Paljon teillä on kertynyt eläkettä?

• Viestiketjun aloittaja "mimu"
  • Ensimmäinen viesti
"mimu"
Ihan mielenkiinnosta kyselen, paljon muilla on kertynyt eläkettä?
Mainitsetko myös ikäsi ja statuksesi.

Itse 25v, opiskelija ja eläkettä kertynyt tähän mennessä n. 70e/kk :D

[QUOTE="tollukka";27139647]Mitä tuo tarkoittaa? Että jos olet kerryttänyt eläkettä 200e/kk niin eläkkeelle jäätyäsi saat sen verran eläkettä kuukaudessa?[/QUOTE]

Se on tämän hetkinen tilanne, eli jos nyt jäisit saisit tuon verran.

mie vuan
Naurattaa jo nyt kanssa samoilla linjoilla. Maksan eläkettä vähän , ja olen rahani sijoittanut sijoitusasuntoihin .... jotka sitten myyn kun tarvitsen rahaa ja nautin eläkevuosista.

"Vieras"
41v. ja reilut 400 euroa/kk. Välissä ollut vuosia työssä ulkomailla josta kertyneet eläkkeet sai lähtiessä mukaansa, niitä on sijoitettuna säästöeläkevakuutukseen, jossa nyt 15 000 € säästöjä.

Tosi vähänhän sitä on kertynyt (alle 1000e), kun ensin tuli opiskeltua niin pitkään ja jatko-opintovaiheessa olin vielä vuosia erilaisilla (eläkettä kerryttämättömillä) apurahoilla jne. Lisäksi olen sitä ikäluokkaa, jonka nuoruudenaikaisista ensimmäisistä työsuhteista ei edes kertynyt eläkettä. Sinänsä tuolla institutionaalisella turvalla ei ole mitään väliä, koska oman eläketurvani olen ratkaissut muilla tavoin, lähinnä eläkevakuutuksen (en suosittele) ja erilaisten pitkäaikaissijoitusten kautta.

29 v. (1 ammatti) ja eläkettä taitaa olla n. 170 €/kk kertynyt.. harmittaa, kun ollut töissä nuorempana, mutta niistä ei saa sitä kertymää.. ois summa suurempi, kun oon alottanu 16 v. työnteon...

Yhteistyössä