Mitä outoa teille on kerrottu/opetettu lapsena?

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
..........
Isä opetti pienenä mulle, ettei poikien kannata antaa hieroa sänkistä leukaansa tytön leukaa vasten, sillä silloin tytöllekin kasvaa parta :p vanhemmiten kyllä tajusin, ettei isän puheet tainneet ihan pitää paikkaansa :D

Hedelmien siemeniä ei saa syödä tai mahassa alkaa kasvaa omena/appelsiini/mandariini tms. puu!
Samaa kerrottiin mulle, mutta vaikutus ei ollut ihan toivottu. Nimenomaan tähtäsin siihen, että syön erityisesti juuri ne siemenet/siemenkodat hedelmistä kun olishan se vallan siistiä kun korvista kasvaisi hedelmäpuun oksia täynnä ihania hedelmiä!
Oli ihan älytön pettymys kun joku viimein tajusi kertoa että vessanpönttöön nekin lopulta päätyy. :D

"vieras"
Mulle ei ikinä opetettu mitään tyhmyyksiä. Opetettiin, että aina saa kyseenalaistaa kaiken mikä kuulostaa tyhmältä, eikä mitään tarvitse eikä saakaan uskoa kyseenalaistamatta.
Siksi kai musta tulikin tällainen, vähän anarkistinen omien polkujeni tallailija.

hehhee
miehen siskolle oli uskoteltu, että lehmät pysyy vuoren rinteellä suorassa, koska niillä on toisella puolella pidemmät jalat kuin toisella...(tämä siis jossain ulkomaanreissulla). :)

Itselleni on kerrottu nämä perinteiset irvistykset voi jäädä päälle jne. Lisäksi mulle kerrottiin, että aina Juhannuksena yöllä klo 12 meidän yli lentää toivomuslintu, joka kiertää koko ajan maapalloa ympäri. No tietysti me bongattiin se joka vuosi ja jos sen näki sai toivoa. Siitä on ihan hauska muisto, vaikka sepitetty tarina olikin.

Silmät jää kieroon jos katsoo kieroon. Taisi olla aika yleinen "opetus"...
Originaalimpia:

Jos kurkkii silmälasien yli eikä katso niiden läpi, noita tulee ja vie

Tokaluokalla terkka tuli puhumaan luokkaan ja sanoi että aina pitää mennä vessaan jos on hätä, ei saa pidättää. Jos pidättää liian kauan, tapahtuu "takaisin paluu", eli virtsa menee rakosta takasin jonnekin ja se on tosi epäterveellistä!?? Ei ole vieläkään selvinnyt mikä ihmeen juttu toi oikein oli...

Hauska ketju, en ehtinyt vielä lukea kaikkia... :)
Aika moni oli tuttu juttu tältä ekalta sivulta.

-Minuakin peloteltiin Näkillä
-Kun syö pullapitkosta kantapalat, rinnat kasvavat
-Jos aloittaa nuorena tupakanpolton, rinnat eivät kasva isoiksi
-Hampaat halkeaa jos kävelee kovassa pakkasessa ulkona suu auki

Veljeni on melkoinen satuseppo, hänellä oli aivan legendaarisia väittämiä.

Silmät jää kieroon jos katsoo kieroon. Taisi olla aika yleinen "opetus"...
Originaalimpia:

Jos kurkkii silmälasien yli eikä katso niiden läpi, noita tulee ja vie

Tokaluokalla terkka tuli puhumaan luokkaan ja sanoi että aina pitää mennä vessaan jos on hätä, ei saa pidättää. Jos pidättää liian kauan, tapahtuu "takaisin paluu", eli virtsa menee rakosta takasin jonnekin ja se on tosi epäterveellistä!?? Ei ole vieläkään selvinnyt mikä ihmeen juttu toi oikein oli...
Munuaisetkohan ne vaurioituvat.

Ken guru
Kiitos aamun nauruista :D. Fegerilläkin oli vaikka mitä hauskaa.

Lapsena laivalla ollessa toiset lapset sanoivat meille, että jos emme ole hiljaa niin kapteeni heittää meidät mereen. Ja me uskottiin. Olin silloin 4 ja leikittiin laivan leikkipaikalla siskojen kanssa. Heillä oli joku pikkusisarus päiväunilla jonka eivät halunneet heräävän.

[QUOTE="kkk";27080301]Lammissa ja järvissä asui näkkejä jotka kuulemma vei mukanaan pienet lapset jotka tulee liian lähelle yksin ilman aikuista.[/QUOTE]

Mulle puhui isani tuota ihan samaa. Vantaanjoki oli vieressa ja kai sita pelotti, etta meen liian lahelle. Han siis vaan puhui tuosta kyseisesta joesta, ei muista lammista tai jarvista. Sanoi myos, etta virtaus on niin kova etta vielheti mennessaan (lie tottakin) ja on sellainen mutapohja, etta siihen vaan uppoaa ja uppoaa.
Juu en menny lahelle. En menee vielakaan. Ma hadin tuskin pystyn edes katsomaan sita jokea kun puistattaa. Trauma sekin :|

[QUOTE="kkk";27080301]Lammissa ja järvissä asui näkkejä jotka kuulemma vei mukanaan pienet lapset jotka tulee liian lähelle yksin ilman aikuista.[/QUOTE]

Tuttu tarina. Ja näkkien takia ei myöskään saanut jalkoja roikottaa laiturilta tai uida laiturin alle.

Yhteistyössä