Lapsi löi päänsä, kovaa, ja nyt en uskalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chorizo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27072518:
Aikamoista hysteriaa taas ilmassa...

Mulla on 3 lasta ja päät on muksahdellu kerran jos toisenkin, mut koskaan ennen ei oo tullu "tarve" soittaa päivystykseen. Tilanne näytti ja kuulosti pahalta (ääni mikä tuli kun kallo mäsähti lattiaan). Joten säikähdin, ja jos olen mielestäsi hysteerinen niin sitten olen.
Lapsi on nyt nukkumassa.

Meillä poika kaatui 3-vuotiaana tuolin selkänojalta takaraivo edellä lattiaan. Itki n. 10 min ja sitten rauhottui, illalla leikki normaalisti ja nukkui yön. Ei menettänyt missään vaiheessa tajuntaansa. Reilun vuorokauden päästä alkoi kuitenkin oksentaa, meni poissaolevaksi ja flegmaattiseksi. Vietiin päivystykseen jossa suljettiin pois kallonmurtuma ja sisäiset verenvuodot. Oltiin muistaakseni pari yötä tarkkailussa osastolla. Eli ihan vaan aivotärähdyksellä selvittiin.

Mielestäni lapsen kanssa, varsinkin päävammojen kohdalla, ei ole turhia lääkärikäyntejä.

Mulla on 3 lasta ja päät on muksahdellu kerran jos toisenkin, mut koskaan ennen ei oo tullu "tarve" soittaa päivystykseen. Tilanne näytti ja kuulosti pahalta (ääni mikä tuli kun kallo mäsähti lattiaan). Joten säikähdin, ja jos olen mielestäsi hysteerinen niin sitten olen.
Lapsi on nyt nukkumassa.

meillä kerran samalla lailla. pää tuntui 1,5 vuorokauden kuluttua yhtäkkiä pehmeältä ja paniikissa vein lääkäriin, oli kallon ulkokuoren murtuma ja se pehmeä siis verta kallon ja ihon välissä. seurattiin ja mut tietty kuulusteltiin (aika raskasta..) mutta ei siis olle mitään hoitoa ja lapsi oli koko ajan hyvin voiva. ja siis omilta jaloiltaan kaatui kyljelleen ja pää muovimattolattiaan.

Yhteistyössä