Ottaisitko kissan löytökodista?

• Viestiketjun aloittaja "Hanski"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanski"
Mulla oli varattuna kissa ja hinta oli mielestäni aika korkea. Mainostettiin koeaikaa, mutta ei
tietenkään sanottu, että rahaa ei saa takas. Onneks kysäisin hiukan asiasta etukäteen ja
sain jokseenkiin töykeää ja lyhytsanaista palvelua tyyliin; ei kissaa voi hetken mielijohteesta
palauttaa. Eli itse kyllä hankin mieluummin rotukissan kun kalliilla kissan jonka taustoista
ja terveydestä ei kunnolla tietoa.

"vieras"
Meillä on löytökissa. Oikein mukava ja kiltti. Eikä ollut kallis, taisi olla 40 euroa. Sitä en tiedä, että saiko edellinen "omistaja" rahansa takaisin, kun palautti kissan (oli käynyt ilmi, että puoliso oli kissoille allerginen)

Jos oltaisi ottamassa kissaa ja löytyeläinkodista löytyisi sellanen minkä haluan, niin voisin ottaa.

Mun kokemukseni mukaan löytöeläintalosta otetut kissat on kissoja siinä missä muutkin. Ja ainakin täällä Tampereella päin ne sirutetaan, rokotetaan, madotetaan ja leikataan ja hintaa tälläsellä kissalla on 80e. Ei musta ollenkaan paha. Jo pelkkä kissan leikkuuttaminen on aika kallista lystiä.

"Hanski"
Täällä hinta on paljon korkeampi. Omasta mielestäni juuri olen hyvin vastuullinen kissan ottaja kun punnitsen asioita ja kyselen. puhelun aikana tuli vaan sellainen olo kuin asia ois päinvastainen. Voisin kyllä 80e. ehkä maksaa mutta en yhtään enempää.

Ovat muuten välillä löytöeläinkodilla todella töykeitä, on sinulle varmaan sattunut huono työntekijä, pitävät ihmisiä jotenkin automaattisesti eläinten pahoinpitelijöinä tai jotakin. Ja aina ne eivät ole oikein perilläkään asioista. Soittelin kadonneen kissan perään ja sanoivat että ei ole näkynyt. Jätin yhteystiedot ja tuntomerkit, mutta mitään ei kuulunut. Aloin sitten jo uskoa, että kissa oli kuollut, kunnes löysin kuvia löytöeläimistä ja siellähän se meidän kissa makasi. Oli tuotu sinne seuraavana päivänä siitä kun soitin, mutta kukaan ei vaivautunut ilmoittamaan pariin viikoon mitään.

80 euroa kissasta on mielestäni ihan ok, mutta en ole niin rikas, että välttämättä viitsisin itsekään hirveän paljoa enempää maksaa. Tällä hetkellä emme kyllä ole kissaa ottamassakaan. Ja siis tosiaan mielelläni ottaisin löytöeläinkodista.

Viimeksi muokattu:
Noi löytökotien kissat on kuitenkin rokotettuja ja leikattuja. ja nehän maksaa kuitenkin aika paljon (jos miettii että ottaa kissan muualta niin toimenpiteiseen menee helposti n. 200 e)

Ja siis vastauksena ottaisin löytökotikissan :)

"nelli"
Olsin ottanut...Mutta löytyeläinkoti lopetti yhteydenpidon kysyttyäni katin hintaa. Sitä ennen olin kertonut itsestäni ja paikasta jonne kissa olisi tulossa ja maininnut mm. koirasta ja lapsista mikä oli siis ihan ok löytöeläinkodille.
Mutta kun kysyin että mikä on eläimen hinta kun sitä ei mistään käynyt ilmi niin sain vastauksen että jos se hinta ratkaisee niin en ole sopiva hankkimaan eläintä..

ööö..ok mutta minusta eläimen hinta on ihan oleellinen kysymys eikä hinta ole ratkaiseva tekijä mutta se että maksaako kissa 40€ vai 250€ on minusta aika oleellista. Ihan jo sen pankkiautomaatilla käymisen takia.

elävä
Ovat muuten välillä löytöeläinkodilla todella töykeitä, on sinulle varmaan sattunut huono työntekijä, pitävät ihmisiä jotenkin automaattisesti eläinten pahoinpitelijöinä tai jotakin. Ja aina ne eivät ole oikein perilläkään asioista. Soittelin kadonneen kissan perään ja sanoivat että ei ole näkynyt. Jätin yhteystiedot ja tuntomerkit, mutta mitään ei kuulunut. Aloin sitten jo uskoa, että kissa oli kuollut, kunnes löysin kuvia löytöeläimistä ja siellähän se meidän kissa makasi. Oli tuotu sinne seuraavana päivänä siitä kun soitin, mutta kukaan ei vaivautunut ilmoittamaan pariin viikoon mitään.

