Aviopuolison määräämä selibaatti

• Viestiketjun aloittaja Taas ilman
  • Ensimmäinen viesti
Taas ilman
Ainakin siltä tämä vähäinen seksinmäärä tuntuu. Meillä seksiä max 1krt/viikko, aina minä joudun tekemään aloitteen. Olisi kiva kun joskus toinenkin osapuoli osoittaisi kiinnostusta. Silloin kun seksiä on niin huolehdin siitä että myös vaimoni saa orgasmin eli huonolaatuisesta tai tylsästä seksistä ei ole kyse mutta kun sitä vaan nyt on liian vähän. Keskusteltu asiasta moneen kertaan, hänelle riittää tuo määrä. Minulle ei ja joka kerta kun torjuu lähestymisyritykseni niin tuntuu henkiseltä puukotukselta. Rakastan häntä paljon, runkkaaminen ei ole kivaa ja pettämään en ala; en halua muita naisia. Mikä neuvoksi, henkisesti tämä alkaa olla raskasta ja sieluun sattuu.

"möhkö"
Hmm.. Oletko kertonut vaimollesi miltä sinusta tuntuu? Ihan noin kuin tähänkin kirjoitit, että torjuminen tuntuu aina henkiseltä puukotukselta. Olette varmaan myös keskustelleet seksistä näin yleensä, että mitkä jutut miellyttää? Ettei ole sellaista mahdollisuutta, että vaimo ei ole tyytyväinen teidän seksielämään, koska tykkäisi itse jostain aivan erilaisesta?

Hankala tilanne kyllä, jos tarpeet ovat noin erilaiset.. Tykkääkö sun vaimo yllätyksistä? Miten ois jos yllätät sen aina välillä romanttisella illallisella, kynttilöitä, ruusuja sängylle ja sitä rataa.. Niin ja onhan teillä läheisyyttä ihan normaalissa arjessa, ilman seksiä? En voi tietenkään puhua kaikkien naisten puolesta, mutta mulle läheisyys on tosi tärkeä juttu ja vaikuttaa paljon myös halukkuuteen makkarin puolella. Eli ihan normiarjessa pieniä kosketuksia, suukkoja ja halauksia aina vaikka kun kävelet vaimon ohi, kun toinen laittaa ruokaa tai siivoa tai istuu tietokoneella.. Naiselle on tärkeää tuntea olonsa halutuksi muulloinkin kuin silloin just ennen seksiä.

Taas ilman
Odoteltu on 18 vuotta ja laskusuhdanteessa seksin määrä verrattuna nuoruusvuosiimme. Laatu on kylläkin parantunut ja kokeiltu kaikenlaista, seksileluilla ja ilman. Yksi suurista nautinnon tuojista on toisen nauttiminen seksistä, siksibtuo masturbointi ei oikein kiinnosta.

sanio
Meillä on niin, että mies maksimissaan 1xvko suostuu seksiin, jos silloinkaan. Hyvin harvoin ite aloitetta tekee. Asiasta oon yrittäny kyllä sen kanssa puhua ja kertoa miltä itestä tuntuu. Ei vaan tunnu mikään auttavan. Ite haluisin useemmin.

Taas ilman
Kyllä huomioin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Univelkaa kummallakin. Olemme keskustelleet asiasta ja muutenkin olemme aika avoimia. Turha vaan aloittaa keskustelua tässä mielentilassa, tulee vain turhaa riitaa ja harvemmin sitä tulee mieleen seksin vähyys kun on juuri saanut.

