"Saara"
tuttava äitiin, joka pitää 1v 8kk vauvanaan. Lapsi ei kävele ja imee tisua. Syöttää sille 4kk purkkiruokaa
Ette usko, mutta äiti tai isä kantaa tätä kokoajan. Ei ole koskenut jaloillaan maata kuin tuettunaAlle 1 v. Mutta aika vauvoja ne senkin jälkeen vielä ovat .
Miksiköhän 1v8kk ei vielä käve? Onkohan siellä nyt jotain kehityshäiriöitä tms.?
Ei. Vanhemmat vain ei halua luopua vauva- ajasta. Itse sanoi.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27077335:Niin, oliskohan sillä lapsella jotain sairautta?
Joku taaperoikäinen?Jos vauvaikä on 1v asti ja leikki-ikä alkaa 3-4v ja kestää kouluikään asti niin mikä ikä se 1-2(3)v on?
Itse ajatelen,että vauva olisi siihen n 1v asti.
1-2 v on taapero? eiks vaan?Jos vauvaikä on 1v asti ja leikki-ikä alkaa 3-4v ja kestää kouluikään asti niin mikä ikä se 1-2(3)v on?
Itse ajatelen,että vauva olisi siihen n 1v asti.
mihin vertaat? Päiväkodin lapsiin? Ei täysin järkevältä kuulosta tuon äidin toiminta, mutta muista, että teillä pk:ssa mennään siellä toisessa ääripäässä. Hoidossa lapset oppivat mallista, mutta osin on kyse siitä, että on PAKKO oppia. TS. varmasti jos tilastoimaan ruvetaan päiväkodissa käyvät lapset oppivat erilaisia taitoja keskimäärin useammin kuin kotihoidossa olevat, eritoten esikoiset. Kyllä, pitäisi osata kävellä, mutta joku puolen vuoden viive suuntaan tai toiseen ei ole vielä hälyttävää.Just juteltiin töissä pk:ssa tällaisista perheistä ja tuossa olisi kyllä ls-ilmon paikka. Ihan kauheaa
lapselle, kun ei saa kehittyä normaalissa tahdissa ja sitten myöhemmin voi tulla vaikka minkälaisia
vaikeuksia kun ei ole oikeaan saikaan saanut opetella eri asioita. Näitä perheitä meillä alkaa
päiväkodissa ikävä kyllä olla aika paljon tai sitten toinen syy on se, ettei lasta tohdita vierottaa
a tuttipullosta, lapsi puetaan aina sylissä jne... Näiden kanssa sitten "painitaan" päiväkodissa
ja kulutetaan aikaa siihen mikä olisi ollut vanhempien tehtävä jo aika päiviä sitten.
No nii, ite en koko taaperoikää muistanut ollenkaa Meil sit ilmeisesti taapero kun ikää pojalla 1v8kkJoku taaperoikäinen?