80 euroa kissasta on mielestäni ihan ok, mutta en ole niin rikas, että välttämättä viitsisin itsekään hirveän paljoa enempää maksaa. Tällä hetkellä emme kyllä ole kissaa ottamassakaan. Ja siis tosiaan mielelläni ottaisin löytöeläinkodista.
Useimmat noist järjestöistä ovat enemmänkin keskittyneet linjaan nouda, säilytä, rahasta kuntaa ja tapa linjaan kuin uusien kotien etsimiseen.

"Hanski"
Kissan kun ottaa itselleen niin sitä suostuu myös sijoittamaan aika paljon rahaa siihen kun sisäkissat ei ole niitä halvimpia lemmikkejä. Mieluummin sijoitan sitten rahaa kissaan jonka taustat tiedän ja terveyden. Puhelimessa henkilö vielä vertasi kissaa lapseeni, että "ethän sinäkään voi tietää sairastuuko lapsesi joskus vai ei". No tiedän ainakin lapseni vanhemmat ja terveyden joten vähä tyhmä vertaus.

"vieras"
[QUOTE="Hanski";27092361]Kissan kun ottaa itselleen niin sitä suostuu myös sijoittamaan aika paljon rahaa siihen kun sisäkissat ei ole niitä halvimpia lemmikkejä. Mieluummin sijoitan sitten rahaa kissaan jonka taustat tiedän ja terveyden. Puhelimessa henkilö vielä vertasi kissaa lapseeni, että "ethän sinäkään voi tietää sairastuuko lapsesi joskus vai ei". No tiedän ainakin lapseni vanhemmat ja terveyden joten vähä tyhmä vertaus.[/QUOTE]

Maatiaiskissat ovat usein terveempiä kuin jalostetut rotukissat.

---
[QUOTE="Hanski";27092361]Kissan kun ottaa itselleen niin sitä suostuu myös sijoittamaan aika paljon rahaa siihen kun sisäkissat ei ole niitä halvimpia lemmikkejä. Mieluummin sijoitan sitten rahaa kissaan jonka taustat tiedän ja terveyden. Puhelimessa henkilö vielä vertasi kissaa lapseeni, että "ethän sinäkään voi tietää sairastuuko lapsesi joskus vai ei". No tiedän ainakin lapseni vanhemmat ja terveyden joten vähä tyhmä vertaus.[/QUOTE]

No ethäön sä voi tietää sairastuuko lapsesi. Ihan hyvä vertaus sinänsä.

"vieras"
Ottaisin ja olen ottanutkin. Kolme kissaa.

Kaikki ovat olleet aivan ihania, terveitä, hyvin käyttäytyviä ja iloisia tapauksia. Yhdellä oli aluksi pitkään vaikeaa, kun oli ollut väkivaltaisella omistajalla, mutta aika auttoi.

Mielelläni annan kodittomalle sen loppuiäksi kodin.

Löytökodissa oli eläinlääkäri tsekannu, rokottanu ja madottanu ja hintaa muistaakseni oli 30-60e/ kissa.

On paljon noita ihmisiä jotka palauttavat löytöeläimen hetken päästä takaisin, kun "ei se ollutkaan kiva". Joten en ihmettele jos hlökunta on tiukka siitä kelle eläimen luovuttavat. Rotukissa voi muuten sairastua yhtä lailla kuin löytökissa, lapsi myöskin. Kun sairaus kissalle/lapselle tulee, niin ei siinä paljon auta että tunnet vanhemmat tmv.

"purppura"
[QUOTE="vieras";27092467]Myytti joka tuttavapiirin kissoissa aiankin toimii :)[/QUOTE]

Voidaanko kuitenkin pitää eläinlääkärien tekemiä virallisia tutkimuksia luotettavampina kuin kuin sun tuttavapiiriäsi.

Sairaita linjoja on, ja rotuja mutta kokonaisuutena kaikki rotukissat vastaan maatiaiset tilanne on näin.

"vieras"
40-50 e musitaakseni maksoi meillä. Kaks kissaa olen hakenut. Toinen oli aivan mahtavan ihana kissa ja toinen oli huono vaihtoehto. Porukat on kanssa hakenut kissa löytöeläintarhalta. Kyllä voisin hakea uudelleenkin. Joskushan sinne tulee tapauksia, joissa ex-omistajat ei voi pitää kattia. Toi meidän eka oli sellainen ja porukoiden kissa kanssa. En ottaisi rotukissaa. Luonteeseen pitää kiinnittää huomiota. Vaikka joskushan ne on arkoja niisä "tarha"olosuhteissa..

....
Ottaisin pennun löytötalosta. Aikuisten kanssa olisin vähän skeptisempi, kun niiden taustoista ei kuitenkaan tiedä mitään. Jos ei olisi muita eläimiä tai lapsia, niin aikuinenkin kävisi. Äkänen aikuinen kissa vain voi saada todella ikävää jälkeä aikaseks jos ei osaa olla varuillaan.

Minulla on vain se ongelma että itse en halua kissaa mihinkään kerrostalokämppään ottaa (kokeiltu on, oma pää ei sitä kestänyt), vaan sitten joskus landella asuessa kissat saisivat käydä vapaasti ulkonakin (hyi hyi minua!!). Ja senhän kissatalojen säännöt yleensä kieltää.

Yhteistyössä