[QUOTE="klovni75";23844804]Meillä kanssa alkoi vajaan vuoden ikäinen koira pistää paikkoja palasiksi poissa ollessamme, aikaisemmin ei tehnyt pahojaan. Suivaannuin ja ostin sille häkin, en ole itse työelämässä joten häkissä joutui olemaan kauppareissun, leffan tms muutaman tunnin pituisen ajan, eikä sitäkään joka päivä. No sehän oli ulissut raukka täällä sitten ja naapurit ihan hermona, joten piti keksiä muu ratkaisu (häkille on ollut kyllä muuten todella paljon käyttöä, laitan sen sinne esim. syömään luutaan tai sadekelillä vähän kuivattelemaan lenkin jälkeen).
Sitten keksin kokeilla apteekista käsikauppalääkkeenä saatavaa Serene-UM calm- nimistä valmistetta, joka rentouttaa koiraa niin ettei koe sitä eroahdistusta. Se ei siis ole varsinaisesti mikään rauhoittava aine eikä sen käytöstä ole koiralle mitään haittaa. Aloin antaa pari pilleriä koiralle (keskikokoinen) tuntia ennen kuin lähden, ja se todellakin auttoi! Aikaisemmin kun lähdin kotoa, paniikki paistoi sen silmistä vaikka yritin kaikin tavoin tehdä sen oloa helpommaksi, annoin nameja, laitoin radion päälle yms. Nyt se katsoo minua rauhallisesti kun teen lähtövalmisteluja ja jää tyytyväisenä syömään herkkujaan ja kuuntelemaan radiota, eikä hajota enää paikkoja.
Tuosta valmisteesta voidaan tietenkin olla monta mieltä, mutta itse ajattelen että miksei jos se kerran auttaa koiraa. On mukavampi jättää kotiin hyväntuulinen koira kuin pelokas ja jännittynyt koira, siis ihan sen koiran itsensä takia, ei pelkästään sen takia mitä se saattaisi paloitella. Ja uskon, ettei tuon valmisteen käyttö ole tarpeen koko koiran loppuelämää, vaan kun se nyt oppii että on ihan jees että omistaja joskus lähtee mutta kyllä se sieltä takaisinkin tulee, niin valmisteen käytön voi jossain vaiheessa lopettaa.[/QUOTE]
Ai tälläistäkin on olemassa.. pitääkin kokeilla tuota.
Ja joku puhui et koiralla olis eroahdistusta.. voisiko olla? Kun siis jää kuitenkin alakertaa erilleen meistä ihan hyvillä mielin nukkumaan. Ja muutenkin menee ihan useastikin eri huoneeseen nukkumaan. Et ei kai sellaisen koiran pitäisi kestää minkäänlaista yksin oloa?
Ja nuo aktivointilelut, mitä suosittelette? Mikä olisi paras tollaselle koiralle joka yleensä saa kaiken rikki ..
niin ja sit joku puhui et valelis chilipippuria tms. oviin jne. kokeilin hihnaa - ei mitään vaikutusta sillä meidän perää niin kova hinku.