Ulosotto vie kaikki veronpalautukset

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Down siftaaja kotiäiti
[QUOTE="vieras";27138814]koko 3500€ joka me miehen kanssa oltas saatu! Eikä se riitäkään! Mutta että eivät etes sen
vertaa jätä, että saatas lapsille joulu. :([/QUOTE]

En mäkään tykkäis jos lainaisit multa 3500€ ja sitten kun sulla olis varaa maksaa se takaisin niin päättäisitkin sijoittaa ko summan vaikka lomamatkaan.

Tää on näitä jokapäiväisiä omia valintoja. Toivottavasti saatavien summa pienenee tolla summalla sen verran että ensi jouluna saatte sellaisen joulun minkä itse olet ajatellut. Jos ei pienene niin eipä se auta muu kuin säästellä pitkin vuotta.

Lapsilla on hyvä joulu kun vanhemmat on läsnä ja rakastaa. Edullisen ja kivan joulun/joulun odotus-ajan saa aikaan hyvällä musiikilla, piparin tuoksulla, askartelulla, joulusaduilla, joulukirkossa käynnillä, tehkää itse joulukortit/lahjat tänä vuonna jne. Itse voi tehdä sinappia, kuivakakkuja, itsetehtyjä kynttilöitä ja vaikka mitä, googelta ite. Siinä on sitten itse nähty vaivaa enemmän kun shoppailtu nyrkit pystyssä, ihmiset tajuavat arvostaa tälläistä nykypäivänä kun aika on rahaa.

Mä voin olla hengessä mukana, vältän ylenpalttisuutta, Tuntuu että noi joulut menee överiks noiden lahjojen osalta. Kaikkein tärkein on kuintenkin se joulun tunnelma, ja tähän voipi jokainen äiti ja iskä varmasti vaikuttaa halutessaan.

Voisitteko ehkä käydä syömässä jouluaterian sukulaisten luona?

mä...
[QUOTE="vieras";27139299]Onko silloinkin palstan mielestä oma vika, mikäli toisen osapuolen tekemän rikoksen (petos) takia ei pysty maksamaan velkaansa ja siksi joutuu ulosottoon?[/QUOTE]

Toisen tekemän rikoksen vuoksi ei joudu ulosottoon. Tuomiosta tieto uo:lle ja maksut siirtyvät korvausten muodossa tekijälle.

[QUOTE="vieras";27138814]koko 3500€ joka me miehen kanssa oltas saatu! Eikä se riitäkään! Mutta että eivät etes sen

Kumpi teistä on ulosotossa? Jos sinä niin ei ulosotto miehesi palautuksia vie.

Siitä en osaa sanoa jos miehesi on laittanut rastin ruutuun "palautukseni saa käyttää puolison hyväksi".

jos vain toisella on ulosottovelkoja jätä ruksimatta kohta jossa omat veronpalautuksesi saa käyttää puolison hyväksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27139397:
Toisen tekemän rikoksen vuoksi ei joudu ulosottoon. Tuomiosta tieto uo:lle ja maksut siirtyvät korvausten muodossa tekijälle.
Olisikin asiat näin. Mutta tilanne voi olla esim tämä. Ostat talon pankkilainalla. Talo osottautuu hometaloksi, jossa ei voi asua. Pitkän käräjöinnin jälkeen saat jotain korvausta myyjältä. Myyjällä ei kuitenkaan ole enää rahaa millä maksaa sinulle. Pankki haluaa omat rahansa takaisin ja koska sinulla ei ole rahaa millä maksaa, hakee sinut ulosottoon.

