Mitä pahaa siinä on jos elää miehen rahoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enemmänhän sillä on merkitystä miten raha-asiat hoidetaan kuin sillä mistä rahat tulee. Jos mies päättää kaikista asioista jotka liittyvät rahaan ja nainen ei ole koskaan raha-asioita hoitanut, ei tiedä kuinka paljon on rahaa tai kuinka paljon on velkaa, on nainen melko heikoilla tilanteissa jotka vaatisi sopeutumista.

[QUOTE="oikea ammattivalittaja";27104427]Yhteinen tili meilläkin on ja tietenkin kortti ja käyttöoikeus siihen,tarkoitin ns. miehen rahoja ettei mulla ole lainkaan tuloja eli kaikki mitä sinne tulee on miehen tienaamia rahoja.[/QUOTE]

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit :) Tuo kysymys lähinnä näille,jotka halveksivat kotona olevia äitejä.

Mut onhan meillä "tuloja",tosin eihän niitä oo saatu perse hiessä ahertamalla jossain hikisessä toimistossa 5000e/kk palkalla.. Mä olen sitä mieltä,että me lapsemme kotona hoitavat ollaan rikkaampia..Tai mä ainakin olen.Paljosta ois jääny paitsi,jos töissä kulkis ja näkis lapsia vaan pari hassua tuntia päivässä. Eli yhtä hyvin voidaan me kotiäidit syyllistää töissä käyviä äitejä,kuten he syyllistää meitä..

Niin kauan, kun mä hoidan kotona lapsia, jotka ovat toki minun, mutta myös mieheni, on miehellä velvollisuus elättää mut. Näkisin tilanteen siten, että hän saa "maksaa mulle pakkaa" siksi että "uhraudun" jäämään palkkatyöstä pois siksi, että hoidan näitä lapsia kotona.

Mies itse haluaa lapset ihan ehdottomasti kotihoidettavan 3v ikään saakka. Joten hällä on joko mahdollisuus hoitaa heidät itse tai hoidattaa lapset mulla. Ja tähän jälkimmäiseen ollaan päädytty.

Me ollaan naimisissa, eikä meillä ole avioehtoa. Joten kaikki mikä on miehen nimissä, on puoliksi mun. Viimeistään siis eron hetkellä. Joten ei huolta huomisesta senkään asian suhteen.

Ja jos tulee ero, niin siinä kohtaa voin aina palata takaisin työelämään jonka kautta kykenen taas elättämään itseni ja lapseni.

Mä olen aikoinaan elättänyt miestäni (oli opiskelija, mä duunissa) ja nyt on miehen vuoro elättää mut. Tätä se parisuhde ja avioliitto on. Siihen kuuluu myös toisen elättäminen tietyssä elämänvaiheessa.

[QUOTE="minna";27104629]Ei sillai mitään muuta kuin erohetkessä. Jos kaikki on miehen nimissä, sulle ei jää mitään rahallista pohjaa erossa.[/QUOTE]

Puille paljaille en erossa jäisi myös miehen kuolema otettu huomioon.

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit :) Tuo kysymys lähinnä näille,jotka halveksivat kotona olevia äitejä.

Mut onhan meillä "tuloja",tosin eihän niitä oo saatu perse hiessä ahertamalla jossain hikisessä toimistossa 5000e/kk palkalla.. Mä olen sitä mieltä,että me lapsemme kotona hoitavat ollaan rikkaampia..Tai mä ainakin olen.Paljosta ois jääny paitsi,jos töissä kulkis ja näkis lapsia vaan pari hassua tuntia päivässä. Eli yhtä hyvin voidaan me kotiäidit syyllistää töissä käyviä äitejä,kuten he syyllistää meitä..

sinulla ei ole tuloja eli olet pummin koita nyt asia jo käsittäää..ja jäähän ne isätkin monesta paitsi eli kaikkien pitäs sitten jäädä kotii hoitaa lapsia eli mitä' väliä työn teolla vai?eli toikin pointti aika huono.ja totuus on kuitenkin se että tää meiöän koko yhteiskunta kaatuis jos yhtäkkiä kaikki naiset päättäs hoitaa vaikka lapset kouluikään asti.miettikää nyt naisvaltasia hoito ja palvelualoja jne.ja ihmettelen että kun nykyään puhutaa itsenäisistä naisista jne ja vielä löyty naisia jotka eivät sitä ole ja vielä vapaaehtoisesti.

