi. vaati ivähintään 7 jäsentä että et ole omistavassa asemassa. tämä työ vaikutta myös liiton päiviin.

Jos vaikka perustaisi huoltofirman ja palkkaisi itse itsensä tekemään huoltohommia, voisi laskuttaa itseään ja ei tietenkään olisi varaa maksaa itselleen sitä summaa mitä oma huoltofirma laskuttaisi niin siinä tapauksessa voisi itse hakea yrittäjänä valtiolta sen maksun jonka on laskuttanut itseltään. Näin ollen tulisi win/win tilanne, saisi omalle huolto firmalleen kasan rahaa ja kun se vielä on ay. niin voisi itse nostaa ne kaikki rahat omaan käyttöön ja tullisi sitten tehtyä remonttia itselleen josta valtio maksaa että remppaa omaa kämppää. :)

http://osuuskuntarekisteri.pellervo.fi/?sid=27&list=show

kannattaa opetella millä asiasanoilla tietoa hakee jos yrittäjäksi aikoo.
tämä löytyi "osuuskunta käsityö pohjanmaa"

Yhteistyössä