Paljonko olette onnistuneet tinkaamaan kiinteistövälittäjän palkkiosta pois?

• Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
Olen myymässä asuntoa ja tän ekan välittäjän palkkio olisi noin 10 000e, kamala hinta. Paljonko voisi tinkiä? Tippuuko ne hinnat yhtään siis onko tapana tinkiä?

järjetöntä
Puolet pois, vähintäänkin, mieluiten kaksi kolmasosaa. Kiinteistönvälittäjä on ammatttien arvoasteikossa siellä aivan pohjalla eli käytettyjen autojen kauppiaan tasolla tai itseasiassa vielä alempana. Täysin silkkaa kusetusta, palvelulla on häviävän pieni tai täysin olematon lisäarvo mutta hinta on aivan käsittämätön. Siinä käytetään häikäilemättä hyväksi asunnon myyjän paineita saada asunto myytyä.

"nainen"
Tuolla sivuilla muuten lukee, et palkkio on 4.9%: http://www.huom.fi/myymassa

OIkeasti siis palkkio olisi noin 14 900e !!

Tuo välittäjä vastasi, et tuo oli hänen tarjousvälityspalkkio.

Kertokaa, mistä muka saa halvemmalla?

Meille on kaksi välittäjää eri firmoista sanonut ottavansa neljä prossaa ja yksi ottais vaan kolme ja puol. Arvatkaapa mitä käytettäis jos myytäis.. Ja mun mielestä ne on just jotain kolmen ja neljän hujakoita noi palkkiot yleensä. Tai ainakin mitä oon välitysfirmojen sivuilta kattonu.

"vieras"
Tänään sain tarjouksen (Uudellamaalla) 2,4%. Tämä varmaan siksi että toisimme firmalle tuplakaupat jos meidän asuntomme menisi kaupaksi. Eli olemme jättäneet ehdollisen tarjouksen (että omamme myydään) saman firman välittämästä talosta, siksi on heidän intresseissään saada meidänkin asuntomme myytyä.

"nainen"
Koko summan, koska myimme itse, ekalla näytöllä.
Olen toki itsekin miettinyt, jos yrittäisin ekana itse. Miuluiten olisin kyllä palkannut välittäjän ja maksanut heille kohtuuullisen palkkion. Mun mielestä kyllä 10 000e ei ole kohtuullinen palkkio, vaikka se on jo alennus.

Huomenna olisi vielä tulossa kylään Kiinteistömaailma. Heillä
Perushinta 1200 € + 4,3 % velattomasta kauppahinnasta + asiakirjakulut.
Hinta olisi siis 13 200e ja yli.

Pitää ilmeisesti kyllä peruuttaa, koska en aio maksaa tuollaisia palkkioita.

Naapurista tosiaan kaupattiin toukokuussa asunto kahdella näytöllä.

"heippa"
Kiinteistövälittäjä käyttää aikaa hyväkuntoisen talon myyntiin n. 24h ja 60€/h jos ajateltaisiin välittäjän "tuntihinnan" olevan, niin tuosta tulisi joku 1500€ max. Eli 10000€ on jo ihan kivat katteet mukana.

[QUOTE="nainen";27083608]En ole kyllä nyt googlellakaan onnistunut etsimään välittäjää, jolla on tässä ketjussa muka mainostetut alle 2% palkkio.[/QUOTE]

Äitini myi asuntonsa, mutta on siitäkin varmaan 5 vuotta kun nyt alkaa miettimään.

kkkkkkkkkkkkk
Me otettiin aikalailla kallein mahdollinen kiinteistövälitysfirma, mutta otettiin se just siksi että myyjä oli tuttu ja ERITTÄIN PÄTEVÄ. Muutama tonni maksetaan ennemmin täydellisestä kiinteistövälittäjästä, kun niistä pilipalivälittäjistä, jotka ei jaksa tehdä asunnon eteen mitään eivätkä tiedä mistään mitään. Eivätkä ole edes myyntihenkisiä. Kannattaa oikeesti hei panostaa siihen välittäjään ja unohtaa hetkeksi se raha. Niissä on eroja, todella.

3 asuntoa olen myynyt/ostanut saman välittäjän kautta.

"nainen"
Mun mielestä toki tuo Huom! on pätevä, koska he myivät juuri tästä talonyhtiostä pari kuukautta sitten toisen samanlaisen asunnon kunnon hintaan alle kuukaudessa.

Mun mielestä vaan tuokin voi olla sattumaan. Se vaan vaatii, et tulee se oikea ostaja paikalle. Eihän tuostakaan tiedä, kuka OIKEASTI on hyvä ja pätevä välittäjä.

Jos välittäjä myy tän ekalla näytollä,niin mielstäni 10 000e on liikaa, oli miten pätevä vaan.

Riippuu mitä on myymässä, mutta yleensä hyvä asunto myy itse itsensä. Välityspalkkioista voi todellakin tinkiä vaikka kuinka. Omastani välittäjät halusivat alunperin sen noin 4% mutta lopullinen osuus jäi jonnekin sinne 2 ja 2,5% väliin, en niin tarkkaan muista.

Jos asunto on siis ns. helposti kaupattavissa, älä missään nimessä maksa kiskurihintoja! Ja helpon myytävän ottavat halvemmallakin palkkiolla myyntiin, ihan varmasti.

Yhteistyössä