Pitääkö se paikkaansa, että lapsen (pojan) hiuksia ei saisi leikata ennen kahta ikävuotta, jos haluaa hiuksista kiharat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä, mutta se on ainakin totta että ensimmäiseen kolmeen vuoteen ei saa leikkaa jos haluaa paksut hiukset lapselle. Sitten kolmevuotiaana pitää ajaa kokonaan pois samoin kulmakarvatkin jotta niistäkin tulee vahvat.

[QUOTE="essi";27143040]Näin minulle mummoni selitti ja sanoi, etten saa pojan hiuksia mennä leikkaamaan kun on nyt niin nätit kiharat hiukset ja jos leikkaan niin hiukset ei kiharru enää isompana... vasta sitten kun on 2 vuotta täyttänyt poika niin sit saa leikata. Totta vai tarua?[/QUOTE]

höpöjuttua. pienen lapsen hiukset taipuvat, ainakin meillä, mutta kun ne leikkaa, ne eivät taivu enää, aivan sama leikkaako ne ekat hiukset 1, 2, vai 5-vuotiaana.

kiharat hiukset ovat kiharat hiukset, leikkasi ne sitten 4 kk iässä tai 5 vuoden iässä ensimmäisen kerran.

sukupuolella ei väliä.

Mä taas väitän, että hiuksista tulee vahvemmat jos niitä leikkaa. Ainakin meidän pojalla, jolla on nyt kiharat ja paksut hiukset (mutta tosi hyvän näköiset kun on lyhyet) vahvistui hiukset paljon sen jälkeen kun aloin niitä leikellä.

Mun anoppi taas sanoi, että lapselle tulee paksut kiharat hiukset, jos vauvatukan ajaa pois.

En halunnut vauvoistani/taaperoistani pulipäitä, joten ei ajettu kaljuksi. Ja paksut hiukset, kihartuvatkin, niille silti tuli.

Kuutalaisuudessa pojan hiukset leikataan vast kolme vuotiaana kun poika siirtyy äidin helmoista, naisten hoivadta miesten maailmasn. On siirtymisriitti. Sieltä uskonnoista kumpuaa tämkin taika.

[QUOTE="vieras";27144933]Mä taas väitän, että hiuksista tulee vahvemmat jos niitä leikkaa. Ainakin meidän pojalla, jolla on nyt kiharat ja paksut hiukset (mutta tosi hyvän näköiset kun on lyhyet) vahvistui hiukset paljon sen jälkeen kun aloin niitä leikellä.[/QUOTE]

Mitähän sä vahvistumisella oikein tarkoitat? Vetolujuuden kasvuako?

Tukka saattaa näyttää tuuheammalta ja paksummalta, kun epätasaiset latvat poistetaan, mutta se on silti samanlaista tukkaa kuin ennenkin - kasvaa yhtä tiheässä ja samanpaksuisena kuin ennen leikkaustakin.

husten kiharuus/ei kiharuus tulee geenien mukana:) jos toisella vanhemmalla on paksut ja kiharat hiukset, lapsellakin saattaa olla. Jos molemmilla vanhemmilla piikkisuorat ja ohuet hiukset, lapsella ei välttämättä tule sitä paksua ja kiharaa tukkaa. GEENIT! itselläni ei ollut hiuksia ekana vuonna ollenkaan:) päähän liimattiin rusetti! nykyään paksut luonnonkiharat hiukset jotka tuottaa vaikeuksia :Daina sotkussa

En tiedä, mutta se on ainakin totta että ensimmäiseen kolmeen vuoteen ei saa leikkaa jos haluaa paksut hiukset lapselle. Sitten kolmevuotiaana pitää ajaa kokonaan pois samoin kulmakarvatkin jotta niistäkin tulee vahvat.

Hevonkukkua tämäkin...

Meidän tytöltä oli pakko ruveta leikkaan hiuksia n. 1½ vuotiaana, kun aloitteli pottailua, ne hiukset kun oli niin pitkät että menivät sinne pottaan. Nyt 12 vuotiaana kampaajat jaksaa ihmetellä paksuja hiuksia, mutta geeneissähän tuo on kun mulla on tosi paksut hiukset ja isällään vieläkin paksummat.

Eipäs oo totta. Mun pojalla oli jo syntyessään paljon tukkaa ja vaikka leikattiin aika pienenä jo niin tolla 4v on aikamoinen harja kuten mullakin. Vahvuus ei oo menny mihinkään. Kiharalla oli kovasti ja ekakerran vedin siiliksi 3v, senkin jälkeen se kyllä alkoi taas kihartua kun kasvoi. Isällään on luonnonkikkuraa eikä hälläkään oo hävinneet vaikka elämänsä aikana on moneenkertaan leikattu. Poika itse haluaa tukan pois etenkin kesäksi kun tulee niin kuuma päähän.