Miten tuntuukin näin helvetin pahalta (murhattu 8v tyttö)? Miksi muut tapaukset ei ota näin koville?

Status
Viestiketju on suljettu.
Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun isä, äiti, isäpuoli tai äitipuoli on syyllinen lapsen kuolemaan, mutta mikä hitto siinä on, että juuri tämä tapaus ottaa näin koville.

Mä haluaisin, että koko uutinen katoaisi, koska aina kun siihen törmään, niin kouraisee ja kovaa. Mä en saa mielestäni pois sitä kuvaa, jossa on tytön kumisaappaat. Leikattu rikki ja korjattu jeesusteipillä. Mä en käsitä, miten joku voi tehdä pienelle lapselle niin paljon pahaa. Mä en vaan käsitä.

Enkä mä käsitä sitä, että miksi mä itken tätä asiaa. Kun en ole itkenyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta muitakaan tuntemattomien lasten kuolemia. Toisaalta mun sisälläni on ihan suunnaton raivo. Raivo tekijöitä ja toisaalta myös koko saatanan suomea kohtaan. Tekijöitä kun varmaan taas vaan silitetään päähän ja päästetään muutaman vuoden päästä vapaalle, kun olivat ensikertalaisia, käyttäytyivät niin hyvin ja blaa blaa.

Äh, en mä tiedä. Tää nyt on vaan niin kummallista, kun tunnen näin.

Perkele.

"epätoivoinen"
Mulla eniten ahdistaa ajatus tytön yksinäisyydestä, kivusta ja pelosta, ja että se kesti kauan ja kukaan ei auttanut.

Tämä on kuin painajaista joka on totta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;27036948:
Mulla samoja tunteita. En tiedä miksi juuri tämä iskee. Ehkä myös siksi, että saatan tietää kuka murhaajan äiti on =(
Mä en tunne/tiedä ketään, jotka tähän juttuun liittyy. Mutta jotenkin silti tämä tulee jotenkin...no lähelle.

Täällä yks
Se kuva koskettaa minuakin. Siitä raivosta oon kanssasi samaa mieltä,eivät varmaankaa saa mitään kun pari vuotta tai tuomitaan pöpilään lomalle.
Tää tapaus ottaa koville koska "systeemi" lastensuojelu,yhteiskunta ja koulu on pettäny tän tytön kohdalla ja tää tapaus on voinu tapahtua. Ihmisillä on taipumus luottaa yhteiskunnan systeemeihin että tällaista ei pääsisi tapahtumaan.
Alhaisin rikos on rikos joka kohdistuu viattomaan lapseen.

"hmm"
liekö siksi kun yleensä tämäntapaiset uutiset tulevat ulkomailta, tuntuvat etäisemmiltä. itse tunnen samanlaisia ihmiskohtaloita, selvisivät vain hengissä aikuisikään asti...

[QUOTE="vieras";27036982]Siksi koska kuolintapa on niin yksityiskohtaisesti selvillä.[/QUOTE]

Mäkin pohdin, että jos en olisi nähnyt kuvia siitä "kodista" ja niistä saappaista, niin itkisinkö vähemmän?

Jos en olisi lukenut tekotapaa ja kelannut sitä kerta toisensa jälkeen uudelleen ja uudelleen, olisiko asia "laimeampi".

Tiedä sitä sitten. Vituttaa vaan. Ihan kaikki.

"kiira"
Mä mietin tänään samaa,miksi just tää juttu kolahtaa näin paljon :( Joka kohdan olen lukenut ja myös kaikki kirjoitukset täältä- Karvat nousee pystyyn ja kyyneleet silmiin. Tapaus on aivan kauhea siis niin järkyttävä!! Mielessä pyörii koko ajan. Hoen myös sitä että nyt tytöllä on hyvä olla,ei pelkoa ei väkivaltaa. Liian aikasin lähti hän,mutta on nyt turvassa :heart:

[QUOTE="Vieras";27036999]Tässä tapaukssesa pahuus on viety potenssiin kymppi.[/QUOTE]

Niin on. Ja vielä kahden ihmisen taholta. Eikö kummallakaan edes sekunnin sadasosan ajan vilahtanut mielessä, ettei hommat ole nyt ihan sillä tolalla kuin mitä pitäisi?!?

Sitäkin mietin, että jos he lasta noin vihasivat, niin miksi he kuitenkin halusivat lapsen takisin. Vain kiusatakseen tätä lisääkö?