Ei mitään pahaa, jos se molemmille sopii. Mulle ei sopisi se, että toisella ei olisi tuloja vaan mä olisin ainoa, jolla tuloja on. Tai ainakin mulla olisi painava sanani sanottavana siihen, mihin niitä rahojani käytetään ja mihin ei. Omissa rahoissani arvostan just sitä, että saan tehdä niille ihan mitä haluan...vaikka lahjoittaa kodittomille kissoille tai lähteä muutamaksi viikoksi Floridaan... eikä tarvitse kysyä kenenkään mielipidettä asiaan.

[QUOTE="minna";27104629]Ei sillai mitään muuta kuin erohetkessä. Jos kaikki on miehen nimissä, sulle ei jää mitään rahallista pohjaa erossa.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. Tutustu lakiin.

[QUOTE="vieras";27104360]Mitä pahaa siinä on jos elää sossun rahoilla?

Mun mielestä nyt vaan jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi kyetä elättämään itse itsensä. Ja ne mahdolliset lapsetkin. Toki väliaikaisesti voi olla tilanteita jolloin se ei ole mahdollista, mutta ne on tilapäisiä, lyhyitä, poikkeuksellisisa jaksoja eikä elämäntapa.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla. Kyllä ne miehensä kukkarolla elijät aika säälittäviä ostettuja huoria ja lapsentekokoneita ja siivouskoneita on. Jokainen itseään kunniottava nainen hankkinee oman ammatin ja työn. Siten ei ole ikävässä riippuvuussuhteessa mieheensä nähden.

Mä en tajua miksi se ketään haittaa, jos joku pariskunta haluaa sillä tavalla elää. Ei missään laissa sanota, että jokaisen pitää itse tienata kuluttamansa rahat ja toisen rahoilla elämisessä on jotain väärää.

Mä en millään muotoa katso eläväni miehen rahoilla. Mä olen kotona (miehen omistamassa talossa) hoitamassa meidän yhteistä lasta ja tulot on ne, mitä Kelasta nyt saa kh- tuki + lapsilisät. Joinain kuukausina ne on meidän ainoat tulot, toisessa kuussa mies tienaa pari tonnia. Me ollaan yhdessä sovittu ja molemmat haluttu, että lapset hoidetaan kotona kolmevuotiaiksi, joten miehen tehdessä töitä, mun vastuulle jää myös pääosin kodinhoito. Mulla on kaksi ammattitutkintoa (kolmas viittä vajaa valmis) ja vakituinen duunipaikka odottamassa, joten mä en todellakaan katso olevani millään muotoa alistunut, maksettu huora, niinkuin joku sanoi, vaan elämääni tällä hetkellä hyvin tyytyväinen kotiäiti, joka rakastaa seurata lapsensa kasvua ja kehitystä ja antaa parasta mahdollista hoitoa :)

Minä en ikinä päivänä eläisi miehen tai muunkaan rahoilla. Hankin itse osani meidän talouden pyörittämiseen, mun ei tarvii kertoa/ruinata, mitä palkallani teen. Maksan laskut, lyhennän lainaa, omistan/ olen rahoittanut puolet tästä omakotitalosta ja hoidanpa vielä vapaa-ajallani lapset miehen kanssa. Olemme tasavertaisia ja minun luonteelleni ei sovi, että eläisin miehen tuloilla. Tämä on elämänohjeeni itselleni, ja tiedän työeläkkeeni riittävän elämiseeni, vaikka jäisin jostain syystä yksin. Parisuhteemme voi huomattavasti paremmin, kun molemmilla on omat harrastukset. Oman mielenterveyteni takia haluan varmistaa tuloni myös tulevaisuudessa :).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä