Ei kai työkkäri voi pakottaa hakemaan työpaikkaan jossa on kissa/kissoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työtön

Vieras
Tuli vain tällainen mieleen kun katsoin työkkärin sivuilla ilmoituksia työpaikoista ja siellä oli osa-aikainen avustajan paikka sellaisen ihmisen luo jolla on kissoja.

Mulla on hoitoalan koulutus ja olen tällä hetkellä työtön. Mietin, että mitä jos tulisi avoimeksi työpaikka kokopäiväisenä avustajana paikkaan jossa on kissoja tai sitten on joitakin palvelukoteja joissa on kissa.

Mä en voisi tehdä töitä tuollaisessa paikassa. Tunnin pari voin olla kissan kanssa samassa paikassa, mutta kyllä loppuvaihe on allergialääkkeistä huolimatta aivastelua ja silmien kutinaa. Mulla on allergian lisäksi myös astma ja kissoista tulee hengenahdistusta.

Astma on melko tuore asia eikä mulla ole siitä olemassa todistusta jos työkkäri sellaista vaatisi, pitää varmaan pyytää varmuuden vuoksi sellainen lääkäriltä? Allergia todettu alle kouluikäisenä eikä siitä löydy mistää mitään tietoa, ei sähköisessä muodossa eikä papereista. Oireet on kuitenkin hyvin selvät kuten on siitepölynkin kohdalla.

Asia ei siis ole ajankohtainen nyt, mutta tuli vain mieleen tuo kun sen ilmoituksen luin.

[QUOTE="a p";30549717]Olipa hauska vitsi. Kyllä mä ainakin olen työkkärin kautta saanut työpaikkoja tällä vuosituhannella.[/QUOTE]

Sama täällä. Kolmekin kertaa. Viimeisin oli vakituinen jossa ollut nyt 7 vuotta.

[QUOTE="a p";30549693]Allergiasta joutuisin varmaan uudestaan testeihin koska vanhoja tietoja ei löydy mistään. Helpommin ja nopeammin saan todistuksen kun pyydän lääkärintodistuksen astmasta.[/QUOTE]
Kyllä lääkäri voi laittaa maininnan kissa-allergiastakin ilman testejä. Ainakin kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä.

Yhteistyössä