1v. Lapsi putosi ja löi päänsä lujaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iso säikähdys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iso säikähdys

Vieras
Lapsi lipesi otteestani kun pesin takamusta lavuaarissa kun rimpuili. Pää osui vessan pöntön vesisäiliöön ja lattiaan. :( Nyt vieläkin ihan kauhuissani enkä varmaan saa nukuttua koko yönä. Lapsi ei mielestäni menettänyt tajuntaansa koska melko pian alkoi huutaa kun putosi ja huusi hetken aika jonka jälkeen pestiin peppu loppuun ja leikki ja touhotti menemään puoli tuntia ennen kun vein nukkumaan. Mitään kuhmuja en löytänyt. Mutta nyt nukkuessaan hiukan huuteli ja kiukkusi niin oli puklauttanut päälleen hiukan sekä kastellut vaipan todella litimäräksi. Soittelin lääkäriin josta sanottiin, ettei hätää pitäisi olla jos ei ollut tajuton sen jälkeen kun putosi ja jos ei enempää oksentele kuin tuon kerran vaan. Nyt pitäisi herätellä muutaman kerran yöllä. Ja minä itse olen kauhuissani ja jossittelen ja pyörittelen pahimpia juttuja päässä kun on kuitenkin se 24h tarkkailtava. :/

Joo, tajunnan tilaa kannattaa seurailla (noin pienen kanssa hankalaa kun ei nähtävästi puhu) ja tosiaan, jos oksentaa uudelleen niin heti päivystykseen. Itse vastaavassa tilanteessa herättelin useamman kerran yössä ja nukuin itse lapsen vieressä.

Serkulla kävi niin, että puolitoistavuotias lapsi kiipesi noin metrin korkealle hyllyyn josta sitten putosi lattialle. Seuraavan aamuna lapsi ei enää herännyt,,,

Kuulostaa pahalta, itsellänikin on juuri 1-vuotias pikku riehuja. Onneksi lapset ei mene helposti rikki, mutta ymmärrän huolesi ja olisin itsekin varmaan sängyn vieressä koko yön. Toivotaan ja rukoillaan ettei tästä jää mitään vakavaa taaperolle, kannattaa tosiaan herätellä usein hetkeksi että saa itselleenkin mielenrauhan..

katsoppa vain ettei ole murtumaa,noin pienellä voi tulla päähän helposti hiusmurtumaa tai oikein murtumaa.
Kokeilitko pään lävitse?
tarkkailisin todella paljon ja kaikki epänormaali niin heti näytille ja kuvauttamaan pää.

katsoppa vain ettei ole murtumaa,noin pienellä voi tulla päähän helposti hiusmurtumaa tai oikein murtumaa.
Kokeilitko pään lävitse?
tarkkailisin todella paljon ja kaikki epänormaali niin heti näytille ja kuvauttamaan pää.

Ei murtumaa pysty tunnustelemalla toteamaan tai jos pystyy, niin silloin on jo painanut niin lujaa, että luunpalat ovat jo aivoissa:O Jos kuhmua tai turvotusta ei ole, niin tuskin on ainakaan isompaa murtumaa.

Tarkkaile lasta säännöllisesti yön aikana ja herättele hiukan että näet tajunnan tason ja reagoiko pupillit valoon. Meillä aivotäräyksen oireet (oksentelu ja poissaolevaivuus) tuli vasta reilu vuorokausi kaatumisen jälkeen...

Yhteistyössä