Vaimon eroilmoitus

• Viestiketjun aloittaja tänä aamuna...
  • Ensimmäinen viesti
"joopa"
yleensä naisilla on uusi mies valmiina kierroksessa siinä vaiheessa kun ilmoittavat entiselle erosta

olet siis oikeilla jäljillä
Höpöhöpö. Koskee ihan yhtälailla miehiä, koska yleensä miehet eivät eroa, jos seuraava ei ole katsottuna valmiiksi.

Joku mainitsi myös "pienestä suvantovaiheesta" - anteeksi, onko 7 vuoden suvantovaihe ihan ohimenevä juttu? Kauan yhdestä ainoasta elämästä pitää antaa "hukkaan", jos se ei tyydytä? Olen itsekin välillä miettinyt asiaa ja kiukutellut samasta aiheesta, mutta vielä en ole eropäätöstä tehnyt. Uutta miestä ei todellakaan ole kuvioissa, hyvä kun tätä yhtä jaksaa. Mutta välillä tuntuu niin turhalta että toinen ei kuuntele, kiinnitä huomiota, anna seksiä. surullista, mutta näistäkin syistä voidaan päätyä eroon. Kämppäkaveruus ei tosiaan riitä.

vieras ihminen
Olen nyt vaan järkyttynyt enkä pysty oikein sanomaan mitään järkevää. Ilmoitin töihin, etten tule hetkeen. En voi uskoa, että meille kävi näin. Juuri saatiin ihana poika ja iloittiin siitä. Ja nyt vaimo on päättänyt "päästää minut menemään", koska tämä avioliitto ei selvästikään merkitse minulle mitään. Ei helvetti.
Niin. Menit juuri ennen laskettua aikaa mökille.

Harmittaako sinua eniten, ettei sitten kukaan pese enää pyykkejäsi ja kun lapset tulee käymään, joudut oikeasti hoitamaan niitä?

Eipä taida enää mikään auttaa. Tuttavapiirissä on myös tullut joitakin eroja kun toinen (yleensä mies) pitää parisuhdetta itsestäänselvänä ja "huoltovapaana". Vuosienkaan varoittelun ja keskustelujen jälkeen tilanne ei ole muuttunut. Siten kun lopulta näytetään ovea, toinen ryömii ja anelee viimeistä mahdollisuutta. Jotkut ovat vielä yrittäneet mutta prosessi on yleensä jo auttamattomasti niin pitkällä ettei paluuta enää ole.

Ei parisuhteen hoitamiseen tarvita hotelliviikonloppuja ja muuta kallista lystiä. Toisen huomioiminen arjessa riittää ihan hyvin. Sen sinä olet kyllä tainnut laiminlyödä.
Sääntö numero yksi: Ole läsnä!

Kun esimerkiksi puoliso kysyy mitä huomenna laitettaisiin ruoaksi, on katse syytä nostaa pleikkaripelistä tai netin autofoorumilta puolison suuntaan ja keskustella järkevästi eikä vain murahtaa "emmätiiä" ruutua samalla tapittaen.

"Jäämies"
Perus Suomalaisen naisen touhua taas! Heti kun tulee pieni alamäki tai suvantovaihe niin lyödään hanskat tiskiin. Ja sitten täälä mammat on päätä silittelemässä kun "kyllä miehen olis pitänyt ymmärtää", "kyllä miehen olisi pitänyt yllättää, tuoda kukkia, antaa aikaa jne. jne" Mitä ap:n vaimo on miehelleen antanut? onko tullut yllätyksiä? onko vaimo järkännytyhteistä aikaa? tuskin!
Tässähän tämä olikin ytimekkäästi sanottu. Parisuhde on pahasti viksallaan jos toinen vain odottaa yllätyksiä eikä itse tee mitään asioiden eteen. Toivottavasti AP:n vaimo edes suostuisi keskusteluun tai vaikka parisuhdeterapiaan. Kuullostaa aika pikaiselta ratkaisulta, jos lyödään päin naamaa ero.

Epäilys uudesta miehestä on kohdallaan, sanoi palstan mammat mitä tahtovat.

"nyt harmaana"
Voin niin ymmärtää tilannettanne kummankin kantilta.

Toinen haluaa yllätyksiä ja toinen sanoo, että järjestä itse?!

Joo, meilläkin on tällä hetkellä aika hiljaista parisuhteen kanssa. Olen ehdottanut että mies järjestäisi jotain kivaa tahollaan meille yhteiseksi. Se kaatuu miehen puolelta siihen, että "kaikki maksaa". Ja sitten kun se sanoo, että järjestä itse, no kun ehdotan, niin se ei kiinnnosta. ARRRRRGH!

Lapset imevät minun voimat ja minun pitää vielä keksiä jotain parisuhdejuttuja miehelle, jolle ei mikään ehdotettu kelpaa mutta joka ei itse ole kiinnostunut järjestämään mitään....

"vieras"
AP, Lilithillä hyviä neuvoja.

Lisäksi alat NYT tutkia parisuhdeterapia- vaihtoehtoja, ehdotat vaimolle että menisitte ammattilaisen juttusille. SINÄ järjestät sen, otat puhelimen kouraan ja alat soitella.

Painota ettei terapiaan meno tarkoita sitä että vaimo lupautuu jatkamaan liittoa vaan sitä että saisitte asioita selvitettyä ja huonossa tapauksessa eron tullessa voisitte olla parempia vanhempia lapsille kun pöytää on puhdistettu vihasta ja kaunasta.

"mie"
että vaimo ei koskaan yllättänyt? Saattoi hyvinkin siivota kodin putipuhtaaksi, tehdä ruuaksi jotain "erikoista", tuoda kaupasta miehelle olusen tai pari. Miehen mielestä tämä on sitä normaalia elämää, kuuluu naisen toimenkuvaan, eikä siis mitään erikoista. Mitä nainen sai? Puhumattomuutta, kämppäkaveruutta jne. Yritti huomauttaa kerta toisensa jälkeen, antaa jopa suoria vinkkejä, miten suhdetta voisi piristää. Kun mitään ei tapahtunut, ei enää jaksanut odottaa ja toivoa turhaan.

Ja kyllä. Itsellä kävi näin. Mies muutti pois, pariterapiassa asioita selviteltiin pari vuotta ja nyt jälleen yhdessä. Kaikki toimii miljoonaan kertaan paremmin kuin silloin joskus.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="mie";27082514]Jos vaimo on PITKÄÄN pyytänyt, että yllättäisit hänet jollakin kivalla tavalla, niin MIKSI IHMEESSÄ et ole toiminut??? Eihän sen tarvitse aina niin suurimuotoista olla. Olisit vaikka järjestänyt kynttiläillallsen omaan kotiin lasten mentyä nukkumaan. Tai ostanut kauniita pitsialusvaatteita vaimollesi. Tai tuonut ison kimpun ruusuja.

Näyttänyt sen arjen kiireen keskellä, että edelleenkin rakastat ja välität vaimostasi.
Ei me naisetkaan mitään selvinnäkijöitä olla...[/QUOTE]

Tai vaikka siivonnut vapaaehtoisesti. ees sen keittiönlattian tai ne omat sukat. Nimim. taitaa antaa siipalleen saman ilmoituksen.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27082693:
Sääntö numero yksi: Ole läsnä!

Kun esimerkiksi puoliso kysyy mitä huomenna laitettaisiin ruoaksi, on katse syytä nostaa pleikkaripelistä tai netin autofoorumilta puolison suuntaan ja keskustella järkevästi eikä vain murahtaa "emmätiiä" ruutua samalla tapittaen.
Oi kyllä! Yhdellä miehellä täällä vielä aivot paikallaan! :)

Ja tämä pätee ihan molempiin suuntiin, kun mies sieltä koneelta nettimopo-foorumilta kysyy mitäs rouva tykkää siitä ja tästä moposta, niin rouva kipsuttaa paikalle vaikka kertomaan sen asiantuntevan mielipiteensä "ihan kivan värinen".

