lapsi löi pään laattalattiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamalaa

Vieras
olen huolissani siitä, kun lapsi löi päänsä (takaraivon), yritti aukoa suuta, mutta itkua ei tullut, sen jälkeen meni tajuttomaksi hetkeksi (noin 10s),oli veltto useita minuutteja, jolloin välillä käytti silmiä auki ja välillä kiinni, ja sitten virkosi. mutta edelleenkin sen jälkeen poika ollut väsynyt useita tunteja ja nukkuikin välissä, mutta herättelin tietenkin lasta. veimme lapsen lääkäriin samantien kun sattui tänään aamulla.
en vaan tiedä miten mahdollista, ettei itkenyt... oliko sittenkin vakavampi aivotärähdys,vaikka lääkäri sanoi että lievä..? onko kenelläkään samantyyppistä kokemusta, että lapsi ei itkenyt kun sai aivotärähdyksen? (ehkä korkeintaan yksi pieni rääkäisy tuli, mutta ei sen kummempaa)
ja siis pesuhuoneen lattialle kaatui poika ja löi pään sitten laattalattiaan aamulla.
(2-vuotias)

Kunnon tällin on saanut päähänsä. Jos yhtään alkaa oksentamaan tms. niin takaisin lääkäriin. Jännä, etteivät ottaneet pidempään seurantaan, kun oli noinkin pitkään veltto tajutomuuden jälkeen.

Meidän 2-vuotias putosi sängyltä selälleen ja hän huusi niin ettei koskaan ole niin pahasti huutanut. Toisaalta hän meni tokkuraiseksi vasta hetken päästä, joten jos tokkuraisuus/unisuus on alkanut nopeasti, niin ehkä siinä ei ehdi paljoa itkeä? Anna vaan lapsen nukkua valvotusti, väsymys on normaalia tällin jälkeen.

siitä olenkin vähän huolissani, kun itkua ei tullut, että oliko sittenkin paljon pahempi tälli... ja siksipä täällä kyselenkin onko kenelläkään muulla vastaavaa tullut eteen?

Siis liukastuiko,kaatuiko sillee "vauhdista" selälleen ja iski samalla päänsä? Itellä tulee ekana mieleen että lapselta on siinä samassa ns menny ilmat pihalle,onks se nyt niin että pallea tärähtäny tms ja keuhkot siis tyhjentyny,ei oo saanu kunnolla henkeä hetkeen ja siks ei ole tullu itkua.

^ niin muuten on voinutkin käydä, että ilmat on mennyt pihalle, enpä huomannut ajatella sitä. joo vauhdilla karkasi kun suihkutin lasta, lattia oli tietenkin märkä ja liukastui, ja isku oli kova, että vähintäänkin on tullut tuo lievä aivotärähdys.

Kannattaa seurata tarkasti ja jos pientäkin huolta jatkossa, niin vaatia pään kuvaamista. Lasten kallovammat ovat melko yleisiä, mutta niitä ei diagnostisoida, koska kuvia ei oteta. Luulisin, että huolta ei ole, mutta aina kannattaa olla tarkkana. Meillä muuten ihan sama tilanne ja olin tosi pitkään peloissaan. Juurikin kylppärin lattialle veti selälleen vauhdissa.

Mun esikoinen kaatui kylppärin laattalattialla joskus 1,5 v iässä. Meni tajuttomaksi hetkeksi, sitten virkosi, karjui hetken aikaa (lähinnä varmaan säikähdystä ja sitä, että mä karjuin :snotty: ) ja oli ihan normaali.

En vienyt edes lääkäriin. Seurasin itse vointia kotona (tai siis herättelin lasta kun tämä nukkui, tuo tapahtui illalla).

On tuon kuuppa sen jälkeenkin kolissut. Nyt talvella viimeeksi, kun koulun pihassa kaatui. Yritän olla ajattelematta kaikenlaisia hermosoluvaurioita.

Jos lapsi ei esim. oksentele, niin tuskin on mikään hätänä. Vointia tulee tietty seurata (ja tulee varmaan seurattuakin, ainakin mulla) ja jos jotain muutosta tulee niin lääkäriin vaan. Mielummin turha käynti kuin tarpeellinen mutta tekemättä jäänyt käynti!