**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Lapinmaria Miten nopeasti sinun kiertosi normalisoitui tuon keskenmenon jälkeen? Itsellä ollut myös samanlainen ajatus, että nopeastihan tässä uudelleenraskaudutaan, mutta eipä taida niin käydä. Toivottavasti sinäkin saisit pian uuden mahdollisuuden tulla äidiksi, niin kuin me kaikki muutkin täällä pahaisessa ketjussa :)
 
Zapata: Mun kierrot on ollu ihan normit 28-32 heti km:n jälkeen ja oviksenkin olen tikuttanut
melkein joka kierrossa. Mutta EI vaan natsaa :( Juon greippimehut ja syön vitamiinit ym.
Ja ukkokin kellistetty aina ovisplussan aikoihin... Ehkäpä jo liikaa yritystä niin ei varmasti
onnistu. Alkaa vaan pikkuhiljaa usko loppua.
 
Nyt on pakko nopeasti tänne vähän purkaa nimittäin ÄH ei olla oikein onnistuttu miehen kanssa otolliseen aikaan lemmiskelemään, mikäli on laskureita uskominen.. Viime viikolla oli ovismaisia tuntemuksia ja silloin vähän saatiinkin jotain aikaseksi, mutta nyt viikonlopun yli ollaan molemmat oltu ties missä menoissa ja töissä ja väsyksissä. Ja juuri nyt kun nettilaskurien mukaan olisi parhaat päivät meneillään. Toisaalta on vielä kierrot niin sekaisin että tiedä sitten vaikka oliskin kaikki tapahtunut jo viime viikolla? Hohhoi, eipä ole kyllä kovin suuret odotukset tälle kuulle ... :/ Noh, ehkä pitää yrittää tänään jotain vehtailla, varmuuden vuoksi nääs ;)
 
Lapinmaria Voi olla että kroppa kaipaisi yritystaukoa. Monet ovat täällä sanoneet että pitkän stressailun jälkeen "hällä väliä"-kierto onkin sitten tuonut sen plussan. Näin itsekin ajattelen, että jos ajatukset pyörii vain ytritämisen ympärillä, voi stressi häiritä kiertoa. Sen takia ajattelin tässä kierrossa jättää ovistikuttelun väliin ja peuhata miehen kanssa vaan silkasta peuhaamisen ilosta :D Kunhan nämä menkat vaan loppuisivat jossain vaiheessa.
 
mumina Toivottavasti ovistuntemukset on osunut oikeaan ja ovis ois ollu viime viikolla. Tai että uimarit olisi pitkäikäisiä ja tärppäisi. :) Ei pidä laskureihin aina uskoa, ellei ovikset yleensä tule kellontarkasti.
 
Quu
Tervetuloa Lapinmaria ja Pippari mukaan, ja pahoittelut kokemastanne:hug:! Toivottavasti molemmat saisitte pysyvät plussa pian!

Iitu, mukava kuulla susta. Miten lääkärikäynti meni?

Oletko Carolina testaillut uudelleen?

Entäs Kultakimpale2, tosiaan tuo digi ei taida kuitenkaan ihan herkimmästä päästä olla, niin voi muissa testeissä näkyä alkuun paremmin?

Mimmiel, tsemppiä ja kovasti tarrasukkia!

Zapata, toivottavasti se niagara vuotaisi nyt sitten viimeistä kertaa piiitkään aikaan;)

ON: dpo7 elikäst piinailua..
 
Quu piinaa piinaa sielläpäin. Ajattelitko viikonloppuna testata? :)

Kultakimpale2 tuo digi ei kyllä taida olla mikään herkkä testi. Kannattaa käydä ostamassa esim. Pregcheck tai Apteekin oma. Ja sitten raportti tänne :popcorn:

Täällä räkätauti iski, ja päivä mennyt sängyn pohjalla. :( Toivottavasti lähtee yhtä pian kuin tulikin. Ja sitten kun nämä menkat vielä tajuaisi poistua, mieluiten todellakin pitkäksi aikaa. :)
 
Hoi! Ja anteeksi etten ole täällä pyörinyt senkään vertaa että olisin edes kiertopäiviäni päivitellyt! (Kiitti Miramei kun hoidit sen).

Lapinmaria ja zapata puhuitte siitä, kuinka sitä ajatteli plussaavansa nopeastikin km:n jälkeen. Mä olen jostain syystä ajatellut koko ajan, että 2-3 kiertoa, sitten olen uudelleen raskaana. No, kolmas kierto on lopuillaan, eli melko todennäköisesti se toive meni siinä... Jotain raskausmaisia oireita on kyllä, mutta ovulaation aikoihin ei tullut heiluteltua peittoja kuin kerran, enkä ole varma oliko se aivan oikeaan aikaan...

Toisaalta mulla on onneksi tämä kierto sellainen "stressitön kierto", joten jospa se olisi hyvä asia? Testailin kyllä oviksen, mutten uhrannut niille testeille suuriakaan tunteita, tein ne melko rutiininomaisesti. Muutenkin elämä on ollut poikkeuksellisen täynnä viime aikoina.

Voisin taas koittaa hieman aktivoitua tässäkin ketjussa, kun sanottavaakin alkaa taas vähitellen löytyä :D
 
Heips! Saisinko myös tulla mukaan? Seuraillut oon teitä hetken aikaa säännöllisen epäsäännöllisesti ja nyt vois yrittää itsekin jo jakaa ajatuksiaan.
Kolmatta toivottaisiin kovasti, esikoinen syntyi 4/09 ja kuopus 7/11.
TM todettiin 7/12, alkoi siis vuodolla -> lääkkeellinen tyhjennys ja kierto jatkui ihan normaalisti ja nähtävästi ihan säännöllisesti. Yhdet menkat olleet välissä ja nyt mennään kp 11/28. Ovulaatiota odotellen.. Jo pikkasen tuntemuksia siihen suuntaan alkaisi olemaan kun mieskin näyttää taas niin erityisen komealta :p
 
EVO
Moi, mahtuuko mukaan?
Olen 30+ yhden lapsen (2 vuotta 3 kk) äiti jolla heinäkuussa keskeytynyt keskenmeno joka todettiin np-ultrassa. Eka ultra oli 8+5 ja silloin kaikki oli kunnossa eli tämä on ollut aika yllätys ja shokki. Kasvu oli siis loppunut ihan pari päivää tämän jälkeen mutta mitään vuotoa tai muuta oiretta keskenmenosta ei ollut. Vielä tulee itku silmään ihan oudoissa tilanteissa ja vauvauutisia kuullessa... Uutta yritystä aloitellaan pian, ekan menkat tyhjennysvuodon jälkeen on nyt finaalissa. Tähän keskeytyneen raskauden alkamiseen meni noin 8 yrityskiertoa, saas nähdä miten nyt.
 
Anteeks jos mä tuun tänne väliin.. mutta mua rupes mietityttämään.. plussasin siis tuossa 1.9. digi testillä iltapissasta ja sain näyttöön Raskaana 1-2, nyt sit olin taas niin malttamaton ja tänään töistä päästessäni tein pregcheck r-testin ja se oli aika haalea, eli ei yhtään vahva kuin kontrolliviiva, ihmeen haalea vielä.. tänään tein sitten äsken vielä digi testin.. sitä katsellessani 2 minuutin jälkeen näyttöön tuli Gravid Raskaana mutta tiimalasi vielä vilkkui ja 3 minuutin kohdalla lisäksi tuli vielä 1-2.. kuinka voi olla vieläkin tuo sama? :ashamed:
 
Anteeks jos mä tuun tänne väliin.. mutta mua rupes mietityttämään.. plussasin siis tuossa 1.9. digi testillä iltapissasta ja sain näyttöön Raskaana 1-2, nyt sit olin taas niin malttamaton ja tänään töistä päästessäni tein pregcheck r-testin ja se oli aika haalea, eli ei yhtään vahva kuin kontrolliviiva, ihmeen haalea vielä.. tänään tein sitten äsken vielä digi testin.. sitä katsellessani 2 minuutin jälkeen näyttöön tuli Gravid Raskaana mutta tiimalasi vielä vilkkui ja 3 minuutin kohdalla lisäksi tuli vielä 1-2.. kuinka voi olla vieläkin tuo sama? :ashamed:
Käyttöohjeissa sanotaan, että jos haluaa saada viikot oikein, testi on tehtävä AAMUvirtsasta. Positiivisen se kyllä varmasti näyttää, mutta viikkoihin tarvii aamupissaa.
 
Whisky Peat Aijaa.. luulin että olis sama kun ihan perus testeissä että kuukautisten jälkeen voi testata ihan milloin vaa. :O
Tässä jotain kopsua CB:n käyttöohjeesta:

Jos teet testin aikaisintaan kuukautisten odotettuna alkamispäivänä,
voit tehdä testin mihin tahansa kellonaikaan.
Jos teet testin ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää, käytä
aamuvirtsaa.
Jotta hedelmöitymisilmaisimen tulos olisi tarkka, sinun on
käytettävä aamuvirtsaa.
Älä juo runsaasti nestettä ennen testiä.
Lue nämä ohjeet huolellisesti ennen testin tekemistä.

Muoks. Vaikka mullakin oli jo kierto täynnä, silti tein testit aina aamupissasta. Ja ihan oikein tuli viikot, pakko oli testata digillä, kunnes sain 3+ viikot :)
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi eihän siitä ekasta testipäivästäkään (jos 1.9.) ole kuin 5 päivää, joten ei ole välttämättä vielä viikot muuttuneet. Mulla tuli aluksi tosi haalea viiva, viikon päästä ekasta plussasta pärähti sitten kunnolla. Toivottavasti huolesi on turha ja pääset kohta fiilistelemään 3+ lukemalla :heart:
 
Huhhei, omaa napaa tässä: olin yksityisellä gynellä hakemassa selkeyttä tähän tilanteeseen. Perustutkimukset tehtiin, kaikki ok muuten, mutta diagnoosiana PCO. Eli clomit taitaa oottaa minuakin. Tilanne ei kuulema kuitenkaan ole toivoton, sillä tulen todistetusti raskaaksi, eli miehellä on uivia simppoja ja minulla johtimet auki ja muutenki pelittää homma. (jotain hyvää jos ei tosi paljon huonoakin). Ongelma on vaan se etten ovuloi läheskään joka kierrossa. Myös miehen simpat tutkitaan ja multa verikokeita ja kilppariarvot. Melkeen 300e meni, mutta tuntuu vaan et ois pitäny mennä jo tosi paljon aikasemmin! Meillä vois olla jo vauva..toisaalta herättää toivoa, että nyt se myös tulisi oikeasti! Niin joo -tässä kuussa ei ovulaatiota :/ eli täti, welcome! Kurjaaaaa. :(
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Torstaina 6.9.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

miuku9__21v___TM 2/12___________________________KP 112/28-30
Starhope___37v__KKM 3/12_________________________KP 75/34-37
Miramei___24v___KKM 4/12_________________________KP 37/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12________________________KP 22/30-32
Mimmiel__29v___KKM 2/12___________________________KP 38/29
zapata______KKM 6/12______________________________KP 10/28-33
Emppuli83___29v____KM 8/12________________________KP 4/28
Cattibrie_____KKM 4/12_____________________________KP 14/28-30
hanja___KM 4/12, KM 7/12___________________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12_________KP 28/30-32
Quu__35v_____KM 10/10,12/10,3/11,8/11,3/12_________KP 25/28-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
kultakimpale2___KM 10/08,KKM 3/09,KM 12/10,KKM 4/12___KP 32/31-32
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11________________________KP 30/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 12
mumina___22v___KM 7/12___________________________KP 21/30-34
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 6/28-30

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 27/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12________KP 27/28-33
Marlin__28v___KM 7/12_____________________________KP 17/28
Mirrimami___TM 7/12_______________________________KP 12/28

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 10/28-32

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 40/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 25/28-30
piuu__30v__KU 3/12________________________________KP 1/28

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, miwwi

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, iitu85, Scarleth, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2183389-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksylla-2012-a/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2183389-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksylla-2012-a/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
saa päivittää kp1 :'(

Lapinmaria täällä toinen joka luuli raskautuvansa pian kohdunulkopuolisen jälkeen...siitä yli puoli vuotta. joulukuussa poistettu kierukka. Aina oon pitäny lapsellisesti raskaaksi tuloa helppona,"todisteena" siitä 4 lasta. Nyt vaan ei tärppää,ovikset tikutellu ja ollu tikuttelematta,kesällä oli parin kuukauden hälläväliä jakso mutta ei vaan nyt tärppää.. Pieni aikahan tämä on vielä verrattuna joittenkin muiden yrittämiseen,sitä en väitä missään nimessä mutta aikasemmat muksut vaan ollu semmosia 1-2 kierron tärppejä :) alkaako ikä jo tekeen temppuja vai missä mättää,huimat 30v lasissa :D vai onko tosiaan niin että toista munatorvea köyhempänä mahdollisuudet on puolet vähemmän,vaikka lääkäri sanoikin ettei vaikuta raskaaksi tuloon juurikaan..
 