• Tykkää
"vieras"
[QUOTE="Jäämies";27082699]Tässähän tämä olikin ytimekkäästi sanottu. Parisuhde on pahasti viksallaan jos toinen vain odottaa yllätyksiä eikä itse tee mitään asioiden eteen. Toivottavasti AP:n vaimo edes suostuisi keskusteluun tai vaikka parisuhdeterapiaan. Kuullostaa aika pikaiselta ratkaisulta, jos lyödään päin naamaa ero.

Epäilys uudesta miehestä on kohdallaan, sanoi palstan mammat mitä tahtovat.[/QUOTE]

Kyllä se on ehkä helpompi osoittaa toiselle ovea kuin lähteä parisuhdeterapiaan jos suhteessa joutuu tekemään kaiken työn mutta ei saa siitä mitään kiitosta tai huomiota. Toisen ihmisen osallistuminen sun tärkeisiin ajatuksiin ja keskusteluun on se mitä pidän parisuhteessa hyvin tärkeänä. Orgasmin osaan hoitaa itsekin. Jos miehestä ei ole ns. mitään hyötyä eikä hän tunnu kumppanilta vaan kolmannelta/neljänneltä lapselta niin miksi tuollaisessa suhteessa jatkaisi?

Ihan yhtä hyvin pärjää niiden lasten kanssa yksinkin, kuten AP:n vaimo tuntuu tähänkin asti pärjänneen. Mikä muuttuu on se ettei hänen enää tarvitse kysellä sun mielipidettäsi asioihin jotka sinua eivät kiinnosta. Se on kuulkaas todella helpottavaa.

"poikia3"
yleensä naisilla on uusi mies valmiina kierroksessa siinä vaiheessa kun ilmoittavat entiselle erosta

olet siis oikeilla jäljillä
Päinvastoin yleensä, jos nainen eroaa, uutta kumppania ei vielä ole. Sen sijaan, jos mies on aloitteelinen erossa, uusi kumppani on kuvioissa heti.

Naiset myös keskimäärin ovat pidempään itsekseen.

Ja tämän olen nähnyt hyvin selkeästi ystäväpiirissäni. Naiset yleensä haluavat suojella lapsiaan uusilta pettymyksiltä, haluavat olla uudesta parisuhteestaan varmoja, eivätkä hyppää suhteesta toiseen.

"vieras"
[QUOTE="mie";27082711]että vaimo ei koskaan yllättänyt? Saattoi hyvinkin siivota kodin putipuhtaaksi, tehdä ruuaksi jotain "erikoista", tuoda kaupasta miehelle olusen tai pari. Miehen mielestä tämä on sitä normaalia elämää, kuuluu naisen toimenkuvaan, eikä siis mitään erikoista. [/QUOTE]

Niin surullisen tuttua. Ja kun muutaman kerran olet miehen yllättänyt esim. tekemällä oikein herkkuaamiaisen, on mies olettanut että sen jälkeen samanlainen aamianen tulee tulla pöytään joka aamu. :(

Ap, hyviä neuvoja olet mielestäni saanut. Mieti tarkkaan mitä elämältäsi haluat. Ole valmis pitkään itsetutkiskeluun. Ja kerrankin KUUNTELE niin että ymmärrät mitä vaimosi sanoo, mikäli hän vielä sinulle puhumaan suostuu.

• Tykkää
[QUOTE="poikia3";27082782]Päinvastoin yleensä, jos nainen eroaa, uutta kumppania ei vielä ole. Sen sijaan, jos mies on aloitteelinen erossa, uusi kumppani on kuvioissa heti.

Naiset myös keskimäärin ovat pidempään itsekseen.

Ja tämän olen nähnyt hyvin selkeästi ystäväpiirissäni. Naiset yleensä haluavat suojella lapsiaan uusilta pettymyksiltä, haluavat olla uudesta parisuhteestaan varmoja, eivätkä hyppää suhteesta toiseen.[/QUOTE]

no mun tuttavapiirissä eroa hakevalla naisella on lähes poikkeuksetta ollut uusi mies kierroksessa

vieras ihminen
Ja niin, ei tietenkään ole yllättävää, jos naisella on uusi mies katsottuna, jos sinä et ole osoittautunut kovin hyväksi mieheksi. Varmasti se uusi mies jaksaa keksiä niitä yllätyksiä pyytämättä senkin nysvö.

[QUOTE="vieras";27082741]Ja tämä pätee ihan molempiin suuntiin, kun mies sieltä koneelta nettimopo-foorumilta kysyy mitäs rouva tykkää siitä ja tästä moposta, niin rouva kipsuttaa paikalle vaikka kertomaan sen asiantuntevan mielipiteensä "ihan kivan värinen".[/QUOTE]
Mutta jos tiedossa on ettei mopot ole ensinkään vaimon mieleen niin silloin kannattaa olla vaivaamatta toista moisella asialla. En minäkään halua ottaa kantaa ottaako vaimo kuohkeuttavaa vai tuuheuttavaa shampoota.

"joopa"
[QUOTE="vieras";27082756]Kyllä se on ehkä helpompi osoittaa toiselle ovea kuin lähteä parisuhdeterapiaan jos suhteessa joutuu tekemään kaiken työn mutta ei saa siitä mitään kiitosta tai huomiota. Toisen ihmisen osallistuminen sun tärkeisiin ajatuksiin ja keskusteluun on se mitä pidän parisuhteessa hyvin tärkeänä. Orgasmin osaan hoitaa itsekin. Jos miehestä ei ole ns. mitään hyötyä eikä hän tunnu kumppanilta vaan kolmannelta/neljänneltä lapselta niin miksi tuollaisessa suhteessa jatkaisi?

Ihan yhtä hyvin pärjää niiden lasten kanssa yksinkin, kuten AP:n vaimo tuntuu tähänkin asti pärjänneen. Mikä muuttuu on se ettei hänen enää tarvitse kysellä sun mielipidettäsi asioihin jotka sinua eivät kiinnosta. Se on kuulkaas todella helpottavaa.[/QUOTE]

Niin, tää alkaakin kuulostaa ikävän tutulta myös omassa parisuhteessa, jossa mies tuntuu kolmannelta lapselta. Ei ole läsnä, pelaa kaiken vapaa-ajan, mitään järkevää vastausta en saa mihinkään, vapaaehtoisesti ei tee kotona mitään, eikä todellakaan yllätä. Siis kun ei ole tosiaan koskaan läsnä henkisesti meidän muiden kanssa. tästä on keskusteltu (minä olen) mut eipä auta. saattaa olla et päädyn samaan vaihtoehtoon ap:n vaimon kanssa vielä jonain päivänä.

"Hei"
Hassua, että täällä jotkut teilaa, että "palstamammat jakelee haukkuja ja kivittää" Oliskohan nyt aapeen viesti oikeastikin ihan oikealla palstalla, koska kukapa muukaan arjesta kolmen lapsen kanssa paremmin tietää kuin äiti ja kukahan oikeesti tietää mitä on kun mies ei kuuntele ja pitää itsestäänselvyytenä kun perheenäiti.
Täältä saat varmasti oikeaa ajattelun aihetta ja oikeat neuvot.
Itse asiaan: mun mielestä olet kovin myöhään liikkeellä, mutta voihan tämä olla vaimosi viimeinen yritys saada se huomiosi ja nyt viimeistään kannattaa mennä itseensä.
Uusi mies? Pah, eihän lasten kanssa ole aikaa edes itselle, ja vauvakin vielä. Missä välissä?

• Tykkää
Jotkut tässä ketjussa ovat sanoneet, että nainen ei kestänyt suhteen arkea, tai että liian helpolla nykyään erotaan. Kyllä kai siihen suhteen arkeen ja suhteeseen ylipäätään kuuluu toisen kunnioittaminen ja arvostaminen? Jos pidetään toista itsestään selvänä ja "ei se kumminkaan uskalla lähteä", niin voi se yllätys sitten ollakin suuri. Ap ei valitettavasti tajunnut mokaansa tarpeeksi ajoissa. Toivottavasti vaimo vielä taipuu yrittämään.