En käsitä.

"Jenis"
Mä peesailen kans. Toi on jotenkin niin... en tajua, ihan kaikki aikuiset sen lapsi-paran ympärillä feilas sen ihan täysin. En pysty oikein ajattelemaan tätä kun tuntuu että omakin sielu puristuu kasaan, mutta siis. Nyky-Suomessa tapahtuu tämmöstä, eikä kukaan auta? Ei saatana.

Ja sitten taas toisaalta, mä tahtoisin että sekä tää "isä" että "äitipuoli" joutuvat vankilaan, jossa toiset vangit opettaa niille mitä on pelko ja tuska.

"vieras"
Ahdistaa minuakin. Ja silti en voi olla lukematta lisää yksityiskohtia. Isä oli videoinut "kuritustilanteita"., äitipuoli luuli, että lapsi pystyy hengittämään päälaen kautta jne.
Ei voi muuta sanoa, kuin että tosielämässä tapahtuu pahempia, kuin mitä kukaan pystyy mielikuvituksessaan keksimään.

"Vieras"
Mulla ihan samat fiilikset, tekee pahaa ajatella kuinka se pieni tyttö on pelännyt. Kuolema on kamalaa, mutta vielä kamalampaa on mun mielestä se, kuinka yksin ja peloissaan lapsi on ollut. Mitä hänen päässään liikkui.
En mä osaa edes selittää, koko ajan vaan pyörii päässä pieni tyttö joka pelkää jokaista tekoaan ja sen seurausta. Jokaista ääntä ja sitä mitä siitä seuraa, jokaista uutta päivää...
Pahaa tekee myös se, että asitaan siinä lähellä. En tuntenut/tiennyt tyttöä/isää, mutta ajatus siitä että olen kävellyt ehkä koiran kanssa heidän kodin ohi, samalla kun lapsi on siellä kärsinyt.

Ken guru
Niin on. Ja vielä kahden ihmisen taholta. Eikö kummallakaan edes sekunnin sadasosan ajan vilahtanut mielessä, ettei hommat ole nyt ihan sillä tolalla kuin mitä pitäisi?!?

Sitäkin mietin, että jos he lasta noin vihasivat, niin miksi he kuitenkin halusivat lapsen takisin. Vain kiusatakseen tätä lisääkö?

En käsitä.
Niinpä. Samaa olen miettinyt. Ja vielä sekin häiritsee, että niin moni on antanut tämän tapahtua. Kukaan ei siis ole puuttunut vaikka tietoa on ollut.

"vieras"
Tämä tosiaankin sattuu ja lujaa, en voi käsittää kuinka kukaan pystyy tekemään mitään tuollaista. Tuntuu että nyt raskaana ollessa kaikki lapsiin kohdistuvat vääryydet ahdistaa entistäkin enemmän ja itku on tosi herkässä, tulee sellainen olo että oman lapsen puolesta taistelee viimeiseen asti tapahtuipa mitä tahansa ja että haluaisi pelastaa kaikki lapset kaikelta pahalta ja tulee samalla avuton olo kun ei pysty siihen.

"muuan"
Muista tapauksista ei ehkä revitä samanlaisia otsikoita tai kerrota näin yksityiskohtaisesti. Kuvia leikellyistä vaatteista, sotkuisesta kodista, tiivistelmä hätäpuhelusta... Koko juttu on vain tyrkätty esille, joka paikassa törmää siihen. Lisätään vielä se, että koko tapahtuma olisi ollut estettävissä, jos tyttöä ei olisi isälleen palautettu.

Mä en saa mielestäni pois sitä kuvaa, jossa on tytön kumisaappaat. Leikattu rikki ja korjattu jeesusteipillä.
Samat sanat.

Eikä oo ollenkaan mun tyylistä jumittua johonkin asiaan näin. Mutta tämä tapaus...ja ne kumisaappaat. Saksittu ja teipattu. Kävin hetki sitten pyykkituvalla, sateessa, siitä syntyi aasinsilta kumppareihin, ja tuli mieleen nuo tytön leikellyt kumisaappaat. Ja mä mietin tyttäreni ikäistä tyttöä, joka on ehkä itkien sanonut ettei tiedä miksi saappaat on rikki, että hän ei ole niitä leikannut - ja saanut turpiinsa lujasti :(

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen itkenyt, kun luen uutisia.

"Quu"
Monissa tapauksissa kuolintapa on jotain ihan järkyttävää, mutta mä luulen, että tämä tapaus menee nyt sille "seuraavalle asteelle", koska tässä oli kaikki mahdollisuudet pelastaa tämä lapsi. Hän oli lastenhuollon asiakas ja useampi ihminen mm. koulusta yritti toistuvasti puuttua asiaan ja ilmoitti pahoinpitelyepäilyistä. Tämä ravistelee sitä tunnetta, että Suomi on turvallinen maa. Että jos on hätä, täällä saa apua ja että jo yhden aikuisen puuttuminen sairaan ihmisen sairaaseen peliin riittää. Ei näytä riittävän. Toivon totisesti, että sosiaalitoimen toiminnasta tehdään tässä tutkinta. Mihin perustui esimerkiksi lapsen palauttaminen isälleen huostaanoton jälkeen ja mihin huostaanotto oli alunperin perustunut? Miksi lasta ei kuunneltu ja nähty hänen kauhua kun hänet palautettiin isälleen, jos huostaanotto oli alunperin johtunut pahoinpitelyepäilyistä? Tämä on ihan sairas tapaus ja se, että tämä tapahtui Suomessa, jossa on muka niin toimiva järjestelmä pelottaa ja koskettaa meitä kaikkia enemmän kuin koskaan mikään muu.

• Tykkää
Reactions: Sati
[QUOTE="Jenis";27037067]Mä peesailen kans. Toi on jotenkin niin... en tajua, ihan kaikki aikuiset sen lapsi-paran ympärillä feilas sen ihan täysin. En pysty oikein ajattelemaan tätä kun tuntuu että omakin sielu puristuu kasaan, mutta siis. Nyky-Suomessa tapahtuu tämmöstä, eikä kukaan auta? Ei saatana.

Ja sitten taas toisaalta, mä tahtoisin että sekä tää "isä" että "äitipuoli" joutuvat vankilaan, jossa toiset vangit opettaa niille mitä on pelko ja tuska.[/QUOTE]

Pitää olla joku ruuvi löysällä silläkin taholla, joka on kerta toisensa jälkeen niellyt lapsen "kaappiapäinkävelyt", "portaissakaatumiset" jne. jne. joista on aiheutunut mustelmia.

Valitettavasti suomen vankiloissa on pelkääjienpuoli ja sitten vielä pelkääjien-pelkääjien puoli. Sinne ne kaikki vangit kusi sukassa juoksee, jotka ovat lapsia kohtaan väärin tehneet. Ettei vaan kukaan tule ja pieksi. Ettei kato vaan tule pipi. Se kun vois sattua.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Mietin ihan samaa tänään. Moni muu perhesurmatyö on ainakin uutisten mukaan tehty jotenkin miten sen nyt kuvaisi, jotenkin vähemmän kiduttamalla. Mun on helpompi ymmärtää että joku perheenisä sekoaa hetkellisesti ja samalla kun päättää tappaa itsensä, tappaa myös lapsensa. Mä voin jotenkin hyväksyä sen että jonkun mielenterveys ja voimat pettää niin, että tapaa perheensä, kuvitellen että niin on helpompaa.

mun tekee pahaa tämän 8-vuotiaan tytön surmassa se että tyttö on sidottu, kääritty jakanaa ja jätetty tukehtumaan. Ja kaikki tämä vaan kasvatuksen nimissä. Se, että tuo uutinen oli kirjoitettu niin, että se sai minut ajattelemaa miltä siitä pienestä viattomasta tytöstä on mahtanut tuntua. Miltä lapsesta tuntuu tulla sidotuksi, pahoinpidellyksi ja miltä tuntuu hitaasti kuolla tukehtumalla. Samaan aikaan vanhemmat istuu ulkona röökillä ihan kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunut.

"epätoivoinen"
Suomen laki ei tunne sopivaa rangaistusta tälle, ei sellaista oikeastaan olekaan. Nimet ja naamat julki, kadulle kulkemaan. Tuntemaan pelkoa ja avuttomuttaa kun kukaan ei auta, kaikkia pitää varoa ja pelatä, mistään ei saa apua.Tulla pahoinpidellyksi yhä uudestaan ja uudestaan.
Miten paha voisi ikinä saada palkkaansa...

• Tykkää
Reactions: chef
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä