koira odottaa pentuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piski

Vieras
Meillä on koira joko lihonut aika tuhona tai sitten se odottaa pentuja. Siitä on niin kauan kun sillä viimeksi oli pennut, joten en muista näitä juttuja. Juoksusta on kulunut nyt 3-4 viikkoa, ja koiralla ei mahassa oikein enää sitä normaalia kaarta ole? Missä vaiheessa koiran maha siis alkaa kasvaa, voiko tuo tosiaan olla että sillä jo nyt olis noin iso maha?

Piski siis oli ilmeisesti jossain vaiheessa taas päässyt livahtamaan naapuriin, itse ei kyllä ole nähty että olisi jonkun pojan kanssa hommaillut, mutta pikkupojilla pääsi koira livahtamaan pari kertaa karkureissulle. Koira on nyt 7-vuotias, kahdet pennut ollut aikaisemmin.

Rodultaan on lapinporokoiran ja suomenpystykorvan sekoitus.

No voi kauheeta, sekarotuisella jo kahdet pennut! Anteeksi mutta mua ärsytti sun, "mä..." kommentti. Itse asiassa aika hyvin selvitty, kun on vain kahdet pennut tullu kaikkien noiden juoksujen seurauksena. Silloinkin tullut pennut siksi, että on tosi huolimattomasti vahdittu.
Ja kun pentujen saaminen ei ole ongelma, ne hoidetaan hyvin ja saatellaan uusiin koteihin kun aika on. Ei me mitään pentutehtailijoita olla, jotka antaa koiran tehdä kaks kertaa vuodessa pennut.
Leikkautettu ei ole, täälläpäin jotenkin aika vaikeeta hommaa. Harkittu on, mutta on koettu että saadaan piski muutenkin pidettyä poikien ulottumattomilla juoksun aikan. No, tässähän nähtiin ettei nyt onnistuttu, mutta aina sitä yhdet pennut kerran kolmessa vuodessa pystytään hoitamaan.

No niin aika ärsyyntynyttä tekstiä kyllä, mutta tekipä mieli vähän selventää asiaa..

Kerroppa mitä vastuutonta tossa on..

Kerropa mikä tuossa ei ole vastuutonta. Alkaen siitä että koira saattaa juoksuaikaan karkailujen takia olla tiineenä, loppuen siihen että joku aamu hyvinnukutun yön jälkeen voi herätä siihen että koira on kuollut synnytyskomplikaatioihin kun ei kukaan ei osannut odottaa koiran olevan tiineenä.

No voi kauheeta, sekarotuisella jo kahdet pennut! Anteeksi mutta mua ärsytti sun, "mä..." kommentti. Itse asiassa aika hyvin selvitty, kun on vain kahdet pennut tullu kaikkien noiden juoksujen seurauksena. Silloinkin tullut pennut siksi, että on tosi huolimattomasti vahdittu.
Ja kun pentujen saaminen ei ole ongelma, ne hoidetaan hyvin ja saatellaan uusiin koteihin kun aika on. Ei me mitään pentutehtailijoita olla, jotka antaa koiran tehdä kaks kertaa vuodessa pennut.
Leikkautettu ei ole, täälläpäin jotenkin aika vaikeeta hommaa. Harkittu on, mutta on koettu että saadaan piski muutenkin pidettyä poikien ulottumattomilla juoksun aikan. No, tässähän nähtiin ettei nyt onnistuttu, mutta aina sitä yhdet pennut kerran kolmessa vuodessa pystytään hoitamaan.

No niin aika ärsyyntynyttä tekstiä kyllä, mutta tekipä mieli vähän selventää asiaa..

Tota... Aika tyhmää tekstiä suoraan sanoen.

• Tykkää
Reactions: narikka83
Kerropa mikä tuossa ei ole vastuutonta. Alkaen siitä että koira saattaa juoksuaikaan karkailujen takia olla tiineenä, loppuen siihen että joku aamu hyvinnukutun yön jälkeen voi herätä siihen että koira on kuollut synnytyskomplikaatioihin kun ei kukaan ei osannut odottaa koiran olevan tiineenä.

Tarkoitatko, että koiran ollessa viimeisillään sen kantavana oloa ei huomattaisi?? Ei hyvä järki ihmisen pitäis olla sokea silloin.

Itse asiassa aika hyvin selvitty, kun on vain kahdet pennut tullu kaikkien noiden juoksujen seurauksena. Silloinkin tullut pennut siksi, että on tosi huolimattomasti vahdittu.

Jännä, että useimmat selviävät 12 vuoden juoksuista ilman yhtäkään pentuetta. Jos teidän suoritus on mielestäsi "aika hyvä", niin ei taida rima kovin korkealla olla.

Tää palsta ei auta kertomaan, onko koirasi paksuna vai ei, mutta sen sulle kertoo eläinlääkäri ihan pian, koska ajanhan oot toki jo varannut. Vai kuinka?

"On vastuutonta päästää koira karkuun juoksuaikana". Ei hyvänen aika, tahallaanko sitä koiraa karkuun päästetään? Eikä sille mitään jälkiehkäisypiikkiä uskalla antaa, vierestä katsonut kaverin koiran ongelmia semmoisen takia.

Eihän ap:n koira edes synnytä vielä,odottaako narttu ees pentuja eihän sitä tiedetä ees.Ei ap,etkä varsinkaan sä,saati ett sen minä tietäsin täältä ruudun takaa näkemättä koko koiraa. Ja nythän ap epäilee koiran olevan tiineenä. Varmasti osaa hoitaa asian ja selvittää onko näin ja jos ei voi huokasta kenties sitte helpotuksesta.

Äläkä ap välitä näistä joistain kommenteista..Toivottavasti saatte asiaan selvyyden ja tulos on teille se parhain,mikä sopiikaan just nyt tilanteeseen.

No jaa, mulla on ihan turha teidän kanssa riidellä, kun samaa mieltä en kuitenkaan ole.

Olisko jollakin vastausta kysymykseeni?

Palma antoi tähänkin vastauksen. Olethan jo varannut lääkäriajan jossa varmistetaan tiineys, katsotaan n. luku pentuihin (jotta tiedetään kuinka monta suurinpiirtein tulossa), tarkistetaan emän terveys ja keskustellaan emän erityishoidosta tiineyden aikana ja emän ja pentujen hoidosta synnytyksen jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Eihän ap:n koira edes synnytä vielä,odottaako narttu ees pentuja eihän sitä tiedetä ees.Ei ap,etkä varsinkaan sä,saati ett sen minä tietäsin täältä ruudun takaa näkemättä koko koiraa. Ja nythän ap epäilee koiran olevan tiineenä. Varmasti osaa hoitaa asian ja selvittää onko näin ja jos ei voi huokasta kenties sitte helpotuksesta.

Äläkä ap välitä näistä joistain kommenteista..Toivottavasti saatte asiaan selvyyden ja tulos on teille se parhain,mikä sopiikaan just nyt tilanteeseen.

Ahaa, eli sä saat kommentoida noin mutta muut ei? Okei, hyvä tietää. :)

huhheijaa.... olen sanaton!

Kiitos :) On ihmisten vaikea tosiaan tietää kuka siellä ruudun takana on ja millainen on koira ja muu elämä, kun muistais aina ajatella asiaa vähän laajemmin.

Tässähän ajan mittaan nähdään odottaako se tyttö vai ei, kumpikaan vaihtoehto ei ole paha. Olis vaan ollu kiva nyt kuulla että onko koiran mahan mahdollista olla jo nyt reilusti isompi, vai voisiko odotus ollakin pidemmällä kuin luullaan.

Pennut otetaan mielellään vastaan jos sellaisia tulee, niiden hoidolle kun ei ole mitään hankaluuksia tai esteitä.

Oivoi, mun kyllä täytyy kanssa teitä nyt järkyttää vähän: vaikka on tytöllä jo kahdet pennut ollut, ei ole niiden takia käytetty eläinlääkärillä. Itse on luettu kaikki opukset ja otettu asioista selvää ja hyvin on mennyt. Eläinlääkärin numero tietenkin on aina valmiina, jos jotain sattuu.

Itse asiassa on tuolle eläinlääkärittömyydellekin syy. Ei ole rahatilanne semmoinen, että mihinkään ylimääräiseen yksinkertaisesti riittäis. Miksi sitten otettiin koira silloin seitsemän vuotta sitten? En minä voi nähdä tulevaisuuteen.

Kiitos :) On ihmisten vaikea tosiaan tietää kuka siellä ruudun takana on ja millainen on koira ja muu elämä, kun muistais aina ajatella asiaa vähän laajemmin.

Tässähän ajan mittaan nähdään odottaako se tyttö vai ei, kumpikaan vaihtoehto ei ole paha. Olis vaan ollu kiva nyt kuulla että onko koiran mahan mahdollista olla jo nyt reilusti isompi, vai voisiko odotus ollakin pidemmällä kuin luullaan.

Pennut otetaan mielellään vastaan jos sellaisia tulee, niiden hoidolle kun ei ole mitään hankaluuksia tai esteitä.

Ootko kokeillu koiran mahaa,että tuntuuko käsin pennut? Ultrassahan se selviää sitte varmemmin.Selviää se tiineyden kesto ja kuinnka monta niit pentuja siel on jos niitä on.

Oivoi, mun kyllä täytyy kanssa teitä nyt järkyttää vähän: vaikka on tytöllä jo kahdet pennut ollut, ei ole niiden takia käytetty eläinlääkärillä. Itse on luettu kaikki opukset ja otettu asioista selvää ja hyvin on mennyt. Eläinlääkärin numero tietenkin on aina valmiina, jos jotain sattuu.

Itse asiassa on tuolle eläinlääkärittömyydellekin syy. Ei ole rahatilanne semmoinen, että mihinkään ylimääräiseen yksinkertaisesti riittäis. Miksi sitten otettiin koira silloin seitsemän vuotta sitten? En minä voi nähdä tulevaisuuteen.

jo ensimmäisen kirjoituksen perusteella päättelinkin näin, eli ei tullut yllätyksenä.

[QUOTE="...";27130255]Ootko kokeillu koiran mahaa,että tuntuuko käsin pennut? Ultrassahan se selviää sitte varmemmin.Selviää se tiineyden kesto ja kuinnka monta niit pentuja siel on jos niitä on.[/QUOTE]

Koiran mahaa olen kokeillut, pentuja en erota ainakaan vielä käsillä, jos semmoisia edes siellä on.

mites pentujen rokottamiset, tarkistukset ym. jos ne syntyy? Pennut tulee kalliiksi. Myös tarkka ruokinta.

vai onko sekin ihan näppituntumalta ja jätetään rokottamatta ja myydään vaan jollekin naapuriin ne "piskit"

Onko koiran rokottaminen ja madottaminenkin "ylimääräistä" rahanmenoa? Toivotaan, ettei koiraasi ole bylsinyt joku jättimäinen uros, jotta vältytte synnytyskomplikaatioilta ja eläinlääkärireissulta. Maksaahan lääkäriin ajaminenkin ja vielä ell-lasku päälle, huh miten kallista. Myy nyt edes mahdolliset pennut hyvään hintaan ja laita rahat koirasi omaan säästöpossuun odottamaan neljättä vahinkoastumista. Voit viedä sen tienamillaan rahoilla ultraan, niin osaat laskea, ettei kohtuun jää esim. kuollutta pentua mätänemään.

Sä kerkesit sillä välin selventää asiaa,ku kirjotin aikasempaa.. Mulla ei kyllä ole kokemuksia nartun tiineydestä ollenkaan.. Onko muuten koiran olemus muuttunu paljonki,miten syö?

Kukapa sinne tulevaisuuteen osais nähä..Jos osais niin tässähän vois olla vaikka lottovoittaja hyvin pitkälti.

Yhteistyössä