????
Aina ei asiat näin yksinkertaisia.. Meillä miehellä aikoinaan paloi talo Ruotsin puolella asuessaan. Tästä syystä velkoja sinne lähes satatuhatta euroa. Joka kuukausi lyhennettiin velkaa noin 500 euroa. (Siis oli joka kuussa tietty määrä ruotsinkruunuja ja euroiksi muutettuna ne oli noin 500 riippuen aina kurssista..) Muutamana kuukautena näitten vuosien aikana ei pystytty lyhentämään velkaa ollenkaan. Nämä aina sovittiin ja saatiin pitää lyhennysvapaita kuukausi sitten. Noh, mies lähti armeijaan puoleksi vuodeksi. Yritti sopia miten lyhennykset hoidettaisiin, kun armeijan aikana ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa velkoja. Mikään ei kelvannut velkojille, ei edes se, että oltaisiin pienennetty takaisinmaksettavaa summaa tai maksettu pelkästään korkoja tämän puolen vuoden ajan. Joka tapauksessa sitten tämä velka meni ulosottoon. Velka siirtyi ensin Suomen puolelle perintään ja sitä kautta ulosottoon. Itse yritin maksaa lyhemmäksi velkaa minkä pystyin, mutta itsekin olin pelkällä kotihoidontuella silloin + sotilasavustus tietenkin. Joka tapauksessa tilanne on nyt sitten se, että vaikka miten yritettiin asiat sopia, ei mikään kelvannut. Itselläni meni eräs toinen lasku sitten ulosottoon, koska yritin pitää mieheni luottotiedot kuitenkin kunnossa.. Noh, tilanne on nyt sitten se, että molemmilta luottotiedot menneet ja velkoja vaikka muille jakaa.. Sitä en vielä tiedä viekö ulosotto sitten veronpalautukset. Se kai selvinnee joskus?

Mutta tämän tekstin pointti oli siis kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että ei kaikki ole aina täysin omasta itsestään kiinni. Monesti sitä yrittää tehdä asiat parhaansa mukaan, mutta jos sekään ei auta, niin vaikea enää muuta tehdä sitten..

Eikö kotivakuutus korvaa tulipalon aiheuttamat vahingot?

Kyllä mä olen sitä mieltä että luottotietijen menetys on omaa syytä.

:D jeps
Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.
käyt vissiin vähän hitaalla? ihan sama vaikka pienentäis vero prosenttia kun ulosotto ottais ne "käteenjäävät" ylimääräiset kuitenkin.

kysymys
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.

Miten veroprosentin voi pienentää itse?

"vieras"
Eikö kotivakuutus korvaa tulipalon aiheuttamat vahingot?

Kyllä mä olen sitä mieltä että luottotietijen menetys on omaa syytä.
Monelle tulee yllätyksenä se, että vakuutus hyvin harvoin kattaa koko menetyksen. Vakuutuksesta saa hyvällä onnella suurimman osan vahnigosta, mutta ei todellakaan kaikkea. Ja mikäli vakuutusyhtiö katsoo, että tulipalo on esim. omaa tai lasten huolimattomuutta, niin korvaussumma vähenee vielä enemmän. Ei siihen tarvita esim. muuta kun että lapsi jättää pyyhkeen kuuman patterin päälle...

"vieras"
Joo, joka kerta kaupassa käydessään sitä ihan yllättyy, kun ruoka on siis niin halpaa!

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27139755]Joo, joka kerta kaupassa käydessään sitä ihan yllättyy, kun ruoka on siis niin halpaa![/QUOTE]

No jos edes 25 euroa kuukaudessa nyt alat säästämään, saat ihan varmasti jouluruoat.

luojan kukkanen
Luottotietojen menetys on varmaan lähes 100 %:sesti jollain tavalla omaa syytä. Kyse ei kuitenkaan aina ole leveästä elämästä vaan ongelmana voi olla myös se, että ei olla osattu hakea kaikkia yhteiskunnan tukia ajallaan tms. Sairaus (esim. masennus) voi myös saada ihmisen jättämään raha-asiat kokonaan hunningolle, vaikka vaikeudet olisivat vielä pieniä ja hoidettavissa. Taitamattomasti tehdyt talokaupat ja yhtäkkinen työpaikan menetys voivat ajaa ahdinkoon, kun asunnosta ei saakaan myydessä samaa hintaa mitä siitä on itse maksanut.

Elämä koettelee, eikä kaikkeen voi varautua. Fiksu ihminen maksaa toki ensimmäisenä vuokran, koti- ja tapaturmavakuutuksen, työttömyyskassan jäsenmaksun eikä anna omien luottotietojen mennä pilalle yrittäessään pelastaa elämänkumppaninsa luottotietoja.

Myönnän että kun kuulen jonkun olevan ulosotossa, ensimmäinen ajatukseni on, että kyseessä on 20-30-vuotias, jolla ei ole hajukaan raha-asioista, joka on elänyt leveästi, matkustellut, ostellut liian kalliin auton, kallista elektroniikka yms. Niin ei tosiaan aina ole. Meilläkin on järjettömän tiukkaa ja miehen työttömyyden pitkittyessä saattaa edessä olla hänen luottotietojensa menetys. Miehen tilanne johtuu erinäisistä vaikeuksista elämässä, leveästä elämästä, mutta osasyyllinen mieheni on joka tapauksessa tilanteeseen kun ei osannut hakea ajoissa tukia.