Minua pidetään kotitalouskoneena, yleisenä kynnysmattona ja oletetaan sietävän kaiken koska olen joskus sanonut "tahdon". Pikkuhiljaa tähän luisunut ja monta ukaasia olen antanut, että menon täytyy muuttua. No eihän se muutu.. Olen nyt sitten lähdössä ja annan ilmeisesti periksi liian helpolla, ja vielä täytyisi tilaisuus antaa. Elämä on kuitenkin liian lyhyt tuhlattavaksi. Se on adios vaan! Olisi kuunnellut silloin kun vielä jaksoin yrittää tätä suhdetta korjata, nyt se on jo myöhäistä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27082792:
Mutta jos tiedossa on ettei mopot ole ensinkään vaimon mieleen niin silloin kannattaa olla vaivaamatta toista moisella asialla. En minäkään halua ottaa kantaa ottaako vaimo kuohkeuttavaa vai tuuheuttavaa shampoota.
Jälleen niin totta! :D :D :D

"vieras"
[QUOTE="Hei";27082802]
Itse asiaan: mun mielestä olet kovin myöhään liikkeellä, mutta voihan tämä olla vaimosi viimeinen yritys saada se huomiosi ja nyt viimeistään kannattaa mennä itseensä.
Uusi mies? Pah, eihän lasten kanssa ole aikaa edes itselle, ja vauvakin vielä. Missä välissä?[/QUOTE]

Tämä "uusi mies" -kommentti jos mikä kertoo kuinka ulalla ap on tainnut ollut vaimonsa elämästä. Uusi mies voi toki olla kuvioissa mukana, mutta se on TODELLA EPÄTODENNÄKÖISTÄ vaimon tämänhetkisessä elämänvaiheessa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tänä aamuna...;27082477:
Erityisen loukkaantunut vaimoni on siitä, että viime tammikuussa juuri ennen laskettua aikaa lähdin mökille poikien kanssa, enkä "yllättänyt" (helvetti, inhoan jo koko sanaa) häntä yhteisellä ajalla. Olen toki tiennyt, mitä vaimoni haluaa, mutta ei vain jotenkin käynyt mielessä.

No, nyt vaimo on kuitenkin ilmoittanut tänä aamuna avioerosta ja asuntopaperit on laitettu jo kaupungille, Satolle ym. Eihän tässä näin pitänyt käydä?! Vaimo vain sanoi, ettei hän jaksa enää anella ja pyydellä minua. Kuulemma hänestä tuntuu, että elämäni tähtihetket ovat vain lasten kanssa painiessa tai poikien kanssa mökillä ja hän ei ole omasta mielestänsä kuulunut pakettiin pitkään aikaan. Epäilen, että kierroksessa on myös uusi mies.
Onko tämä provo? Vai onko oikeasti joku noin sokea, ettei näe oman käytöksensä seurauksia tai kykene ajattelemaan niitä tehdessään, mitä siitä seuraa? Vaimosi on joutunut sanomaan sinulle itsestäänselvyyksistä, etkä sittenkään ole tajunnut!
Aivan sama jollekkin yllättämiselle, mutta lähteä mökille juuri lasketunajan läheisyydessä?! Jättää toinen ilman tukea pelkoineen ja voimakkaine tunteineen... muutenkin, mitä vain voi sattua. Mikä osassa miehiä on vialla, etteivät he osaa ajatella mitä ihmettä nainen sisällään kasvattaa ja kunnioittaa sitä. Mikä perhe se on, että mies jättää raskaana olevan vaimonsa yksin ja viettää aikaa erikseen kyllä jo olevien jälkeläisten kans? Se silloin syntymätön oli jotenkin vähemmän arvokas?
Vanhempien hyvä parisuhde on perheen kivijalka, tässä tapauksessa sitä ei ole edes olemassa tai se on murentunut hoitamattomana.
Ai että vielä uus mies... varmaan joo, välinpitämättömyyshän ei voi mitenkään olla itse syynä.

Yhteistyössä