Taas ilman
Miten muilla keski-ikäisillä, montako krt/vko/kk? Tarkoitan lähinnä pareja jotka ovat kulkeneet yhteistä taivalta yli 15 vuotta? Mediassa ja mm täällä kun lukee tekstejä niin muiden viikkoannos tuntuu olevan sama kuin minun kuukauden saldo... Teki muuten mieli sanoa vaimolle että antaisit vielä puukosta niin olo olisi samanlainen sekä henkisesti että fyysisesti. Olin kuitenkin hiljaa ja nieleskelin tappioni. Ehkäpä huomenna parempi, jopa stayuppeja ja korkkareilla tai nahkasaappailla ym seksikkäillä hepeneillä varustettua vaimoa odotettavissa vaikkapa jo huomenna! Odottavan aika vaan on niin pitkä

näinon
En voi ymmärtää vertausta että SINUN sieluusi sattuu. EN, en vaikka kuinka yritän.

Tiedätkö mitä?

Minä voisin olla vaimosi. Kerron oman tarinani joka saavutti päätepisteensä tänä keväänä.

Meillä myös oli seksiä noin kerran viikossa. Minulle sekin oli liikaa. Eräs lievä perussairaus vaikutti hormonitasoihin. Tiedätkö millaista on harrastaa seksiä ILMAN YHTÄÄN HALUNPISARAA?

Se tuntuu kuin tulisi raiskatuksi joka kerta. Ja mikä hirveintä, raiskaaja on se oma rakas ihminen.

Aloin kammoamaan miestäni ja kavahdin joka kosketusta koska kaikki tavallisesta kosketuksestakin nauttimisen osoittaminen olisi miehen mielestä pitänyt johtaa seksiin, sitten piti aina torjua ja mies myrtistyi. Aivan kamalaa. Seksi sattui kun siihen toisen mieliksi hulluuttani joskus suostuin ja jälkeenpäin oli hirveä olo. Niin hirveä olo. Yritä hetken olla tällaisen naisen asemassa aloittaja.

En tiedä voitko enkä tarkoita olla ankara mutta miltä sinusta tuntuisi jos vaikkapa miespuolinen pomosi tai vaikka rakas lapsuudenkaverimiehesi tulisi ja vetäisi sinua kurkulla takapuoleen. Miltä tuntuisi? Nauttisitko? Perehdy tähän ajatukseen. Oikein kuvittele se.

Suunnilleen siltä tuntuu harrastaa seksiä silloin kun mitään halua ei oikeasti tunne. Aivan varmasti vaimosi ei pihtaa sinulta kierouttaan vaan koska hän ei halua, se on yksinkertaisuudessaan juuri niin. Halun tunne on fysiologinen ja vaatii fyysistä reaktiota. Ihmisten hormonitasot ovat vaaaaaaltavan paljon erilaiset ja toinen vain haluaa hyvin vähän tai halu varsinkin naisella voi olla kokonaan yhtyedessä kuukautiskiertoon. Esim. itse voin olla koko kuukauden ilman mutta sitten tiettyyn aikaan kuukaudesta hormonipiikin aikaan voin kahden päivän aikana harrastaa mielelläni useammankin kerran seksiä. muuten en ollenkaan.

Tilanne meni siihen että päätin erota miehestäni. On aivan kammottavaa kun rakastaa toista henkilöä valtavan paljon ja toinen rakastaa sinua mutta tällaisessa asiassa TOISTA EI VOI PAKOTTAA.
Varsinkaan naista joka on penetroitavassa asemassa. EI tunnu hyvältä jos kaikkein herkimpään paikkaan työnnetään jotain puoliväkisin kun itse ei sitä ollenkaan halua. Suuseksikin on kovin ikävää jos ei-vaan-ole-halua.

Jos jotain opin niin sen että seksiä pitää harrastaa vain kun molemmat haluavat. Muuten rikkoo itsensä kertakaikkiaan.

"Piip"
Meillä max 1krt/vko ja jos teen aloitteen, tarkoittaa se sitä, että olen märkä, saa tulla suoraan sisään. Jos taas mies tekee aloitteen, valmisteluun saattaa mennä minuuttikin, jaaha, tää on valmis, ei muuta ku sisään vaan. Kamalasti haluaisin "leikkiä" sängyssä, mutta siihen ei tunnu olevan aikaa... En uskalla asiasta puhua, kun pelkään sen vain huonontavan tilannetta entisestään. Ihmisiä vaan on erilaisia, olisi pitänyt aikanaan olla vaativampi tuon seksin suhteen, mutta kun muuten suhde toimii niin hyvin. AP:lle tsemppiä, olen kade...

vaihto-ehto
ite oon ratkaissut puutteen niin että jos menee viikkoja ilman niin sitten otetaan käyttöön vaihtoehtoiset tarjoajat...50-100eur on pieni hinta loppujen lopuksi.
Ehdottomasti turvaseksinä ja pelkästä seksistä
Tiedän että on väärin ja tuhmaa yms...mutta vaihteoehto on ero.

Vanhat
Miten muilla keski-ikäisillä, montako krt/vko/kk? Tarkoitan lähinnä pareja jotka ovat kulkeneet yhteistä taivalta yli 15 vuotta? Mediassa ja mm täällä kun lukee tekstejä niin muiden viikkoannos tuntuu olevan sama kuin minun kuukauden saldo... Teki muuten mieli sanoa vaimolle että antaisit vielä puukosta niin olo olisi samanlainen sekä henkisesti että fyysisesti. Olin kuitenkin hiljaa ja nieleskelin tappioni. Ehkäpä huomenna parempi, jopa stayuppeja ja korkkareilla tai nahkasaappailla ym seksikkäillä hepeneillä varustettua vaimoa odotettavissa vaikkapa jo huomenna! Odottavan aika vaan on niin pitkä
Meillä on univelkaa myös ja yhteistä taivalta takana 19 vuotta. Seksiä kerran kolmessa kuukaudessa. Noi teidän määrät kuulostaa tosi paljolta. Jos toinen ei halua, kerran viikossakin voi muuttua panajaiseksi.

"Sanna"
Oletko ap huolehtinut myös siitä, että vaimosi saa vapaa-aikaa, omia harrastuksia ja rentoutumista vähintään yhtä paljon kuin sinä? Jos suurin osa arjen askareista, lasten huoltamisesta jne. kasautuu vaimosi niskaan, niin en yhtään ihmettele, että siinä halut hiipuvat. Jios sinulla on yhtään enemmän omaa aikaa kuin vaimollasi, niin turha on ruikuttaa.

Olethan myös kohdellut vaimoasi kunnioittavasti? Jos olet haukkunut häntä joskus ja kiristänyt seksiä suuttumalla asiasta, niin sympatiani ovat täysin vaimosi puolella. Sinulla on peiliin katsomisen paikka.

hahhahh
Vai että selibaattia :D Parisuhde on sitä, että molemmat joustavat. Tuo kerta viikossa voi olla vaimollesi suurten ponnistelujen takana. Hän saattaa tehdä kaikkensa että innostuu kerran viikossa. Mietipä sitä.

"vieras"
Meillä yhteiseloa takana 17 vuotta ja useampia pieniä lapsia. Seksiä n 3-7 kertaa/vk.

On meilläkin ollut sellaisia kausia kun seksiä oli vähän. En enää pysty muistamaan tarkkaa syytä miksii en halunnut. Ehkä se johtui siitä, että äidiksi tulo oli niin suuri mullistus elämässäni. Ei ehkä jäänyt tilaa muulle?? Onneksi pystyttiin asiasta puhumaan. Meillä ainakin hyvä seksielämä tuo piristystä arkeen.

Kepsis
Tän tyylinen ei vissiin ole kauhean epätavallista pitkissä suhteissa sukupuolesta huolimatta, vähän häiritsi tuo yksi henkilö joka otti tämän aloituksen jonain henkilökohtaisena raiskauksena. Onhan se ihan eri asia jos sairaus aiheuttaa haluttomuuden kuin se että mitään ei ole todettu ja ihan "normaali" suhde muutenkin. Sellaiset suhteet mistä ei haluta eroon ja joku sairaus estää seksuaalisen kanssakäymisen niin luulisi että niissä se vieraissa käyminen ei olisi niin kauhea tabu.

Vaikeita asioita, tuskin kellään on näihin yleispätevää ratkaisua, joihinkin ei ole ratkaisua ollenkaan.

1xkk
Alkuperäinen kirjoittaja näinon;27080636:
En voi ymmärtää vertausta että SINUN sieluusi sattuu. EN, en vaikka kuinka yritän.

Tiedätkö mitä?

Minä voisin olla vaimosi. Kerron oman tarinani joka saavutti päätepisteensä tänä keväänä.

Meillä myös oli seksiä noin kerran viikossa. Minulle sekin oli liikaa. Eräs lievä perussairaus vaikutti hormonitasoihin. Tiedätkö millaista on harrastaa seksiä ILMAN YHTÄÄN HALUNPISARAA?

Se tuntuu kuin tulisi raiskatuksi joka kerta. Ja mikä hirveintä, raiskaaja on se oma rakas ihminen.

Aloin kammoamaan miestäni ja kavahdin joka kosketusta koska kaikki tavallisesta kosketuksestakin nauttimisen osoittaminen olisi miehen mielestä pitänyt johtaa seksiin, sitten piti aina torjua ja mies myrtistyi. Aivan kamalaa. Seksi sattui kun siihen toisen mieliksi hulluuttani joskus suostuin ja jälkeenpäin oli hirveä olo. Niin hirveä olo. Yritä hetken olla tällaisen naisen asemassa aloittaja.

En tiedä voitko enkä tarkoita olla ankara mutta miltä sinusta tuntuisi jos vaikkapa miespuolinen pomosi tai vaikka rakas lapsuudenkaverimiehesi tulisi ja vetäisi sinua kurkulla takapuoleen. Miltä tuntuisi? Nauttisitko? Perehdy tähän ajatukseen. Oikein kuvittele se.

Suunnilleen siltä tuntuu harrastaa seksiä silloin kun mitään halua ei oikeasti tunne. Aivan varmasti vaimosi ei pihtaa sinulta kierouttaan vaan koska hän ei halua, se on yksinkertaisuudessaan juuri niin. Halun tunne on fysiologinen ja vaatii fyysistä reaktiota. Ihmisten hormonitasot ovat vaaaaaaltavan paljon erilaiset ja toinen vain haluaa hyvin vähän tai halu varsinkin naisella voi olla kokonaan yhtyedessä kuukautiskiertoon. Esim. itse voin olla koko kuukauden ilman mutta sitten tiettyyn aikaan kuukaudesta hormonipiikin aikaan voin kahden päivän aikana harrastaa mielelläni useammankin kerran seksiä. muuten en ollenkaan.

Tilanne meni siihen että päätin erota miehestäni. On aivan kammottavaa kun rakastaa toista henkilöä valtavan paljon ja toinen rakastaa sinua mutta tällaisessa asiassa TOISTA EI VOI PAKOTTAA.
Varsinkaan naista joka on penetroitavassa asemassa. EI tunnu hyvältä jos kaikkein herkimpään paikkaan työnnetään jotain puoliväkisin kun itse ei sitä ollenkaan halua. Suuseksikin on kovin ikävää jos ei-vaan-ole-halua.

Jos jotain opin niin sen että seksiä pitää harrastaa vain kun molemmat haluavat. Muuten rikkoo itsensä kertakaikkiaan.

Mutta jos haluttomuus johtuu hormoneista tai muusta fysiologisesta syystä, eikö siihen silloin voi saada ihan lääkehoitoa? Tuntuu niin tarpeettomalta erota, jos molemmat kerran rakastavat toisiaan, ellei kaikkia keinoja ole yritetty. Kävitkö lääkärissä, "Näin on"?

