Jos olet kissalle allerginen, ostaisitko rivitalo asunnon sellaiselta jossa on kissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka pahasti allerginen? Ensimmäiset puoli vuotta tehostettua siivoamista, niin kissanhilse poistuu asunnosta :/
Laiskana siivoajana en ostaisi vaan yrittäisin löytää asunnon, jossa ei ole ollut lemmikkejä

Muutimme muutama vuosi sitten asuntoon, missä oli ollut kissa. Olen allerginen ja olin silloin raskaana (kuten nytkin), en saanut oireita. Mietin itsekin asiaa silloin. Ja olen pahasti allerginen.

Tuttavani joutui maalaamaan kaikki pinnat kattoja myöten kun vuokralaisellaan oli luvattomasti ollut kissa. : / Teki sitten kyllä samalla suurempaakin remonttia eli tavallaan ei turhaa kuitenkaan.

[QUOTE="jep";27097468]Kuinka pahasti allerginen? Ensimmäiset puoli vuotta tehostettua siivoamista, niin kissanhilse poistuu asunnosta :/
Laiskana siivoajana en ostaisi vaan yrittäisin löytää asunnon, jossa ei ole ollut lemmikkejä[/QUOTE]

Mitä tarkoitit kuinka pahasti allerginen? Jos menen kylään niin saan oikreita
Testeissä käyty ja 15v sitten allergia todettu

Harmi kun asunto löytyy niin sitten sattuukin olemaan kissa :(

No jos kuitenkin ne oireet suht lieviä (saa lääkittyä ym) silloin kun kylässä käyt niin kait sen asunnon nyt siivottua saat. Ja voihan pyytää vaik siivousfirmaa tekemään sen ensimmäisen siivouksen niin ei ite altistu pahimmalle.

Mitä tarkoitit kuinka pahasti allerginen? Jos menen kylään niin saan oikreita
Testeissä käyty ja 15v sitten allergia todettu

Harmi kun asunto löytyy niin sitten sattuukin olemaan kissa :(

Tarkoitin että millaisia oireita sulle tulee kissoista?
Itse olen koirille allerginen, silmät kutisee ja turpoaa ja astmalääkettä joutuu ottamaan. Muut elukat aiheuttavat vain lieviä oireita, pärjää allergialääkkeellä. Eli asuntoon jossa on ollut koira en muuttaisi, koska oireilu olisi runsasta luultavasti pitkään

En muuttaisi. Kissan allerdeenit on tosiaan seinissä, katossa, ihan kaikkialla! eteenkin jos on kokolattiamattoa niin sen pois kuluminen/saanti kestää VUOSIA. Pahimmillaan saat ahdistusta ja pahoja astmaoireita. Kissa-asunnot usein myös valitettavasti HAISEVAT vaikka kissanomistajat eivät tätä huomaisia, kun ovat tottuneet kusen ja karvan hajuun. :D

Allergiasiivouksessakaan ei pestä kattoa eikä tapetteja...se on imurointia ja pölyjen tarkempaa pyyhintää. Toki voi vähän auttaa, mutta oikeasti kovin allergiselle (olen itse hengenvaarallisesti allerginen, eli n. 30 minuuttia kissa kodissa ja kurkkuni turpoaa niin että joudun ensiapuun "avattavaksi") se ei riitä millään.

No kuka idiootti jättää katot ja seinät PESEMÄTTÄ tuollaisessa tilanteessa. Tottakai se kämppä pitää siivota katosta lattiaan ja huolella mutta se että riittääkö sekään? Mut j os kuitenkin kärsii kyläillä talossa missä asuu kissoja niin en katsois allergiaa niin pahaksi etteikö siivoamalla (tai sit jopa maalaa katot ja seinät) asuntoa kuntoon.

Allergiasiivouksessakaan ei pestä kattoa eikä tapetteja...se on imurointia ja pölyjen tarkempaa pyyhintää. Toki voi vähän auttaa, mutta oikeasti kovin allergiselle (olen itse hengenvaarallisesti allerginen, eli n. 30 minuuttia kissa kodissa ja kurkkuni turpoaa niin että joudun ensiapuun "avattavaksi") se ei riitä millään.

Itse asiassa allergiasiivouksessa imuroidaan mm. katto ja pestään kaikki pinnat jotka voi. Myös ilmastointi puhdistetaan.

Kai tuo mitä siellä allergiasiivouksessa tehdään riippuu paljon siivousfirmasta. Joillakin tuo allergiaosaaminen on hieman lapsen kengissä niin sanoakseni. Mutta siis jos aloittaja on desinfoimassa KAIKKI pinnat, maalaamassa ja vaihtamassa tapetit ja lattiat, sekä ilmastointilaitteet ja -putket, niin mikä jottei sinne sovi allergisen muutella ;)

Kai tuo mitä siellä allergiasiivouksessa tehdään riippuu paljon siivousfirmasta. Joillakin tuo allergiaosaaminen on hieman lapsen kengissä niin sanoakseni.

Tämä on totta. Hyvät firmat myös myöntävät jos eivät ole ihan ammattilaisia allergiasiivouksissa ja ohjaavat asiakkaan oikeaan paikkaan. Toiset taas tekevät "allergiasiivouksen" jolla ei ole mitään tekemistä allergiasiivouksen kanssa... : /
Josku hieman perusteellisempikin siivous sopii, mutta jos on todella paha allergia niin... joko ammattilaisten tekemä todella perusteellinen allergiasiivous tai toinen asunto (miä lämpimästi suosittelen pahoissa allergoissa...)

Yhteistyössä