Minkä ikäinen on käsityksesi mukaan VAUVA? Törmasin kaupassa

• Viestiketjun aloittaja "Saara"
  • Ensimmäinen viesti
"mimmi"
Mäkin ajattelen että noin alle 1v on vauva. Itse oon törmännyt siihen että meidän 1,5v sanotaan vauvaksi, myös aikuiset ihmiset sanoo. On tietysti vähän lyhyempi kuin ikäisensä mutta kävelee hyvin ja juoksee ja sanojakin tulee, ei siis ainakaan minusta muistuta ihan enää vauvaa.

Mulla on 1v 9kk lapsi ja kyllä mä toisinaan pidän häntä "vauvana" :) Kävelee ja juoksee kyllä. Imettäisin edelleen jos vain lapsi olisi halunnut jatkaa keväällä päättynyttä imetystä, itse hän sen lopetti. Toisinaan annan hänelle 4kk hedelmä/marjasoseita, mutta syön niitä myös itsekin :D

Onhan se toisaalta jo iso lapsi, taaperokin, mutta niin ihana pieni, mun oma vauva :heart:

voehan
meillä kaksi vuotiaat vauvat. eli ovat perheen nuorimpia ja vieläkin sanotaan joskus heitä vauvoiksi. mitä se haittaa. mun yli 40v kaksosveljet ovat aina poikia kun juttelen äidin kanssa.

hämmästyttävää kyllä, jos lapsen ei haluta/anneta oppia kävelemään. meillä tuttavat, jotka kantavat jatkuvasti 4-vuotiasta. lapsi on kyllä liikunnallisesti lahjakas, mutta häntä kannetaan kyläpaikasta autoon, kaupasta autoon jne. minusta outoa.

halipupu harmaana
[QUOTE="Saara";27077357]Ei. Vanhemmat vain ei halua luopua vauva- ajasta. Itse sanoi.[/QUOTE]

Just juteltiin töissä pk:ssa tällaisista perheistä ja tuossa olisi kyllä ls-ilmon paikka. Ihan kauheaa
lapselle, kun ei saa kehittyä normaalissa tahdissa ja sitten myöhemmin voi tulla vaikka minkälaisia
vaikeuksia kun ei ole oikeaan saikaan saanut opetella eri asioita. Näitä perheitä meillä alkaa
päiväkodissa ikävä kyllä olla aika paljon tai sitten toinen syy on se, ettei lasta tohdita vierottaa
a tuttipullosta, lapsi puetaan aina sylissä jne... Näiden kanssa sitten "painitaan" päiväkodissa
ja kulutetaan aikaa siihen mikä olisi ollut vanhempien tehtävä jo aika päiviä sitten.

"pii"
Itse jotenkin pidän vauvana siihen kaksivuotiaaksi asti, vaikka kävelee ja puhelee jne. niin jotenkin olemus on niin "vauvamainen".. Olen hämmästyksekseni huomannut että monet oikein suuttuu, jos niiden lapsia erehtyy sanomaan vauvoiksi, monet järkyttyy siitäkin jos hellittelynimenä käyttää vauvaa tyylliin "mitäs äitin vauva".. Aika erikoista mun mielestä. Itsellä pari lasta joista nuorempi sanoo välillä leikkikaveria vauvaksi, tai saattaa kaupassa sanoa esim. että tuo vauva sitä tai tätä, j atästäpä jotkut vetää herneen nokkaan..

"vieras"
Just juteltiin töissä pk:ssa tällaisista perheistä ja tuossa olisi kyllä ls-ilmon paikka. Ihan kauheaa
lapselle, kun ei saa kehittyä normaalissa tahdissa ja sitten myöhemmin voi tulla vaikka minkälaisia
vaikeuksia kun ei ole oikeaan saikaan saanut opetella eri asioita. Näitä perheitä meillä alkaa
päiväkodissa ikävä kyllä olla aika paljon tai sitten toinen syy on se, ettei lasta tohdita vierottaa
a tuttipullosta, lapsi puetaan aina sylissä jne... Näiden kanssa sitten "painitaan" päiväkodissa
ja kulutetaan aikaa siihen mikä olisi ollut vanhempien tehtävä jo aika päiviä sitten.
mihin vertaat? Päiväkodin lapsiin? Ei täysin järkevältä kuulosta tuon äidin toiminta, mutta muista, että teillä pk:ssa mennään siellä toisessa ääripäässä. Hoidossa lapset oppivat mallista, mutta osin on kyse siitä, että on PAKKO oppia. TS. varmasti jos tilastoimaan ruvetaan päiväkodissa käyvät lapset oppivat erilaisia taitoja keskimäärin useammin kuin kotihoidossa olevat, eritoten esikoiset. Kyllä, pitäisi osata kävellä, mutta joku puolen vuoden viive suuntaan tai toiseen ei ole vielä hälyttävää.

Yhteistyössä