Muuten, ihan oman kokemuksen perusteella, minusta 1 kerta viikossa noin vanhassa liitossa tuntuu suorastaan paljolta, ja ehkä on pikkuhiukkasen liioiteltua sanoa sitä selibaatiksi.... Omassa elämässä tällä hetkellä lasten, kummankin puolison kroonisen unenpuutteen ja työstressin takia ollaan kerran kuukaudessa -tilanteessa. Tietysti halut vaihtelevat, joillekin kerran päivässäkin voi tuntua liian vähältä.

Mep
Mun on vaikea käsittää tällaisia ketjuja....me ollaan 4-kymppinen pari, yhdessä 10v. oltu. Seksiä on 1-2krt/kk! Ei vaan jaksa/ ehdi enempää. Mies varmaan haluaisi useammin, minä en tai arki on sellaista, että spontaaniin seksiin ei ole enää mahdollisuuksia (siitä sytyn parhaiten).

Ennen lasta seksiä oli ehkä kerta-kaks viikkoon, ei me mitään himopupuja olla koskaan oltu ;-) Paitsi häämatkalla kun muuta ei ollut kun aikaa, ruokaa ja viiniä.............
Miehelläni on aika iso vehjekin, jonka vuoksi sekstailusta toipumiseen tarvitsee myös aikaa....en pystyisi edes joka toinen päivä uudestaan.

Eniten kaipaan spontaaneja mahdollisuuksia joita saadaan vissiin sitten kun lapsi alkaa liikkua yksin kavereilla/muuttaa pois kotoa. Yöllä haluan nukkua kunnolla, valitettavasti muuten en jaksa arkea.

Että mun mielestä kerta viikkoon on kamalan usein, sorry.

Kepsis
Muuten, ihan oman kokemuksen perusteella, minusta 1 kerta viikossa noin vanhassa liitossa tuntuu suorastaan paljolta, ja ehkä on pikkuhiukkasen liioiteltua sanoa sitä selibaatiksi.... Omassa elämässä tällä hetkellä lasten, kummankin puolison kroonisen unenpuutteen ja työstressin takia ollaan kerran kuukaudessa -tilanteessa. Tietysti halut vaihtelevat, joillekin kerran päivässäkin voi tuntua liian vähältä.
Jos tuota miettii esimerkiksi yli 50-vuotiaiden suhteen niin juu, mahdollisesti noin voisi ajatella, yksilöllistähän se siltikin on ja koskaan ei voi oikeasti mitään lähteä ajattelemaan suhteessa siltä pohjalta että mitä muut tekee, kun se ei välttämättä toimi sitten toisilla.

Oli kovat halut tai pienet halut, ihmisellä on siihen oikeus jokatapauksessa eikä kumpikaan ole väärin yleisesti ottaen, se vaan on väärin kumppania kohtaan jos sitä ei pyritä selvittämään onko se vain luontainen olotila kun haluaa paljon / vähän, jos halut menee todella pahasti ristiin.

Vaikeita asioita todellakin, kaikki voi enimmäkseen puhua vain omasta puolestaan näissä, sinänsä hyvä aihe puhua kun oikeaa kantaa ei silleen ole että mikä on väärin ja oikein mitä tulee halukkuuteen.

1x viikosahan on aika paljon loppujen lopuksi. Tiesitkö että kaikki ihmiset eivät ole seksuaalisia? On olemassa ihmisiä joita ei haluta juuri koskaan eli niitä pitää lämmitellä ennenkuin alkaa haluttaa edes vähän..

kolmen kohta teinin äiti
Juu, munkin mielestä kerran viikossa on paljon! Tai ainakin tarpeeksi, sanotaanko näin.
Joskus menee useampikin viikko ilman, jos on kovasti muuta menoa ja tekemistä ja työvuorot sattuu silleen, että toinen haluaa mielummin jo nukkua...
Mäkin odotan sitä aikaa, että lapset ovat maailmalla ja on mahdollisuus päiväseksiin yms spontaaniin.

Yhteistyössä