Miten tuntuukin näin helvetin pahalta (murhattu 8v tyttö)? Miksi muut tapaukset ei ota näin koville?

Status
Viestiketju on suljettu.
prkele
Mua vituttaa jo kun näen sen isän kuvan. Miten näin on päässyt käymään? Miten voi olla noin typeriä ihmisiä? Mitä niin pahaa se lapsi on tehnyt, että ansaitsee noin julman lopun =(

Samat sanat.

Eikä oo ollenkaan mun tyylistä jumittua johonkin asiaan näin. Mutta tämä tapaus...ja ne kumisaappaat. Saksittu ja teipattu. Kävin hetki sitten pyykkituvalla, sateessa, siitä syntyi aasinsilta kumppareihin, ja tuli mieleen nuo tytön leikellyt kumisaappaat. Ja mä mietin tyttäreni ikäistä tyttöä, joka on ehkä itkien sanonut ettei tiedä miksi saappaat on rikki, että hän ei ole niitä leikannut - ja saanut turpiinsa lujasti :(

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen itkenyt, kun luen uutisia.
Juuri näin. Tismalleen näin.

On oikeasti niin väärin, että joillekin jaetaan kovin huonot kortit jo syntymässä.

Isä ei välitä.
Äiti ei välitä tai kykene (valvotut tapaamiset, jokin siis pielessä).
Yhteiskunta ei välittänyt tai kyennyt.

Mä oon aika herkkä ja itken aina kun lukee näistä lapsisurmista. Mutta tämä on kyllä kaikista kamalin ikinä mitä olen Suomesta lukenut. En tiedä mikä siitä tekee. Ehkä se että tässä on niin monta asiaa. Äitipuoli, isä, äidin huoli lapsesta mutta kuitenkin tapasi lasta valvotusti, sossut, koulu ja kaikki miten tyttöä on kohdeltu ja mitä hänelle on tehty. Siis kokonaisuudessa ihan j ä r k y t t ä v ä juttu! Ehkä se ei olis niin paha jos tyttö olisi kuollut johonkin yksittäiseen asiaan siis jos vertaa perhesurmia, niissä ei kai ole ollut jatkuvaa pahoinpitelyä ja kuolema on kai tullut hetkessä. Mutta tän tytön kohtalo oli jotain niin kammottavaa monen asian kohdalle että se on jotain ihana kamalaa.

"vieras"
[QUOTE="muuan";27037087]Muista tapauksista ei ehkä revitä samanlaisia otsikoita tai kerrota näin yksityiskohtaisesti. Kuvia leikellyistä vaatteista, sotkuisesta kodista, tiivistelmä hätäpuhelusta... Koko juttu on vain tyrkätty esille, joka paikassa törmää siihen. Lisätään vielä se, että koko tapahtuma olisi ollut estettävissä, jos tyttöä ei olisi isälleen palautettu.[/QUOTE]

Syyttäjän mukaan tämä on iljettävin tietämänsä rikos.
Minustakin tämä tuntuu kamalammalta, kuin tapaus Jammu-setä :(

"vieras"
Monissa perhesurmissa teko on tehty yllättäen ja niin, ettei kukaan ole voinut siihen puuttua. Tässä tapauksessa karmii se tieto, että niin moni on tiennyt mutta silti on homma saanut jatkua.
Voi pientä tyttörukkaa, kenenkään ei pitäisi joutua noin paljon kärsimään.

Ken guru
On oikeasti niin väärin, että joillekin jaetaan kovin huonot kortit jo syntymässä.

Isä ei välitä.
Äiti ei välitä tai kykene (valvotut tapaamiset, jokin siis pielessä).
Yhteiskunta ei välittänyt tai kyennyt.
Tässä myös niitä asioita mitä olen miettinyt. Ja sitten joku sanoo että jokainen on oman onnesa seppä. Ei se vaan aina niin mene.

"vieras"
Nytkin itken tyynyn märäksi kun tätä tapausta mietin... En kestä. Jotenkin ahdistaa niin paljon sen lapsen puolesta. Kuinka moni olisi häntä rakastanut ja antanut hyvän kodin. Meidän kaikkien pitää omalta osaltamme pitää huoli omassa ympäristössämme että tällaista ei enää tapahdu toiste.

,,,
Samat fiilikset myös täällä. Olen harvinaisen viilipytty normaalisti, mutta tämä tapaus ahdistaa. Ahdistaa niin syvältä. V*ttuttaa miksei lasta autettu, en pysty käsittämään miten joku voi olla noin julma.

En myöskään pysty lukemaan tapauksesta, en voi antaa itseni ajatella liikaa pienen tytön tuskaista loppua ja koko elämää. Muuten murrun.

Tuntuu kuin olisi joku möykky rintalastan alla, eikä se lähde sieltä pois. Se on ollut siitä lähtien kun luin ensimmäisen jutun aiheesta eilen. En tiedä mitä nämä "vanhemmat" ansaitsisivat kokea, toivon vain että helvetti on olemassa heidänlaisiaan varten.

Siks koska teko on ollut niin äärettömän julma ja järkyttävä! Ja kuinka ajattelee pientä lasta kuinka se on kärsinyt ja itkenyt ja saanut kipiää ja kukaa aikunen ei auta. Ja kuinka monet ihmiset on mokannut tän asia ----> viranomaiset!! NE olis voinut estää tämän!

Neilee harmaana
Mulle on käynyt samoin tän jutun kanssa. Olen itkenyt jo monta kertaa, viime yönä kunnolla pitkään enkä saanut nukuttua. Olen itkenyt töissä omassa huoneessani, mutta myös muualla yhtäkkisesti. Tuntuu vaan niin hirveältä, samoista syistä mitä muutkin tässä ketjussa ovat kirjoittaneet, en voi kirjoittaa niitä uudestaan tähän tai alan taas itkeä.

Mulla on myös aivan käsittämätön raivo niitä sossuja kohtaan, jotka tässä on olleet osallisina. Samoin voisin tappaa tekijät helposti.

[QUOTE="vieras";27037180]Nytkin itken tyynyn märäksi kun tätä tapausta mietin... En kestä. Jotenkin ahdistaa niin paljon sen lapsen puolesta. Kuinka moni olisi häntä rakastanut ja antanut hyvän kodin. Meidän kaikkien pitää omalta osaltamme pitää huoli omassa ympäristössämme että tällaista ei enää tapahdu toiste.[/QUOTE]

Mullakin on Serlarulla tässä pöydällä...silmät sumenee siihen tahtiin, että muutoin en näkisi kirjoittaa yhtikäs mitään.

Ken guru
Ja pahinta on että tuolla tytöllä ei ollut ketään. Ei äitiä, ei isää, ei mummia, ei edes opettajaa joka olisi pitänyt hänen puoliaan ja auttanut. Siis oikeasti auttanut. Miten voikin olla ollut niin yksin kaiken tuskansa kansssa, ja raukka valehdellut mustelmistaankin muille kun ei ole ollut ketään keneen luottaa :(.

"elli"
Mulla on tismalleen sama fiilis. Tuntuu että mun rinnassa on möykky ja jopa hengittäminen on työlästä. Mua itkettää, suututtaa, RAIVOSTUTTAA viattoman tytön kohtalo ja ne tunteet mitkä on hällä olleet. Ei ketään ihmistä jolle voisi uskoutua tai kuka olisi ollut hänen puolellaan. Voi kumpa olisin voinut jollaintavalla auttaa...

Suomessa
tälläkin hetkellä pahoinpidellään lasta henkisesti ja/tai ruumiillisesti jollain tavalla..minäkin koitin kiltille opettajattarelleni sanoa kotona tapahtuvasta pahoinpitelystäni 9- vuotiaana kun rohkaistuin kerrankin ja luulin että mukava opettajatar uskoisi kun oli niin nättikin mutta hän sanoi höpsis- ei saa kertoa sellaista mikä ei ole totta..en kertonut enään sen jälkeen kenellekään mitään.

"miisa"
En mä tiiä.. Mutta niin minäkin olen täällä itkenyt tuon tapauksen takia. Varmaan se, kun tuo oli niin äärimmäisen julmaa. Mun ei tarvii kun sekunniks lipsahtaa ajattelemaan sitä, miten sen tytön tukehtuminen kesti 4-6 tuntia.. Ja tuota ennen kaikki se alistaminen ja kiduttaminen. Miten paljon sen tytön on täytynytkin pelätä. Ja tuntea jatkuvaa ahdistusta ja kipua. Mä en vaan voi käsittää, miten kukaan voi olla noin julma. :( Tuo on niin epäreilua. Pieni viaton lapsi.

Niin on. Ja vielä kahden ihmisen taholta. Eikö kummallakaan edes sekunnin sadasosan ajan vilahtanut mielessä, ettei hommat ole nyt ihan sillä tolalla kuin mitä pitäisi?!?

Sitäkin mietin, että jos he lasta noin vihasivat, niin miksi he kuitenkin halusivat lapsen takisin. Vain kiusatakseen tätä lisääkö?

En käsitä.
Näitä samoja asioita kelannut päässäni. Miten VOI olla KAKSI noin hullua ihmistä samassa perheessä. Ja jos ei jaksa huolehtia lapsesta kunnolla vaan päinvastoin satuttaa toista raukkaa jatkuvasti, niin miksi tapella huoltajuudesta. Olisi heidän elämänsä ollut paljon helpompaa ilman tätä lasta.

Ikävä sanoa, mutta toisaalta musta on siunaus, että se tyttö kuoli ja pääsi pois tuollaisista oloista ja tuollaisesta kohtelusta. :( Ei tuollainen elämä ole ihmisen elämää ja mitkä traumat se jättää myöhempään elämään ja toisaalta: tulipa juttu nyt julkisuuteen ja EHKÄ lastensuojelulle uhrataan enemmän resursseja jatkossa.

"vieras"
Asia on on ollut mielessä möykkynä eilisestä aamusta asti. ja yhä tulee ilmi aina vain kamalampia yksityiskohtia. Mietin paljon, että miksi tyttö ei uskaltanut kenellekään suoraan kertoa. Voi kunpa olisi uskaltanut. Ei edes opettajalle, joka oli kahden kesken puhutellut pari päivää ennen kuolemaa.
Tämänpäiväisten uutisten jälkeen en enää ihmettele, ettei kertonut kenellekään.

Itseäni tässä tapauksessa oksettaa/raivostuttaa/surettaa ensinnäkin se että lapsen oma vanhempi, sen jonka kuuluisi suojella sitä lastaan kaikelta pahalta, tekee jotain noin äärettömän julmaa ja sairasta viattomalle lapselleen. Kerta toisensa jälkeen.
Ja toiseksi se että muutkin tiesivät ettei lapsella ollut hyvä olla, sellaisetkin ihmiset tiesivät että jotain on vialla ja lapsi tarvitsee apua jotka olisivat jo ammattinsa puolesta pystyneet tekemään asialle jotain ja suojelemaan lasta. Ja silti kaikki nämä ihmiset pettivät myös sen pienen lapsen. Kerta toisensa jälkeen.

-.-
^Niin, tyttö oli kyllä sanonut ls viranomaisille ettei halua mennä isälleen, mutta häntä ei kuunneltu :(.
Eihän alle 12vuotiasta kuunnellakkaan.Silloin ne alkaa kuunnella lapsen mielipidettä.
Lain mukaan 12 vuotta täyttäneellä lapsella on lastensuojelussa puhevalta. Puhevalta tarkoittaa sitä, että viranomaisten on otettava hänen mielipiteensä lastensuojelua koskevissa asioissa samalla tavalla huomioon kuin aikuistenkin.
Miten lapsi voi vaikuttaa asioihin? - Ensi- ja turvakotien liitto

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä