"vieras"
[QUOTE="vieras";27139073]Tätä en käsitä? :O[/QUOTE]
Oleks vähän pönttö? Mistäs ne veronpalautukset mahtaa koostua?
Oleks vähän pönttö? Mistäs ne veronpalautukset mahtaa koostua?
Olisikin asiat näin. Mutta tilanne voi olla esim tämä. Ostat talon pankkilainalla. Talo osottautuu hometaloksi, jossa ei voi asua. Pitkän käräjöinnin jälkeen saat jotain korvausta myyjältä. Myyjällä ei kuitenkaan ole enää rahaa millä maksaa sinulle. Pankki haluaa omat rahansa takaisin ja koska sinulla ei ole rahaa millä maksaa, hakee sinut ulosottoon.Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27139397:Toisen tekemän rikoksen vuoksi ei joudu ulosottoon. Tuomiosta tieto uo:lle ja maksut siirtyvät korvausten muodossa tekijälle.
Aina ei asiat näin yksinkertaisia.. Meillä miehellä aikoinaan paloi talo Ruotsin puolella asuessaan. Tästä syystä velkoja sinne lähes satatuhatta euroa. Joka kuukausi lyhennettiin velkaa noin 500 euroa. (Siis oli joka kuussa tietty määrä ruotsinkruunuja ja euroiksi muutettuna ne oli noin 500 riippuen aina kurssista..) Muutamana kuukautena näitten vuosien aikana ei pystytty lyhentämään velkaa ollenkaan. Nämä aina sovittiin ja saatiin pitää lyhennysvapaita kuukausi sitten. Noh, mies lähti armeijaan puoleksi vuodeksi. Yritti sopia miten lyhennykset hoidettaisiin, kun armeijan aikana ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa velkoja. Mikään ei kelvannut velkojille, ei edes se, että oltaisiin pienennetty takaisinmaksettavaa summaa tai maksettu pelkästään korkoja tämän puolen vuoden ajan. Joka tapauksessa sitten tämä velka meni ulosottoon. Velka siirtyi ensin Suomen puolelle perintään ja sitä kautta ulosottoon. Itse yritin maksaa lyhemmäksi velkaa minkä pystyin, mutta itsekin olin pelkällä kotihoidontuella silloin + sotilasavustus tietenkin. Joka tapauksessa tilanne on nyt sitten se, että vaikka miten yritettiin asiat sopia, ei mikään kelvannut. Itselläni meni eräs toinen lasku sitten ulosottoon, koska yritin pitää mieheni luottotiedot kuitenkin kunnossa.. Noh, tilanne on nyt sitten se, että molemmilta luottotiedot menneet ja velkoja vaikka muille jakaa.. Sitä en vielä tiedä viekö ulosotto sitten veronpalautukset. Se kai selvinnee joskus?
Mutta tämän tekstin pointti oli siis kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että ei kaikki ole aina täysin omasta itsestään kiinni. Monesti sitä yrittää tehdä asiat parhaansa mukaan, mutta jos sekään ei auta, niin vaikea enää muuta tehdä sitten..
käyt vissiin vähän hitaalla? ihan sama vaikka pienentäis vero prosenttia kun ulosotto ottais ne "käteenjäävät" ylimääräiset kuitenkin.Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.
Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
Ja luulis että tuo ei tule kellekään yllätyksenä että uo vie koko veronpalautuksen. Lisäksi jouluun on vielä pitkäaika, ostele lahjat pikkuhiljaa ja ruoathan on aika halpoja niin se voi ostaa sitten joulukuussa, varsinkin jos saatte säästettyä sinne muutaman kympin.
Monelle tulee yllätyksenä se, että vakuutus hyvin harvoin kattaa koko menetyksen. Vakuutuksesta saa hyvällä onnella suurimman osan vahnigosta, mutta ei todellakaan kaikkea. Ja mikäli vakuutusyhtiö katsoo, että tulipalo on esim. omaa tai lasten huolimattomuutta, niin korvaussumma vähenee vielä enemmän. Ei siihen tarvita esim. muuta kun että lapsi jättää pyyhkeen kuuman patterin päälle...Eikö kotivakuutus korvaa tulipalon aiheuttamat vahingot?
Kyllä mä olen sitä mieltä että luottotietijen menetys on omaa syytä.
Eikös ap sanonut, ettei mene ulosottoon suoraan, vaan maksavat itsekäyt vissiin vähän hitaalla? ihan sama vaikka pienentäis vero prosenttia kun ulosotto ottais ne "käteenjäävät" ylimääräiset kuitenkin.
Joo, joka kerta kaupassa käydessään sitä ihan yllättyy, kun ruoka on siis niin halpaa!Pienennä vero% niin saat käteen sen rahan palkassa joka kuussa.
ei mitenkään, mutta jos on noin paljon palautuksia vero% on laskettu päin helvettiä. Eli menee vaan verotoimistoon ja pyytää laskemaan % uusiksi (tai laskee itse netissä ja tilaa uuden verokortin).Miten veroprosentin voi pienentää itse?
jep jepeli ei meilläkään olisi mikään mennyt ulosottoon, jos velkojat olisi hieman armahtaneet
Velkojathan ovat jo joustaneet aivat mahdottoman paljon, jos ovat tehneet maksusuunitelman jne. Jossain tilanteessa sillä velkojalla ei ole enään mahdollisuutta "armahtaa" ja joustaa lisää. Ymmärrät sen, jos joskus joudut siihen velkojan rooliin....Näinpä.. eli siis pointti ei ollutkaan tuo talon palaminen. Se katsottiin kyllä miehen syyksi. Mutta siis pointti oli se, että aina ei velkojen tarvisi mennä ulosottoon. Meillä oli hyvät maksusuunnitelmat ja kaikki, mutta sitten tilanteessa kun yritettiin armeijan ajaksi muuttaa suunnitelmaa sen verran, että oltaisiin pystytty maksamaan, niin sitten ei enää armoa ollutkaan. Vastauksena oli vain, että maksatte niinkuin sovittu tai laitetaan maksut ulosoton perittäväksi. Eli ei meilläkään olisi mikään mennyt ulosottoon, jos velkojat olisi hieman armahtaneet ja viitsineet sopia muutamaksi kuukaudeksi eri suunnitelman..