Viimeksi muokattu:
EVO
Mulla kp 6/28-30
Pitää varmaan harkita tuota ovulaation tikuttamista täälläkin jos tuntuu ettei muuten meinaa tärpätä. Vähän vaikeaa asennoitua taas tähän yrittämiseen kun kahdeksan kuukautta tuota edellistä epäonnista raskautta yritettiin... Eilen pääsin sylittelemään pariviikkoista vauvaa ja se kyllä kieltämättä oli aika oiva motivaatio ;)
Pitää koittaa tässä kierrossa harrastaa petipuuhia vaikka kierron keskivaiheilla reilun viikon joka toinen päivä, silloin vois olla kai hyvät mahkut tärpätä? Miten tämä aika kuluu näin hitaasti.
Pitäis keksiä jotain puuhaa mikä veis ajatukset muualle, ei näitä pitäis liikaa miettiä ja märehtiä. Ei millään jaksais odottaa uutta raskautta. Esikoinen sai alkunsa melkein ajatuksesta, mikä lie nyt sitten mättää :/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Mirrimami ja EVO ja pahoittelut kun olette tänne ylipäätään joutuneet. Toivottavasti käyntinne jää lyhyeksi. EVO itsellä myös itku tulee mitä yllättävämmissä tilanteissa. Asiaa pitää surra niin kauan kun surettaa, ainakin mun mielestä. Asiaa pitää jauhaa paljon, jotta sen pystyy hyväksymään. Ja mikä on paras paikka kun täällä muiden yhtä epäonnisten kanssa. :)

Miramei Kurjaa että sinäkin joudut turvautumaan clomeihin. :( Toivottavasti auttavat tärpissä!

piuu Pahoittelut uudesta kierrosta, toivottavasti tässä tärppäisi.

miwwi niin kuin muut ovatkin jo sanoneet, ei viikot välttämättä nouse vielä kun ei testauksen välikään ole ollut viikkoa :) Joten jäitä hattuun ja testausta vaikka viikonloppuna sitten.

ON: Julkinen terveydenhuolto on taas osoittanut miksi se on niin surkea. Soittelin tosiaan alkuviikosta sairaalaan tämän massiivisen menkkavuodon takia, ja silloin kehoitettiin soittamaan uudestaan jos vielä keskiviikon jälkeen jatkuu. Ja jatkuuhan se, tuntuu vähän taas runsaantuneen (pari päivää oli niukempaa). Soittelin siis sinne äsken ja tyly naisääni totesi että "joo, tosta sun keskenmenosta on jo niin kauan ettei tää oikein meille enää kuulu. Että julkiselle vaan sitten." Jep, kai sitä aikaa kuluu kun missään vaiheessa sieltä ei ole mitään apua saanut, ei kontrollia ei mitään. :mad: Anteeksi purkaus mutta nyt paloi hermot. Nyt sitten yritän saada huomiseksi gyneaikaa. Oma gyne on tietenkin lomalla. :headwall:
 
Täältä ilmoittautuisi yksi uusi mukaan joukkoon saamaan vertaistukea. Olen seuraillut teitä säännöllisen epäsäännöllisesti keväästä asti jolloin sain ensimmäisen keskenmenon.

Keväinen (4/12) keskenmeno oli sponttaani ja tuli täytenä yllätyksenä rv11. Pari päivää ennen kuin olisi ollut ensimmäinen ultra. Olin silloin päivän naistentautien poliklinikalla jossa varmistettiin että kohtu tyhjeni kokonaan. Silloin selvisin omin ja miehen avuin eteenpäin.

Uusi raskautuminen tapahtui heinäkuussa. Sitä siivitti koko ajan pelko. Pääsin mieltä rauhoittamaan varhaisultraan rv8. Juu, mieli ei rauhoittunut koska pienen mitat eivät vastanneet viikkoja, eikä sydänääniä kuulunut. Olin arvellutkin että pieni ihmisen alku oli saanut alkunsa hieman myöhemmin, joten en nyt ihan hirveää paniikkia kehitellyt pääkopassani. Sain seuranta-ajan viikon päähän ja kävin verikokeissa. Se viikko oli niin piinaavaa ja hermoja raastava. Onneksi sille viikolle sattui eka neuvola. Terveydenhoitaja kertoi hcg-arvo tuloksen, joka oli normaali niille arvio viikoille. Perjantaina ultraan mennessä olin toivoa täynnä....MUTTA sydänääniä ei vieläkään löytynyt. Onneksi pikkuinen oli tuplannut kokonsa viikon aikana eli jotain tapahtui koko ajan. Lääkäri antoi taas uuden kontrolliajan ja sanoi että viikon päästä täytyi jo kuulua sydänäänet tai muuten joudutaan alkaa miettiä jatkoa.

Seuraava viikko oli vielä piinaavampi. Onneksi se meni nopeasti koska menoa riitti töissä. Perjantai aamuna meni jälleen kerran naistentautien poliklinikalle sydän pelkoa täynnä.

