Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"mie vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen äiti;27040831:
Se onkin miun hartain toive että löydän uskovaisen ystävän ja sellaisen seurakunnan joka vahvistaisi miun uskoa ja saisin opetusta. Mutta mie nynny pelkään lähtee katsomaan minnekkään. Rukoilkaa miulle rohkeutta...
Jeesus on sun kanssa kun menet. :)
Ite oon niin paljon seurakuntia kolunnut, että vähän ihmetyttää, että mitä pelottavaa niissä on, sieltähän voi lähteä poiskin heti jos siltä tuntuu!
No, se ensi askel on monesti se vaikein, mutta siitä se sit lähtee.
 
Onko kukaan vankassa uskossa oleva käynyt jo kertomassa jossain tätä 8-vuotiaan murhaa käsittelevässä ketjussa, että jumalanne katsoi tämän olleen hänelle hyväksi? Näinhän joku uskovainen aikaisemmassa ketjussa julisti. Jumalanne siis suojelee lapsia.
 
"..."
Onko kukaan vankassa uskossa oleva käynyt jo kertomassa jossain tätä 8-vuotiaan murhaa käsittelevässä ketjussa, että jumalanne katsoi tämän olleen hänelle hyväksi? Näinhän joku uskovainen aikaisemmassa ketjussa julisti. Jumalanne siis suojelee lapsia.
Timppa. Löytyiskö sulla joskus ns sosiaalista älykkyyttä ja jättäisit jotkut aiheet rauhaan. Tällaisella mässääminen on aika mautonta.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27041173]Timppa. Löytyiskö sulla joskus ns sosiaalista älykkyyttä ja jättäisit jotkut aiheet rauhaan. Tällaisella mässääminen on aika mautonta.[/QUOTE]

Mutta hyvä kysymys kuitenkin. Vai onko se taas yksi niistä kysymyksistä, johon uskovaiset eivät halua vastata?
 
[QUOTE="...";27041173]Timppa. Löytyiskö sulla joskus ns sosiaalista älykkyyttä ja jättäisit jotkut aiheet rauhaan. Tällaisella mässääminen on aika mautonta.[/QUOTE]

Joidenkin tuntuu olevan helppo selittää tälläisiä, kun asia ei ole konkreettinen. Mutta kun nyt asia on esillä ja ajankohtainen niin halutaan vaieta asia kuoliaaksi.
Toinen asia vielä tähän uskonpähkäilyyn: jos ja kun tämä mies katuu syntejään, niin pääseehän tämä lapsensa murhannut taivaaseen lapsensa luokse? Korjatkaa jos olen väärässä.
 
bbbbbbb
Joidenkin tuntuu olevan helppo selittää tälläisiä, kun asia ei ole konkreettinen. Mutta kun nyt asia on esillä ja ajankohtainen niin halutaan vaieta asia kuoliaaksi.
Toinen asia vielä tähän uskonpähkäilyyn: jos ja kun tämä mies katuu syntejään, niin pääseehän tämä lapsensa murhannut taivaaseen lapsensa luokse? Korjatkaa jos olen väärässä.
Sehän on sille lapselle sitten yhtä helvettiä sielläkin. Ei edes jumala pysty suojelemaan häntä siltä hullulta isältä.
 
"vieras"
Teille on vastattu jo monta kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Mikä teidät saa jatkamaan? Miksi kyselette kun ette ole kiinnostuneita vastauksista? Tuskin itsekään vastaisitte kaltaisillenne jankkaajille jotka haluaakin vain väitellä huomioimatta vastauksia.

Ei meitä kiinnosta mitä te jankkaajat uskotte ja mitä ette. Ei meitä kiinnosta pakottaa teitä uskomaan. Teille on kerrottu totuus, se riittää. Tehkää mitä haluatte. Teillä on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Myös meillä on omakin elämä.

On kyllä hassua miten tähänkin uskovaisten keskusteluun tulee ateisteja pilkkaamaan. Toisaalta surullista miten sairaita ihmiset on, purkamassa vihaansa Jumalaa kohtaan johon eivät edes usko.

Kysykää Jumalalta mitä haluatte tietää. Hän osaa kyllä puolustaa itse itseään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27041387]Teille on vastattu jo monta kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Mikä teidät saa jatkamaan? Miksi kyselette kun ette ole kiinnostuneita vastauksista? Tuskin itsekään vastaisitte kaltaisillenne jankkaajille jotka haluaakin vain väitellä huomioimatta vastauksia.

Ei meitä kiinnosta mitä te jankkaajat uskotte ja mitä ette. Ei meitä kiinnosta pakottaa teitä uskomaan. Teille on kerrottu totuus, se riittää. Tehkää mitä haluatte. Teillä on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Myös meillä on omakin elämä.

On kyllä hassua miten tähänkin uskovaisten keskusteluun tulee ateisteja pilkkaamaan. Toisaalta surullista miten sairaita ihmiset on, purkamassa vihaansa Jumalaa kohtaan johon eivät edes usko.

Kysykää Jumalalta mitä haluatte tietää. Hän osaa kyllä puolustaa itse itseään.[/QUOTE]

Laita sitten linkkejä noihin vastauksiin. Olen lukenut läpi vaikka kuinka monta tällaista ketjua ja juuri noihin vähän vaikeampiin kysymyksiin vastaus (silloin kun sen saa) on yleensä tyyliin "tutkimattomat ovat Herran tiet". Noinko helppoa se on uskovaisille? Ei tarvitse itse ajatella ollenkaan vaan jättää mielipiteetkin Herran haltuun.

Miksi ihmeessä kysyisin vastausta olennolta, jonka olemassa oloon en usko? Sama kuin utelisin vastauksia siltä sängyn alla asuvalta möröltä.
 
[QUOTE="vieras";27041387]Teille on vastattu jo monta kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Mikä teidät saa jatkamaan? Miksi kyselette kun ette ole kiinnostuneita vastauksista? Tuskin itsekään vastaisitte kaltaisillenne jankkaajille jotka haluaakin vain väitellä huomioimatta vastauksia.

Ei meitä kiinnosta mitä te jankkaajat uskotte ja mitä ette. Ei meitä kiinnosta pakottaa teitä uskomaan. Teille on kerrottu totuus, se riittää. Tehkää mitä haluatte. Teillä on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Myös meillä on omakin elämä.

On kyllä hassua miten tähänkin uskovaisten keskusteluun tulee ateisteja pilkkaamaan. Toisaalta surullista miten sairaita ihmiset on, purkamassa vihaansa Jumalaa kohtaan johon eivät edes usko.

Kysykää Jumalalta mitä haluatte tietää. Hän osaa kyllä puolustaa itse itseään.[/QUOTE]

Minä en ole ainakaan tätä aikaisemmin kysynyt saatikka saanut vastausta. Ymmärrän, että tämä on aika hankala asia selittää parhain päin.
Miksi ateisti ei saisi pähkäillä uskonasioita? En oikein voi kysyä jumalaltanne kun en siihen usko eikä se minulle ole ikinä jutellut. Mutta te uskovaiset olette kovasti hänen tekojaan täällä selitelleet. Siksipä ihmettelen että ette kerro miksi jumalanne teki Eerikalle niin kuin teki.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27041387]Teille on vastattu jo monta kertaa noihin samoihin kysymyksiin. Mikä teidät saa jatkamaan? Miksi kyselette kun ette ole kiinnostuneita vastauksista? Tuskin itsekään vastaisitte kaltaisillenne jankkaajille jotka haluaakin vain väitellä huomioimatta vastauksia.

Ei meitä kiinnosta mitä te jankkaajat uskotte ja mitä ette. Ei meitä kiinnosta pakottaa teitä uskomaan. Teille on kerrottu totuus, se riittää. Tehkää mitä haluatte. Teillä on vapaus uskoa tai olla uskomatta. Myös meillä on omakin elämä.

On kyllä hassua miten tähänkin uskovaisten keskusteluun tulee ateisteja pilkkaamaan. Toisaalta surullista miten sairaita ihmiset on, purkamassa vihaansa Jumalaa kohtaan johon eivät edes usko.

Kysykää Jumalalta mitä haluatte tietää. Hän osaa kyllä puolustaa itse itseään.[/QUOTE]

Mikä tämän ketjun otsikko olikaan? Uskonasioita voi pohdiskella vaikka ei mihinkään yliluonnolliseen uskoisikaan.
 
Minä en ole ainakaan tätä aikaisemmin kysynyt saatikka saanut vastausta. Ymmärrän, että tämä on aika hankala asia selittää parhain päin.
Miksi ateisti ei saisi pähkäillä uskonasioita? En oikein voi kysyä jumalaltanne kun en siihen usko eikä se minulle ole ikinä jutellut. Mutta te uskovaiset olette kovasti hänen tekojaan täällä selitelleet. Siksipä ihmettelen että ette kerro miksi jumalanne teki Eerikalle niin kuin teki.
Jumala teki Eerikalle? Eikös se isä ollut joka sen teki? Muista Timppa.. Vapaa tahto, vapaa tahto... Muuta en jaksa vastata :)
 
Tänne on tullut niin kivasta tekstiä, että ihan ponnistelen, etten ala vielä sen enempää kommentoimaan... :)

yksinäinen äiti Minusta vähän kuulosti tuo seurakunta Toronto hengen riivaamalle, googleta. Aika kamalaa eikä siihen pidä lähteä mukaan :( Oliko seurakunta jossa kävit "city-seurakunta"? siellä tiedän että tätä touhua harjoitetaan...
Matkittiinko siellä jotain eläimien ääniä? Ulvomista ja kiljumista? Ihmiset vääntelehti lattialla ihan kuin olisivat saaneet jonkun epilepsiakohtauksen?

Toronto blessing - YouTube

tuossa linkki, mitä se pahimmillaan on. Herra Jeesus kirkastukoon heille ja pelastakoon...
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan vankassa uskossa oleva käynyt jo kertomassa jossain tätä 8-vuotiaan murhaa käsittelevässä ketjussa, että jumalanne katsoi tämän olleen hänelle hyväksi? Näinhän joku uskovainen aikaisemmassa ketjussa julisti. Jumalanne siis suojelee lapsia.
Vastaus on ehkä hieman karu, mutta minusta Jumala armahti lapsen. Kun päästi tytön luokseen taivaaseen "maanpäälisestä helvetistä". Taivaassa tytön ei tarvi enää ikinä kärsiä kivusta, laiminlyönnistä tai mistään muustakaan pahuudesta. Siellä tyttö on turvassa.
 
"ihmettelen"
Mikä tän Timpan ongelma oikein on? Onko ihan pakko tunkea ihtensä jokaikiseen Jeesus-ketjuun?! Onko aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa antaa edes yhdessä ketjussa uskovaisten keskustella keskenään uskon asioista? Tämäkin ketju oli aivan selkeästi tarkoitettu uskoville, että he saavat keskenään jutella näistä asioista.

Pitäiskö jonkun nyt aloittaa ihan uusi ketju, ja nimetä se vaikka "Timpan oma angsti-ketju uskonasioista" ja siellä Timppa voisi sitten ihan rauhassa metelöidä.
 
[QUOTE="ihmettelen";27044567]Mikä tän Timpan ongelma oikein on? Onko ihan pakko tunkea ihtensä jokaikiseen Jeesus-ketjuun?! Onko aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa antaa edes yhdessä ketjussa uskovaisten keskustella keskenään uskon asioista? Tämäkin ketju oli aivan selkeästi tarkoitettu uskoville, että he saavat keskenään jutella näistä asioista.

Pitäiskö jonkun nyt aloittaa ihan uusi ketju, ja nimetä se vaikka "Timpan oma angsti-ketju uskonasioista" ja siellä Timppa voisi sitten ihan rauhassa metelöidä.[/QUOTE]

Mmh, tai timpan pohdintoja ja kysymyksiä uskon asioista ;)

Ei vaite... Ei minua häiritse yhtään :) Välillä vaan turhauttaa, kun tuntee itse selittäneensä asiat jo moneen kertaan.
 
En jaksa lukea koko ketjua. Mutta onko yleistäkin, että uskossa olevat tuomitsevat toisten uskot, jos se on heidän mielestään vähänkään vääränlaista? Sanovat jopa, että sinun uskosi on suoraan paholaisesta. Jos siis toisenkin usko perustuu samoihin perusjuttuihin kuin toisenkin, mutta uskoo vaikka johonkin juttuun/ilmiöön josta ei raamatussa kerrota mitään.

Minä en tuota vaan ymmärrä.Kun uskovanhan pitäisi rakastaa lähimmäisiään ja olla suvaitsevaisia. Silti ainakin moni minun tapaamani on kaikkea muuta.

Ja itsekin uskon Jumalaan syvästi, mutten ole kaikilta "opeiltani" ihan samanlainen kuin monet uskovat, vaan uskon joidenkin asioiden osalta vaihtoehtoisemmin.

Minua vaan jotenkin ottaa päähän kun uskovat ovat heti helvettiin toivottamassa.
 
Ne uskovat joiden kanssa olen kärsimyksestä keskustellut ovat ajatelleet että Jumala tietää miksi lähettää kärsimyksen tai miksi valitsee jonkun henkilön kärsimään täysin epäinhimillisesti. Uskovat eivät kysy välttämättä miksi lähetit kärsimyksen, mutta ehkä sitä haluaako Jumala kertoa tällä tapahtumalla tai näillä tapahtumilla minulle jotakin. Joskus tarkoituksesta saa ainakin pieniä aavistuksia toisinaan, kärsimyksen tarkoitus jää täysin mysteeriksi.

Yhteisöissä valitettavasti on joskus yritetty pimittää, vaijeta tai vähätellä rikoksia. Itse en kuitenkaan ole törmännyt uskovaa, joka on sitä mieltä että lainopillisista rikoksista että niistä ei tarvitse rangaista tekijää ajatuksella "Jumala rankaisee kyllä, jos tarpeen".
 
"vieras"
Vastaus on ehkä hieman karu, mutta minusta Jumala armahti lapsen. Kun päästi tytön luokseen taivaaseen "maanpäälisestä helvetistä". Taivaassa tytön ei tarvi enää ikinä kärsiä kivusta, laiminlyönnistä tai mistään muustakaan pahuudesta. Siellä tyttö on turvassa.
Miksi Jumala edes antoi lapsen syntyä tuollaiseen perhetilanteeseen? Tragedialta olisi vältytty jos se teidän kaikkivaltiaanne ei olisi antanut siittiön tavata munasolua ja raskauden kehittyä loppuun saakka.
 
"jepjep"
Onko kukaan vankassa uskossa oleva käynyt jo kertomassa jossain tätä 8-vuotiaan murhaa käsittelevässä ketjussa, että jumalanne katsoi tämän olleen hänelle hyväksi? Näinhän joku uskovainen aikaisemmassa ketjussa julisti. Jumalanne siis suojelee lapsia.
Yksi aasialainen buddhalainen uskovainen uskoo, että tyttö oli edellisessä elämässä erittäin paha ihminen. Nyt sitten otti karmansa vastaan. Seuraavassa elämässään hän tulee olemaan hyvin menestyvä ihminen pla pla plaa...erittäin lohduttavaa kyseiselle tytölle kun kampaili kuoleman kanssa
 
Ne uskovat joiden kanssa olen kärsimyksestä keskustellut ovat ajatelleet että Jumala tietää miksi lähettää kärsimyksen tai miksi valitsee jonkun henkilön kärsimään täysin epäinhimillisesti. Uskovat eivät kysy välttämättä miksi lähetit kärsimyksen, mutta ehkä sitä haluaako Jumala kertoa tällä tapahtumalla tai näillä tapahtumilla minulle jotakin. Joskus tarkoituksesta saa ainakin pieniä aavistuksia toisinaan, kärsimyksen tarkoitus jää täysin mysteeriksi.

Yhteisöissä valitettavasti on joskus yritetty pimittää, vaijeta tai vähätellä rikoksia. Itse en kuitenkaan ole törmännyt uskovaa, joka on sitä mieltä että lainopillisista rikoksista että niistä ei tarvitse rangaista tekijää ajatuksella "Jumala rankaisee kyllä, jos tarpeen".
Nyt ei uskovat hieman kyselevät, miksi jumalanne lähetti tälle Eerikalle kärsimyksiä vaikka uskovaisten on asiaa vaikea käsitelläkin. En oikein ymmärrä miksi jumalanne lähetti lapselle moiset kärsimykset ja sitten lopulta "armahti" lapsen tukahduttamalla hänet hitaasti. Ja pokkana seurakunnan kerhoissa selitetään kuinka jumalanne lasta suojelee. Saattaa monella lapsella usko horjua asian heille selvitessä.
Onko teillä käynyt mielessä, että armahtaa olisi voinut jo aikaisemmin, vaikka lopettamalla väkivallan?
Ja olenko oikeassa, että isä menee perässä taivaaseen kun vaan katuu syntejään?
 
"vieras"
[QUOTE="jepjep";27045009]Yksi aasialainen buddhalainen uskovainen uskoo, että tyttö oli edellisessä elämässä erittäin paha ihminen. Nyt sitten otti karmansa vastaan. Seuraavassa elämässään hän tulee olemaan hyvin menestyvä ihminen pla pla plaa...erittäin lohduttavaa kyseiselle tytölle kun kampaili kuoleman kanssa[/QUOTE]

Miten tuo on muka vähemmän lohdullista tai ymmärrettävää kuin se, että tutkimattomat ovat Herran tiet ja kärsimys vahvistaa ja opettaa?
 
Nyt ei uskovat hieman kyselevät, miksi jumalanne lähetti tälle Eerikalle kärsimyksiä vaikka uskovaisten on asiaa vaikea käsitelläkin. En oikein ymmärrä miksi jumalanne lähetti lapselle moiset kärsimykset ja sitten lopulta "armahti" lapsen tukahduttamalla hänet hitaasti. Ja pokkana seurakunnan kerhoissa selitetään kuinka jumalanne lasta suojelee. Saattaa monella lapsella usko horjua asian heille selvitessä.
Onko teillä käynyt mielessä, että armahtaa olisi voinut jo aikaisemmin, vaikka lopettamalla väkivallan?
Ja olenko oikeassa, että isä menee perässä taivaaseen kun vaan katuu syntejään?
Kysymykset on valitettavasti minun kannaltani vääriä tai sellaisia joita en Jumalalle esitä, ehkä niihin sitten pitää etsiä vastauksia muualta.
 

Yhteistyössä