..........?
[QUOTE="vieras";27139609]Monelle tulee yllätyksenä se, että vakuutus hyvin harvoin kattaa koko menetyksen. Vakuutuksesta saa hyvällä onnella suurimman osan vahnigosta, mutta ei todellakaan kaikkea. Ja mikäli vakuutusyhtiö katsoo, että tulipalo on esim. omaa tai lasten huolimattomuutta, niin korvaussumma vähenee vielä enemmän. Ei siihen tarvita esim. muuta kun että lapsi jättää pyyhkeen kuuman patterin päälle...[/QUOTE]

Näinpä.. eli siis pointti ei ollutkaan tuo talon palaminen. Se katsottiin kyllä miehen syyksi. Mutta siis pointti oli se, että aina ei velkojen tarvisi mennä ulosottoon. Meillä oli hyvät maksusuunnitelmat ja kaikki, mutta sitten tilanteessa kun yritettiin armeijan ajaksi muuttaa suunnitelmaa sen verran, että oltaisiin pystytty maksamaan, niin sitten ei enää armoa ollutkaan. Vastauksena oli vain, että maksatte niinkuin sovittu tai laitetaan maksut ulosoton perittäväksi. Eli ei meilläkään olisi mikään mennyt ulosottoon, jos velkojat olisi hieman armahtaneet ja viitsineet sopia muutamaksi kuukaudeksi eri suunnitelman..

justjoo
Näinpä.. eli siis pointti ei ollutkaan tuo talon palaminen. Se katsottiin kyllä miehen syyksi. Mutta siis pointti oli se, että aina ei velkojen tarvisi mennä ulosottoon. Meillä oli hyvät maksusuunnitelmat ja kaikki, mutta sitten tilanteessa kun yritettiin armeijan ajaksi muuttaa suunnitelmaa sen verran, että oltaisiin pystytty maksamaan, niin sitten ei enää armoa ollutkaan. Vastauksena oli vain, että maksatte niinkuin sovittu tai laitetaan maksut ulosoton perittäväksi. Eli ei meilläkään olisi mikään mennyt ulosottoon, jos velkojat olisi hieman armahtaneet ja viitsineet sopia muutamaksi kuukaudeksi eri suunnitelman..
Velkojathan ovat jo joustaneet aivat mahdottoman paljon, jos ovat tehneet maksusuunitelman jne. Jossain tilanteessa sillä velkojalla ei ole enään mahdollisuutta "armahtaa" ja joustaa lisää. Ymmärrät sen, jos joskus joudut siihen velkojan rooliin....

"Vieras"
[QUOTE="vieras";27139755]Joo, joka kerta kaupassa käydessään sitä ihan yllättyy, kun ruoka on siis niin halpaa![/QUOTE]

Perinteiset jouluruuat ovat edullisia. Toki joulupöytään saa kulumaan paljonkin rahaa, mutta jos malttaa syödä riisipuuro ja sekahedelmäkiisseliä ja laatikoita, ne eivät maksa paljon. Kinkun voi ostaa jonkun kanssa yhdessä tai vaihtaa piknik-paistiin.

Yleensä juhlien tarjottavat ovat monipuolisempia ja paljon kalliimpia.

"valo"
Empaattisia ja täydellisiä naisia palsta täynnä. Onneksi te olette täydellisiä ettekä tee virheitä. Koskaan. Missään asiassa. Varsinkaan raha-asioissa. Eikä huono onnikaan osu kohdalle (koska sehän nyt on omasta halusta kiinni).
Ap:lle tsemppiä.

hahaha
Itse myös ulosoton "asiakas" ja senttiäkään en tähän päivään mennessä ole vapaaehtoisesti antanut. Töissä siis olen, mutta eivät palkasta ota. Veronpalautukset nyt menee mutta voivoi:)

[QUOTE="vieras";27139274]Oleks vähän pönttö? Mistäs ne veronpalautukset mahtaa koostua?[/QUOTE]

Juu, ulosottoon vaan taidetaan laskea "minimisumma" nettona, jonka jälkeen kaikki ylimenevä menee voudille. Eli käytännössä aivan sama mitä veroprosentillesi teet.

Yhteistyössä