Kauhukseni sain kuulla ettei sydänääniä vieläkään löytynyt, eikä kohdussa enää ollut mitään muutakaan. Sain valita tulenko vielä kerran viikon päästä ultraan. Pääni ja etenkin sydämeni ei suostunut silloin tietoa ottamaan vastaan, joten varasin taas viikon päähän ajan. Autossa tuli sitten itku joka ei loppunut ennen iltaa. Illalla vessassa käydessä tuli hieman verta paperiin - ei ollut enää mitään epäilystä siitä etteikö raskaus olisi mennyt kesken. Viikonlopun odotin sydän kylmänä milloin alkaa ne kivut ja vuoto. Maanantaihin mennessä ei ollut vuoto lisääntynyt. Päätin kuitenkin mennä jo silloin poliklinikalla käymään koska ei ollut mitään järkeä odottaa perjantaihin asti. Maanantaina todettiin että kohdussa oli jo alkanut tapahtua muutoksia että keskenmenohan se on. Sain esilääkityksen ja lähetteen seuraavaksi päiväksi osastolle tyhjennykseen.

Jouduin jäämään osastolle yöksin kun tyhjennysvuoto ei ollut missään vaiheessa runsasta vaan normaalia menkkavuotoa. Lääkäri halusi varmistua että kohtu tyhjenee kokonaan. Aamulla kohtu ultrattiin ja se olikin tyhjentynyt kokonaan vaikka vuoto ei ollut runsasta.

Kummankin keskenmenon jälkeen on kolmen viikon päästä verikokeet ja 4 viikon päästä jälkitarkastus. Oon ihmetellyt tässä miten eri sairaalpiireissä voi olla niin eri käytännöt?!

Huh, tulipas vuodatus mutta helpotti ;)

Nyt sitten odottelen jälkivuodon loppumista ja jälkitarkastusta jonka jälkeen pääsee taas yrittämään...sikälimikäli pää kestää.

Olen 30+ ja ollaan miehen kanssa yritetty esikoista elokuusta 2011 saakka.
 
EVO
Joo Zapata, mä olen jauhanut näitä asioita kaikkien kanssa ketä kiinnostaa, nyt kirjauduin tänne kun tuntuu ettei enää viitsi samoille naamoille puhua :)
Kokeillaan nyt näin virtuaalisesti.

Itkuja tulee vielä, ei päivittäin mutta silloin tällöin. Mutta se helpottaa. Neuvolassa kehottivat suremaan kunnolla, muuten jää jonnekin möykkynä joka joskus kuitenkin on kohdattava. Mielummin nyt.

Kovia kokemuksia kaikilla. Vielä hetki sitten en tiennyt tällaista surua olevankaan.

Kaksivuotias kyselee aina välillä että "onko masussa uusi vauvanalku?".
No ei ole vielä, vastaan minä. "Toivottavasti pian".
Voi sitä, sekin toivoi vauvaa niin kovasti.
 
Voi Hanja sulla on kyllä ollut rankkaa :hug: Itselläkin käynyt toki mielessä monta kerta, että jos tuleekin toinen menetys peräjälkeen, niin miten sen kestäisi? Tai kunhan tässä tulisi nyt ensiksi raskaaksikin...

Piuu olen myös ollut "helposti raskautuvaa"-tyyppiä, esikoinen 1. kierrosta ja kuopus 2. kierrosta ja nyt sitten on alkanutkin jostain syystä stressaamaan ihan älyttömästi jos mitään ei tapahdukaan tulevien kuukausien aikana. Ja pahoitteluni myös uudesta kierrosta. Toivotaan, että molemmat (tai siis tietty kaikki tässä ketjussa olevat :)) tärpättäisiin tässä kierrossa ja saataisiin alkukesän vaavi syliin.

Itse en jostain syystä ole ollut kovinkaan surullinen tai itkuinen tuosta heinäkuisesta menetyksestä, en osaa sanoa miksi. Ja olenkin siis ajatellut, että olenko jotenkin "vajavainen" !!! Yhden kerran tuli kyyneleet silmiin silloin polilla kun tm todettiin, mutta minä olenkin reagoinnut koko tapahtumaan jotenkin hirveän ärsyyntyneenä ja pettyneenä. Ja tosiaan joka kerta alkaa ärsyttämään kun näkee muita raskaanaolevia, enkä siis osaa yhtään iloita heidän puolesta. Harmillista kyllä.
Mutta kai tääkin jossain vaiheessa sitten helpottaa ja osaa iloita muidenkin iloista.
 

Yhteistyössä