Mitä pahaa siinä on jos elää vaimon rahoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27106222]Onko sillä eroa elääkö vaimo miehen rahoilla vai mies vaimon rahoilla?[/QUOTE]

Veikkaan, että valtaosa tämän palstan mammoista kauhistuu ajatusta, että heidän pitäisi käydä töissä miehen hoitaessa kotia ja lapsia.

Ei siinä mitään vikaa ole, jos järjestely sopii kaikille osapuolille. Mukavaa aikaa oli, kun lapseni isä oli kotona hoitovapaalla ja minä töissä! Oli niiiiiiin mukava tulla siistiin kotiin, jossa ruoka odotti töistä tullessa.

[QUOTE="vieras";27106222]Onko sillä eroa elääkö vaimo miehen rahoilla vai mies vaimon rahoilla?[/QUOTE]

Siinä on se helvetin iso ero, että Suomessa on paljon naisia jotka elää osittain tai täysin miehensä rahoilla. Toisinpäin yhdistelmä on todella harvinaista (ja tällöinkin yleensä erit. väliaikaista.). Ja toinen joka on hauska juttu on se, että jos mies tienaa enemmän kuin vaimo (aika usein, joskaan ei aina) niin rahat ovat yhteiset. Jos asetelma on toisinpäin, on pariskunnalla taatusti omat tilit. Ihan vaan huomioina tämmöstä.

eihän siinä olekaan mitään pahaa, ainakaan minun mielestäni, meillä mies jää ensi vuoden alusta kotiin lasten kanssa. ja minä olen sitten ainakin osan aikaa se joka käy töissä, tosin todennäköisesti jään itsekin sitten viimeistään kesäksi myös kotiin miehen ja lasten seuraksi.

Siinä on se helvetin iso ero, että Suomessa on paljon naisia jotka elää osittain tai täysin miehensä rahoilla. Toisinpäin yhdistelmä on todella harvinaista (ja tällöinkin yleensä erit. väliaikaista.). Ja toinen joka on hauska juttu on se, että jos mies tienaa enemmän kuin vaimo (aika usein, joskaan ei aina) niin rahat ovat yhteiset. Jos asetelma on toisinpäin, on pariskunnalla taatusti omat tilit. Ihan vaan huomioina tämmöstä.

Minä tienaan bruttona tonnin enemmän kuin mieheni, meillä on eri tilit ja myös yhteinen tili, jolta hoidetaan esim. asuntolaina. Mutta erilliset tilit ovat kyllä meillä itsestään selvyys. Myöskään rahat meillä eivät ole yhteiset, mutta enemmän se on kyllä miehen toive. Toisaalta kumpikin miestä tienaa riittävän paljon, ja osallistuminen yhteisiin menoihin menee tulojen suhteessa. Eli minä maksan enmmän, kun tienaankin enemmän.

Mutta on asioita, joita maksan täysin yksin, esim. vain minulla on auto, ja maksan autolainan ja auton kulut täysin yksin.

Yhteistyössä